PDA

Bekijk de volledige versie : inbouw luidsprekers HT



Tommeke
10-03-2010, 21:14
Hallo

Al veel opzoeking gedaan maar vindt niet wat ik moet weten.
Ik vindt namelijk niet veel terug over inbouwluidsprekers gebruikt in een HT .
Ik had er aan gedacht om de Pioneer VSX- 919 AH te kopen met de inbouw luidsprekers
Jamo I/O 6.52DVCA2
http://www.shoponsite.be/images/site/printer_pdf.gif (http://www.shoponsite.be/shops/productdetail_pdf.php?shop=fabelec&pid=19370&rnd=65429208&cid=704&l=1) http://www.shoponsite.be/images/site/email_bw.gif (fabelec1@telenet.be?subject=Info aanvraag 'Jamo I/O 6.52DVCA2')
van jamo . Heeft er iemand meer ervaring met de inbouwluidsprekers in het algemeen ?

ps. dit is vooral omdat mijn kabels al boven in het vals plafond liggen .

of tweede optie reciever blijft en wordt aangevult met de set van pioneer
Pioneer S-V50N-K
http://www.shoponsite.be/images/site/printer_pdf.gif (http://www.shoponsite.be/shops/productdetail_pdf.php?shop=fabelec&pid=6171&rnd=510147374&cid=704&l=1) http://www.shoponsite.be/images/site/email_bw.gif (fabelec1@telenet.be?subject=Info aanvraag 'Pioneer S-V50N-K')
maar hier vindt ik ook niet zoveel meer . zijn dit 2 weg luidsprekers ? En die 100w zal ik maar met een korrel zout nemen nee .
En is dit ook een actieve sub ?


Dank

DVDProfilersFilmgek
11-03-2010, 05:59
Hallo

Al veel opzoeking gedaan maar vindt niet wat ik moet weten.
Ik vindt namelijk niet veel terug over inbouwluidsprekers gebruikt in een HT .
Ik had er aan gedacht om de Pioneer VSX- 919 AH te kopen met de inbouw luidsprekers
Jamo I/O 6.52DVCA2
http://www.shoponsite.be/images/site/printer_pdf.gif (http://www.shoponsite.be/shops/productdetail_pdf.php?shop=fabelec&pid=19370&rnd=65429208&cid=704&l=1) http://www.shoponsite.be/images/site/email_bw.gif
van jamo . Heeft er iemand meer ervaring met de inbouwluidsprekers in het algemeen ?

ps. dit is vooral omdat mijn kabels al boven in het vals plafond liggen .

of tweede optie reciever blijft en wordt aangevult met de set van pioneer
Pioneer S-V50N-K
http://www.shoponsite.be/images/site/printer_pdf.gif (http://www.shoponsite.be/shops/productdetail_pdf.php?shop=fabelec&pid=6171&rnd=510147374&cid=704&l=1) http://www.shoponsite.be/images/site/email_bw.gif
maar hier vindt ik ook niet zoveel meer . zijn dit 2 weg luidsprekers ? En die 100w zal ik maar met een korrel zout nemen nee .
En is dit ook een actieve sub ?


Dank

Inbouw luidsprekers zijn leuk in kantines, bij de dokter en de tandarts en zaaltjes, thuis misschien in de keuken of badkamer als ze vochtbestendig zijn, maar voor een mooi geluid is het toch even minder, je mist de ruimte in het geluid.

Dat andere setje icm de sub is ook wel leuk, hier wat gegevens en ook nog eens goedkoper te koop:

http://www.kieskeurig.nl/satellietsysteem/pioneer/s-v50-n-k/specificaties/126345/

De sub is een actieve, 85 watt geven ze op.

Gerco Stuivenberg
11-03-2010, 13:07
Welkom op dit forum Tommeke.

Inbouwluidsprekers zijn bedoeld voor systemen waarmee muziek weergegeven wordt dat op de achtergrond moet blijven zoals bvb ook in supermarkten en winkels. Een HT- of Audioset wil iemand vaak gebruiken voor weergave op de voorgrond. Het is dan minder erg om deze dan te zien.

Naast dat je de ruimte(lijkheid) mist, kun je ze nooit helemaal wegwerken, moelijker verplaatsen en blijf je ze altijd zien (en horen) terwijl het de bedoeling is dat je alleen het geluid hoort. Luidsprekers die vrij opgesteld zijn kun je daarom wel beter zien, maar niet horen. ;)

Tommeke
13-03-2010, 10:10
oke
dank u voor de reactie's
Heb gisteren eens gaan rondkijken en daar hoort winkelen bij .
Nu met alle pech die ik had, Pioneer stopt met de vsx919 ah-k en ook de vsx819AH-K
deze heb ik wel nog kunnen hebben nog 3 stuks .
En dan ook nog stoppen ze met de luidsprekers die ik opgegeven had in de vorige post.
Heb nog de Jamo A305 luidsprekers kunnen hebben met de Sub200 van jamo .
Zo volgende week komt alles ergens binnen en dan maar installeren hoor .

groeten

DVDProfilersFilmgek
13-03-2010, 12:22
oke
dank u voor de reactie's
Heb gisteren eens gaan rondkijken en daar hoort winkelen bij .
Nu met alle pech die ik had, Pioneer stopt met de vsx919 ah-k en ook de vsx819AH-K
deze heb ik wel nog kunnen hebben nog 3 stuks .
En dan ook nog stoppen ze met de luidsprekers die ik opgegeven had in de vorige post.
Heb nog de Jamo A305 luidsprekers kunnen hebben met de Sub200 van jamo .
Zo volgende week komt alles ergens binnen en dan maar installeren hoor .

groeten

Een middagje winkelen en gekocht wat ze daar in de winkel hebben.....:confused:

Tommeke
13-03-2010, 16:52
Ja het leven is aan de snelle beslissers he

DVDProfilersFilmgek
13-03-2010, 18:17
Ja het leven is aan de snelle beslissers he

Haastige spoed..... zelden goed:twisted:

Tommeke
13-03-2010, 22:25
U moet roeien met de riemen die u hebt ..

Tommeke
13-03-2010, 22:40
Nee nee gewoon , met een klein budjet is er niet echt veel keuze om kieskeurig te zijn . Nu maar enkele jaren werken met dit materiaal, en denk niet dat jamo geen deftig merk is of heb ik het hier mis . Heb zelf al enkele installatie gedaan van jamo op mijn werk en moet zeggen daar komt goede klank uit nee ?

Gerco Stuivenberg
15-03-2010, 11:58
Voor een beginner of iemand met weinig te besteden is dit best een aardige set. De combinatie van een Pioneer receiver met Jamo luidsprekers is over het algemeen goed in staat om te bieden wat de bedoeling is. (y)

Wanneer je er na verloop van tijd er niet meer tevreden mee bent, kun je de samenstelling veranderen en is deze dus niet in één keer niets meer waard zoals dit bij all-in-ones het geval is. ;)

Tommeke
21-03-2010, 21:55
Hallo

Zozo heb al het materiaal binnen gekregen en van het weekend geinstalleerd . Op het eerste zicht toch al tevrede mee . Nu enkel nog instellen van de pioneer . Maar de Mcacc instelling moet gebeuren via een component verbindig want ik krijg geen beeld op de tv blijft geven geen signaal op tv . Weet iemand hoe dit juist zit er zijn er hier wel enkele die deze versterker 819 ook hebben of de 919 mischien wel de zelfde instellingen .

groeten

DVDProfilersFilmgek
22-03-2010, 10:59
Hallo

Zozo heb al het materiaal binnen gekregen en van het weekend geinstalleerd . Op het eerste zicht toch al tevrede mee . Nu enkel nog instellen van de pioneer . Maar de Mcacc instelling moet gebeuren via een component verbindig want ik krijg geen beeld op de tv blijft geven geen signaal op tv . Weet iemand hoe dit juist zit er zijn er hier wel enkele die deze versterker 819 ook hebben of de 919 mischien wel de zelfde instellingen .

groeten

Zelf zou ik online kopen, dat scheelt behoorlijk wat euro's en als ik dan wat niet zou weten, dan zou ik ook online gaan vragen wat ik nodig heb.(y)

Nu koop je in een winkel, dan betaal je al snel teveel, of je betaald juist genoeg en hebt dan ook recht op dat beetje extra dat een internet winkel wat moeilijker kan geven, raad en advies en hulp bij het installeren, daar gaan de gewone winkels toch prat op, de service die zij geven.... heb je het daar ook al gevraagd:?: :twisted:

Maar als je even opgeeft hoe je eea hebt aangesloten is dat wel zo fijn voor ons om je beter te kunnen helpen, BTW, je hebt natuurlijk toch wel even de gebruiksaanwijzing netjes doorgelezen....... en wat staat daar dat je niet snapt:confused:

Tommeke
22-03-2010, 18:18
Ja man gij zijt echt wel positief ingesteld . Kheb nog geen enkele positieve reactie van u gekregen. Heb toch niet gevraagt naar online verkoop punten en al de rest . Niks zinnig te vertellen laat u reactie dan achterwegen en laat de mensen antwoorden die wel iets zinnig te vertellen hebben ja dank u .

DVDProfilersFilmgek
22-03-2010, 18:35
Ja man gij zijt echt wel positief ingesteld . Kheb nog geen enkele positieve reactie van u gekregen. Heb toch niet gevraagt naar online verkoop punten en al de rest . Niks zinnig te vertellen laat u reactie dan achterwegen en laat de mensen antwoorden die wel iets zinnig te vertellen hebben ja dank u .

Alleen maar een les voor anderen zoals je het beter niet kunt doen:mrgreen:

Oh, en als je niet al teveel op je gevoelige teentjes getrapt bent en het degene die je willen helpen een beetje makkelijk wilt maken......

GEEF DAN EVEN OP HOE JE HET HEBT AANGESLOTEN, je komt in mijn ogen wat lui over, loopt naar de winkel, koopt wat, en wij mogen je dan even helpen met je problemen......

Ik heb genoeg zinnigs te vertellen, maar niet aan mensen als gij die naar de winkel lopen en zich als een kip zonder kop wat in de tas laten stoppen:shock:

Haastige spoed, weet ge nog wel:twisted:

Je hebt toch niet je gebruiksaanwijzing met de verpakking weggegooid:?: staat ook online, met een beetje googlen kun je hem wel weer vinden:mrgreen:

peptalk
22-03-2010, 18:42
Lol, dit is een heel boeiend topic aan het worden(6)

DVDProfilersFilmgek
22-03-2010, 18:47
Ja man gij zijt echt wel positief ingesteld . Kheb nog geen enkele positieve reactie van u gekregen. Heb toch niet gevraagt naar online verkoop punten en al de rest . Niks zinnig te vertellen laat u reactie dan achterwegen en laat de mensen antwoorden die wel iets zinnig te vertellen hebben ja dank u .

PS

BTW... ik houd natuurlijk niemand tegen om luie mensen te helpen.....:mrgreen:

DVDProfilersFilmgek
22-03-2010, 19:03
Lol, dit is een heel boeiend topic aan het worden(6)


Mmmm..... ja kan een les zijn, hoe iets aan te schaffen, met een beperkt budget, waar info te vragen, wat te doen en hoe te handelen en vooral even verder te kijken als de neus lang is en het geduld al snel tekort is:mrgreen:

Snap nog steeds niet dat mensen zich dingen aanschaffen, waar zij tijden voor gespaard hebben, zonder zich daar op energerwijze hebben voorbereid..... zo verschrikkelijk d.......

Als je het goed doet, dan weet je op het moment van aanschaffen al hoe je het moet aansluiten, hoe je het moet bedienen en wat de mogelijkheden er van zijn.... zo niet, dan heb je je niet goed voorbereid:(

Vraag me af hoe ie zich daaruit gaat lullen:-D

Tommeke
22-03-2010, 19:48
wa ga kik mij hier nu uitlullen he gefrustreerden hollander. Me u online kopen elke euro in 2 bijten e .
En waar info te vragen in ieder geval al niet bij u spijtig dat je er niet kan bij zetten
"DVDProfilersFilmgek (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=13563) vbmenu_register("postmenu_1684595", true); " gelieven niet te antwoorden dan moet ge u daar al niet druk in maken .
En dan nog iets Luie mensen heb er wel degelijk bijgeschreven dat er ergens staat in de HANDLEIDING dat je een component verbindig moet gebruiken aangezien dit niet gaat via een HDMI kabel . dwijze

peptalk
22-03-2010, 20:05
En dan nog iets Luie mensen heb er wel degelijk bijgeschreven dat er ergens staat in de HANDLEIDING dat je een component verbindig moet gebruiken aangezien dit niet gaat via een HDMI kabel . dwijze

Dat had je er toch echt nog niet bijgeschreven en ik weet zeker dat een Pioneer in de x19 serie via HDMI ook het menu weergeeft, kijk maar eens verder hier op het forum.
Maar eh, je geeft nog steeds niet aan hoe je wel nu de boel hebt aangesloten.....

Edit: de 819 kan dat dus niet via HDMI :verbaasd modus:

DVDProfilersFilmgek
23-03-2010, 08:05
Dat had je er toch echt nog niet bijgeschreven en ik weet zeker dat een Pioneer in de x19 serie via HDMI ook het menu weergeeft, kijk maar eens verder hier op het forum.
Maar eh, je geeft nog steeds niet aan hoe je wel nu de boel hebt aangesloten.....

Willen ze de 919 en laten zich in de winkel de 819 in hun mik drukken.:lol:

De 819 kan de OSD idd niet via de HDMI uitgang op het scherm zetten, enkel via component of composiet en niet zoals die snoeshaan schrijft enkel component. Als ie nu geduld had gehad en niet de eerste de beste winkel was ingestormd, dan had ie de 919 kunnen hebben en wel OSD via HDMI kunnen hebben.(6)

Hier draaien we elk dubbeltje om, daar bijten ze de munten in tweeën en als ze het niet doen gooien ze het over de balk met overhaastte aankopen, kan dat nu wel schrijven, als het goed is sta ik wel op de negeerlijst van die lange tenen meneer(y)

Je kan hem meedelen dat ie ook een simpel composiet (gele tulp aansluiting, maar andere kleuren tulpsnoertjes kunnen daarop ook) kabeltje kan gebruiken, staat duidelijk op een aantal plekken in zijn gebruiksaanwijzing.

http://www.pioneer.eu/nl/products/42/98/VSX-819H-K/media.html

Denk dat ie liever geheimhoud hoe en wat ie aangesloten heeft.:mrgreen:

Gerco Stuivenberg
23-03-2010, 10:25
wa ga kik mij hier nu uitlullen he gefrustreerden hollander. Me u online kopen elke euro in 2 bijten e .
En waar info te vragen in ieder geval al niet bij u spijtig dat je er niet kan bij zetten
"DVDProfilersFilmgek (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=13563) vbmenu_register("postmenu_1684595", true); " gelieven niet te antwoorden dan moet ge u daar al niet druk in maken .
En dan nog iets Luie mensen heb er wel degelijk bijgeschreven dat er ergens staat in de HANDLEIDING dat je een component verbindig moet gebruiken aangezien dit niet gaat via een HDMI kabel . dwijze
Eindelijk een slimme Belg. :D

Dat een receiver geen GUI(OSD) via de HDMI kan laten zien terwijl deze wel HDMI aansluitingen heeft, is een slordigheid van een fabrikant en aan de andere kant de consument. Als een gemiddelde consument goedkope producten wilt, zal deze aangeboden worden, maar dan moet deze niet gaan zeuren als die daardoor wat minder te bieden heeft. De meeste fabrikanten brengen daarom veel modellen uit en raken daardoor het overzicht kwijt en maken het daardoor voor de consument lastig om een keuze te maken. Veel consumenten kiezen daarom liever voor een goedkope all-in-one dan voor losse delen. Het is dus een probleem van de gemiddelde consument wat voor een fabrikant moeilijk op te lossen is. ;)

Tommeke
23-03-2010, 16:11
Niks late aansmeren wou de 819 of de 919. Maar aangezien de 919 en ook de 819 van pioneer niet meer gamaakt wordt . Ja kon nog gaan zoeken achter de 919 ontken ik niet . Maar aangezien de 919 enkel 2 luidsprekers extra kan aansluiten 7.1 ipv 5.1, maar wat is er in het echt opgenomen in 7.1 . ( en ook plaatsgebrek voor de 2 extra's ) Nu goed tot daar .
Heb het aangesloten zeer simpel de digirecorder van telenet via hdmi als ook de ps3 via hdmi , en dan hdmi out naar de tv 42Lg7000 zijn er betere aansluitingen
Nu enkel nog een kabel gaan halen voor de setup te kunnen goed instellen .

Gerco Stuivenberg
24-03-2010, 14:39
Bij 7.1 receivers kun je de kanalen voor surround back ook op andere manieren gebruiken zoals (in het geval van de 919 van Pioneer voor) bi-amping of paar B. Bij veel andere fabrikanten zou je deze ook kunnen gebruiken voor een andere ruimte(zone 2). Je bent dus niet verplicht om dan 2 extra luidsprekers te plaatsen. ;)

Aan de andere kant kan de kans dat er meer BD's met 7.1 komen groter worden als meer mensen kiezen voor een 7.1 receiver. :)

DVDProfilersFilmgek
24-03-2010, 14:46
Niks late aansmeren wou de 819 of de 919. Maar aangezien de 919 en ook de 819 van pioneer niet meer gamaakt wordt . Ja kon nog gaan zoeken achter de 919 ontken ik niet . Maar aangezien de 919 enkel 2 luidsprekers extra kan aansluiten 7.1 ipv 5.1, maar wat is er in het echt opgenomen in 7.1 . ( en ook plaatsgebrek voor de 2 extra's ) Nu goed tot daar .
Heb het aangesloten zeer simpel de digirecorder van telenet via hdmi als ook de ps3 via hdmi , en dan hdmi out naar de tv 42Lg7000 zijn er betere aansluitingen
Nu enkel nog een kabel gaan halen voor de setup te kunnen goed instellen .

Nu enkel nog een kabel gaan halen voor de setup te kunnen goed instellen .[/quote]

Gebruik een simpele tulpkabel, de meest mensen hebben bergen van die dingen thuis liggen, je kan zelfs de helft van een analoge audiokabel gebruiken. Aansluiten op de, waarschijnlijk gele, composite (composiet op zijn nederlands) monitor uitgang midden achter op de receiver.:idea:

Er zijn nog wel een paar verschillen, oa het vermogen en OSD via HDMI.....

peptalk
24-03-2010, 15:21
Er zijn nog wel een paar verschillen, oa het vermogen en OSD via HDMI.....

En de AB volgens mij

DVDProfilersFilmgek
24-03-2010, 15:59
En de AB volgens mij

Tjee, toch wel een beetje jammer voor hem hé :shock: :mrgreen:

peptalk
24-03-2010, 16:24
Tjee, toch wel een beetje jammer voor hem hé :shock: :mrgreen:

Ik zou voor de 919 zijn gegaan idd en de AB is 1 v/d redenen, heb zelf toen tussen 919 en 1019 getwijfeld....