PDA

Bekijk de volledige versie : HDTV via Tele2



Gilex
16-02-2010, 21:12
Tele2/versatel is begonnen met het uitleveren van de nieuwe HDtv settopboxes.
Ze leveren vanaf nu de volgende "decoders"
http://www.hdtvnieuws.nl/images/Amino-A532.jpg


High performance hybrid compatible compact PVR The A532 Compact PVR is an HD set-top box that is comprehensively specified for today’s IPTV demands.

In line with Amino’s tradition of award-winning design, the A532 comes in a fanless, stylish, curved black or silver casing that measures just 172mm x 180mm x 48mm - one of the smallest, yet feature-rich, HD STBs in today’s market. It is hybrid compatible and a version without a hard drive - the A132 - is also available.

Download the product flyer for further information (PDF) (http://www.aminocom.com/files/Amino%20A532.pdf)

The A532 is currently only available in Europe.


The A132 is a highly specified IP-STB. With high definition, and advanced codec support, it allows operators to maximise their revenues through advanced service features.

Using latest high performance system-on-chip (SoC) generations, the A132 will continue to deliver the high performance required by the fast developing demands of the IPTV market. As you would expect from Amino, the A132 is housed in a compact stylish casing.

Download the product flyer for further information (PDF) (http://www.aminocom.com/files/Amino%20A132.pdf)

The A132 is currently only available in Europe.Ben ik hier een van de weinigen die gebruikt maakt van de i-tv diensten van Tele2?
Al meerdere jaren gebruik gemaakt van de antieke Samsung decoder. Sinds het begin eigenlijk al. Toen was het nog Tele2/Versatel Goldvision.Na de aanloop periode destijds een goed en prima SD beeld.
Alleen wat waren die Samsungs lompe lelijke bakken en ook nog eens traag in de menu structuur....
Had er twee en genoeg bandbreedte om twee te gebruiken. (slaapkamer en woonkamer)
Poosje terug maar besloten om de overstap te wagen naar de nieuwe HD i-tv diensten.
Vorige week begonnen de uitleveringen naar de al bestaande klanten. We zijn weer net als destijds de proefkonijnen:veryfunny: zo lijkt het iig.
Er zijn weer wat aanloop problemen. Het HD aanbod is er nog niet. Ned 1,2,3 HD komen pas vanaf 24feb beschikbaar (staan al wel in de zenderlijst en EPG)
Wat er verder nog aan HD aanbod gaat komen is nog niet bekend helaas. Hoop dat discovery, NatGeo en nog wat meer zenders er bij gaan komen.
Nu eerst nog het standaard aanbod in SD.
Maar positieve dingen zijn er ook gelukkig :)
Menu structuur is veel beter en sneller. Ook de zenderwisselingen gaan vlotter en makkelijker.
De decoder beschikken zelf over een upscalings optie van SD naar 720p of 1080i
En moet zeggen de beeldkwaliteit van de SD uitzendingen beter zijn dan met de oude Samsung.
En de grootste vooruitgang: een heel stuk kleinere decoder 8) boxje is maar 17 bij 18 bij 5 cm "groot" Een flink stuk kleiner iig dan de oude samsung doos....

Nu heb ik zelf voor de A132 gekozen zonder harddisk, nam ook eerder eigenlijk nooit wat op. Dat zal ik nu ook niet missen.

johanhoitink
17-02-2010, 09:00
Ik zal het zender-aanbod hiervan eens proberen te achterhalen, maar wat een site zeg,
uit de oertijd.
Er wordt zelfs nog over de voordelen van hd-dvd gesproken.
Wat die schijfjes uberhaubt al van doen hebben met hdtv-zenders?
http://www.tele2.nl/internet/hdtv.html

Gilex
17-02-2010, 09:28
De site is niet echt actueel met de achtergrond info idd.
Zender aanbod van de I-tv diensten:
Ned 1,2,3
RTL 4,5,7,8
SBS6
NET5
Veronica
TMF
MTV
Discovery
Animal planet
Nat Geo.
Comedy central
Eurosport
XD (disney?)
Nickelodeon
TCM
Een
Ketnet/canvas
ARD
ZDF
Hustler
CNN
BBC entertainment
BBC World
TRT
"Alle" regionale zenders

En na wat ik begrepen heb zal eind feb de HD doorgifte starten van Ned 1, 2, 3 Discovery HD NatGeo HD en nog een paar zenders.

Gilex
18-02-2010, 14:28
Kleine wijziging in de aanloop naar HD:



...........Ik heb zojuist vernomen dat vanaf half maart de HD televisie beschikbaar is voor NL 1, 2 en 3................................

Groet,

.....Tele2Komt van de helpdesk van Tele2.
Namen van de persoon in kwestie ff weggehaald (privacy)

*TIMMIE*
18-02-2010, 16:03
Hmmm de Tele 2 variant klinkt niet echt geweldig qua aanbod en niet met de eerder benoemde bitrates (tussen 3 en 6 mb/s). In ieder geval is Ziggo niet meer de speler met het kleinste aanbod. ;)