PDA

Bekijk de volledige versie : Printer gezocht



Bas Reuver
25-02-2010, 11:23
Ben op zoek naar een nieuwe printer. Iemand nog tips?

Eisen:
- Eenvoudig, maar goed :razz:
- Geen kleur gebruiken tijdens zwart printen
- Aparte inkttanks (Zwart, Magenta, Cyaan, Yellow)
- Geen extreem dure cartridges
- Voornamelijk bedoeld voor het printen van documenten
- Af en toe ook foto's afdrukken, maar hoeft geen professionele kwaliteit te zijn
- Max. 80 euro of zo

Komt dus eigenlijk neer op een eenvoudige, maar goede printer met betaalbare cartridges.

Ik kom tot nu toe uit op de Canon Pixma IP3600 (hoewel dat eigenlijk meer een fotoprinter is).

Tips zijn welkom (y)

Michael Hamers
25-02-2010, 13:26
Al aan kleurenlaserprinters gedacht? Die zijn namelijk hartstikke goedkoop tegenwoordig en je kunt veel meer pagina's uit een toner halen dan uit een inkcardridge. Zoiets als deze: http://www.samsung.com/us/consumer/office/printers-multifunction/color-laser-printers/CLP-315/XAA/index.idx?pagetype=prd_detail&fullspec=F

Net iets meer dan 100 euro en je hebt er 1: http://www.kieskeurig.nl/laser_printer/samsung/clp-315/prijzen/281677/#prijzen

Ik heb zelf al jaren een monochrome laserprinter van Samsung. Ik denk al wel 5 jaar en heb de toner nog niet 1x hoeven vervangen. Uiteraard bij normaal thuisgebruik.

Bas Reuver
25-02-2010, 13:37
Dat is uiteindelijk misschien nog wel voordeliger ja. Hmm, zoveel keus altijd :-(

Michael Hamers
25-02-2010, 15:35
Dat is gewoon de eerste keuze die je nu moet maken. Ga je voor inkt of laser. Dan moet je verder gaan zoeken naar het merk en type. Dus probeer dat eerst voor jezelf te bepalen. Ga daarna na wat voor jou belangrijk is. Je hebt het zelf al over aparte kleuren (dat biedt die samsung laserprinter ook), maar vind je bijvoorbeeld snelheid ook belangrijk. En het formaat, is dat nog van belang? Dat soort dingen.

Bas Reuver
25-02-2010, 15:40
Ben net gewoon naar de MM gegaan en heb me daar nog wat laten adviseren. Die gast wist er aardig wat over te vertellen en heeft me uiteindelijk deze geadviseerd:

Canon Pixma MP550

Dus die is het geworden (y)

Maar bedankt voor het meedenken Michael.

Michael Hamers
25-02-2010, 15:46
Graag gedaan en veel plezier met je nieuwe printer!