PDA

Bekijk de volledige versie : Bertje79's HT (in aanbouw)



Bertje79
13-01-2010, 17:32
Hieronder een aantal foto's van mijn in aanbouw zijnde HT.


1466

Naast de televisie, op 300mm boven de vloer, heb ik aan beide zijden een loze leiding aangebracht die rechtstreeks uitkomt in mijn trapkast.
Deze leidingen lopen ook vanuit toekomstige positie van de 'rear' luidsprekers evenals de aansluiting voor een center.


1467

Hierboven de trapkast die ik aan het ombouwen ben tot het 'hart' van mijn HT.
In de achterwand bevinden zich 4 wcd's ten behoeven van eventuele actieve luidsprekers.
Onder in de rechter zijwand bevinden komen de loze leidingen uit vanaf de verschillende luidspreker posities.
In het midden van de rechter zijwand zijn diverse aansluitingen waaronder 2x ethernet aansluitingen, 2x wcd en een loze leiding. Al deze leidingen komen uit achter de televisie en achter het televisie meubel.

Het is de bedoeling om in de trapkast een server met daarop muziekbestanden te zetten van mijn CD collectie.
Toekomstige ontwikkelingen zal ik t.z.t. in deze discussie plaatsen.



Groetjes,
Bart

Bertje79
16-08-2010, 16:40
Update: Voorbereidingen


1468

Voordat ik de set kon aansluiten heb ik eerst de nodige meters luidsprekerkabel getrokken, vanwege de langere lengte heb ik de kabel op een haspel laten leveren.


1469

Een fragment van de Monster Cable XPHP in de witte uitvoering.


1470

Na een aantal uur werk is het me gelukt de dubbele kabel door de pvc buis te trekken, dit vanwege mijn voorkeur om de luidsprekers via bi-amping aan te sturen.


1471

Omdat de receiver maar net in het daarvoor bestemde vak van het audio meubel past heb ik de zijschotten aangepast. Omdat de receiver in de beide zijkanten ventilatie openingen bezit heb ik de zijschotten hier 'open' gemaakt.

Bertje79
16-08-2010, 16:43
Update: Denon AVR-4810


1472

De voorkant van de Denon AVR-4810.


1473

De achterkant van de Denon AVR-4810.


1474

Fragment van de receiver in het audio meubel.

Bertje79
16-08-2010, 16:48
Update: B&W CM7


1475

De set B&W CM7 luidsprekers.


1476

De voorlopige set zoals hij nu is geinstalleerd met het luidspreker doek gemonteerd.


1477

De voorlopige set zoals hij nu is geinstalleerd met het luidspreker doek gedemonteerd.



Toekomstige ontwikkelingen zal ik t.z.t. in deze discussie plaatsen.



Groetjes,
Bart

johnsmeets
16-08-2010, 19:18
Ziet er al netjes uit welke tv heb je?

Bertje79
16-08-2010, 19:45
@John Smeets

We hebben de Loewe Individual 40"



Groetjes,
Bart

johnsmeets
16-08-2010, 19:51
Dacht het merk al te herkennen:)

xander32
17-08-2010, 10:49
Strakke set zo, mooie spullen.
Hoe klinkt dat nou een B&W-Denon combi?


Sander.

Bertje79
17-08-2010, 11:05
@Xander32

Hoi Sander,

Allereerst bedankt voor je reactie.
Voor zover ik nu kan oordelen is het een goede combinatie, uiteraard dient alles nog goed ingespeeld te worden.
Daarnaast moet ik nog enkele kabels trekken voor bi-amping, normaal gesproken moet dat de kwaliteit ook ten goede komen.

Mijn eerste indruk is desalniettemin zeer goed, nog geen seconde spijt van mijn aankoop.



Groetjes,
Bart

xander32
17-08-2010, 11:16
Heb je deze combi van te voren ook elders al kunnen uitproberen? Het is trouwens een combi die met regelmaat voorbij komt: zal dan ook vast een prettige match zijn hoor ;).

Het inspelen gaat nog veel verschil geven - neem daar de tijd voor. En advies: niet eerder met tweaken starten(andere kabels / bi-amping) voordat de set lekker los is.

Sander.
@Xander32

Hoi Sander,

Allereerst bedankt voor je reactie.
Voor zover ik nu kan oordelen is het een goede combinatie, uiteraard dient alles nog goed ingespeeld te worden.
Daarnaast moet ik nog enkele kabels trekken voor bi-amping, normaal gesproken moet dat de kwaliteit ook ten goede komen.

Mijn eerste indruk is desalniettemin zeer goed, nog geen seconde spijt van mijn aankoop.



Groetjes,
Bart

Bertje79
17-08-2010, 11:25
@Xander32

Beste Sander,

Ik heb de luidsprekers beluisterd op de Denon AVR-4310, zoals je waarschijnlijk weet het model wat direct onder de 4810 komt.
Die combinatie klonk, wat mij betreft, al heel erg goed.
In feite heb ik dus wel een combinatie die ik in die samenstelling vooraf niet heb beluisterd.
Maar in mijn ogen kan het alleen maar beter klinken en durfde ik die gok wel te nemen.

De tijd neem ik er zeker voor, mijn planning is namelijk om begin volgend jaar de set uit te breiden.
Tot die tijd kan ik dus volop experimenteren.



Groetjes,
Bart

DVDProfilersFilmgek
26-08-2010, 13:35
Mooi, eindelijk wat vulling in die leegte(y)

Wel gelijk een opmerking, het staat dan wel erg strak, maar het zit ook te strak, je hebt de zaag in de kast gezet voor ventilatie/koeling, maar dan mag die kast wel aan weerszijde open staan, denk dat je de levensduur van je receiver zult verlengen als je er zelf iets van geforceerdekoeling bijplaatst. Een rustig(vooral stil) draaiende fan kan al een uitkomst bieden.

Voor de rest niets dan lof, Denon is een merk dat ik een warm hart toedraag, heb er zelf 10jaar lang een DD5.1 receiver van gehad die mij altijd trouw en zonder haperen heeft gedient.(y)

Houd het heel, nu de rest nog, de basis is goed.

Bertje79
31-08-2010, 12:06
@DVDProfilersFilmgek

Bedankt voor je complimenten, ik zei toch al; geduld wordt beloond.

Ik neem je tip ter harte, ik moet ook zeggen dat ik regelmatig de warmte controleer, tot nu toe lijkt het er op dat de sleuven en de opening aan de achterzijde voldoende zijn om te ventileren.
Meestal zet ik ook de kleppen van de zijvakken open als ik hem aan heb staan.

Ik houd het in ieder geval goen in de gaten.



Groetjes,
Bart