PDA

Bekijk de volledige versie : Berichten teller... Noodzaak of storend?



Alex van den Berg
08-08-2002, 21:30
Vanavond dook in de thread "OFFIE in offensief" de vraag op wat de invloed is van de berichtenteller op het postgedrag van forumleden.

Bij deze een polleke... :)

update: Zelf heb ik voor "Ik let er niet zo op" gekozen...

Sander Dubbeldam
08-08-2002, 21:36
tja ik had hem dus in de general chat gezed :(

Alex van den Berg
08-08-2002, 21:39
tja ik had hem dus in de general chat gezed :( Ik zag 'm net staan....

Maarrrrrrr...
In dit geval laten we ze allebei maar staan omdat de manier van antwoorden toch erg verschillend is... O.k.? :)

R. Schaap
08-08-2002, 21:40
van mij mag het tellertje weg......Ik ben benieuwd naar de uitslagen.

Richard B.
08-08-2002, 21:43
Van mij hoeft ie niet weg. Hoe je het wend of keert: de teller zorgt er wel voor dat je een bepaalde structuur krijgt in de verhoudingen tussen de leden. Je hebt (denk ik) duidelijkheid nodig over wie newbies en wie veteranen zijn om een goed forum te 'maken'. Tellers zijn daarbij belangrijker dan je zo 1-2-3 zou denken. Slecht idee dus om ze weg te laten.

Anonymous
08-08-2002, 21:46
Zoals in het verleden (niet een heel grijs verleden :D) was
ik zelf ook altijd druk bezig om hoog in de lijst te komen,
maar het gaat om de kwaliteit van je post en daar ben
ik sinds kort toch achter gekomen en doe ook telkens
mijn best om de informatie die er wordt gewisseld zo
nuttig mogelijk te houden met af en toe hier en daar
een geintje wat ook moet kunnen vind ik.

Ik heb wel gestemd op dat de teller weg mag.Ik let er
de laatste tijd niet meer op hoeveel er wordt gepost
of wie veel post.Ik denk dat een hoop mensen afvallen
als de teller zal worden weggehaald omdat die het
wedstrijdje niet meer hoeven te spelen of minder
gaan posten omdat er geen wedstrijdje dan meer
is en uiteindelijk zullen ze dit forum dan alleen maar
verwaarlozen en niet meer terugkeren.Echter mensen
die alleen maar posten omdat ze een hoog cijfer in de
lijst willen kan je beter kwijt zijn dan rijk zeg ik dan
maar weer :rolleyes:

Sorry als ik nu zo veroordelend overkom terwijl ik in
het korte verleden zelf dezelfde fouten heb gemaakt
maar mijn ogen zijn toch (en dat is niet alleen op dit
forum ofzo maar ook in mijn dagelijks leven) open
gegaan en probeer mijzelf per dag weer te verbeteren
en te corrigeren wat tot nu toe alleen maar positief
is uitgepakt :D

Alex van den Berg
08-08-2002, 21:53
mijn ogen zijn toch (en dat is niet alleen op dit
forum ofzo maar ook in mijn dagelijks leven) open
gegaan en probeer mijzelf per dag weer te verbeteren
en te corrigeren wat tot nu toe alleen maar positief
is uitgepakt :D Ach... We zullen maar zeggen; "Je bent nooit te oud om te leren". Praters staan stil, denkers veranderen de wereld... :D

lieshout84
08-08-2002, 21:59
Ik vind dat opzich wel goed dat ze er zijn want als iemand iets aanbied (te koop dus he?!) dan kun je er vaak uit afleiden of hij te vertrouwen is......of zie ik dat verkeerd

Anonymous
08-08-2002, 22:01
Ik vind dat opzich wel goed dat ze er zijn want als iemand iets aanbied (te koop dus he?!) dan kun je er vaak uit afleiden of hij te vertrouwen is......of zie ik dat verkeerd

De teller en aantal posts geven eigenlijk géén informatie of
de verkoper betrouwbaar is.Daar houdt Rein weer een
speciale lijst voor bij in het handelplaats gedeelte op
dit forum.We hebben het dus over een andere lijst :D

R. Schaap
08-08-2002, 22:11
Van mij hoeft ie niet weg. Hoe je het wend of keert: de teller zorgt er wel voor dat je een bepaalde structuur krijgt in de verhoudingen tussen de leden. Je hebt (denk ik) duidelijkheid nodig over wie newbies en wie veteranen zijn om een goed forum te 'maken'. Tellers zijn daarbij belangrijker dan je zo 1-2-3 zou denken. Slecht idee dus om ze weg te laten.

Je kunt aan de datum waarop iemand zich heeft aangemeld bij het forum ook goed zien of het een Newbie of een Veteraan is. Dus daar is het aantal posts niet voor nodig.

En Lieshout84, het aantal posts is NIET representatief voor de betrouwbaarheid van iemand lijkt me. (Bedankt voor de uitleg Paul)

Matt D
08-08-2002, 22:12
een teller van het aantal posts is gemeengoed op de meeste forums. zou het eerder betutteld vinden moest er op dit forum worden tegen ingegrepen. de meeste forummers zijn toch geen minderbegaafden die moeten bijgestuurd worden hoop ik ;-)

heb er geen of weinig interesse voor of iemand 1000 post heeft of 100 , het maakt me eigenlijk weinig uit,
ik denk nt dat een teller merkbaar invloed heeft op het postgedrag van de gemiddelde forummer (die heeft wel wat beters te doen dan hier te zitten bullshitten om zijn tellertje naar omhoog te krijgen)

Matt D
08-08-2002, 22:17
Je kunt aan de datum waarop iemand zich heeft aangemeld bij het forum ook goed zien of het een Newbie of een Veteraan is. Dus daar is het aantal posts niet voor nodig.

En Lieshout84, het aantal posts is NIET representatief voor de betrouwbaarheid van iemand lijkt me. (Bedankt voor de uitleg Paul)

aantal posts staat inderdaad nt rechtstreeks in verband met betrouwbaarheid

datum van aanmelden zegt net zo weinig als aantal posts: namelijk niets wat betreft de kwaliteit van de berichten.

om even terug te komen op de opmerking newbie - veteraan van Rijn : Ik meen als voorbeeld toch te mogen stellen dat ik mezelf wel minder newbie voel dan iemand die hier al zit sinds december 2001 en al 15 keer gepost heeft en eens om de drie weken het forum bezoekt.

R. Schaap
08-08-2002, 22:18
daar heb je helemaal gelijk in. (niets aan toe te voegen dus)

Britte
09-08-2002, 07:21
Ik post gewoon wanneer ik denk iets te zeggen te hebben...
en in de OH thread vind ik het idd wel leuk om met de mensjes te kletsen maar ik doe dit niet om mijn posts omhoog te krijgen...:p
Dus of die teller er nu is of niet, dat zal mijn post-gedrag niet veranderen.

Henk Heideveld
09-08-2002, 12:38
Teller weg geen probleem.
Maar hou de ouwehoerenthread in stand want anders neemt wellicht het aantal off-topics elders weer toe.
En misschien het deleten van eigen posst weer herinvoeren. Ik kon na enige tijd mijn eigen posts deleten als ze achterhaald waren. Dat mijn teller dan terugliep vond ik niet interessant.
Ik vind het niet belangrijk of ik lid 1 of 3000 ben. men kent mij op het forum of men kent mij niet. Na verloop van enige tijd herken je de vaste klanten toch wel.

Dave
09-08-2002, 13:07
Teller kan wel leuk zijn maar niet noodzakelijk,

ouwehoere threads legen om de maand vind ik wle een goed idee, evenals raad je plaajte enz...

Henk Heideveld
09-08-2002, 13:22
Ik post gewoon wanneer ik denk iets te zeggen te hebben...
Ja en wij posten in de o-h-thread als wij niks te zeggen hebben:D :D :D

Louis Bouduin
09-08-2002, 13:50
Gaat de teller echt weg als hier een grote meerderheid voor te vinden is, of is het gewoon een vraag?

Koen Crijns
09-08-2002, 14:06
Gaat de teller echt weg als hier een grote meerderheid voor te vinden is, of is het gewoon een vraag?

Als we er reden voor zien zal de Crew zich daar over buigen. Persoonlijk vind ik de tellers op zich wel handig. Zo kun je toch een beetje inschatten hoe 'ingeburgerd' iemand is op het forum.

Jaded
09-08-2002, 14:11
Zo kun je toch een beetje inschatten hoe 'ingeburgerd' iemand is op het forum.
Voila, dat wou ik ook zeggen ... maar vond even de juiste woorden niet.

Louis Bouduin
09-08-2002, 14:18
Als we er reden voor zien zal de Crew zich daar over buigen. Persoonlijk vind ik de tellers op zich wel handig. Zo kun je toch een beetje inschatten hoe 'ingeburgerd' iemand is op het forum.

Dus gewoon een vraag. O.K. Bedankt. ;)

Henk Heideveld
09-08-2002, 14:23
Gaat de teller echt weg als hier een grote meerderheid voor te vinden is, of is het gewoon een vraag?
Dit is de hoofdvraag.
De onderliggende vraag zal zijn: bij de Belgen weghalen en bij de Hollanders handhaven:D :D Selectief heet dat.

Henk Heideveld
09-08-2002, 14:24
Als we er reden voor zien zal de Crew zich daar over buigen. Persoonlijk vind ik de tellers op zich wel handig. Zo kun je toch een beetje inschatten hoe 'ingeburgerd' iemand is op het forum.
Onze Luther heeft de inburgeringscursus met goed gevolg doorlopen.:D :D :D

Louis Bouduin
09-08-2002, 14:26
Dit is de hoofdvraag.
De onderliggende vraag zal zijn: bij de Belgen weghalen en bij de Hollanders handhaven:D :D Selectief heet dat.

Zou best eens kunnen. Want wij hebben dat tellertje natuurlijk niet nodig om ons belang op het forum te onderstrepen. :)

Philippe
09-08-2002, 14:27
Als ik het goed begrijp hebben we het over een dubbele probleemstelling:
1. Door het hoge aantal posts dat hier dagelijks binnenstroomt wil het systeem graag eens vastlopen.
2. Hoe kan je forumvervuiling tegengaan en het aantal of-topic posts doen afnemen.
Waarbij stelling 1 mogelijk een gevolg van stelling 2 is.

De teller weghalen wordt gezien als een mogelijke oplossing. Zo 'ontmoedig' je mensen die er enkel op uit zijn hun teller zo hoog mogelijk te brengen door het posten van bullshit. Vraag is natuurlijk of er zoveel mensen met deze instelling op het forum aanwezig zijn.
Een argument om de teller te behouden is het feit dat je dan duidelijk ziet wie hier kind aan huis is en wie nog maar net komt piepen. Wat de teller eigenlijk overbodig maakt voor de vaste kern van forumleden die hier heel regelmatig komt. De harde kern heeft de teller niet nodig om te weten wie nu wie precies is.

Mijn eerste reactie was ook om de teller af te schaffen en zo een invloed te hebben op het aantal of-topic posts. Maar er zijn toch een aantal mensen die de teller wel belangrijk vinden om welke reden dan ook.

Ik heb twee voorstellen:
1. Als IEDEREEN zijn/haar post zoveel mogelijk on-topic probeert te houden, draagt iedereen zijn steentje bij om de informatieve functie van het forum te beschermen. Een geintje tussendoor kan best wel eens maar probeer dat zoveel mogelijk in de OT te doen. Hierdoor ga je de threads niet verzwaren met weinig ter zake doende info.
2. De CREW kan maandelijks bepaalde threads volledig leeg maken (OT, raad de film e.d.) en daardoor het systeem ontlasten. Het zou dan wel wenselijk zijn als de tellers dan niet zouden mee aflopen als er posts verwijderd worden.

Als dit een succes wordt, hoef je eigenlijk geen drastische maatregelen te nemen zoals het verwijderen van de teller. Bijgevolg doe je ook geen inbreuk op het sympathieke karakter van dit forum.

Henk Heideveld
09-08-2002, 14:33
Als we er reden voor zien zal de Crew zich daar over buigen. Persoonlijk vind ik de tellers op zich wel handig. Zo kun je toch een beetje inschatten hoe 'ingeburgerd' iemand is op het forum.
Oh, doe dan nog maar even niet weg die tellers. Ik ben nog niet bij iedereen!! bekend.;) ;) ;)

Jaded
09-08-2002, 14:42
Vraag is natuurlijk of er zoveel mensen met deze instelling op het forum aanwezig zijn.
Toch een groot deel, denk ik.
Een groot deel van al de leden hé mensen ...



1. Als IEDEREEN zijn/haar post zoveel mogelijk on-topic probeert te houden, draagt iedereen zijn steentje bij om de informatieve functie van het forum te beschermen. Een geintje tussendoor kan best wel eens maar probeer dat zoveel mogelijk in de OT te doen. Hierdoor ga je de threads niet verzwaren met weinig ter zake doende info.
En als de kat een koe was kon ik ze melken voor de open haard...

Henk Heideveld
09-08-2002, 14:48
Zou best eens kunnen. Want wij hebben dat tellertje natuurlijk niet nodig om ons belang op het forum te onderstrepen. :)
Nee dan kunnen we de Belgen van d'n Hollanders onderscheiden, slim intelligent Hollands bedacht, hé???;)

Henk Heideveld
09-08-2002, 14:50
Toch een groot deel, denk ik.
Een groot deel van al de leden hé mensen ...

Is dit ook een o-h-thread, Jaded, moet ik hier "ja" zeggen???:D :D :D

Philippe
09-08-2002, 14:50
Toch een groot deel, denk ik.
Een groot deel van al de leden hé mensen ...

En als de kat een koe was kon ik ze melken voor de open haard...

Ben jij dan voorstander om de teller af te schaffen en het daarmee samenhangende schokeffect? Of ga je ervan uit dat zeveraars blijven zeveren, of je de teller nu afschaft of niet? Ik meen uit je vorige post te begrijpen dat je teller wil behouden.

Henk Heideveld
09-08-2002, 14:55
Je kunt aan de datum waarop iemand zich heeft aangemeld bij het forum ook goed zien of het een Newbie of een Veteraan is. Dus daar is het aantal posts niet voor nodig.

En Lieshout84, het aantal posts is NIET representatief voor de betrouwbaarheid van iemand lijkt me. (Bedankt voor de uitleg Paul)
Ik ben het graag met Rein eens. Het aantal posts zegt mij totaal niets. Mensen die heel intensief meekijken maar zelden posten zijn goeie vaste klanten.
Ja, zo is het eigenlijk met alles. Als iedereen een film geweldig vindt heb ik weleens moeten ervaren dat ik het zelf niet zo geweldig vond.
Alles is relatief.
Neem b.v. de CREW, die hebben echt niet de hoogste aantallen posten. Maar het zijn wel de mensen die hart voor deze site en dit forum hebben.
En wie zijn er het meest informatief. Niet altijd de topposters, en het ligt er maar aan waarin je geinteresseerd bent. Ik zit niet dagelijks bij de hardware maar wel vaak bij de recensies, de pricewatch, enz.
Wat zegt me die teller dus??? Eigenlijk niks.:(

Henk Heideveld
09-08-2002, 14:57
Of ga je ervan uit dat zeveraars blijven zeveren, of je de teller nu afschaft of niet?
Raak! In de roos!:)
Niemand heeft tot nu toe het echte nut van de teller naar voren kunnen brengen. 't Is leuk, maar wat als ie er niet meer zou zijn. Ik denk: geen verschil.

Jaded
09-08-2002, 15:03
Ben jij dan voorstander om de teller af te schaffen en het daarmee samenhangende schokeffect? Of ga je ervan uit dat zeveraars blijven zeveren, of je de teller nu afschaft of niet? Ik meen uit je vorige post te begrijpen dat je teller wil behouden.
Ik ben voorstander van de teller te behouden.

Ik bedoelde met mijn post dat je redenering heel mooi is in theorie ... maar daar blijft het ook bij.
("Als IEDEREEN zijn/haar post zoveel mogelijk on-topic probeert te houden, draagt iedereen zijn steentje bij om de informatieve functie van het forum te beschermen.")

Eigenlijk moet ik gewoon zwijgen, want als iemand de teller wil behouden denken ze toch maar dat het is om "de eerste" te zijn...

Jaded
09-08-2002, 15:04
Wat zegt me die teller dus??? Eigenlijk niks.:( Aan de andere kant: Wat zegt de inschrijvingsdatum?

Ook niets in feite ...

Henk Heideveld
09-08-2002, 15:05
Ik vind in ieder geval absoluut dat we even moeten wachten totdat onze Luther weer terug is van vakantie.
Ik verwed mijn kop er af dat hij een uitgesproken mening heeft:D :D :D
Hij zit zich nu in Hongarije al vreselijk te ergeren:D :D

Henk Heideveld
09-08-2002, 15:08
Aan de andere kant: Wat zegt de inschrijvingsdatum?
Ook niets in feite ...
Nou, jawel, daar haal je dan de nieuwelingen wat makkelijker uit.
Dan heb je bijvoorbeeld begrip voor zaken die zich herhalen in discussies en informatie.
Ach, de meesten voelen zich al snel thuis hier. Overwegend is de sfeer prima en heeft iedereen dezelfde uit de hand gelopen hobby.:)

Philippe
09-08-2002, 15:09
Henk en Jaded, kan ik het zo formuleren: 'Als de klad er eenmaal inzit krijg je het er niet meer uit'. Almenene tendens is blijkbaar om bepaalde threads op regelmatige basis flink uit te mesten. Kan ik wel mee leven. :)

Henk Heideveld
09-08-2002, 15:22
Kijk in de andere thread betreffende dit onderwerp. Rein Schaap liet al zien wat het effect zou zijn van het regelmatig opschonen van de General Chat. Dat zou ruimte bieden in de database!!
Ik denk niet dat er iemenad is die later de ouwehoerenthread nog eens terugleest om daar (interessante) informatie uit te halen.
En moet middels OFFIE de off-topics in de serieuze threads blijven ontmoedigen.

Anonymous
09-08-2002, 16:26
Misschien dan een ideetje de teller bij de posts gewoon te
laten staan in het forum maar het gedeelte top 10 posters
dan weg te halen ?

Rob Deinum
09-08-2002, 16:29
Het maakt mij in principe ook niets uit, maar ik moet wel toegeven dat ik de grootse onzin heb gepost in de tijd dat ik "junior member" was om zo naar de status van "member" te gaan. Hierbij hield ik mijn teller wel degelijk in het oog. Nu ik member ben reageer ik alleen nog maar als ik denk dat mijn reactie van enige waarde kan zijn.
Als het gaat om de Newbe's van de veteranen te scheiden lijkt mij de status van de leden belangrijker dan het daadwerkelijke aantal posts.

En hup, de teller gaat weer 1 omhoog. Het gaat wel langzaam hoor :D :D :D

Rob

Anonymous
09-08-2002, 16:38
Eigenlijk moet ik gewoon zwijgen, want als iemand de teller wil behouden denken ze toch maar dat het is om "de eerste" te zijn...

De teller is misschien voor een hoop mensen toch belangrijk
zoals een mede-forummer aangaf dat hij aan hand van de
aantal posts de persoon eerder vertrouwd met veel posts
dan met weinig posts als het aankomt op het verkopen
en kopen van 2de handse dvd's in de handelplaats.Dat
is toch een goede reden voor die persoon om de teller
toch te behouden.

Maar het is natuurlijk ook wel weer zo dat een hoop
mensen en dan zeg ik ook inclusief mezelf die het
leuk vinden (en ook vonden) om op de eerste
plaats terrecht te komen.Door middel van de
onzin posts was ik een tijdje één van de forummers
die het snelste posten met een gemiddelde van weet
ik niet hoeveel op een dag.Na een lange tijd afwezigheid
ben ik ergens weet ik veel waar komen te staan en als ik
de lijst in die tijd misschien 3x heb opgevraagd is het veel.
Echter mensen die alleen maar komen om te scoren qua
posten en de kwaliteiten van een bericht geen waarde
aan hechten dan ben je die mensen toch liever kwijt
dan rijk lijkt mij zoals ik al eerder eens gezegd heb in
een post. :)

Louis Bouduin
09-08-2002, 18:10
Kan het ook niet helpen, maar ik heb een aangeboren afkeer van alles dat nauwkeurig geteld wordt, in statistieken gegoten, bijgehouden wordt en goed gevonden op basis van onbenullige, nietszeggende cijfertjes, rinkelende telraampjes en noem maar op. Al die dingen worden me te veel te pas en te onpas gebruikt, gemanipuleert en in het voordeel aangewend van degenen die het voor het zeggen hebben.
Hierarchie hier en hierarchie daar, is het niet leuk en nodig om de hele troep af en toe een ferme schop richting vuilnisbak te geven en je gene ene donder aan te trekken van al dat enge hokjes en superioriteitsgedoe?
Tis maar een vraagje hoor. :)

Richard B.
09-08-2002, 20:43
Ik denk dat de hele gedachte dat de teller kwalitatief slechte threads/postings in de hand werkt niet terecht is. Ik denk dat het hoge aantal postingen van somigen misschien in de hand gewerkt wordt threads als 'with love for offie' maar niet dat mensen expres onzin gaan posten om hun teller op te hogen. Tenminste: ik ben daar niet echt opvallende voorbeelden van tegengekomen. Die filosofie zou dan (denk ik) ook geen motief moeten zijn om de teller te verwijderen.

Nog iets anders: ik heb niet de indruk dat de veteraan-members (dwz: de mensen met een hoog aantal postingen) hun 'status' gebruiken om zich arrogant of neerbuigend op te stellen. Sterker nog: de meeste van die top-posters zijn juist buitengewoon hulpvaardig en bereid om interessante onderwerpen te bediscussieren of informatie te geven. Misschien dat dat nou juist o.a. iets is wat teweeg gebracht wordt door de 'status' van dat domme getalletje. Zoals ik al eerder schreef: die 'hierarchie' die veroorzaakt wordt door dat getalletje achter je naam zorgt er misschien wel voor dat de hele samenhang van het dvd.nl-forum is zoals ie is. En om heel eerlijk te zijn: ik ben daar heel blij mee en ik zou daar niet echt iets aan willen veranderen.

Mike Philippens
09-08-2002, 23:58
Wel grappig dat de meesten zeggen dat het niet belangrijk is en dat ie zelfs wel weg mag (als je tenminste de poll-uitslag bekijkt) terwijl ik me hele felicitatie-threads kan herinneren als iemand 1000 posts heeft gehaald. Wat een prestatie! :confused:
Lekker belangrijk. Maakt mij geen bal uit of er een teller staat of niet. Al maak je 'm roze met frilly edges (wink-wink)... Het zegt geen ene reet, hooguit dat iemand niets beters te doen heeft...:rolleyes:

Louis Bouduin
10-08-2002, 02:45
Ik denk dat de hele gedachte dat de teller kwalitatief slechte threads/postings in de hand werkt niet terecht is.

Nog iets anders: ik heb niet de indruk dat de veteraan-members (dwz: de mensen met een hoog aantal postingen) hun 'status' gebruiken om zich arrogant of neerbuigend op te stellen. Sterker nog: de meeste van die top-posters zijn juist buitengewoon hulpvaardig en bereid om interessante onderwerpen te bediscussieren of informatie te geven. Misschien dat dat nou juist o.a. iets is wat teweeg gebracht wordt door de 'status' van dat domme getalletje. Zoals ik al eerder schreef: die 'hierarchie' die veroorzaakt wordt door dat getalletje achter je naam zorgt er misschien wel voor dat de hele samenhang van het dvd.nl-forum is zoals ie is.

Zijn hier anders in deze thread al mensen die toegeven dat ze op een bepaald tijdstip veel hebben gepost, precies vanwege die teller.

Ja, je hebt gelijk, ware het niet dat er ook een aantal "niet veel posters" ook buitengewoon hulpvaardig zijn.
Ik heb ook nergens in deze thread gelezen dat iemand beweert dat veelposters zich arrogant of neerbuigend gedragen.
Wel zou ik het jammer vinden als die hulpvaardigheid, de goede sfeer, het delen van onze liefde voor DVD en alles wat daar zoal mee samenhangt, alleen maar zou afhangen van cijfertjes.

Philippe
10-08-2002, 10:00
Wel zou ik het jammer vinden als die hulpvaardigheid, de goede sfeer, het delen van onze liefde voor DVD en alles wat daar zoal mee samenhangt, alleen maar zou afhangen van cijfertjes.

Ik denk niet dat dit van cijfertjes afhangt hoor. Het vriendelijke en aangename karakter van dit forum zorgt er volgens mij voor dat iedereen hier graag blijft hangen. En waar je je goed voelt, wil je al eens wat meer posten. :)

Martin de Goeij
10-08-2002, 10:08
Ik mis de optie: "het maakt mij niet uit, of de tellers verdwijnen". Want de tijd dat ik het aantal posts (en die van mij) belangrijk vond, heb ik al een tijd achter mij gelaten. Het aantal posts wil niet (altijd) zeggen, dat iemand veel v.e bepaald onderwerp weet, soms eerder het tegendeel...:D :rolleyes:

Louis Bouduin
10-08-2002, 12:44
Ik denk niet dat dit van cijfertjes afhangt hoor. Het vriendelijke en aangename karakter van dit forum zorgt er volgens mij voor dat iedereen hier graag blijft hangen. En waar je je goed voelt, wil je al eens wat meer posten. :)

Nee, dat geloof ik ook niet. En met het overige ben ik het meer dan eens. :)

Florus
11-08-2002, 08:53
Nu de uitslag van de poll duidelijk meer de kant opgaat van; weghalen die teller, wordt daar dan alsnog wat mee gedaan?
Of is deze poll ook een grap?
Ik vond in dit geval de offie grap nog wel aardig, maar dan zo'n poll plaatsen op een serieus sub-forum vind ik als grap wel wat te ver gaan.
Mijn mening blijft dat de teller het serieuze karakter van het forum in de weg zit en dus best mag verdwijnen. En ik ben dus niet de enige.... :p

Edwin vd Zwaard
14-08-2002, 10:37
Van mij hoeft ie niet weg. Hoe je het wend of keert: de teller zorgt er wel voor dat je een bepaalde structuur krijgt in de verhoudingen tussen de leden. Je hebt (denk ik) duidelijkheid nodig over wie newbies en wie veteranen zijn om een goed forum te 'maken'. Tellers zijn daarbij belangrijker dan je zo 1-2-3 zou denken. Slecht idee dus om ze weg te laten.


Ben ik niet met je eens.. Iemand die al tijden hier op het forum komt, hoeft perse goede informatie te verschaffen..

Er zijn zat mensen met kennis die bij hoge uitzondering wat posten, en waar je (ondanks de lage posts) meer aan hebt als aan mensen die 1000+ posts op hun naam halen in in een ouwehoerthread..

Duss van mij mag ie weg, dan heb je dat geirriteer ook niet meer...

Edwin vd Zwaard
14-08-2002, 10:41
De teller is misschien voor een hoop mensen toch belangrijk
zoals een mede-forummer aangaf dat hij aan hand van de
aantal posts de persoon eerder vertrouwd met veel posts
dan met weinig posts als het aankomt op het verkopen
en kopen van 2de handse dvd's in de handelplaats.Dat
is toch een goede reden voor die persoon om de teller
toch te behouden.



Ben ik ook niet met jou eens Paul :)

Voor de handelaren / ruilers is Rein een goede thread begonnen waar zulke info duidelijk beschikbaar is...

En dat iemand als een bezetene kan ouwehoeren, zegt m.i. niets over de mate waarin je deze persoon kan vertrouwen..

Luther Hartog
15-08-2002, 00:30
Teller weg geen probleem.
Maar hou de ouwehoerenthread in stand want anders neemt wellicht het aantal off-topics elders weer toe.
En misschien het deleten van eigen posst weer herinvoeren. Ik kon na enige tijd mijn eigen posts deleten als ze achterhaald waren. Dat mijn teller dan terugliep vond ik niet interessant.
Ik vind het niet belangrijk of ik lid 1 of 3000 ben. men kent mij op het forum of men kent mij niet. Na verloop van enige tijd herken je de vaste klanten toch wel. idem voor mij

Luther Hartog
15-08-2002, 00:31
Onze Luther heeft de inburgeringscursus met goed gevolg doorlopen.:D :D :D Je moet jezelf ook niet uitvlakken Henk:)

Luther Hartog
15-08-2002, 00:34
Ik vind in ieder geval absoluut dat we even moeten wachten totdat onze Luther weer terug is van vakantie.
Ik verwed mijn kop er af dat hij een uitgesproken mening heeft:D :D :D
Hij zit zich nu in Hongarije al vreselijk te ergeren:D :D Haha...nou Henk, mijn menig is dezelfde als die van jou.

Van mij mag ie blijven en van mij mag ie weg, het maakt me niks uit.

Alex van den Berg
15-08-2002, 01:16
Nu de uitslag van de poll duidelijk meer de kant opgaat van; weghalen die teller, wordt daar dan alsnog wat mee gedaan?
Of is deze poll ook een grap?
Ik vond in dit geval de offie grap nog wel aardig, maar dan zo'n poll plaatsen op een serieus sub-forum vind ik als grap wel wat te ver gaan.Deze poll is een serieuze interesse die ik kreeg naar aanleiding van een grappige situatie. Of er met de uitslag nog iets wordt gedaan? Ik denk het niet, maar je weet maar nooit.
Offie wil de laatste dagen wel heel erg graag in de logbestanden van de server duiken, om uit te zoeken wie die 2 personen zijn die op de eerste mogelijkheid hebben gestemd... :D

Steven Maas
15-08-2002, 09:48
Offie wil de laatste dagen wel heel erg graag in de logbestanden van de server duiken, om uit te zoeken wie die 2 personen zijn die op de eerste mogelijkheid hebben gestemd... :D En... en... wie zijn het?:) :D

Henk Heideveld
15-08-2002, 09:57
Deze poll is een serieuze interesse die ik kreeg naar aanleiding van een grappige situatie. Of er met de uitslag nog iets wordt gedaan? Ik denk het niet, maar je weet maar nooit.
Offie wil de laatste dagen wel heel erg graag in de logbestanden van de server duiken, om uit te zoeken wie die 2 personen zijn die op de eerste mogelijkheid hebben gestemd... :D
Ja, ik wil het ook graag weten, want ik heb net weer twee veelbelovende jonge ambtenaren in dienst genomen, die meteen het internet opdoken (zogenaamd om de sites van de ministeries af te grazen). Ik vind het wel verdacht samenvallen.:D :D

Hanna
15-08-2002, 13:43
Van mij hoeft ie niet weg. Hoe je het wend of keert: de teller zorgt er wel voor dat je een bepaalde structuur krijgt in de verhoudingen tussen de leden. Je hebt (denk ik) duidelijkheid nodig over wie newbies en wie veteranen zijn om een goed forum te 'maken'. Tellers zijn daarbij belangrijker dan je zo 1-2-3 zou denken. Slecht idee dus om ze weg te laten.

en daar ben ik het heel erg mee eens...!