PDA

Bekijk de volledige versie : Ondertitels door het beeld!



Robbie_21
18-09-2001, 09:53
Dag mensen,

Sinds kort heb ik een Pioneer dvd-525 en een Sony breedbeeld tv 50Hrz. Deze 2 heb ik via een scartkabel via de RGB ingang van m'n teevee verbonden. Nu zit ik me konstant te ergeren aan ondertitels die dor het midden door het beeld lopen. Het is geen gewone ondertitel maar een hele vage storing door het midden van het beeld en deze ondertitels vallen dan ook bijna niet te lezen maar het is uitermate irritant. Het is ook niet konstant maar bij sommige stukken van de film.
Hebben meer mensen hier ervaring mee of is dit mischien het gevolg van een goedkope scartkabel? +/- fl 20.00 bij een elektronica zaak.

Alvast bedankt, Robbie

Marty vanluit
18-09-2001, 10:04
Als je van RGB gebruik wilt maken, zul je hoe dan ook een scartkabel moeten hebben waarvan alle connectoren met elkaar verbonden zijn. Ik kan me niet voorstellen dat bij een scartkabel van 20 piek dat het geval is (no offense). Een goede scartkabel (waarmee je het probleem dat je beschreef waarschijnlijk niet meer zult hebben) kost ongeveer 70 piek, maar dan heb je ook wel een goeie. Een schijntje vooe het beeld wat je er voor terugkrijgt!!:)

Succes!
GreetZ Marty

Robbie_21
18-09-2001, 10:24
Hey bedankt voor je reaktie, maar is dit wel DE oplossing? Niet dat ik dadelijk voor niks die duurdere kabel koop en dat dit probleem nog niet opgelost is en is dit een vaker voorkomend probleem? Alvast bedankt!

p.s. hebben er hier nog meer mensen een pioneer 525? Ik heb nogal last van een lawaaierig loopwerk. Dit is ook nogal een irritant minpuntje!!

Alvast bedankt!

Marty vanluit
18-09-2001, 11:36
Dan zou ik het volgende doen: vraag voor de koop of je een soort "geen-gezeur-niet-goed-geld-terug" garantie kunt krijgen (ala MIKE... je weet wel, What's in store: "Mike... geweldig, heh heh" :D). Bij hele dure scartkabels kan ik me niet voorstellen dat ze dit niet doen...
En ja.... echt zekerheid geven kan ik je niet. Als het niet werkt kun je het ook gewoon proberen met een SVHS kabeltje... dat werkt ook prima en is in sommige gevallen zelfs beter dan RGB.

Succes er mee!

MzzL Marty :cool: