PDA

Bekijk de volledige versie : Agressie



Sander Meijer
03-08-2002, 22:38
Bij welke film krijg je het gevoel van agressie !?


Ik had het bij Battlefield Earth, Zoolander en Dinosaur ...

Richard B.
03-08-2002, 22:46
Leg eens uit waarom want dat kan ik niet direct plaatsen.

Ik krijg zelf aggressieve gevoelens bij het kijken naar US Marshals omdat ik die arogante bal van een Tommy Lee Jones graag een knal zou verkopen. Grrr..

Om het even in perspectief te zien: met uitzondering van de regelmatige knokpartijtjes met mijn broertje in mijn jeugd heb ik nog NOOIT iemand geslagen. TLJ hoeft dus niet te vresen voor zijn gezondheid als ie ooit eens naar NL komt. :D

Richard

Sander Meijer
03-08-2002, 22:55
... zoals ik al zeg .. GEVOEL van agressie ...

Dus niet dat je er op los gaat meppen ofzo ... maar dat je dus niet relaxed voelt.

Lex v/d Moolen
03-08-2002, 23:00
Ik krijg zelf aggressieve gevoelens bij het kijken naar US Marshals omdat ik die arogante bal van een Tommy Lee Jones graag een knal zou verkopen. Grrr..Die vind ik juist erg goed spelen, die arrogantie hoort bij die rol.

Lex v/d Moolen
03-08-2002, 23:05
Ik kan wel eens kwaad worden op karakters in films met racisme en discriminatie, zoals in American History X, Amistad.

Of bv op die faggots in gangrapes in gevangenissen zoals in jawel American History X en Shawshank redemption.

Rochan
03-08-2002, 23:09
Ik kan wel eens kwaad worden op karakters in films met racisme en discriminatie, zoals in American History X, Amistad.

Of bv op die faggots in gangrapes in gevangenissen zoals in jawel American History X en Shawshank redemption.

Ben ik met je eens Lex, De racisme en discriminatie bij AHX, Cry Freedom en Ghandi.:rolleyes: Als ik dan dit soort scenes zie dan wordt ik behoorlijk boos.

starbuck
04-08-2002, 08:53
In "once were warriors" zitten een aantal scenes die toch wat agresieve gevoelens opriepen. ( mishandeling vrouw )

Louis Bouduin
05-08-2002, 00:54
Films die dan wel agressie bij me opwekken, maar wel een flinke portie verontwaardiging. Zoals bij:

Paths of Glory (zinloosheid van oorlog)
Il Conformista (lafheid)
De rode Psalm (militaire repressie)
Yol (onmacht en ontnemen van individuele vrijheid)
Shoah (het verhaal van de holocaust)
Badlands (irrationeel geweld)
Once Were warriors (mishandeling gezin)
Romper Stomper (bot racisme)
Rosetta (uitzichtloos bestaan)
Casualties of War (verkrachting, moord)

Anonymous
05-08-2002, 18:00
The Green Mile bijvoorbeeld....

Glenn Smits
05-08-2002, 21:52
The Green Mile bijvoorbeeld....

nou inderdaad, die ene gast, hoe heet ie ook alweer? Percy ofzo?
en die klote vent op dat paard uit The Patriot.

Gabriël de Rop
06-08-2002, 08:09
Ben ik met je eens Lex, De racisme en discriminatie bij AHX, Cry Freedom en Ghandi.:rolleyes: Als ik dan dit soort scenes zie dan wordt ik behoorlijk boos.

Van deze films word ik juist eerder "verdrietig" en depressief......

Van (vecht- en boks)films als Enter the Dragon en Rocky word ik lichtelijk agressief; al is dit een ander soort agressie dan jullie misschien bedoelen ==> meer de adrenaline die een beetje begint te stromen en je graag mee wil vechten met Bruce Lee of in de ring met Stallone.....:)

Hanna
06-08-2002, 08:12
ik heb het heel sterk bij the matrix.
neo en trinity gaan dat gebouw in om morpheus te redden.
neo gebruikt dan volgens mij voor het eerst echt zn krachten en schiet nog net niet het hele gebouw verrot. heerlijk, daar krijg ik echt een adrenalinestoot van!

Lex v/d Moolen
06-08-2002, 10:43
Van deze films word ik juist eerder "verdrietig" en depressief......In de huid van het slachtoffer wel ja. Maar ik word gewoon kwaad door het onrecht wat mensen worden aangedaan

lieshout84
06-08-2002, 10:45
Ik zag gisteren voor de 1ste keer AHX, en ik voelde me wel meteen anders moet ik zeggen, wel een soort van agressie en ik ging ook nadenken over hoe ziek sommige mensen wel niet kunnen zijn......:(

Adje
07-08-2002, 09:53
Niet echt agressief maar voornamelijk een hoop adrenaline krijg ik van racefilms. En dan niet van die nichtenfilms als Gone in 60 seconds maar van real-life films. Check Kazaa voor Getaway in Stockholm 1 & 2. Met zwaar opgefokte auto's over straat scheuren. Dat doet mij deugt :) Krijg gelijk zin om mee te doen maar ik heb nog geen bak :( Maar die komt er snel aan :D

Kamps
07-08-2002, 10:05
Met zwaar opgefokte auto's over straat scheuren.

Daar kan ik agressief van worden. Van die gastjes met hun afgetrapte golfjes die een beetje de straten onveilig maken.
Totdat het fout gaat, en dan heeft niemand het gedaan...
Niet dat ik scheuren niet leuk vind, maar het lijkt me beter om op een circuit te scheuren :D

Adje
07-08-2002, 13:30
Maar ik heb dan ook een ontzettende schurfthekel aan golfjes. Daar zie je er veel te veel van en 3/4 van de bestuurders zijn zwaar opgefokte mongolen. Geef mij maar een Toyota Supra, uiteraard opgefokt :cool:

Raymond Vonk
07-08-2002, 16:10
Dachten jullie van saving private ryan!!!

als die gozer wordt gekilld door die mof met dat mesje en die daar echt goed de tijd voor neemt. Echt dat is gewoon heel erg sadistisch echt vies gewoon.

Adje
07-08-2002, 18:41
Dat noem ik survival of the fittest

Danielle Gerards
13-08-2002, 18:11
The Postman is pas violent; geen grapje

Britte
13-08-2002, 19:18
Van films wordt ik nooit agressief.... muziek kan me wel aanzetten tot sneller rijden

Anonymous
13-08-2002, 20:38
Van films wordt ik nooit agressief.... muziek kan me wel aanzetten tot sneller rijden

Tiësto effect met 120 over de 80 kilometer weg en het
Bob Marley effect met 20 over de 80 kilometer weg zeker ? ;)

Luther Hartog
14-08-2002, 00:14
Ik moet zeggen...bij American Psycho heb ik het wel. Maak er dus maar een Spakenburgse Psycho van:)(6)

Tommy Brok
14-08-2002, 10:46
Bij Rambo 2 als ze hem achterlaten in de jungle en dat ie gevangen genomen wordt, gelukkig neemt ie zelf nog een soort van wraak!
En op die politie agent in "The Hurricane" die Denzel voor niks in de jail gooit!

Tommy!

Mark S
14-08-2002, 12:17
De rape-scene in The Accused, kreeg zin om door het scherm te springen en die gasten een pedagogisch verantwoorde doodschop te geven.

Geen film, maar wat mijn bloed tevens deed koken, was het journaal fragment van pakweg 14 jaar terug, toen een paar Israelische soldaten met een kleine rots deliberately de arm van een opgepakte Palestijn braken.

Kortom, een gevoel van machteloosheid maakt me ziedend...

Hilde
17-08-2002, 16:25
Ik kan wel eens kwaad worden op karakters in films met racisme en discriminatie, zoals in American History X, Amistad.


Dat had ik vooral bij Amistad. toen ik die film zag werd ik kwaad.

Een andere film waar ik boos om kan worden is de film "Daens" Een film dat over een predikant gaat die voor de arbeiders in Belgie van de negentiende eeuw opkwam. Dat speelde zich af in de tijd dat de armen door de rijken werden uitgebuit

Danielle Gerards
17-08-2002, 16:28
Tiësto effect met 120 over de 80 kilometer weg en het
Bob Marley effect met 20 over de 80 kilometer weg zeker ? ;)

Yoji Biomechanika effect: 200 over de snelweg
Shakira effect: 0 over elke willekeurige weg (stilstaan en braken)

kaptein Pikaard
17-08-2002, 19:38
Vroeger toen ik wel eens karate films van een heeeeeeeeeel laag niveau keek <american ninja>toen uuhh was ik nog weleens geneigd een schopje uit tedelen :nono:

maar in die vorm zoals je het bedoeld heb ik wel bij AHX en the green mile.

Tommy Brok
18-08-2002, 11:21
Yoji Biomechanika effect: 200 over de snelweg
Shakira effect: 0 over elke willekeurige weg (stilstaan en braken) Mag jij met je fiets over de snelweg dan?????

Op die gast uit The Gladiator, ben z'n naam kwijt! Maar die wordt keizer nadat z'n ouwe dood is!

Mark de Jong
18-08-2002, 12:40
The Green Mile... Er zijn vast ook wel wat andere films waar ik nu niet op kan komen...

Lex v/d Moolen
18-08-2002, 12:46
Mag jij met je fiets over de snelweg dan?????

Op die gast uit The Gladiator, ben z'n naam kwijt! Maar die wordt keizer nadat z'n ouwe dood is! Commodus? Om die gast moet ik juist lachen(6)

Tommy Brok
18-08-2002, 14:12
Commodus? Om die gast moet ik juist lachen(6) Jij bent door en door slecht!(6)

Lex v/d Moolen
18-08-2002, 15:05
Jij bent door en door slecht!(6) Vind je? Ik vond Commodus maar een zwak personage, en hij kwam bij mij eerder lachwekkend over dan ie agressie oproepde (misschien op die scene met zn zus na dan)