PDA

Bekijk de volledige versie : American Psycho [DVD]



Paul Ranft
18-07-2001, 23:02
American Psycho [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=72)

Mark S
16-10-2001, 12:24
Call me sick and twisted, maar ik vond hem bij vlagen vooral komisch en hilarisch. Heb jaren geleden het boek gelezen en de film komt qua
horror nog niet eens een klein beetje in de buurt. Wat mij vooral aansprak in het boek was de woede en pijn van de hoofdpersoon. Je voelt hem gewoon bij iedere pagina verder doordraaien. Iets wat ik toch wel mis in de film, daar vond ik hem toch vooral een beetje hysterisch overkomen (deels door over-acting).
In een interview vertelde de regisseuse duidelijk een andere invalshoek te hebben gekozen in plaats van het boek te volgen. Sommige stukken uit het boek zijn niet te verfilmen (de ontbrekende rat-scene), andere stukken niet conform het boek (de zwerver met hond). Maar inderdaad, het is geen film voor de weekhartigen onder ons.

Oakey
13-01-2002, 22:14
Dit vind ik nou een voorbeeld van een mooie DVD. Goeie film, leuke extra's, lage prijs :) Aanrader!

Mark S
14-01-2002, 07:04
En alweer zijn we het met elkaar eens...

R. Schaap
23-01-2002, 13:01
ik vind het een goede film, origineel.
En (wederom bij de blokker) voor 13 euro wil ik zowieso nog weleens films meenemen.

Een aanrader naar mijn mening

Jaded
29-01-2002, 23:05
Out with the film, in with the book.
Das al wat ik over deze filmversie te zeggen heb.

BasH
30-01-2002, 21:20
Heb het boek eind vorig jaar eindelijk gelezen en heb het idee dat de film daar weinig aan toe kan voegen. Daarom bespaar ik mezelf de teleurstelling en kijk de film gewoon niet. Maar dat is natuurlijk vloeken in de kerk met al die DVD-fanaten...

Groeten,

BasH

Gerben van der Leun
10-06-2002, 18:19
Voor een appel en een ei heb je aardig wat liters bloed.
Koopie dus!

Gabriël de Rop
10-06-2002, 19:26
Idd....ik vond zelf het boek en de film beiden erg goed, dus voor € 15,99 bij de FRS = KOPEN !
Het boek vond ik wel beter, maar is niet echt makkelijk te lezen door al die opsommingen van designers etc. en de nodige "zieke" scenes; wat dat betreft is de film wat makkelijker te behappen.

Rochan
10-06-2002, 20:00
Is een film die ik blind heb aangeschaft en en er tot heden geen spijt van. Een leuke vermakelijke film, die ik meerdere keren kan zien, Film krijgt van mij een 7:cool:

marije van der mark
25-06-2002, 02:06
Ik heb het boek nog niet gelezen, maar heb zo'n vermoeden dat de film het niet bij het boek zal halen. Ik vond de film erg mager, ik kwam te weinig te weten van "Psycho". Leuk hoor, al dat bloed en al die moorden, maar wat ik te weten kwam van Psycho was te oppervlakkig.
Ze hebben wel goed in beeld weten te brengen dat iemand die behoorlijk wat stekies los heeft zitten, voor de buitenwereld heel normaal kan overkomen.

El SalvaCeppie
27-07-2002, 21:03
tjsa, american psycho.... :(
Ik heb deze film gezien op 6 mei en toen ie afgelopen was zag ik de headline op teletekst: PIM FORTUYN DOODGESCHOTEN :eek:

Na zo'n film in spanning/ met verbijstering te hebben gezien en daarna met zoiets te worden gekonfronteerd is echt WEIRD!!!
Desalniettemin een dijk van een fillem :cool:

Philippe
28-07-2002, 19:10
Het viel me trouwens op dat American Psycho een aardige soundtrack heeft. Vooral het nummer 'True Faith' van New Order.

Sander Meijer
29-07-2002, 11:17
Ik vond de behandeling van Genesis en Collins wel goed .. en dan die agent die Laat zien, ... van kijk ik heb de nwe Huey gekocht :D

Bob
29-07-2002, 15:52
Ben ik echt één van de weinige die deze film dramatisch slecht vond? Totaal geen spanning , slecht acteerwerk, enz...

Scary Movie 2 was spannender en dat was na Filmpje! de enige film die ik niet uitgekeen heb...

Oakey
29-07-2002, 18:58
Ben ik echt één van de weinige die deze film dramatisch slecht vond? Totaal geen spanning , slecht acteerwerk, enz...

Scary Movie 2 was spannender en dat was na Filmpje! de enige film die ik niet uitgekeen heb...

Ik denk dat het in American Psycho ook niet echt om de spanning gaat...

mark t
29-07-2002, 19:09
Ik vond de film erg mager, ik kwam te weinig te weten van "Psycho". Leuk hoor, al dat bloed en al die moorden, maar wat ik te weten kwam van Psycho was te oppervlakkig.
Ze hebben wel goed in beeld weten te brengen dat iemand die behoorlijk wat stekies los heeft zitten, voor de buitenwereld heel normaal kan overkomen. Was dat niet juist hetgeen de hoofdpersoon definieerde: Hij had geen diepgang. Hij was zo leeg als het maar kon. Zijn hele denkwereld was gebaseerd op minachting voor anderen.
Volgens mij wordt het tijd dat ik het boek eindelijk eens ga lezen...

marije van der mark
30-07-2002, 00:08
Was dat niet juist hetgeen de hoofdpersoon definieerde: Hij had geen diepgang. Hij was zo leeg als het maar kon. Zijn hele denkwereld was gebaseerd op minachting voor anderen.Dat hadden ze denk ik beter kunnen doen laten overkomen, zonder mij te hoeven vervelen.:rolleyes:

Sander Meijer
30-07-2002, 15:19
Wie heeft American Psycho 2 gezien ... die vond ik mijlen keer slechter dan 1. Dat vond ik dus een irri film

.. Filmpje is overigens geweldig ... je moet wel alleen een P de Leeuw fan zijn.

Gerben van der Leun
03-11-2002, 07:21
Zit er eigelijk verschil tussen de films, ik zie in de bakken een zilveren hoes, een witte hoes en soms een zwarte hoes.

Maarten van Krimpen
18-01-2004, 12:04
Prachtig! Christian Bale gaat helemaal los, geweldig om te zien! Enige scene die ik niet kan waarderen is waar Bateman die zwerver met dat hondje vermoordt. Dierenleed hou ik nooit echt van...

Rickje
18-01-2004, 14:23
Ik was van plan om deze film aan te schaffen zaterdag maar hij lag er niet.
Spontaan zijn ze overal weg.. vorige week lagen er nog 4.
Best wel balen want het is best een stoere film.

Simon MC
01-03-2004, 20:13
American Psycho moet het vooral hebben van hoofdrolspeler Christian Bale.
Over de extra's en de dvd in het algemeen kon ik me niet uitspreken, maar de film krijgt van mij:
8) 8) (maximum is 4)

Prima film dus!

Simon MC
01-03-2004, 20:14
American Psycho moet het vooral hebben van hoofdrolspeler Christian Bale.
Over de extra's en de dvd in het algemeen kon ik me niet uitspreken, maar de film krijgt van mij:
8) 8) (maximum is 4)

Prima film dus!

Rickje
04-03-2004, 19:25
American Psycho moet het vooral hebben van hoofdrolspeler Christian Bale.
Over de extra's en de dvd in het algemeen kon ik me niet uitspreken, maar de film krijgt van mij:
8) 8) (maximum is 4)

Prima film dus!

Ik wil hem hebben !! 8)

Raymond Gelmers
23-05-2004, 02:54
Steengoede film. Een aanrader voor diegenen onder ons met een sterke maag.

Christian Bale speelt een grandioze rol als de vervreemde en psychotische moordenaar.
Ik heb het boek niet gelezen en misschien valt de film wel in het niet bij het boek maar ook wannneer je het boek WEL gelezen hebt kun je volgens mij niet ontkennen dat er een zekere vorm van genialiteit en uiterste vermakelijkheid in de film schuilt.

Een dikke 8 voor deze topper!

Joost v.d. Ham
23-05-2004, 10:47
Absolute topfilm, en voor de huidige prijs een must!

Maarten van Krimpen
23-05-2004, 10:50
Absolute topfilm, en voor de huidige prijs een must!
Ckerz!! 8)

Wizz-Art
23-05-2004, 13:40
Echt een lelijke film

Maarten van Krimpen
23-05-2004, 14:31
Echt een lelijke film

Ik heb nu een hele goede belediging in m'n gedachten, maar die maak ik hier maar niet. Waarom vind je het zo'n lelijke film?

Wizz-Art
23-05-2004, 15:33
Echt een lelijke film

Ik heb nu een hele goede belediging in m'n gedachten, maar die maak ik hier maar niet. Waarom vind je het zo'n lelijke film?

ECHT een belediging dat je me dat nog durft te vragen zeg...Man wat ben je toch zielig!

De film is een ontzettend slappe hap als je het boek hebt gelezen..

Ik heb me er zoveel bij voorgesteld maar niets werkelijk niets is daarvan in deze lelijke film te zien..en dan die Bale..laat ik maar niks zeggen want die vind ik niet goed gecast..had Crispin Glover niet een veel betere Psycho kunnen spelen of Joaquin Phoenix desnoods maar ajb niet Bale...baalde zo erg van deze film dat ik hem aan iemand kado heb gedaan..die hem na het zien van deze film hem als onderzetter heeft gebruikt..
Zo en nu jij weer..wat vond jij nou zo goed aan deze film...ach weetje wat laat maar doen het intereseert me geen AZZ wat jij er van vind eigenlijk!

Maarten van Krimpen
24-05-2004, 06:26
Echt een lelijke film

Ik heb nu een hele goede belediging in m'n gedachten, maar die maak ik hier maar niet. Waarom vind je het zo'n lelijke film?

ECHT een belediging dat je me dat nog durft te vragen zeg...Man wat ben je toch zielig!

De film is een ontzettend slappe hap als je het boek hebt gelezen..

Ik heb me er zoveel bij voorgesteld maar niets werkelijk niets is daarvan in deze lelijke film te zien..en dan die Bale..laat ik maar niks zeggen want die vind ik niet goed gecast..had Crispin Glover niet een veel betere Psycho kunnen spelen of Joaquin Phoenix desnoods maar ajb niet Bale...baalde zo erg van deze film dat ik hem aan iemand kado heb gedaan..die hem na het zien van deze film hem als onderzetter heeft gebruikt..
Zo en nu jij weer..wat vond jij nou zo goed aan deze film...ach weetje wat laat maar doen het intereseert me geen AZZ wat jij er van vind eigenlijk!

F*** off! Ik heb het boek inderdaad niet gelezen, nee! Maar dan hoef je nog niet gelijk idiote beledigingen te gaan rondstrooien! En zeg mij hoe je in godsnaam kan oordelen of ik wel of niet zielig ben. Alleen maar omdat ik American Psycho een geweldige film vond? Ik ga hier geen ruzie lopen maken: als je zo nodig ruzie wilt maken stuur je dan maar lekker een prive-mailtje naar me, dan hebben anderen geen last van jouw zielige gezeik. :evil: :evil: :evil: :twisted:

Wizz-Art
24-05-2004, 14:34
Ergens gelezen dat je 15 bent, ach je bent gewoon aan het puberen, laten we het daar maar op houden :D Daarnaast komt er vrijwel nooit iets zinnigs uit je maar dat terzijde :?

Ik vind de film niks en daar heb ik genoeg redenen voor..hetzelfde vroeg jij mij in de MI3 discussie waarom ik deel 2 goed vond, nou daar heb ik op gereageerd netjes zoals altijd,ik heb ook gelijk gevraagd waarom jij het niets vond, waar blijft je reply nou?

Dat jij meteen een "belediging" in gedachten had omdat ik het een lelijke film vond zegt toch echt iets meer over jou dan over mij nietwaar?!

Dat je op zo'n manier reageert is voor mij een reden te meer om je zielig te noemen,dat je de film geweldig vind heeft daar niets mee te maken heb je mij niet over gehoord hoor!
Laat eerst maar eens zien of ik ongelijk heb d.m.v normale reacties te posten.

Maarten van Krimpen
24-05-2004, 16:15
Ergens gelezen dat je 15 bent, ach je bent gewoon aan het puberen, laten we het daar maar op houden :D Daarnaast komt er vrijwel nooit iets zinnigs uit je maar dat terzijde :?
Laat eerst maar eens zien of ik ongelijk heb d.m.v normale reacties te posten.

Ik heb anders van jou weinig tot geen posts gelezen, dus zeg jij maar niets. En ik vind die opmerking dat ik aan het puberen zo slap en oud, kan je niets leukers bedenken? Volgens mij is het jou never nooit gelukt om al mijn 537 posts te lezen, dus zeg maar even niets over het 'posten van normale reacties'. Doelloos.

Hrodbern
24-05-2004, 19:44
Ik heb deze film aangeschaft omdat ik over het boek wel goede dingen had gehoord. En aangezien ik liever een flimpje kijk dan een boek doorworstel...

Ik heb in het begin met verwondering en af en toe verbijstering gekeken.
Gaandeweg begon ik, geloof ik, wel wat van het verhaal en de achtergronden te begrijpen.

Nadat ik ook de extra's (making of, deleted scenes met name) had gezien en dus wat meer van de film begreep vond ik het eigenlijk wel een goede film.

Niet perse voor in je collectie maar zeker toch wel eens om te kijken.
Ik vind deze film bijvoorbeeld niet veel slechter als Requiem for a dream.

Maarten van Krimpen
24-05-2004, 19:49
Ik vind deze film bijvoorbeeld niet veel slechter als Requiem for a dream.

Vond je Requiem for a Dream dan slecht of goed? :)

Wizz-Art
24-05-2004, 20:08
Over doelloos gesproken :lol: Het is zeker geen film voor in de collectie, staat er toch!

Rickje
25-05-2004, 10:50
Over doelloos gesproken :lol: Het is zeker geen film voor in de collectie, staat er toch!

Kom op jongens.. nu lijkt het wel of jullie 2 pubers zijn :roll:
U vind het een lelijke film omdat het uw smaak niet is neem ik aan?
Want dan zijn we eruit :wink:
Was trouwens nog allemaal goed gelopen met die ene meid..weet niet meer of je dat nog weet?

Maarten van Krimpen
25-05-2004, 14:31
[quote=Wizz-Art]Over doelloos gesproken :lol: Het is zeker geen film voor in de collectie, staat er toch!

Kom op jongens.. nu lijkt het wel of jullie 2 pubers zijn :roll:
[quote]

Ik ben een puber :wink: Ik kan nu ook een hele kinderachtige opmerking gaan maken, maar laat ik maar zeggen dat deze 'ruzie' voor mij nu gesloten is.

Rickje
27-05-2004, 11:12
[quote="Rickje"][quote=Wizz-Art]Over doelloos gesproken :lol: Het is zeker geen film voor in de collectie, staat er toch!

Kom op jongens.. nu lijkt het wel of jullie 2 pubers zijn :roll:



Ik ben een puber :wink: Ik kan nu ook een hele kinderachtige opmerking gaan maken, maar laat ik maar zeggen dat deze 'ruzie' voor mij nu gesloten is.

Ik ook maar ik probeer volwassen te worden :mrgreen:

Wizz-Art
27-05-2004, 16:20
Over doelloos gesproken :lol: Het is zeker geen film voor in de collectie, staat er toch!

Kom op jongens.. nu lijkt het wel of jullie 2 pubers zijn :roll:
U vind het een lelijke film omdat het uw smaak niet is neem ik aan?
Want dan zijn we eruit :wink:
Was trouwens nog allemaal goed gelopen met die ene meid..weet niet meer of je dat nog weet?

Ja dat weet ik nog Rickje, erg leuk om te horen (y)

En voor mij was deze 'ruzie' ook al gesloten :wink:

Hrodbern
28-05-2004, 08:05
Ik vind deze film bijvoorbeeld niet veel slechter als Requiem for a dream.

Vond je Requiem for a Dream dan slecht of goed? :)

Ik vond Requiem goed, maar ik heb er nu niet echt "ontspannen" naar kunnen kijken. Het is gewoon zware kost. Overigens wel schitterende muziek.

Rickje
28-05-2004, 12:42
Over doelloos gesproken :lol: Het is zeker geen film voor in de collectie, staat er toch!

Kom op jongens.. nu lijkt het wel of jullie 2 pubers zijn :roll:
U vind het een lelijke film omdat het uw smaak niet is neem ik aan?
Want dan zijn we eruit :wink:
Was trouwens nog allemaal goed gelopen met die ene meid..weet niet meer of je dat nog weet?

Ja dat weet ik nog Rickje, erg leuk om te horen (y)

En voor mij was deze 'ruzie' ook al gesloten :wink:

Ok dan.. goed.. weer held van de dag geweest :mrgreen: (y) :wink:

john24
03-06-2004, 10:36
Nee, geen spanning...alleen maar domme actie
En deel 2 is nog erger

Albert Wisse
08-01-2005, 10:47
Een goed uitgebalanceerde ego-trip. Bale toont zich één der groten van zijn generatie.

Hankster
09-01-2005, 10:33
ik hier nog niet gerageerd?? .. dat moet dan maar he :P
Ik vond het een onwijs goede film (ik het het boek niet gelezen .. misschien dacht ik er dan misschien anders over, maar goed...)

De soundtrack was top, Christian Bale speelde echt zó kick 8) geweldig over-the-top, op en top maniak!

Goede film!

Tarkus
25-02-2012, 12:19
Goede soundtrack in deze film.
Maar verder vond ik er niet veel aan, Christian Bale is hier ronduit slecht.
Voor mij is dit een film, op de muziek na, om snel te vergeten.