PDA

Bekijk de volledige versie : Dead Ringers (R2 Criterion)



Oakey
08-08-2002, 21:38
Voor €9,99 in grote hoeveelheden bij de V&D :confused:

dr. blood
11-08-2002, 12:18
Ojajôh?

Dan rennen want officieel is de Criterion editie uitverkocht!!!!
Bij welke V&D had je 'm gezien?

http://www.criterionco.com/asp/release.asp?id=21

Mark van Voorthuizen
11-08-2002, 12:41
Ook bij V&D Arnhem, waren afgelopen donderdag binnengekomen

R. Schaap
11-08-2002, 12:46
is hij ook in Groningen?

lijkt me een hele leuke blinde aankoop.

F. Philipsen
11-08-2002, 13:10
ligt ook bij de FRS te koop.....prijs weet ik niet precies

dr. blood
11-08-2002, 14:19
ligt ook bij de FRS te koop.....prijs weet ik niet precies

Daar is 'ie veel duurder. volgens de website €12,99, in de winkel een hele euro meer (foutje??????). Bovendien heb ik 3 maanden moeten wachten tot het ding 's aankwam bij de locale duim, dus adios amigos en op naar de V&D!

Oakey
11-08-2002, 14:20
Ook bij V&D Arnhem, waren afgelopen donderdag binnengekomen

Ik zag ze in Nijmegen. Overigens is deze versie verre van perfect (zie bespreking (http://www.dvd-home.nl/review/r2/deadring.htm)), zeker voor mensen met een breedbeeldtelevisie. Maar ik denk dat ik hem ook wel aanschaf, want ben wel benieuwd naar de film.

dr. blood
11-08-2002, 14:38
Overigens is deze versie verre van perfect (zie bespreking (http://www.dvd-home.nl/review/r2/deadring.htm)), zeker voor mensen met een breedbeeldtelevisie.

Criterion brengt films uit zoals de regisseur ze bedoeld heeft, zie ook de link die ik hierboven gepost heb. In dit geval is dat inderdaad niet in 16:9, maar als dat zou uitmaken wat een goede of een slechte dvd is vind ik het wel erg treurig (no offence!). Voor die dvd-kopers bestaat er anamorph beeld en pan-and-scan, voor de filmliefhebber die irritante zwarte balken (of juist niet).
Lees hier de filosofie (http://www.criterionco.com/asp/about.asp) van Criterion om er meer te weten.

Oakey
12-08-2002, 10:36
Criterion brengt films uit zoals de regisseur ze bedoeld heeft, zie ook de link die ik hierboven gepost heb. In dit geval is dat inderdaad niet in 16:9, maar als dat zou uitmaken wat een goede of een slechte dvd is vind ik het wel erg treurig (no offence!). Voor die dvd-kopers bestaat er anamorph beeld en pan-and-scan, voor de filmliefhebber die irritante zwarte balken (of juist niet).
Lees hier de filosofie (http://www.criterionco.com/asp/about.asp) van Criterion om er meer te weten.

:confused: Ik bedoelde eigenlijk meer het baggergeluid van de 5.1-mix en het feit dat de ondertitels buiten beeld vallen als je hem op een breedbeeld-tv kijkt. Ook het feit dat hij van een videomaster komt is niet echt een pré. Lijkt me niet zoals Cronenberg bedoeld heeft! Met balken e.d. heeft dit niets te maken!

dr. blood
12-08-2002, 12:18
Zogezegd Oakey, no offence, maar ik dacht even dat je er zo één was die een breedbeeldtv koopt om te gaan zeiken wanneer eens iets niet of juist wél in breedbeeld getoond wordt …

Slecht geluid en beeld zijn natuurlijk geen goede reclame voor deze DVD, maar dat neemt niet weg dat Dead Ringers voor de bizarren en perversen onder ons een meesterwerkje is …

Mark S
12-08-2002, 12:46
Alle minpunten op de koop toe genomen is dit zeker een must-have voor Cronenberg-adepten, en zeker 1 van zijn betere films.
Ik heb toevallig gisteravond het audiocommentaar beluisterd, en vind deze zeer informatief. Er zijn Cronenberg films die een slechtere behandeling hebben gekregen (Rabid, Shivers).
Ik zit alleen nog steeds te wachten op een dvd-release van "Crash".

Oakey
12-08-2002, 20:21
Zogezegd Oakey, no offence, maar ik dacht even dat je er zo één was die een breedbeeldtv koopt om te gaan zeiken wanneer eens iets niet of juist wél in breedbeeld getoond wordt …

Slecht geluid en beeld zijn natuurlijk geen goede reclame voor deze DVD, maar dat neemt niet weg dat Dead Ringers voor de bizarren en perversen onder ons een meesterwerkje is …

No hard feelings dr blood ;) Ik heb btw geen breedbeeld-tv, maar het lijkt me ergerlijk als je een film in breedbeeld hebt en de ondertitels passen niet in beeld. Toch ben ik erg benieuwd naar deze film, ook gezien het audiocommentaar.

Mark S
12-08-2002, 20:44
btw, Oakey, op mijn Philips breedbek gebeurt het volgende:
- Bij het opstarten van de film schakelt de TV op 4:3, en geeft zwarte balken links/rechts/boven/onder, titels blijven leesbaar.
- in 16:9 modus, heb ik beeldvullend plaatje en valt de onderste regel half uit beeld
- in superzoom modus houd ik smalle balken boven en onder en zijn beide regels te lezen.
- In breedbeeld modus en 16:9 ondertiteling modus zijn beide regels leesbaar alleen wordt het beeld verticaal iets in elkaar gedrukt.
(Een paar biertjes van hoge gisting achterover koeken en je merkt het niet eens meer na een kwartiertje...)

dr. blood
12-08-2002, 20:50
Ik heb m vanmiddag gekocht. Het beeld van de film ziet er echt niet zo slecht uit (op mijn 50 herz Sony 4:3 bak:) ), dit in tegenstelling tot de trailer die direcht van een ex rental videootje lijkt te zijn geript.

Meer mañana …

Mark S
12-08-2002, 21:03
Ik vind de beeldkwaliteit ook zo beroerd nog niet hoor.
De transfer van D1 video is best te pruimen.
I've seen worse...
En voor het geld hoeft men het zeker niet te laten.

Oakey
13-08-2002, 19:06
Oke, oke, thanx for the info. Ik zal hem deze week eens gaan scoren dan :)
Terwijl ik eigenlijk geen dvd meer mocht kopen nu.... (van mezelf dan)

Greetz
O.

Mark: over die Bridge-titels (Shiver en die andere) heb ik al eens een thread gestart hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=8156&highlight=cronenberg); ik begrijp van jou nu dat ik die wel moet laten liggen in de bakken??

Mark S
13-08-2002, 22:17
Ik had juist vanwege JOUW thread begrepen dat ik ze moest laten liggen
:D
Ik meen me ook te herinneren dat ik ergens een recensie had gelezen waarin stond dat de kwaliteit van deze films gelijk stond aan een VHS-je.
Dus dat komt aardig overeen met de reacties in jouw thread.
Anderszijds, als je geen keus hebt, en duur zijn ze niet.
Hoop jou nu niet teveel in verwarring te brengen....

Oakey
13-08-2002, 23:41
Ik had juist vanwege JOUW thread begrepen dat ik ze moest laten liggen
:D
Ik meen me ook te herinneren dat ik ergens een recensie had gelezen waarin stond dat de kwaliteit van deze films gelijk stond aan een VHS-je.
Dus dat komt aardig overeen met de reacties in jouw thread.
Anderszijds, als je geen keus hebt, en duur zijn ze niet.
Hoop jou nu niet teveel in verwarring te brengen....

De reacties in die thread waren allemaal uit tweede hand. Maar dat de dvd's niet super waren had ik al begrepen. Ik geloof dat de UK releases ook niet erg duur zijn, misschien die maar eens proberen.