PDA

Bekijk de volledige versie : Queen - We Will Rock You (DTS!)



Alexander de Mol
17-09-2001, 18:35
Om oktober een nog duurdere DVD maand te laten zijn hebben de wijze heren van Pioneer besloten om We Will Rock You van Queen een re-release te geven! Sterker nog, de DVD komt in 2 versies! Eén met een DD5.1 track en de andere versie zal worden voorzien van een DTS track. (Waarom dit niet op 1 DVD komt is mij nog niet duidelijk..zal wel plaatsgebrek zijn). Het beeld en geluid zal in ieder geval om van te smullen zijn....


DVDfile.com (http://www.dvdfile.com) - We Will Rock You
Also announced from Pioneer are specs for what looks to be a pretty terrific new special edition of Queen: We Will Rock You, due on 10/2. Two separate Dolby Digital and DTS editions will be released, and both feature THX-certified anamorphic transfers from a new hi-def master(!) an audio commentary with producer and director Saul Swimmer, photo gallery, discography, band time and plenty of easter eggs. The DTS version retails for .95. and the Dolby Digital .95.Ik verwacht dat beide versies, net als de eerste versie, een regio 0 codering meekrijgen en NTSC zijn.
Meer informatie aangaande deze release(s) valt na te lezen op Queenzone.com (http://www.queenzone.com/news/news_view.asp?news_ID=730)

Oktober...roll on!!

:D
Alexander
(die ook erg content is met de aankondiging (http://www.queenzone.com/news/news_view.asp?news_ID=720) van een Queen DTS cd van 'A Night at the Opera')

"If I didn't do this well, I just wouldn't have anything to do...I can't cook, and I'd be a terrible housewife." - Freddie Mercury/Farookh Bulsara

Alexander de Mol
10-10-2001, 10:20
Release is vertraagd tot eind oktober.
www.Queenzone.com (http://www.queenzone.com):

'We Will Rock You' DVD Release Post-poned
The re-release of the 'We Will Rock You' DVD has been postponed until October 30th.

The DVD will be available in both Dolby Digital and DTS formats. It includes a commentary by directory Saul Swimmer.

Interestingly, until at least a few weeks ago, Queen management knew nothing of this release.Nog even wachten dus tot eind oktober voordat Freddie in DTS te beluisteren valt....

Martin van Tuijl
10-10-2001, 11:25
Shit! En ik heb al zo weinig geld meer voor deze maand :D
Maar dit ziet er veelbelovend uit! Ga toch maar vast maar weer een beetje ruimte maken in mijn dvd-kastje! :)

Het begint er op te lijken dat muziek op DVD meer en beter wordt de laatste tijd en eindelijk aan het 'doorbreken' is..

Queen in DTS! Ik begin er bijna van te kwijlen...:cool:

Alexander de Mol
12-10-2001, 08:52
Queen in DTS! Ik begin er bijna van te kwijlen...:cool: Volgend jaar gaat het ook een mooi jaar worden voor de DVD speler bezittende Queen fans....
Het volgende was te lezen op www.queenzone.com:
Various plans are afoot for the release of Queen DVD's for next year.

The first of these will be the release of the Freddie Mercury tribute concert on DVD with special backstage footage and rehearsal footage, scheduled for April 2002.

Alexander de Mol
30-10-2001, 21:49
Release is vertraagd tot eind oktober. Nog even wachten dus tot eind oktober voordat Freddie in DTS te beluisteren valt.... 30 oktober om precies te zijn. En da's vandaag! :D
Volgens de 'new arrivals' van DVD Boxoffice (http://www.dvdboxoffice.com/start.asp?id=68DD5C93-77BA-4773-A4D5-3F96DC0ECD26) zijn ze (de DTS en DD5.1 versie) ook daadwerkelijk gearriveerd! :p :D

Martin van Tuijl
30-10-2001, 22:12
Das heel goed nieuws! Maar nu snap ik er even niks meer van: THX en DTS (http://www.dvdboxoffice.com/description.asp?id=68DD5C93-77BA-4773-A4D5-3F96DC0ECD26&browser=IE4plus&pid=90010392&country=cad) :confused: :confused: Is George Lucash door de knieen gegaan? Of een foutje?

Alexander de Mol
31-10-2001, 13:37
Het is geen fout. Het beeld is geremastered (nu wel anamorphic widescreen) rechtstreeks van een zogenaamde 'high-definition master'. Derhalve is een THX-certificaat voor het beeld van toepassing.

Overigens is er van de DD5.1 uitgave nu op queenzone.com een review (http://www.queenzone.com/news/news_view.asp?news_ID=772) te lezen!
Een overduidelijk 'hebbediskie'.

groet,
Alexander
(die zijn brievenbus nauwlettend in de gaten houdt!)

Martin van Tuijl
31-10-2001, 13:47
Derhalve is een THX-certificaat voor het beeld van toepassing.


Ja natuurlijk! Dat had ik zelf ook kunnen bedenken :o
Toch bedankt! :D

Alexander de Mol
07-11-2001, 08:21
DVDFILE (http://www.dvdfile.com) heeft een review (http://www.dvdfile.com/software/review/dvd-video_4/queen_wewillrockyou_dts.html) van de DTS versie op haar site staan.

http://www.dvdfile.com/images/box_art/5/queen_wewillrockyou_dts.jpg Fraaie cover trouwens....

Alexander (die de DVD nog niet binnen heeft... :()

sjors
07-11-2001, 10:51
Deze dvd heb ik vorige besteld bij: http://www.rodirect.nl/ en is tevens DTS & Dolby Digital 5.1. Ook zit er een commentaar track bij.

Alexander de Mol
08-11-2001, 22:35
Deze dvd.....is tevens DTS & Dolby Digital 5.1Niet helemaal juist. Het is of DTS of Dolby Digital.

Martin van Tuijl
09-11-2001, 09:03
DVDFILE (http://www.dvdfile.com) heeft een review (http://www.dvdfile.com/software/review/dvd-video_4/queen_wewillrockyou_dts.html) van de DTS versie op haar site staan.

...I must ask: in "Bohemian Rhapsody," who the hell is Scaramouche and why is he being asked to do the fandango
:D

sjors
21-11-2001, 12:32
Niet helemaal juist. Het is of DTS of Dolby Digital.

Dat dacht ik ook. Ik heb namelijk de DTS versie gekocht (dat staat ook op de doos). Maar toch staan er een DTS EN een Dolby Digital 5.1 track op... Mijn versterker, dvd-speler en PowerDVD liegen niet. (Mijn oren trouwens ook niet :))

Alexander de Mol
21-11-2001, 12:51
Daar kwam ik gisteren ook achter toen ik de DTS versie eindelijk mocht begroeten. Het vreemde is dat er wel twee verschillende artikelnummers zijn. Ook in de bijgevoegde Pioneer catalogus staan ze als verschillende producten vermeld.
Ben benieuwd of de DD5.1 versie (bestaat die uberhaupt?) dan ook een DTS track bevat.... :D

Overigens ben ik aangenaam verrast door de kwaliteit. Ik heb de eerste uitgave ook en kan duidelijk de verschillen in kwaliteit van zowel beeld als geluid constateren.
Ik persoonlijk vind het een prachtige registratie geworden! Een 110% aanrader voor de fans en liefhebbers van goede live-concerten.

De kritiek dat het geluid van het publiek niet optimaal is, is wellicht terecht maar ook wel te begrijpen...
De fans in Toronto (waar de opnamen waren...) zijn helaas niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld de fans in Londen. Alleen de grote hits werden herkend. Kortom, geen 'referentie' Queen-publiek dus...
Derhalve heeft men waarschijnlijk de verhouding iets aangepast.

Ik zeg: Laat de Live at Wembley '86-DVD maar komen!

paul knieriem
21-11-2001, 21:42
Tja, dat zou niet gek zijn,hier was het publiek wel ietsje enthousiaster dacht ik zo !! plus we zouden de nieuwere tracks hebben, maar ja 'It's A Kind Of Magic" waarschijnlijk.

Alexander de Mol
22-11-2001, 12:37
De eerstvolgende 'Queen' DVD release zal zijn het Freddie Mercury Tribute concert. Deze staat gepland voor april 2002.
Hopenlijk volgt daarna snel 'echt' Queen DVD materiaal...

sjors
22-11-2001, 12:50
Ik dacht dat de volgende dvd release "A night at the opera" is. Dit is overigens wel een DVD-Audio met onder andere een DTS track, en dus afspeelbaar op dvd-video-spelers.

Zie:
http://www.dvdempire.com/Exec/v4_item.asp?userid=01412921640549&item_id=42071

martin
22-11-2001, 13:32
Hoi nog even voor de duidelijkheid Queen we will rock you met DTS en THX optimizer. is het nu wat kwa geluid ??

ik zag deze wel liggen maar voor 99,- dus voordat ik deze aanschaft wil ik wel weten dat hij het waard is.

Alexander de Mol
22-11-2001, 14:15
Hoi nog even voor de duidelijkheid Queen we will rock you met DTS en THX optimizer. is het nu wat kwa geluid ??

ik zag deze wel liggen maar voor 99,- dus voordat ik deze aanschaft wil ik wel weten dat hij het waard is. Die THX optimizer is niets meer dan een tooltje om je A/V af te stellen. Net zoals op de SW:TPM DVD. Het beeld is THX gecertificeerd en is zeer strak. Zeker als je dit vergelijkt met de eerste uitgave. Het (DTS) geluid is bijzonder lekker, hoewel ik niet helemaal objectief ben in deze. Wel minder als Hell Freezes Over...maar da's niet verwonderlijk.

Wat de prijs betreft; je kan 'm voor minder als de helft van de door jouw genoemde prijs kopen bij www.dvdboxoffice.com.

Alexander de Mol
22-11-2001, 14:21
Ik dacht dat de volgende dvd release "A night at the opera" is. Dit is overigens wel een DVD-Audio...Klopt inderdaad. Ik had ook moeten schrijven "de volgende DVD-Video release...". Spraakverwarring....meteen weer een argument tegen DVD-Audio. Ik zal het achtergrondartikel (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=1953) hierop even aanpassen.... ;)

[OT] Overigens verschijnt de ANATO DVD-A op 27 november.

martin
22-11-2001, 15:23
Alaxander - Heb jij deze DVD al gehoord en bekeken. ???

of is de DVD nog onderweg. (AUS)

graag kleine recentie over deze DVD.

paul knieriem
22-11-2001, 16:00
Ik neem aan dat je "we will rock you" bedoelt,geluid(DTS) is goed,beeld is ook ok, al moet je natuurlijk geen kwaliteit verwachten als bij bijv. The Eagles ,dit concert dateert al van 1979 als ik het goed heb,maar bovenstaande had Alexander ook al opgemerkt las ik.
De Audio DVD "A Night at The Opera" schijnt overigens ook bijzonder goed te zijn,heb deze gelijk maar besteld dus ben benieuwd.
Misschien een optie om ook audio DVD's te bespreken in het forum als je Alan Parson" On Air" gehoord hebt(DTS) ben je meteen verkocht en klinken de "gewone" CD's nog maar magertjes.

Edwin vd Ende
22-11-2001, 16:46
In ieder geval voor alle Queen fans dan.... en pak dan gelijk de DTS versie mee. Over het geluid kan ik zonder DD of DTS nog niks zeggen (maar zelfs stereo is prima :D ) maar het beeld is gewoon super.

Extra's zijn trouwens ook wel aardig.... detail dat je dan weer meekrijgt.... de 24e is Freddy 10 jaar dood....wat een eerbetoon aan deze man met deze dvd

martin
22-11-2001, 16:57
klopt het dat www.boxoffice.com een heel ander hoesje heeft.
queen we will rock you.

martin
22-11-2001, 16:59
hier het hoesje.

Alexander de Mol
22-11-2001, 17:34
klopt het dat www.boxoffice.com een heel ander hoesje heeftIk heb 'm ook besteld bij DVDBoxoffice.com en heb gewoon een versie ontvangen zoals afgebeeld eerder in deze thread. Het hoesje wat jij hebt bijgevoegd stond al op de DVDBO site voordat de nieuwe cover art beschikbaar was...vandaar.
Ik heb 'm nog niet uitgebreid bekeken....beluisterd. Maar ik ben er reeds ZEER content mee!

martin
06-12-2001, 18:49
Hoi, ik heb deze dvd vorige week binnen gekregen en bekeken, heb hem na een halfuur weer gelijk doorverkocht.

Ik vond hem tegenvallen.

Martin van Tuijl
06-12-2001, 23:18
Ik vond hem tegenvallen. En dan willen wij natuurlijk altijd weten waarom :)
Daarom mijn vraag: waarom vond je hem tegenvallen? :D

martin
07-12-2001, 15:47
Het geluid viel dus tegen, je kon goed merken dat ze echt moeite hebben gehad om er wat van temaken, het leek wel of ze in een studio stonden tezingen, totaal geen ruimtelijk effect.
ik ben niet zo'n queen fan dus daar zal het ook aan gelegen hebben, ach me vader heeft hem gekocht, die vondt hem wel aardig.

Ik heb me denk ik teveel laten leiden door het THX en DTS symbolen.

jh jansen
07-12-2001, 18:31
Ik ben geen echte fan, maar een goed Queen concert is niet te versmaden.

Toch vond ik deze "We will Rock You" zwaar tegenvallen, het beeld is zonder meer goed, maar daar gaat het niet om "Queen moet gewoon knallen" en dat doen ze niet op deze DVD. Ik heb deze dan ook gewoon omgeruilld voor iets anders.

Ik heb het Live in Budapest concert op VHS (stereo) en dat klinkt beter dan deze DVD.

MENSEN VAN PIONEER, ZET BUDAPEST EENS OP DVD !!

martin
08-12-2001, 08:54
Knallen deed het dus wel, de eerste 2 minuten met die onweer geluiden, dat klonk dus echt goed, toen het concert begon was het gauw over.

ZONDE!!!!

calex
08-12-2001, 12:29
Hoi Martin

Je hebt groot gelijk het was zwaar shit
dat geluid en ik kan het ook weten.

Grtz.Henny :( :( :(

Jamie
01-09-2002, 10:22
Hoi Martin

Je hebt groot gelijk het was zwaar shit
dat geluid en ik kan het ook weten.

Grtz.Henny :( :( :(

Ook Brian May (voor de niet-Queeners onder ons: da's de gitarist en vaak ook songwriter en soms ook zanger) heeft inmiddels aangegeven dat ie de We Will Rock You DVD bagger vindt. We zijn dus in goed gezelschap! ;)
Maar het schijnt dus dat de heren van Mobile Vision en Pioneer de oorspronkelijke stereo-track (die sowieso volgens Queen zelf al ver onder de maat was) snel een beetje hebben opgepoetst en over 5.1 kanalen hebben verdeeld. Vandaar de slechte mix. Dit is overigens het enige tot nu toe uitgebrachte Queen-concert waar Queen niet zelf de rechten van heeft (en dus ook niks over te vertellen heeft). En perfectionisten als ze zijn mogen we dus heel wat meer verwachten van de komende releases! Ter vergelijking: Brian heeft zelf een groot deel van de DTS-mix van de Night At The Opera DVD-A gedaan. Dit omdat hij niet helemaal tevreden was met de eerste mix. En we weten allemaal hoe goed hij daarin is geslaagd, dacht ik zo!!!

martin
01-09-2002, 10:33
ik heb de DVD-A niet gehoord, maar de recencies waren wel goed. maar dat was de recencie van deze bagger dvd ook.
ook de prijs wat toen voor deze dvd betaald moest worden hier in NL was buiten proporties fl 99,-
ik heb het er niet voor betaald hoor, maar de verhouding hier in NL is crimineel.

martin
01-09-2002, 10:44
even wat quotes van alexander de mol...


Overigens ben ik aangenaam verrast door de kwaliteit. Ik heb de eerste uitgave ook en kan duidelijk de verschillen in kwaliteit van zowel beeld als geluid constateren.
Ik persoonlijk vind het een prachtige registratie geworden! Een 110% aanrader voor de fans en liefhebbers van goede live-concerten.


Het (DTS) geluid is bijzonder lekker, hoewel ik niet helemaal objectief ben in deze. Wel minder als Hell Freezes Over...maar da's niet verwonderlijk.


Ik heb 'm nog niet uitgebreid bekeken....beluisterd. Maar ik ben er reeds ZEER content mee!

Dat je een queen fan bent is wel duidelijk, maar voor de rest kwa review over beeld en geluid slaat kant nog wal. :nono:

maar voor de rest ben je wel een lieve kerel hoor. :bier:

MrSissor
02-09-2002, 08:54
Goedemorgen

Afgelopen donderdag heb ik Queen We Will Rock you met DTS gekocht bij FRS voor 29.99 met korting 26,99.
Als ik kijk zie ik dezelfde hoes en zelfde formaten.

Of vergis ik mij nou.

martin
02-09-2002, 17:21
Goedemorgen

Afgelopen donderdag heb ik Queen We Will Rock you met DTS gekocht bij FRS voor 29.99 met korting 26,99.
Als ik kijk zie ik dezelfde hoes en zelfde formaten.

Of vergis ik mij nou.

Ik neem aan dat het over de prijs gaat.?
Deze DVD was toen hij net uitwas vreselijk duur, de DVD die je nu heeft is dat een regio 1 versie.?

MrSissor
03-09-2002, 10:32
Goedemorgen

Martin de versie die ik daar kocht is regio2.

Mvg

Alexander de Mol
03-09-2002, 16:05
Dat je een queen fan bent is wel duidelijk, maar voor de rest kwa review over beeld en geluid slaat kant nog wal. :nono:

maar voor de rest ben je wel een lieve kerel hoor. :bier: Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik fan van de groep ben inderdaad. De quotes die jij hierboven neerzet komen uit deze thread. Als je de review op de site (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=432) er op naleest kun je desondanks genoeg kritische kanttekeningen terugvinden nadat ik de disc wat serieuzer had bekeken. O.a.:
Er is overigens wel redelijk wat ‘filmgrain’ aanwezigEen 7 voor het beeld is nl. niet echt een topcijfer, maar geeft wel enigszins de verhouding aan ten opzichte van de eerste versie van WWRY.

Ten aanzien van het geluid heb ik uiteraard ook de vergelijking gemaakt met de eerste versie. Ook hier heerst tevredenheid i.v.m. de duidelijke verbetering.
De nadruk ligt overigens zwaar op de centerspeaker.
Je hebt hierdoor niet echt het gevoel tussen het publiek in te staanDat 'kant noch wal' mag je wat mij betreft nog wel even toelichten.
En..euh..Martin....jij bent ook niet onaardig hoor! :D

Lex v/d Moolen
03-09-2002, 16:15
Ten aanzien van het geluid heb ik uiteraard ook de vergelijking gemaakt met de eerste versie. Ook hier heerst tevredenheid i.v.m. de duidelijke verbetering.Ik heb deze versie ook een ben er goed over te spreken, misschien heb ik niet van die kritische oren maar voor mij is het goed genoeg.
Ik zou ook graag al hun clips eens op DVD willen hebben, die de TROS een tijdje geleden nog heeft uitgezonden

Alexander de Mol
03-09-2002, 16:19
Ik zou ook graag al hun clips eens op DVD willen hebben, die de TROS een tijdje geleden nog heeft uitgezonden Dan heb je geluk! Ergens medio oktober zal EMI volgens planning "Greatest Flix I" releasen. Alle clips zijn geremasterd en er is een 5.1 remix van gemaakt. De muziek van Queen leent zich daar over het algemeen prima voor. Ben benieuwd.

Lex v/d Moolen
03-09-2002, 16:22
Dan heb je geluk! Ergens medio oktober zal EMI volgens planning "Greatest Flix I" releasen. Alle clips zijn geremasterd en er is een 5.1 remix van gemaakt. De muziek van Queen leent zich daar over het algemeen prima voor. Ben benieuwd. Ja ik ook, en veel clips zijn zeer goed gemaakt. Dit is goed nieuws voor de Queen Fans. Hopen dat de bandleden zich ook hebben bemoeit met de mix(y)

martin
03-09-2002, 18:42
Dat 'kant noch wal' mag je wat mij betreft nog wel even toelichten.
En..euh..Martin....jij bent ook niet onaardig hoor! :D

Hier bedoel ik mee, met jou tepositieve review had ik een tehoge verwachting met deze DVD zeker met THX en DTS, toen ik eenmaal ging kijken en luisteren zakte echt me broek af "zo slecht" Calex die de DVD kwam brengen had precies de zelfde reactie. Dus de verwachting was tegroot.

vandaar dat hij nog dezelfde dag de deur uitging ( de DVD).

thats all fooks.

Alexander de Mol
03-09-2002, 19:05
Okay, duidelijk. De officiele review/recensie is pas verschenen (06-01-2002) nadat jij de DVD allang de deur had gewezen. Je doelt dus op mijn vroegtijdige commentaar in deze thread.

vandaar dat hij nog dezelfde dag de deur uitging ( de DVD).
Hmmmzz...dus Calex (Henny) is wel gebleven? ;)