PDA

Bekijk de volledige versie : Sequel ergenissen



Raymond Vonk
07-08-2002, 18:53
Ik word zo lichtelijk gestoord als je bij www.movies.com gaat kijken wat er voor films in de loop der jaren nog gaan komen. moet je eens doen, en wat komt er dan langs

- alien 4
- jurrasic park 4
- fast and the furious 2
- lethal weapon 5
- final destination 2
- jeepers creepers 2
- Legally blonde 2
- Pitch black 2
- predator 3
- RAMBO 4
- Santa Clause 2 (zucht)
- Scary Movie 3
- Scooby doo 2
- Seriously dude where's my car (vervolg op dude wheres my car)
- Spy Kids deeltje 3
- om nog ff door te gaan superman 5
- True lies 2
- the whole nine yards 2

nou ik stop maar want ik ga zowat over mijn nek
Kunnen ze in dat hollwood nou echt helemaal niks vernieuwends meer bedenken!!! Ik word hier een beetje simpel van helemaal als ik dingen zie over rambo 4 en superman deel oneindig zucht zucht zucht

Alex T
07-08-2002, 19:17
Niks mis mee toch?

Alien 4 of Predater 3.

Laat maar komen:cool:

Rochan
07-08-2002, 19:19
Ik ben je met je eens Raymond, ik vind ze hoeven niet van ieder fim een prequel te maken. Want vaak zijn die toch een minder dan het de eerste/originele deel:rolleyes:

Mark de Jong
07-08-2002, 19:20
Jurassic Park 4 hoeft voor mij in ieder geval zeker niet. Na deel 2 was de lol er wel van af.

ron
07-08-2002, 19:37
Alien 4 heb ik zelfs nu al op dvd. :D

Philippe
07-08-2002, 19:39
Een prequel of sequel kan voor mij best wel als het niet vlug vlug in elkaar gedraaid is. Wanneer er ruim aandacht gaat naar een goed verhaal, sta ik er heel positief tegenover. Je moet natuurlijk ook serieus blijven he, Jurassic Park 4 of Superman 397... wie zit daar nog op te wachten.:)

Alex T
07-08-2002, 19:49
Alien 4 heb ik zelfs nu al op dvd. :D

You got me! Ik bedoel natuurlijk het vervolg op 4:cool: :D

lieshout84
07-08-2002, 19:51
Ze zijn gewoon al hun inspiratie kwijt.....:) :(

Alex T
07-08-2002, 19:52
Een prequel of sequel kan voor mij best wel als het niet vlug vlug in elkaar gedraaid is. Wanneer er ruim aandacht gaat naar een goed verhaal, sta ik er heel positief tegenover. Je moet natuurlijk ook serieus blijven he, Jurassic Park 4 of Superman 397... wie zit daar nog op te wachten.:)

Volgens S. Spielberg zou deel 4 een heel origineel en interressant verhaal hebben. Maarja dat zeggen ze elke keer.

Maar toch, als deel 4 uitkomt ben ik er weer als de kippen bij:p

Philippe
07-08-2002, 19:56
Volgens S. Spielberg zou deel 4 een heel origineel en interressant verhaal hebben. Maarja dat zeggen ze elke keer.

Maar toch, als deel 4 uitkomt ben ik er weer als de kippen bij:p

Is perfect mogelijk. Maar als ze dan toch een vervolg willen uitbrengen, kunnen ze evengoed hun tijd en energie gebruiken om er ook effectief iets moois van te maken.

Alex T
07-08-2002, 19:56
Ze zijn gewoon al hun inspiratie kwijt.....:) :(

Volgens mij heeft het niet zoveel met inspiratie te maken maar met meer met $$$$$
Zolang het maar geld opbrengt.

marije van der mark
07-08-2002, 21:00
Ze zijn gewoon al hun inspiratie kwijt.....:) :( Volgens mij worden er anders nog genoeg goede films gemaakt :rolleyes: Dat daar sequels tussen zitten, tja brengt blijkbaar goed geld op. Maar gebrek aan inspiratie, nee hoor ben ik t niet mee eens.

Richard Hogaarts
08-08-2002, 13:50
Ik vindt een sequel soms niet erg.
Maar een sequel op Dude where's my car of Stuart Litte, Scooby Doo, Jeepers Creepers en nog meer van dat soort films had van mij niet gehoeven.

Maar een sequel op The Fast and the Furious lijkt me wel leuk.

En ja soms zijn sequel kompleet niks vergeleken met het origineel en soms zijn ze gelijk of beter.

Ieder heeft een eigen mening erover en je hoeft de film ook niet te gaan zien als je het niks vindt.

En inderdaad doen ze het omdat ze geld ruiken...

Bob
08-08-2002, 14:10
Scary Movie 3!

Eindelijk.......

Euphoria
08-08-2002, 15:14
Leathel Weapon 5??? YES! :D

En wie wil nou niet zien:
Shrek 2
X-men 2
Spiderman 2
Harry Potter 2
Tombraider 2 (wel meer bloot svp)
enneh...Lords of the Ring 2 ?!?

lieshout84
08-08-2002, 15:24
Terminator 3 kwam er toch ook aan....

Hanna
08-08-2002, 15:24
kan nog steeds niet over de sequel van gladiator uit :(!!!

Jeroen Driessen
08-08-2002, 15:44
enneh...Lords of the Ring 2 ?!? Is dit wel een echte sequel...de films zijn in principe 1 verhaal en je kunt ze ook niet los zien. Vallen trilogies nu wel of niet onder het begrip "sequel"??
Zelfde geldt dan voor Star Wars etc...

En wat te denken van Indiana Jones IV? Ben er wel benieuwd naar, maar na zoveel jaar past een nieuwe film (met de huidige technieken, beeld en geluid) er straks gewoon niet meer tussen.

Jeroen Driessen
08-08-2002, 15:47
kan nog steeds niet over de sequel van gladiator uit :(!!! Mij ook niet:( :( ... totaal zinloos en irrelevant.

PS: Ik vind overigens sequels niet altijd slecht en overbodig. Sommige films ben ik altijd wel benieuwd wat een sequel brengt en wil ik zelfs graag een sequel....die dan juist vaak niet komt.

Overigens The Fast and the Furious II lijkt me ook zinloos, die film was ook af.

M Balje
08-08-2002, 18:32
Wat dachtje van deze:

Badboys 2
MI 3
MIB 3
HP 3 TM 7
BATMAN 5
Bond 20 en verder...

Impresiepe vind ik een vervolg helemaal niet erg,als hij maar goed is.

Lex v/d Moolen
08-08-2002, 18:53
Is dit wel een echte sequel...de films zijn in principe 1 verhaal en je kunt ze ook niet los zien. Vallen trilogies nu wel of niet onder het begrip "sequel"??
Een trilogie hoeft niet perse een opvolgend verhaal te zijn, bv bij Indiana Jones is dat niet.

Maar bij LOTR is het duidelijk een verhaal in drieen gedeeld. Het is iets waar Tolkien helemaal niet blij mee was, toen de drie boeken voor het eerst werden geproduceerd. Het zelfde geldt nu voor de film, waarschijnlijk zou hij dat ook hebben gevonden.

Maar je kan wel een film van 10 uur maken, maar dan krijg je alleen de echte die-hard fans de bioscoop in, en dan worden de torenhoge productiekosten niet in winst omgezet.

Donovan
08-08-2002, 19:30
- Pitch black 2

Heb eergisteren Pitch Black zitten kijken, maar wat ze hierop nu willen vervolgen? Storten ze weer neer op een planeet waar het lange tijd donker is ofzo? Doe effe normaal hee.... :mad:

Wesley
08-08-2002, 21:57
George Of The Jungle 2... Zucht... Het word eentje ZONDER Brandan Fraiser... Want hij wou 21 Milj. voor de rol, terwijl de budget 24 Milj. was :rolleyes:

Glenn Smits
08-08-2002, 22:16
Gladiator 2, damn, ik zit me er gewoon aan te ergeren dat die film er komt. Dat is in mijn ogen net zo belachelijk als Spartacus 2 of Ben Hur 2, het kan gewoon niet beter of gelijk worden aan deel 1.

Donovan
08-08-2002, 22:21
Gladiator 2, damn, ik zit me er gewoon aan te ergeren dat die film er komt. Dat is in mijn ogen net zo belachelijk als Spartacus 2 of Ben Hur 2, het kan gewoon niet beter of gelijk worden aan deel 1.

Snap ook niet dat ze het een sequel gaan noemen, zeker niet als de hoofdpersoon nogal dood is. Geef het gewoon een andere titel, laat het spelen in Rome en ga schreeuwen dat 'ie "van de makers van Gladiator" is ofzo maar noem het geen Gladiator 2 :mad:

Glenn Smits
09-08-2002, 13:07
Snap ook niet dat ze het een sequel gaan noemen, zeker niet als de hoofdpersoon nogal dood is. Geef het gewoon een andere titel, laat het spelen in Rome en ga schreeuwen dat 'ie "van de makers van Gladiator" is ofzo maar noem het geen Gladiator 2 :mad:

Ja inderdaad dat is de ideale oplossing

Peter pannekoek
11-08-2002, 21:37
ik heb gehoord dat ze misschien een Aliens vs. Predator film gaan make, lijkt me ech wel vet :)

Ghast
11-08-2002, 21:50
niet echt een sequel maar een prequel, starwars 1 tm 3 zijn echt aards slecht, je wordt bedankt lucas vuile stumper

Rochan
12-08-2002, 00:00
niet echt een sequel maar een prequel, starwars 1 tm 3 zijn echt aards slecht, je wordt bedankt lucas vuile stumper

Heb je 3 dan al gezien:confused:

Martin_G
12-08-2002, 01:16
Hollywood heeft de afgelopen jaren veel titels uitgebracht.. succes gehad.. en nu is het periode aangebroken waarin ze gebruik maken daarvan en heel simpel overal sequals op gaan maken.. zo kunnen ze weer een decennia door.

Geert Jan Alsem
12-08-2002, 01:34
Hm ik zie Superman 5 en Batman 5 genoemd... maar die komen volgens mij niet hoor.
Er zullen waarschijnlijk nog wel nieuwe Superman en Batman films komen, maar dit zullen niet nog sequels zijn op de bestaande reeksen, maar losstaande films over dezelfde personages.
Op dezelfde manier dus dat de recente The Count Of Monte Cristo niet een sequel is van de eerdere verfilmingen hiervan.

J. Rim
12-08-2002, 05:29
Nog niet in deze threat genoemd:

The mummy 3

Ghast
12-08-2002, 07:39
Heb je 3 dan al gezien


nee dat niet maar aan deel 1 en 2 is wel af te leiden dat deel 3 ook zware bagger gaat worden.

George Lucas stinks :mad: :mad: :mad:

Mycroft
14-08-2002, 08:27
Ik kwam gisteren in de videotheek Disney's Tarzan & Jane (Tarzan II) tegen. Wat een dieptepunt in de Disney geschiedenis!
Vol ongeloof heb ik gekeken hoe slecht deze film getekend is. Deze komt onder geen voorwaarde in onze Disney collectie!

En dan ook nog voorstukjes van Peter Pan II (bioscoop) en De 101 Dalmatiers II (Video). Help!

Gelukkig maakte Ocean's 11 mijn avond weer goed.

Marco
16-08-2002, 23:24
De huidige sequels MIIB en Blade II zijn zeer teleurstellend. De 1e delen van beide films waren te behappen, maar de opvolgers. Vreselijk gewoon. Alleen The Sum Of All Fear was (nog) wel de moeite waard.

Een aantal sequels waar ik wel naar uit kijk
Austin Powers: Goldmember.
Indy 4
Star Trek: Nemesis.
Once Upon a Time in Mexico

Wat zo grappig is, is dat Leathel Weapon 5 wordt genoemd. Mel heeft aangegeven dat hij te oud wordt om in actie films te gaan spelen. De kans dat hij daarin voorkomt wordt met de dag kleiner. Er zit iig wel een kans in dat Mel en George Miller gaan samenwerken, dat zou een Mad Max 4 kunnen betekenen. (y)

Oh er schijnt ook een Independence Day 2 aan te komen.

Ghast
17-08-2002, 06:26
wel grappig marco dat je Blade 2 (een topper) afkraakt terwijl hij beter is dan deel 1 en dan vervolgens noem je austin powers een topper en das pas echt bagger van de zuiverste kwaliteit.

Mike Philippens
17-08-2002, 08:01
Ik begrijp de opwinding niet... Er komt zoveel bagger uit Hollywood en daar zitten sequels, prequels en gewoon een paar hele slechte 'originele' verhalen tussen. Je wordt toch niet verplicht erheen te gaan?
Sequels en prequels hebben mijn voorkeur niet. Ik ga ze pas zien als ik er wat over gehoord heb. De Alien vervolgen vond ik op zich wel goed en T2 was ook niet echt slecht. Maar meestal is het but.

Je moet gewoon elke film beoordelen als een 'losse' film, en daarna het verband met het origineel. Schoorvoetend heb ik zo een tijdje terug Blues Brothers 2000 zitten kijken (op TV). Vreselijk wat ze daarmee gedaan hebben. De muziek was ok, maar het verhaal was zo ongeloofelijk slecht en on-origineel dat het de vergelijking met het origineel - de religieuze film Blues Brothers - echt niet kan doorstaan.

Maar over je nek gaan van de aankondiging dat er weer een vervolg komt snap ik niet. Kijk dan niet.... Negeer de film volkomen. Ze worden alleen maar gemaakt omdat de voorgaande delen zoveel hebben opgebracht dat ze het zich kunnen veroorloven om er een te maken waar geen hond naar komt kijken. Dus gewoon niet gaan/DVD niet kopen, that's it.

Marco
17-08-2002, 08:37
wel grappig marco dat je Blade 2 (een topper) afkraakt terwijl hij beter is dan deel 1 en dan vervolgens noem je austin powers een topper en das pas echt bagger van de zuiverste kwaliteit. Wel zo grappig dat jij Star Wars episode III afkraakt terwijl deze nog gemaakt moet worden :rolleyes:

Rolf
17-08-2002, 08:37
Ben toch redelijk blij dat Lethal Weapon 5 er aan zit te komen.:bier:

Ronald Dassen
17-08-2002, 08:54
Hmm....Rambo 4?

Daar waren al eerder geruchten over, maar volgens mij zijn die al weer afgeblazen.

marcel
17-08-2002, 08:58
nee dat niet maar aan deel 1 en 2 is wel af te leiden dat deel 3 ook zware bagger gaat worden.

George Lucas stinks :mad: :mad: :mad:

Had jij de bedoeling van deel 1 t/m 3 wel begrepen?
blijkbaar niet anders had je wel een onderbouwend verhaal neer gezet.

Marco
17-08-2002, 11:38
Dus gewoon niet gaan/DVD niet kopen, that's it. In dat geval is huren een betere optie. Zoals ik het had gedaan bij American Pie II. Weer 1 van de nutteloze sequels waarvan ik bijna €32 ervoor had uitgetrokken :eek:

Mike Philippens
18-08-2002, 01:05
Had jij de bedoeling van deel 1 t/m 3 wel begrepen?
blijkbaar niet anders had je wel een onderbouwend verhaal neer gezet.
Ik denk niet dat je erg gewichtig moet doen over SW1. Ik ben best een SF liefhebber en SW 4,5,6 vond ik erg leuk - zelfs nu weer na zoveel jaar. Ze steken echt 100% met kop en schouders uit boven het nivo van SW1. Het is gewoon een kinderfilm geworden met een flink stuk demo van de moderne CGI technieken erin. En die ongelooflijk irritante Ja-Jar Binks is echt alleen maar gemaakt voor de merchandising. Een gemiste kans. En bij mij hoef je in ieder geval niet aan te komen met ingewikkelde of gewichtige verhalen over allerlei betekenissen achter de plot, want ik vind de film gewoon erg slecht.
Dit is echter mijn persoonlijke mening, en je kent het probleem met meningen: iedereen heeft er een... Dus...feel free om het een geweldige film te vinden :bier:

Danielle Gerards
18-08-2002, 01:13
In dat geval is huren een betere optie. Zoals ik het had gedaan bij American Pie II. Weer 1 van de nutteloze sequels waarvan ik bijna €32 ervoor had uitgetrokken :eek:

(Sommige) Sequels zijn zwaar klote; ik huur ze niet eens meer; wacht wel tot ze op tv komen OOIT; zoals American Pie; wat een flauwekul

Acinony
18-08-2002, 01:24
Ik moet eerlijk toegeven dat sequels mij wel trekken....
Gewoon simpel kijken, meestal vol aktie, humor of special effects...hmm
vb.
Die Hard
Ace Ventura
Jurrassic Park

Maar je hebt ook films waarbij de sequel(s) gelijk aan of zelfs beter zijn dan de 1e ( althans voor mij dan ).
vb.
Terminator
Police Academy(waar blijven ze !!??)
Back II the Future

Job Rijskamp
18-08-2002, 08:00
Ik moet eerlijk toegeven dat sequels mij wel trekken....
Gewoon simpel kijken, meestal vol aktie, humor of special effects...hmm
vb.
Die Hard
Ace Ventura
Jurrassic Park

Maar je hebt ook films waarbij de sequel(s) gelijk aan of zelfs beter zijn dan de 1e ( althans voor mij dan ).
vb.
Terminator
Police Academy(waar blijven ze !!??)
Back II the Future

Ja juist Die Hard, Back 2 The Future, The Gothfather Collection bv. zijn wel geslaagde sequels of trilogies. Ik vind eigenlijk wel dat sequels op elkaar aan moeten sluiten qua tijd. Vooral bij Die Hard hebben ze dit goed gedaan door verwijzingen naar vorige delen.
Als je bv. de Flodder-trilogie los van elkaar ziet is het geen probleem, maar als je ze als sequels bekijkt klopt er niets van.

Lex v/d Moolen
18-08-2002, 09:10
Ik denk niet dat je erg gewichtig moet doen over SW1. Ik ben best een SF liefhebber en SW 4,5,6 vond ik erg leuk - zelfs nu weer na zoveel jaar. Ze steken echt 100% met kop en schouders uit boven het nivo van SW1. Het is gewoon een kinderfilm geworden met een flink stuk demo van de moderne CGI technieken erin. En die ongelooflijk irritante Ja-Jar Binks is echt alleen maar gemaakt voor de merchandising. Een gemiste kans.TPM is veruit het slechtste deel, ben ik met je eens. Gelukkig maakt AOTC een hoop goed, maar ANH en TESB blijven voor mij ook de onbetwiste toppers. ROTJ werd enigzins verpest door de Ewoks ala Jar-Jar, en Han Solo was allang niet zo cool meer als in de vorige 2 delen.

Donovan
18-08-2002, 14:07
Ja juist Die Hard, Back 2 The Future, The Gothfather Collection bv. zijn wel geslaagde sequels of trilogies. Ik vind eigenlijk wel dat sequels op elkaar aan moeten sluiten qua tijd. Vooral bij Die Hard hebben ze dit goed gedaan door verwijzingen naar vorige delen.

Het mooie is dat Die Hard 3 niet eens een 'originele' die hard is. Film is gebaseerd op een scenario dat 'simon says' heette en aangepast naar de die hard verhaallijn. Strak gedaan. Enige nadeel aan die film vind ik dat je vaak wel erg duidelijk kan zien dat Bruce z'n stunt-dubbel de vecht- en actiescenes voor z'n rekening neemt.:nono:

Lex v/d Moolen
18-08-2002, 15:07
Het mooie is dat Die Hard 3 niet eens een 'originele' die hard is. Film is gebaseerd op een scenario dat 'simon says' heette en aangepast naar de die hard verhaallijn. Strak gedaan.Ik had ook ergens gelezen of gehoord dat ie ook een lethal weapon deel had kunnen worden, dus kan je wel nagaan.

Mike Philippens
18-08-2002, 16:21
ROTJ werd enigzins verpest door de Ewoks ala Jar-Jar, en Han Solo was allang niet zo cool meer als in de vorige 2 delen.
Helemaal gelijk in. De föcking Ewoks waren heeeel erg irri. Je krijgt dan ineens het idee dat je naar een kinderfilm zit te kijken. Dat idee had ik dus bij TPM ook. Ik ben zelf best een Star Trek fan, maar ik heb nog geen een film op DVD. Misschien dat ik een keer First Contact koop en een enkele 'oude' want er zijn er gewoon teveel die geen föck aan zijn. Wat dat betreft zou ST-X weer een topper moeten zijn, want dat is weer een even nummer. Ook die TNG boxen koop ik voorlopig niet. Slaat een te groot gat in mijn dvd-buget voor iets dat ik al 5x heb gezien en altijd wel ergens in de re-run is. Doe ik wel als ik de loterij win of de internet markt eindelijk weer eens wat beter gaat lopen...:eek:

Lex v/d Moolen
18-08-2002, 16:28
Ook die TNG boxen koop ik voorlopig niet. Slaat een te groot gat in mijn dvd-bugetEn niet te vergeten tijd-budget. Ik zal er ook niet snel aangaan, zelfde geldt voor al die X-files series

obiewankanobie
18-08-2002, 17:19
ik kan maar weinig films die beter worden na de 1ste deel.dat is jammer vind ik. terminator 2 is wel beter dan de 1ste maar of de 3de beter word. en rambo leeft die nog joh,die moet nu toch ook al tegen de 60 lopen denk ik

Martin van Tuijl
18-08-2002, 17:32
Impresiepe vind ik een vervolg helemaal niet erg,als hij maar goed is. (y) :bier: :D
Eindelijk iemand die het snapt ;)

Martin van Tuijl
18-08-2002, 17:40
Ik snap de opwinding trouwens ook niet zo...
Er zijn 300 James Bond films en daar hoor ik niemand over... (6)

Acinony
18-08-2002, 21:22
Ik snap de opwinding trouwens ook niet zo...
Er zijn 300 James Bond films en daar hoor ik niemand over... (6)
James Bond mag altijd door blijven gaan......only shaken, not stirred !!

chris tervoort
26-03-2004, 07:34
het gaat natuurlijk om de $$$$$

maar de ergste vind ik
american pie
deel 1 was al nix

Quinten Duyst
26-03-2004, 08:52
Niet alle prequels zijn slecht denk maar eens aan the Godfather :!:

Ronald Stiebolt
26-03-2004, 08:58
Sequels zijn prima! Op TV zijn de series altijd het meest populair gebleken. We willen toch altijd weer stiekem weten het het nou toch verder gaat met die en die.

En geloof me, ook de seriemakers doen dat maar vanuit een oogpunt: winstbejag.

Dat er zo af en toe ook eens een juweeltje tussenzit (ik noem het grandioze Six feet under of Band of brothers, hoewel dat natuurlijk suggestief is van mij) is dan ook mooi meegenomen.

Met films is het niet anders, zo af en toe worden we blij verrast met een grandioos vervolg. Ik noem Godfather, Star Wars (deel V, deel V!!!), flink wat Bondfilms of een Indy 3.

Hollywood kun je geen ongelijk geven, de zalen stromen vol en met een beetje geluk zien wij een leuke film. Vanuit commercieel oogpunt geef ik ze geen ongelijk.

En dat er vanzelfsprekend ook draken van films zo worden gemaakt bestrijd ik niet, maar ja: iemand de afgelopen 10 jaar een zinnige aflevering van GTST, ONM, Costa of wat ook gezien? ;)

Maarten van Krimpen
26-03-2004, 09:47
Ehm, ik noem een Beethoven 5, ik noem een Wishmaster 6, Hellraiser 7 ofzo. Het loopt echt uit de hand met die DTV-vervolgen.

Maarten van Krimpen
26-03-2004, 09:48
maar de ergste vind ik
american pie
deel 1 was al nix

Die films zijn leuk! :D

Wizz-Art
28-03-2004, 13:43
Laatst Wild Things 2 meegenomen omdat 1 heel goed was, maar 2 vond ik meer van het zelfde, toch wel knap dat ze je steeds weer op het verkeerde been weten te zetten.

scheur
28-03-2004, 15:35
Matrix 2 en 3 is voor mij ook weer een goed voorbeeld ,dat ze niet overal vervolgen op moeten maken en bij de POTC houd ik mijn hart ook vast :roll: