PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is de beste manier van aansluiten?



drmfm
16-03-2010, 19:30
Hallo,
Ik ben nogal nieuw hier maar het ziet er hier uit alsof iemand mij wel kan helpen.

Ik heb hier de volgend dingen staan die ik als één geheel wil aansluiten:

1) Home Cinemaset SONY DAV-DX780 ( 1 dig coax, 1 opt, 1 hdmi, 1 scart)
2) DreamBox 500 (sateliet) 1 scart,r/w tulpje,
3) Samsung HD Ontvanger voor kabel (2 keer scart, 1 hdmi, r/w tulp,component video out, opt)
4) SONY LCD (2 keer scart, 2 keer hdmi, 1 keer component, 2 keer 2 r/w tulp)

Als er iemand is die miij kan vertellen wat de beste aansluiting is, dann spaart me dan een hoop tijd.
De DreamBox is de meest gebruikte ontvanger en dient dus het beeld via de TV en het geluid via de Homecinemaset weer te geven.
Gezien het aantal aanluitingen kom ik er niet echt uit.

Ik hoor het graag

Michiel

Gerco Stuivenberg
17-03-2010, 14:47
Welkom op dt forum Michiel.

Je kunt de set het beste als volgt aansluiten:
HDMI van HomeCinema naar TV
HDMI van HD ontvanger naar TV
Scart van Dreambox naar TV(Scart 1)
Optisch van HD ontvanger naar HomeCinema
Rood/wit tulp van TV naar Home Cinema als deze via de scart aansluiting analoge audio kan ontvangen. Deze moet dan dus verlopen van 2x tulp naar Scart. :|

Kan dit niet, dan zou je kunnen proberen om de Scart van de Dreambox via de HD ontvanger te laten lopen. De HD ontvanger moet dan wel de mogelijkheid hebben om de 2e Scart als bron te kunnen gebruiken en het geluid via de optische verbinding naar de HC te sturen. :?

drmfm
17-03-2010, 16:05
Dank je wel. dus wat betreft dat laatste. De tulpjes in de TV en de andere kant (scart dus) in de HC. Het klink ook logisch

Ik ga hier morgen es even mee aan de slag en laat wel ff weten of het gelukt is.

Grt Michiel

drmfm
18-03-2010, 16:53
Wat misschien logisch leek, was minder logisch, want dit werkt niet. Beeld via de SAT heb ik wel alleen hij verdomd het om het geluid mee te doen. Best raar want dat zou toch gewoon via die scart moeten kunnen (is special scart for SAT):sad:

dus ik sta weer open voor opties.

Gerco Stuivenberg
19-03-2010, 15:19
Ik weet niet waardoor dit niet werkt.

Het kan zijn dat de scart van de Home Cinema alleen als uitgang gebruikt kan worden, dat de 2e Scart van de TV geen audio uit kan sturen en/of dat er een instelling van de TV niet goed staat.

Dat wordt dus even in de gebruiksaanwijzingen kijken om te zien welke mogelijkheden de TV en de Home Cinema hebben of zelf proberen.

drmfm
20-03-2010, 09:36
ok, dan wordt het weekend nog ff gezellig puzzelen dan. Bedankt in ieder geval voor je hulp. Er zal vast wel een oplossing voor zijn