PDA

Bekijk de volledige versie : geluidsisolatie vraag



lordraider
14-01-2010, 22:35
Hallo,

Wij zijn momenteel op zoek naar een huis maar meeste huizen in ons budget zijn natuurlijk ingesloten. Ik woon nu nog thuis en heb nu een kleine filmkamer maar deze bevindt zich in een hangar (soort van burelen waarvan 1 is ingericht als filmkamer) dus ik stoor niemand met geluid. Als ik verhuis wil ik dit natuurlijk wel terug zo een kamer :). Mijn vraag is bestaat er geluidsisolatie (panelen tegen muur of iets anders ?) die ervoor zorgt dat het geluid bijna volledig gedempt wordt en niet doorgeeft naar de buren? Tis nu niet dat het megaluid moet kunnen staan maar toch een heel goeie filmervaring kan geven. Ik heb een logitech z5500 set.
Ik denk dat dit wel bestaat aangezien ze dit in cinema's kunnen :) ene zaal stoort de andere niet.

Alle info is welkom

Michael Hamers
15-01-2010, 17:02
Let er op dat er tussen de huizen spouwmuren zitten. Dat scheelt al enorm. En anders moet je ervoor zorgen dat zo weinig mogelijk trillingen naar de vloer en muren komen. De allerbeste oplossing is een kamer in een kamer. Maar dat is heel veel werk. Je maakt dan een soort zwevende houten kubus die niet nagelvast aan iets anders zit.

peptalk
15-01-2010, 17:49
(Geluids)isolatiemateriaal en een gipsen voorzetwandje er voor doen ook al een hoop, maar het maakt wel veel uit of je houten of een betonnen vloer(en) hebt. Bij een houten vloer moet je zeker de ruimte tussen het plafond en de vloer daarboven ook isoleren anders krijg je geluidslekken.
Eigenlijk hangt het ook heel erg af van welke kamer je wilt isoleren, hoe deze geplaatst is en naar welke richting(en) er geïsoleerd moet worden.

Roy de Jong
15-01-2010, 18:31
Let er op dat er tussen de huizen spouwmuren zitten.

Nee, dit hangt van het type huis af en het bouwjaar. Huizen die de afgelopen 10 jaar gebouwd zijn hebben in ieder geval wel spouwmuren. Dit worden ook wel ankerloze spouwmuren genoemd, zo wordt het zogenaamde contactgeluid voorkomen.

Michael Hamers
16-01-2010, 06:55
Nee, dit hangt van het type huis af en het bouwjaar. Huizen die de afgelopen 10 jaar gebouwd zijn hebben in ieder geval wel spouwmuren. Dit worden ook wel ankerloze spouwmuren genoemd, zo wordt het zogenaamde contactgeluid voorkomen.

Die bedoelde ik ja! (y)

filmfanaat
22-01-2011, 16:00
Een doos-in-doos creëren is de beste oplossing. Het idee hierachter is dat de binnenste doos met behulp van soepele materialen is verbonden met de buitenste doos waardoor de trillingen veel minder (of niet) worden doorgegeven. In jouw geval zou ik voorstellen om de vloer op te hogen en zo een zwevende dekvloer te creëren. Afhankelijk van het budget plaats je dan een aantal voorzetwanden. (Meer info kan je vinden op akoestische-isolatie (http://www.akoestische-isolatie.org/geluidsisolatie-muren/).org)