PDA

Bekijk de volledige versie : Help aansluiting HT.



ruwi18
23-03-2010, 10:28
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben nogal een leek met dit soort dingen dat is ook de reden dat ik jullie om hulp vraag.

De HT die ik heb.
Harman/Kardon: DVD 39, receiver AVR 155.
TV Samsung LED.

Het probleem is als volgt:
Ik krijg wel het geluid van mijn tv over de boxen afgespeeld.
Maar op het moment dat ik de dvd aanzet, zie ik wel het beeld van de dvd maar nog steeds het geluid van de tv over de boxen, en niet het geluid van de dvd?

Kan iemand mij hier misschien mee helpen.

Zoals het nu aangsloten staat:
1 hdmi kabel van de dvd naar de receiver.
1 hdmi kabel van de receiver naar de tv.
1 hdmi kabel van de receiver naar het UPC kastje.
1 digitale optische kabel van de dvd naar de receiver
1 digitale optische kabel van de receiver naar het UPC kastje.

Ik hoor het graag van jullie

gr ruwi

Peter Porrio
23-03-2010, 10:48
Hoi ruwi18,

Allereerst welkom op het DVD.nl forum! De ingangen op je receiver moet je instellen zodat wanneer je kiest voor DVD, hij weet dat het beeld via de HDMI-ingang binnenkomt en het geluid via de optische ingang. Nu is je DVD-speler HDMI1.2a. Dat zou betekenen dat deze geen audio kan doorgeven via HDMI.

Als het goed is heb je een handleiding bij beide apparaten gekregen. Kijk in de handleiding van je receiver eens vanaf pagina 17. Met het OSD-menu moet je een heel eind kunnen komen.

In de setup van je DVD moet je ook nog aangeven wat voor geluid je uitstuurt. Dit staat in de handleiding.

Gerco Stuivenberg
23-03-2010, 11:02
Welkom op dit forum ruwi,

Waarschijnlijk gebruikt de receiver dezelfde optische aansluiting bij de bron "DVD" als bij de mediabox. Daarnaast zal je voor de audio van de DVD speler en van de mediabox geen optische verbinding nodig hebben omdat dit ook via de HDMI-verbinding kan versturen. De receiver beschikt als het goed is over de mogelijkheid om geluid via de HDMI-verbinding te ontvangen.

Kwestie van even de instellingen controleren en de gebruiksaanwijzing lezen. ;)

ruwi18
23-03-2010, 12:21
Bedankt voor de snelle reactie's

Ik ga er vanmiddag gelijk weer even mee aan de gang.

bedankt allebei(y)