PDA

Bekijk de volledige versie : Enigma's home cinema (Work in Progress)



Enigma147
19-01-2010, 01:25
Sinds 31 december overgegaan van een pc cinema (26" + Logitech 5450 surround :) ), naar een echte home cinema installatie:

TV: Samsung LED 46B7020
Versterker: Yamaha RX-V1065
Blu-Ray: Yamaha DB-S1065
Front: Mordaunt-short Mezzo 6
Center: Mordaunt-short Mezzo 5
Surround: Mordaunt-short Mezzo 2
Subwoofer: Tannoy Shadow

Verder is mijn werkstation op de versterker aangesloten, een i7-920, 2x 4890 videokaarten, met 8.5 TB aan harddisks (280 GB nog vrij...:shock:)

http://fotostek.nl/site/images/stories/zooi/overig/IMG_6831.jpg

Ja die kast is niet fijn, veel te hoog, moet een andere komen. Maar wat ik wil, kan ik niet vinden. Ben nu bezig met het laten maken van een custom meubel.

http://fotostek.nl/site/images/stories/zooi/overig/IMG_6779.jpg
Center

http://fotostek.nl/site/images/stories/zooi/overig/IMG_6785.jpg
Surround

http://fotostek.nl/site/images/stories/zooi/overig/IMG_6732.jpg
Detail van de speaker

http://fotostek.nl/site/images/stories/zooi/overig/IMG_6782.jpg

http://fotostek.nl/site/images/stories/zooi/overig/IMG_6778.jpg

De sub, Ja hij staat (tijdelijk) op piepschuim, de vloer begon te resoneren.

To Do list:
Ander a/v meubel
vloerkleed
Verduisterende gordijnen, heb momenteel jalouzieën, maar die geven teveel reflecties op de tv
Wegwerken kabelzooi
Misschien een echte HTPC, mijn werkstation is niet bepaald stil :)

DVDProfilersFilmgek
19-01-2010, 13:58
(y)

Welkom hier hier, voor het eerst op het forum en gelijk al een leuke openingspost met foto's en al:-D

Je hebt allemaal mooie moderne spulletjes en je bent helemaal "HD proof" zoals ze hier op het forum wel eens zeggen. De kast is idd aan de hoge kant maar je receiver kan wel mooi zijn warmte afvoeren, daar zul je met een eigen ontwerp ook rekening mee moeten houden.

Heb zelf lamellen, van die verticale, die bevallen mij prima, je kan het licht daarmee een beetje richten, maar als je lichte wanden hebt kun je daarvan zelfs een reflectie krijgen op je scherm en hoe groter het scherm, hoe meer licht/reflectie het kan vangen:(
Als je een andere manier van lichtafschermen wilt, dan kun je bij het aanschaffen ook rekening houden met de kleur daarvan, lichte kleuren weerkaatsen/reflecteren wat makkelijker op een scherm, net als glimmende oppervlakken. (BTW, als je lamellen hebt van lichtmetaal of een of andere kunststof, dan heb je geen vitrage of ander soortige lappen voor de ramen nodig die er zo af en toe om vragen om gewassen te worden:idea: )

Ben benieuwd hoe dat er allemaal uit gaat zien als je alles hebt afgewerkt, een klusje dat wel eens tijd kan vragen, de boel neerzetten en aansluiten is meestal het werk niet, maar de puntjes op de i zetten willen wel eens tijd kosten.:wink:

Enigma147
19-01-2010, 15:41
mijn ontwerp voor de nieuwe kast:

http://fotostek.nl/site/images/stories/zooi/overig/ontwerp.jpg

(hoogte 50, breedte 180, diep 50)

De drie rode planken in het midden zijn deurtjes, en gaan op deze wijze (http://fotostek.nl/site/images/stories/zooi/overig/meubel2.avi) omhoog.
Onderaan twee lades voor DVD/Blu-Ray schijfjes, midden blijft leeg, voor eventuele uitbreidingen.
Dat groene vlak is mjn center speaker
Alles wordt zeer waarschijnlijk wit. Kast wordt op bestelling gemaakt en geleverd.

Sphinkx
20-01-2010, 13:50
Laat je dit meubel maken door Good2bHome die adverteert op het HT forum?

Enigma147
20-01-2010, 13:55
Moet nog een prijs opvragen, en ga ook nog informeren bij diverse meubelmakers in mijn woonplaats. Maar hij staat wel op mijn lijstje

Sphinkx
20-01-2010, 14:20
Ik heb ook prijs gevraagd bij hem en die was wel goed vond ik. Normaal gezien moet het meubel deze maand af zijn... Is wel al besteld van midden november dus je hebt wel een redelijke lange wachttijd.

Ik heb ongeveer een zelfde onderwerp als jij hebt maar zonder deuren/laden. Daarom dat ik het mij afvroeg...

DVDProfilersFilmgek
20-01-2010, 17:18
mijn ontwerp voor de nieuwe kast:

http://fotostek.nl/site/images/stories/zooi/overig/ontwerp.jpg

(hoogte 50, breedte 180, diep 50)

De drie rode planken in het midden zijn deurtjes, en gaan op deze wijze (http://fotostek.nl/site/images/stories/zooi/overig/meubel2.avi) omhoog.
Onderaan twee lades voor DVD/Blu-Ray schijfjes, midden blijft leeg, voor eventuele uitbreidingen.
Dat groene vlak is mjn center speaker
Alles wordt zeer waarschijnlijk wit. Kast wordt op bestelling gemaakt en geleverd.

Mooi ontwerp, zoveel mensen, zoveel wensen en als je een eigen ontwerp maakt dan kun je het kiezen zoals je het hebben wilt. Zelf vind ik deurtjes voor mijn apparatuur niet praktisch en zie er ook het nut niet van in, vind het zelfs een beetje een belemmering.

Een kastdiepte van 50cm kan veel lijken, maar als daar je deur en achterwand nog inmoeten, dan houd je niet veel werkbare ruimte over. Mijn eigen receiver heeft een diepte van bijna 45cm, daar komen nog een paar centimeter bij als je de aansluitingen maakt, zelf kom ik in mijn eigen situatie dan op 50 centimeter, niet gehinderd door een achterwand en deurtje ervoor. Je kunt je meubel ook niet al te dicht tegen de wand plaatsen, de warmte die je receiver opwekt moet wel wegkunnen.

Heb je ook nog gedacht aan het soort pootjes of komt hij op wieltjes of vilt om te kunnen verplaatsen? 2 Laden voor schijfjes zou in mijn geval alleen leuk zijn voor de films die ik nog moet zien, niet om mijn verzameling in te stoppen. Laden zijn wel mooi om AB's, manuals en rommeltjes in te stoppen, om een woonkamer er opgeruimd uit te laten zien.:wink:

PorscheHD
21-01-2010, 09:54
Mooie set hoor! :shock:

Enigma147
21-01-2010, 12:31
Mooi ontwerp, zoveel mensen, zoveel wensen en als je een eigen ontwerp maakt dan kun je het kiezen zoals je het hebben wilt. Zelf vind ik deurtjes voor mijn apparatuur niet praktisch en zie er ook het nut niet van in, vind het zelfs een beetje een belemmering.

Een kastdiepte van 50cm kan veel lijken, maar als daar je deur en achterwand nog inmoeten, dan houd je niet veel werkbare ruimte over. Mijn eigen receiver heeft een diepte van bijna 45cm, daar komen nog een paar centimeter bij als je de aansluitingen maakt, zelf kom ik in mijn eigen situatie dan op 50 centimeter, niet gehinderd door een achterwand en deurtje ervoor. Je kunt je meubel ook niet al te dicht tegen de wand plaatsen, de warmte die je receiver opwekt moet wel wegkunnen.

Heb je ook nog gedacht aan het soort pootjes of komt hij op wieltjes of vilt om te kunnen verplaatsen? 2 Laden voor schijfjes zou in mijn geval alleen leuk zijn voor de films die ik nog moet zien, niet om mijn verzameling in te stoppen. Laden zijn wel mooi om AB's, manuals en rommeltjes in te stoppen, om een woonkamer er opgeruimd uit te laten zien.:wink:

50 diep is voor mij voldoende, ik heb dan nog 9 cm achter de receiver over, en er komt een grote uitsparing achter de apparatuur in het achterpaneel. De opening onder word waarschijnlijk gebruikt voor een HTPC, en daar laat ik ook alvast een flinke opening maken.

Die deurtjes twijfel ik ook over. Aan de ene kant hoef ik niet altijd mijn apparatuur te zien, aan de andere kant vind ik het ook niet echt storend. ik ga twee ontwerpen inleveren, en laat van beide een prijsopgaaf maken, en laat het o.a. van de prijs afhangen welke keuze ik maak.

Enigma147
24-01-2010, 18:04
50 diep is voor mij voldoende, ik heb dan nog 9 cm achter de receiver over, en er komt een grote uitsparing achter de apparatuur in het achterpaneel. De opening onder word waarschijnlijk gebruikt voor een HTPC, en daar laat ik ook alvast een flinke opening maken.

Die deurtjes twijfel ik ook over. Aan de ene kant hoef ik niet altijd mijn apparatuur te zien, aan de andere kant vind ik het ook niet echt storend. ik ga twee ontwerpen inleveren, en laat van beide een prijsopgaaf maken, en laat het o.a. van de prijs afhangen welke keuze ik maak.

Heb dit weekend een kast besteld :)

Ik kwam laatst deze kast tegen:
http://fotostek.nl/site/images/stories/zooi/overig/meubel.jpg
En deze heeft wel voldoende ruimte :) Het bovenvak heeft meer dan voldoernde ruimte.

Verder heb ik vandaag mijn HTPC in elkaar gezet:
http://fotostek.nl/site/images/stories/zooi/overig/htpc.jpg

Ja de kast is tijdelijk, de uiteindelijke kast (http://zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?idx=370) moet ik nog bestellen.
Specificaties:
Moederbord: Asus P7P55D LE
processor: Intel Core i3-530 (ik haat trage computers ;) )
Geheugen: 2x 2GB DDR3-1066 (ook een beetje overkill)
voeding: Coolermaster 600w Silent pro Modulair (zwaar overkill, maar deze is zeer stil)
Video: Nvidia GT210, 512 MB.
Harddisk: 500GB Samsung.
TV kaart: komt nog

Sphinkx
24-01-2010, 20:11
Mooi wit meubel. Zijn dit laden of deuren? Veronderstel laden wat het imo minder interessant maakt voor HT meubel...

Enigma147
25-01-2010, 11:36
Zijn inderdaad lades. Hij word trouwens zwart. De breedte wordt 1 meter 90, hoogte is 50 CM.

De diepte is 40 cm, ik heb mijn receiver opgemeten, en die is 36,5 cm diep, dat past dus zonder problemen. En het bovenvak is zonder achterwand, dus als het iets uitsteekt is dat geen probleem.

Claudio Santulli
25-01-2010, 12:59
Niks zo frusterend als een kast laten bouwen en dan later opeens nieuwe apparatuur kopen die niet meer past.
Zeg namelijk nooit nooit.

Gelukkig ben ik zelf handig genoeg om mijn eigen kast te bouwen.
Maar ik heb dan ook zoveel apparatuur dat dit nooit zou passen in een standaard kast.
Wat ik wel weet is dat je nooit genoeg diepte kan hebben en ik heb ervoor gekozen om ook een open achtekant te houden, zodat ik ten alle tijde makkelijk bij de aansluitingen kan.
En uiteraard voor extra koeling.
Maar met alle kabels die ik heb is dat ook anders niet te doen.

Wat ik ook goed vindt, is dat de tv nu veel lager komt wat natuurlijk een pre is en veel rustiger kijken, tevens is hij zo minder prominent aanwezig.
Veel plezier zometeen met je nieuwe kast en daardoor beter HT.(y)

En ps 600w is zeker geen overkill als voeding.
Minder is zelfs snel te weinig!

Enigma147
25-01-2010, 14:08
En ps 600w is zeker geen overkill als voeding.
Minder is zelfs snel te weinig!

Mwa, ding trekt nog geen 300 watt..

Ik draaide vroeger op zo'n 600w voeding een i7-920, 6 GB ram, 8 harddisks, 4 ssd's en 2x ATI 4850. Pas toen er 2x 4890 Black Edition inging ben ik naar 850w gegaan. Die 210 heeft zelfs geen extra voedingsconnector. dus stroom slurpen valt wel mee :)

DVDProfilersFilmgek
25-01-2010, 16:18
Zijn inderdaad lades. Hij word trouwens zwart. De breedte wordt 1 meter 90, hoogte is 50 CM.

De diepte is 40 cm, ik heb mijn receiver opgemeten, en die is 36,5 cm diep, dat past dus zonder problemen. En het bovenvak is zonder achterwand, dus als het iets uitsteekt is dat geen probleem.

Mooie kast, ben benieuwd hoe dat dat er zo meteen uitgaat zien in het eggie met je eigen spulletjes erin. Kast is niet echt superdiep, maar als je het niet erg vind als er aan de achterzijde iets uitsteekt is dat niet erg.

Ben benieuwd naar de plaatjes(y)

Bartjebart
25-01-2010, 16:53
Wel een passief gekoelde videokaart en een stille cpu-koeler?
Anders kun je je voeding nog zo stil hebben, maar zit je nog steeds met ventilator-geluid tijdens films.
In mijn htpc heb ik trouwens een goedkoop 450 Wattertje van 3 tientjes gebouwd met een 12cm fan. Verbazingwekkend stil...

Chique kastje trouwens.
Ook een mooie computerkast uitgekozen. Ik vond zelf die iMon remote niet zo fijn werken. Hoop dat ie jou beter bevalt dan mij.

Enigma147
30-01-2010, 18:10
Niks zo frusterend als een kast laten bouwen en dan later opeens nieuwe apparatuur kopen die niet meer past.
Zeg namelijk nooit nooit!

Ben jij helderziend?

Kreeg vandaag 2 kasten binnen. Mijn nieuw AV meubel, en de HTPC kast.


De dag begon goed, zowel de bezorgers als TNT stonden vrijwel op hetzelfde moment voor mijn deur, en nog lekker vroeg ook.

AV meubel op zijn plaats gezet, wil ik mijn center speaker erin plaatsen, past hij niet. Ik opmeten, is het bovenvak maar 18 cm hoog. Terwijl de kast die ik gezien en besteld heb 23 cm ruimte heeft.

Dus ik naar de meubelzaak. Wat blijkt nou, het was wel de goede kast.
Ik had de kast gezien in de versie van 1 meter veertig breed, die heeft een bovenvak van 23 cm hoog. De verkoper vertelde dat er ook een versie was van 1 meter 90 breed, met dezelfde maten. De 1 meter 90 versie blijkt echter wel de zelfde buitenmaten te hebben, maar de indeling is anders, met een kleiner bovenvak. Ze erkennen dat het hun fout is, en gaan maandag uitzoeken wat er aan te doen is.

Weer thuisgekomen, ben ik aan de volgende kast begonnen, die van mijn htpc. Ik had een zalman 503 besteld. Mijn oude pc gedemonteerd en rustig begonnen met inbouwen. Wat een k** kast. de stroomvoorziening voor het LCD paneel voorop wordt via een adapter van de 24 pins stroomvoorziening van het moederbord. Op zich niets mis mee. Maar maak die kabel dan wel lang genoeg, zodat het altijd past.
Mijn moederbord heeft de 24 pins aansluiting vrij hoog zitten, zodat die kabel zonder kunstgrepen onmogelijk in het moederbord ging. één drivebay opgeofferd, en hij haalt het nu net.

Word vervolgd

Enigma147
06-02-2010, 21:10
http://fotostek.nl/site/images/stories/zooi/overig/avmeubel1.jpg

http://fotostek.nl/site/images/stories/zooi/overig/avmeubel2.jpg
(Expres overbelicht, anders zie je de apparatuur bijna niet)
Even een update.

Afgelopen week in overleg geweest met de meubelzaak, betreffende mijn kast. Ik ben op een avond eens gaan meten, en kwam tot de conclusie dat ik hem wel kon aanpassen naar iets dat ik wel kon gebruiken. Uiteindelijk een leuke korting geregeld, en heb vandaag de kast weer helemaal gedemonteerd, de lades, plus de bevestiging eruit gehaald.

Daarna de plaat van het bovenvak op poten gezet van 11.5 cm hoog. De onderste plaat heeft aan de achterkant een opstaande rand gekregen, zodat de poten er niet af kunnen schuiven, Toch al weinig kans van de plaat klemt redelijk goed vast.

En als laatste heb ik vandaag de HTPC aangepast. De kast heeft standaard 2 8CM fans, maar die waren mij niet stil genoeg. De Zalman kast heeft de mogelijkheid om 2 12 CM fans te plaatsen. Ik heb er nu een Coolermaster Ultra Quiet 13 DB fan inzitten, en dan ook nog temperatuur gestuurd.

To Do list:
Ander a/v meubel
vloerkleed
Verduisterende gordijnen, heb momenteel jalouzieën, maar die geven teveel reflecties op de tv
Wegwerken kabelzooi
Misschien een echte HTPC, mijn werkstation is niet bepaald stil :smile:

peptalk
06-02-2010, 21:34
NICE(y)

DVDProfilersFilmgek
06-02-2010, 23:13
Heel mooi(y)

Je laatste puntje zou ik toch alls eerste aanpakken en die kabelzooi even een beetje achter je kast proppen, zie het er gelijk al weer een stuk netter uit.:idea:

Mooie vloer, kleedje niet echt noodzakelijk, waarom eigenlijk een kleedje :?: , dat ik trouwens op plekje 3 ging zetten en eerst de gordijnen/zonwering/reflectie probleem zou oplossen :mrgreen:

BTW, waar heb je nu je sub geparkeerd:?:

Enigma147
07-02-2010, 00:02
Heel mooi(y)

Je laatste puntje zou ik toch alls eerste aanpakken en die kabelzooi even een beetje achter je kast proppen, zie het er gelijk al weer een stuk netter uit.:idea:

Mooie vloer, kleedje niet echt noodzakelijk, waarom eigenlijk een kleedje :?: , dat ik trouwens op plekje 3 ging zetten en eerst de gordijnen/zonwering/reflectie probleem zou oplossen :mrgreen:

BTW, waar heb je nu je sub geparkeerd:?:

Kabelzooi wordt het eerst aangepakt, maar er lopen nogal wat kabels van mijn werkstation naar de receiver:

HDMI kabel
Optical toslink
speakerkabel voor mijn left surround
2x netwerk, een voor de HTPC, en een voor de BR.
2 x speakerkabel voor de linksvoor (bi-amp aangesloten)
coax naar mijn sub (staat links van de linker speaker, op de bovenste foto zie je een klein stukje van de sub)
Wat ook niet helpt dat sommige kabels veel te lang zijn.
misschien moet ik eens gaan nadenken over een kabelgoot of iets dergelijks.

Claudio Santulli
07-02-2010, 00:42
Of een flinke voorzet plint, daar kan je al flink wat achter kwijt en is nog netjes ook! ;-)

Maar in mijn vorige huis werkte ik ook veel met kabelgootjes van groot tot klein.
Als je deze dan bij de volgende schilderbeurt mee verft, vallen ze bijna weg!

Nu heb ik gelukkig alle aansluitingen van te voren in muren en vloeren weg kunnnen werken.


Maar wel een mooie oplossing, de center en apparatuur komen mooi tot hun recht zo. (y)
Ik heb ook een echte HTPC met een silent fan naast mijn kast staan, maar heb in de bios ook nog eens voor silent mode gekozen.
Hij is nu pracktisch stil, tenzij ik hem uiteraard zwaar belast!

DVDProfilersFilmgek
07-02-2010, 12:03
Kabelzooi wordt het eerst aangepakt, maar er lopen nogal wat kabels van mijn werkstation naar de receiver:

HDMI kabel
Optical toslink
speakerkabel voor mijn left surround
2x netwerk, een voor de HTPC, en een voor de BR.
2 x speakerkabel voor de linksvoor (bi-amp aangesloten)
coax naar mijn sub (staat links van de linker speaker, op de bovenste foto zie je een klein stukje van de sub)
Wat ook niet helpt dat sommige kabels veel te lang zijn.
misschien moet ik eens gaan nadenken over een kabelgoot of iets dergelijks.

Misschien de sub tussen de kast en de linkerspeaker in, dan schuift de linker speaker iets naar links voor het stopcontact en achter de sub kun je wel wat kabels uit het zicht leggen. (heb ik zelf ook:mrgreen: )

Kabels, we hebben ze allemaal, al is het bij mij met alles HDMI (op de TV naar de receiver na) wel een stuk minder geworden. Heb alles gewoon achter de opstelling liggen, wegwerken in plinten of kabelgoten is bijna ondoenlijk, zou bijna een rioolbuis nodig hebben om het erin te stoppen. Bij mij ziet het er van voren wel netjes uit, aan de achterkant is het spaghetti. (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=70460) misschien ooit eens een foto maken van de achterzijde, maar ik denk dat menig vrouwtje daar niet vrolijk van wordt en ik wil onze hobby voor de liefhebbers niet verpesten, zolang "ze" niet onder de motorkap hoeven kijken mag er wat meer.:wink:

Heb zelf geen HTPC, al schijn ik via de TV of/en de Popcorn wel contact met de PC's te kunnen maken, heb daar zelf geen behoefte aan en heb me daar niet al te zeer in verdiept, al is alles wel op het netwerk aangesloten en ligt er een hub waarop de TV, Popcorn en Blu Ray spealer zijn aangesloten. Je hebt nogal wat op je hdd's staan en ik denk dat je daar wat makkelijker gebruik van wilt maken met zo'n HTPC. Zo zie je maar weer, iedereen benaderd zijn filmcollectie op een andere manier.

Kleedje/zonnewering? had je al wat in gedachten?

Bartjebart
09-02-2010, 14:15
Kabelzooi wordt het eerst aangepakt, maar er lopen nogal wat kabels van mijn werkstation naar de receiver

Tip:
Koop bij de Karwei een rol klittenband van 5 meter ofzo. Daar knip je stukjes af die je als kabelbinder gebruikt. Mocht je je kabels dan nog een keer willen veranderen of loshalen ofzo, haal je zo het klittenband eraf (veel handiger dan tie-wraps de je los moet knippen enzo).

Enigma147
09-02-2010, 23:00
Dat spul ken ik, is inderdaad erg handig. Ik gebruikte het in diverse server zalen om de kabelzooi in server racks te organiseren. Thuis maar ook eens gaan gebruiken. :grin:


Misschien de sub tussen de kast en de linkerspeaker in, dan schuift de linker speaker iets naar links voor het stopcontact en achter de sub kun je wel wat kabels uit het zicht leggen. (heb ik zelf ook:mrgreen: )



Speaker links gaan verschuiven voel ik weinig voor, de hele opstelling is momenteel perfect. Ik ga onder de kast een plint maken, zodat alle kabels ik onder de kast kan verbergen.



Heb zelf geen HTPC, al schijn ik via de TV of/en de Popcorn wel contact met de PC's te kunnen maken, heb daar zelf geen behoefte aan en heb me daar niet al te zeer in verdiept, al is alles wel op het netwerk aangesloten en ligt er een hub waarop de TV, Popcorn en Blu Ray spealer zijn aangesloten. Je hebt nogal wat op je hdd's staan en ik denk dat je daar wat makkelijker gebruik van wilt maken met zo'n HTPC. Zo zie je maar weer, iedereen benaderd zijn filmcollectie op een andere manier.
Ja, ik vind het wel makkelijk dat alles gewoon online staat. Als ik een film wil kijken, is het met een paar muisklikken geregeld. Misschien moet ik de data maar eens op een nas zetten, hoef ik mijn werkstation minder vaak aan te zetten om even een flim te kopiëren naar mijn HTPC.


Kleedje/zonnewering? had je al wat in gedachten?Zwart verblindend gordijn, over de jaloezieën heen. heb ik overdag tenminste geen last van reflecties. En misschien een kleed, die houten vloer is nogal koud.

DVDProfilersFilmgek
10-02-2010, 17:49
Dat spul ken ik, is inderdaad erg handig. Ik gebruikte het in diverse server zalen om de kabelzooi in server racks te organiseren. Thuis maar ook eens gaan gebruiken. :grin:



Speaker links gaan verschuiven voel ik weinig voor, de hele opstelling is momenteel perfect. Ik ga onder de kast een plint maken, zodat alle kabels ik onder de kast kan verbergen.

Ja, ik vind het wel makkelijk dat alles gewoon online staat. Als ik een film wil kijken, is het met een paar muisklikken geregeld. Misschien moet ik de data maar eens op een nas zetten, hoef ik mijn werkstation minder vaak aan te zetten om even een flim te kopiëren naar mijn HTPC.
Zwart verblindend gordijn, over de jaloezieën heen. heb ik overdag tenminste geen last van reflecties. En misschien een kleed, die houten vloer is nogal koud.

Zwart blinderend, dat is best wel donker, heb zelf lamellen die geen licht doorlaten en met een wat donkere tint, gelukkig geen last van reflecties. Heb zelf een dikke geluidsdempende ondervloer en daarmee voelt de vloer niet koud aan, al loop ik altijd op sloffen. Voor mij liever geen kleedjes meer, als de hond gaat verharen.......:sad:

Enigma147
16-02-2010, 00:09
Even een update:

http://fotostek.nl/site/images/stories/zooi/overig/stereo.jpg

Zoek de verschillen ;)

1. Kabels gereorganiseerd:
Kabels weggewerkt, mijn werkstation zit niet meer met HDMI aangesloten op mijn amplifier, alleen nog optisch voor muziek terwijl ik werk. Met de komst van de HTPC gebruikte ik mijn werkstation niet meer om films op af te spelen. mijn HTPC zat met een 6.5 meter HDMI kabel aan mijn versterker, die is nu vervangen voor een 1.5 meter kabel.

2. DVD rek
Het werd een beetje somber, al dat zwart, dus maar wat kleur accent toegevoegd. De belangrijkste dvd'd komen erin te staan. En ook de net afgespeelde.

3. Klein maar fijn.
Logitech Harmony One
http://fotostek.nl/site/images/stories/zooi/overig/harmony.jpg
Moet de vijf afstandsbedieningen gaan vervangen die nu op de salontafel liggen.

skank
17-02-2010, 13:22
Welke TV heb je nu? ik vind dit nergens terug, deze is toch verschillend dan op je eerste post ?

Enigma147
17-02-2010, 19:33
Is wel dezelfde, een 46" Samsung 7000 serie.
Door het nieuwe meubel komt hij veel beter tot zijn recht. :)

Enigma147
02-03-2010, 00:08
Kleine update:

In mijn netwerk is een "NAS" gekomen, voor de storage van films en muziek.

Specs:
Core2Quad 6600 (2.4 GHZ)
6 GB ram
+/- 8 TB harddisk ruimte dankzij wat "donaties" van mijn werkstation
DVD brandertje
Verpakt in een Antec 182P kast.

Als NAS overkill, maar hij krijgt ook download/server taken te vervullen. Verder had ik deze machine al, ik had hem tijdelijk voor een project op mijn werk ingezet.