PDA

Bekijk de volledige versie : Filmdiscussie: De Flodder Triology (SPOILERS!!!)



M Balje
04-08-2002, 23:50
Bij deze start ik een film Discussie over de assosjaalste familie van zonnedaal de Familie Flodder.

Hoe heet het hond je van de Buur vrouw in de eerste film ?
en hoe heet het hond je in de derde film ook al weer ?

Waarom ik dit vraag is omdat in de eerste film de hond er aan gaat (Doordat hij door de hond van de Familie Flodder word op gegeten)en in de derde film zie je percies weer zoon Hondje.

BrianB
05-08-2002, 10:26
Ze heten allebei Pepita, het kan natuurlijk dat ze een tweede hondje hebben genomen omdat ze die eerste hond zo miste en die hebben ze dan ook dezelfde naam gegeven (het kan), wel vind ik knap dat:
-opa er opeens weer is, die werd in het eerste deel overreden door een trein, dat ze weer een nieuwe auto hebben (ze vonden dat oude ding toch zo'n oud kreng? Dan koop je toch niet precies dezelfde?)
-Jolanda er in het tweede deel en het derde deel niet meer is (ze waren toch verloofd?)
-Het huis in het eerste deel al gekocht is door het erfenisje van opa in z'n treintjes, en dat in deel drie het huis opnieuw wordt verkocht
-In het derde deel elk huis in de brand vliegt doordat er benzine in het riool terechtkomt, dan zou het huis van de Flodders toch ook in de brand vliegen? Maar die schijnen nergens last van te hebben.

lieshout84
05-08-2002, 10:31
Allemaal goede Facts.

Ik heb er nog 1.

Sjakie wordt in deel 2 gecastreerd en deel 3 merk je daar dus helemaal niks meer van.......:eek:

Sander Meijer
05-08-2002, 10:33
Het derde deel is toch met een andere bezetting ..

Dus ik denk dat je deze helemaal los moet zien .. maar meer een verloop van de serie die ondertussen al begonnen was. En dus niet een vervolg op de film reeks

BrianB
05-08-2002, 11:02
Het derde deel is toch met een andere bezetting ..

Dus ik denk dat je deze helemaal los moet zien .. maar meer een verloop van de serie die ondertussen al begonnen was. En dus niet een vervolg op de film reeks

Hadden ze het ook geen Flodder 3 moeten noemen:rolleyes:.

Sander Meijer
05-08-2002, 11:06
Hadden ze het ook geen Flodder 3 moeten noemen:rolleyes:.

Flodder Serie - The movie

BrianB
05-08-2002, 11:08
Het valt me trouwens wel erg op dat in je Flodder 3 heel vaak de schaduw van de camera(man) kan zien.

Sander Meijer
05-08-2002, 11:08
-In het derde deel elk huis in de brand vliegt doordat er benzine in het riool terechtkomt, dan zou het huis van de Flodders toch ook in de brand vliegen? Maar die schijnen nergens last van te hebben.

Hun Toilet is toch aangesloten op hun eigen zwembad :D

BrianB
05-08-2002, 11:22
Oh ja? En hoe moeten ze dan douchen en in bad gaan? (dat gaan ze nauwelijks maar goed).

Sander Meijer
05-08-2002, 18:49
Het valt me trouwens wel erg op dat in je Flodder 3 heel vaak de schaduw van de camera(man) kan zien.

Is er eigenlijk wel een film dat het zo sterk mogelijk wordt versterkt. dus dat je de mic in beeld ziet enzo .. in spiegels de gehele crew ziet ..

lijkt me opzich wel fun zo iets.

Sander Meijer
05-08-2002, 18:50
Afgezien van EDtv

Anonymous
05-08-2002, 19:24
Flodder 3 is natuurlijk helemaal niet zo interessant als de
eerste 2 delen en er is ook totaal géén rekening gehouden
met de opbouw van het verhaal.Knap dat ze ook die villa
binnen een jaar weer konden opbouwen :D

Kasper P.
05-08-2002, 20:16
Ach nu moeten we niet aan mierenneukerij gaan doen! Alle drie de flodder films spelen zich niet in chronologische volgorde af! (was mijn gedachte) Ik zal ze punten geven en commentaar:
Flodder 1: 8 (heerlijk vermaak)
Flodder in Amerika: 6 (leuk maar niet orgineel)
Flodder 3: 6,5 (leuk en technisch zeer interessant!)

Martin van Tuijl
12-08-2002, 01:04
Kan aan mij liggen, maar ik heb niks met die flodder films.
Te herkenbaar voor mij denk ik... :D

Kasper P.
12-08-2002, 21:28
Kan aan mij liggen, maar ik heb niks met die flodder films.
Te herkenbaar voor mij denk ik... :D
Da's juist het leuke ;) Nee ik ben super flodder (en Dick Maas) fan. Ik heb 3 cd's vol met foto's (en posters), filmpje en geluid van Flodder zelfs een orginele Flodder vcd!

Kasper P.
12-08-2002, 21:30
Wisten jullie dat:
- Zonnedael in de eerste film eigenlijk de wijk "de kollenberg" in Sittard (zuid limburg) is
- De stem van Jolanda is na gesingronieseerd is vanwege haar Limburgse tongval

Lex v/d Moolen
12-08-2002, 23:35
Wisten jullie dat:
- De stem van Jolanda is na gesingronieseerd is vanwege haar Limburgse tongval Ik dacht omdat ze een Amerikaans accent had gekregen:confused:

BrianB
13-08-2002, 09:25
Wisten jullie dat:
- Zonnedael in de eerste film eigenlijk de wijk "de kollenberg" in Sittard (zuid limburg) is
- De stem van Jolanda is na gesingronieseerd is vanwege haar Limburgse tongval

Ik dacht dat het op de wielerbaan van het recreatiegebied Spaarnwoude was opgenomen? En dat van Jolanda wist ik al (jammer dat ze degene die haar stem heeft nagesynchroniseerd er niet bij gezet hebben in de aftiteling.)

Rolf
13-08-2002, 09:34
Ik wist tot voor kort niet eens dat er een derde deel bestond.

Kasper P.
13-08-2002, 20:08
Ik dacht dat het op de wielerbaan van het recreatiegebied Spaarnwoude was opgenomen? Ja de straat van de Flodders zelf maar de rest is in Sittard.

Job Rijskamp
13-08-2002, 21:01
Is Flodder in Amerika als op DVD uitgebracht of komt er nog een trilogie?

Kasper P.
13-08-2002, 22:16
Is Flodder in Amerika als op DVD uitgebracht of komt er nog een trilogie? Nee Flodder in Amerika nog niet en er komt GEEN nieuwe film meer:(

BrianB
04-09-2002, 14:33
Wat is de voornaam van buurman Neuteboom nou? Als in deel een de tank het huis neerknalt, noemt ze hem Arie, maar in deel drie als ze met hun auto en brandende caravan door de villawijk heen rijden, zegt ze "Ed, stop de auto!" dus is het nou Arie of Ed?

Kasper P.
04-09-2002, 18:38
Wat is de voornaam van buurman Neuteboom nou? Als in deel een de tank het huis neerknalt, noemt ze hem Arie, maar in deel drie als ze met hun auto en brandende caravan door de villawijk heen rijden, zegt ze "Ed, stop de auto!" dus is het nou Arie of Ed? Heb je het zeker verkeerd verstaan het is in alle films gewoon "Ed". De man die hem speelt is trouwens familie van een vriend van me :cool:

BrianB
09-11-2002, 22:18
Is er eigenlijk wel een film dat het zo sterk mogelijk wordt versterkt. dus dat je de mic in beeld ziet enzo .. in spiegels de gehele crew ziet ..

lijkt me opzich wel fun zo iets.
Niet echt in spiegels, maar in Me, Myself and Irene komt er op een gegeven moment een hele zooi auto's en vrachtwagens voorbij, en dan kan je in de reflecterende wagens de crew heel goed zien, het lijkt me sterk dat ze dat niet expres hebben gedaan, want het viel nogal op.

Kasper P.
10-11-2002, 09:55
Het valt me trouwens wel erg op dat in je Flodder 3 heel vaak de schaduw van de camera(man) kan zien. Ik heb hem alleen gezien op het einde van de haven scene als ze daar rond rijden zie op een gegeven momende de camereman, het geluid en nog iemand (Dick Maas?)

rkrijger
23-11-2004, 20:52
Toffe films. Omdat Tatjana er in zit!

Sander V.
23-11-2004, 21:12
offtopic: Ik lach me elke keer weer kapot om die Ma Flodder :D Die laarzen en zo'n sigaar 8)