PDA

Bekijk de volledige versie : Aankoop advies setup



Pierlo
10-01-2010, 16:20
Na het aanschaffen van de tv namelijk een Panasonic TX-L37G10 e heb ik besloten om nu het geluid aan te pakken.

Ik woon op een appartement dus ik kan sowieso nooit heel erg luid gaan. Toch is het de bedoeling om binnen maximum 2 jaar naar een huis te verhuizen.

Door plaatsgebrek en beperkt budget zou ik willen beginnen met een 2.1 setup te configureren.

Ik had hierbij gedacht aan volgende onderdelen:

Onkyo TX SR 607, 364 euro bij redcoon.be
JBL ES20, 194,81 euro bij redcoon. be
Later zou ik hier nog een sub aan willen toevoegen. Ik had eventueel gedacht aan JBL ES150. 329.12 euro bij redcoon.be
Ik zou dan ook nog eventueel een BR speler willen aanschaffen. Ik zou hiervoor ongeveer 250 euro willen voorzien.

Budget ligt tussen 1.000 en 1500 euro.

Ik ken hier echter niet veel van en vraag mij af of dit op zich een goede combinatie is.Ik zal sowieso eens naar speciaalzaak gaan om een eventuele set te beluisteren.
Het is de bedoeling om met dit systeem vooral films te bekijken via de hd recorder van Telenet (prime) , dvd's en br's. Ook wil ik dit systeem gebruiken om muziek te beluisteren. Voor de muziek zou ik iets willen voorzien zodat ik m'n digitale collectie kan beluisteren. Hier heb ik nog geen idee hoe ik dit best zou doen.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Gerco Stuivenberg
11-01-2010, 10:39
Welkom op dit forum Pierlo.

Met de set zoals je die zelf wil samen stellen, kun je veel kanten op. (y)

Je geeft aan dat je met 2.1 wilt beginnen, maar de subwoofer heb je niet bij de basis staan. Een andere mogelijkheid is om i.p.v. een losse sub, een 5.1 luidsprekerset te kopen. De subwoofer die daarbij zit is meestal ook aktief en het scheelt ook meestal ook in de prijs als je de sateliet luidsprekers dan voor centre en surround gebruikt. Op deze manier heb je een complete 5.1 of 7.1 set om mee te beginnen. ;)

Voor je digitale muziek-collectie kun je bvb een mediaspeler kopen met een ingebouwde HDD.

Tot slot zou je kunnen overwegen om er ook een programmeerbare universele afstandsbediening bij te kopen zodat je ze niet allemaal nodig hebt om de hele set (incl. ontvanger voor DTV) te kunnen bedienen. :)

Pierlo
11-01-2010, 10:53
Het probleem is dat ik momenteel op appartement woon en niet echt veel plaats heb om luidsprekers een mooie en goede plaats te geven. Vandaar dat ik eerder zou opteren voor een 2.1 en dit dan later bij verhuis eventueel naar een 5.1 of 7.1. M'n prioriteit is een degelijke versterker om dan de componenten met de tijd te verbeteren.

De programmeerbare afstandbediening zal er ook wel moeten komen... het is idd een handigheid!

Bedankt voor reactie.