PDA

Bekijk de volledige versie : Laptop aansluiten op homecinema (HDMI)



Wve
23-02-2010, 13:45
Beste

Onlangs heb ik een home cinema van sony gekocht (DAV-DZ280).
Tijdens de aankoop heb ik uitgekeken naar een HDMI aansluiting, deze heeft er eentje.

Ik dacht dan mijn laptop op de home cinema aan te sluiten, via de HDMI aansluiting, waardoor ik films rechtstreeks vanop mijn laptop via de home cinema op mijn televisie zou kunnen kijken.
De televisie is een philips van al een dikke 5jaar oud, dus enkele wat scart aansluitingen, geen HDMI dus.

Ik heb me er vandaag aan gewaagd de hdmi aansluiting te proberen. Maar de verbinding werkt dus niet. Ik krijg geen beeld of geluid door de home cinema van mijn laptop.

Weet iemand hoe ik dit wel kan verkrijgen, films afspelen op mijn televisie via mijn laptop?

Mvg

Wouter

Marcellow
23-02-2010, 14:01
WvE, je bent een sukkel(tje)

Die HDMI die op je homecinema set zit is natuurlijk een UITgang, geen ingang.

Kortom, dit gaat nooit werken. Of althans, niet zoals jij gedacht had.

Je had je beter kunnen laten informeren voordat je het apparaat gekocht had, in plaats van achteraf.
Laat dit een les zijn.

Wve
23-02-2010, 15:56
Wel dit heb ik daarnet dus ook gelezen in het boekje van de home cinema.
HDMI out, dient dus inderdaad voor van daaruit naar bv een televisie toestel tegaan.

Maar hoe is dit dan wel mogelijk, bestaan er kabels die aan de ene kant passen op zo een poort voor een scherm aan te sluiten op je laptop en aan de andere kant op een scart eindigt.

Ja excuses, maar ik ben niet zo een computer nerd/kenner hé.
Inderdaad wel een les geleerd.

Groet

Wve

Gerco Stuivenberg
24-02-2010, 12:53
Welkom op dit forum Wve.

Ik vind het erg vervelend voor, maar Marcellow heeft het bij het rechte eind.:twisted:

Om een laptop aan te kunnen sluiten op een Home Cinema Set moet je een set hebben die naast een HDMI uitgang ook (een) HDMI ingang(en). Daarnaast heb je er niet zo veel aan als je TV geen HDMI ingangen heeft. Receivers en sets doen meestal alleen aan up-conversion en doorsturen en niet aan down-conversion zoals jouw bedoeling was.

Wordt dus nog even wachten tot je een TV met HDMI hebt.

Wve
26-02-2010, 14:42
Oké, dan inderdaad even wachten tot het tijd wordt voor een nieuwe televisie.

Maar toch bedankt voor de uitleg :).


Groet

Claudio Santulli
26-02-2010, 16:10
Beste

Weet iemand hoe ik dit wel kan verkrijgen, films afspelen op mijn televisie via mijn laptop?

Mvg

Wouter

Ondanks dat hdmi niet gaat werken, heb je soms wel een dsub of zelfs een dvi aansluiting op je tv zitten waar je een pc op kan aansluiten.
dat kan ik dus niet zien, maar je zegt zelf alleen een paar scartaansluitingen.

Anders heeft een labtop, soms een composiet of een of andere video out aansluiting zitten.
Hietr kan je ondanks matige beeldkwaliteit vaak wel een tv op aansluiten.

De hamvraag is dus wat is je tv type en welke aansluitingen ziten daar wel op.

Davidshadow13
26-02-2010, 16:31
Op de meeste laptops zit wel een S-Video of als je een oudere laptop hebt een S-VHS uitgang op. Deze kun je meestal wel gebruiken om je Laptop aantesluiten.

Als je een VGA aansluiting hebt wat me waarschijnlijker lijkt dan DVI aangezien de tv uit 2005 is. De kans dat er een DVI-D aansluiting op zit lijkt me dan al helemaal klein.

Mocht je laptop alleen een VGA aansluiting hebben en je tv niet. Dan zijn er omvormers die dit signaal om kunnen zetten naar composiet maar deze zijn niet goedkoop.

peptalk
26-02-2010, 18:40
Denk dat je composite video en s-vhs/s video bedoelt.