PDA

Bekijk de volledige versie : Iemand ervaring met Bose 3-2-1 systeem?



Luuk v/d B.
26-03-2010, 09:38
Mijn vader wilt het Bose 3-2-1 systeem gaan kopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het goed geluid, of zijn er voor dezelfde prijs betere dingen te vinden?
Eén punt waar mijn vader wel waarde hecht is dat er niet over kabels etc. lopen.

En weet iemand of je wel het gevoel van een surround set krijgt?

De set kost ongeveer 1300 euro dacht ik.

http://static.howstuffworks.com/gif/productImages/7/1/00000102171-Bose321SeriesIIhometheatersystem-large.jpeg

Marcellow
26-03-2010, 09:48
- Mijn vader wilt het Bose 3-2-1 systeem gaan kopen. <- zonde van zijn geld.

- Heeft iemand hier ervaring mee? <- niet direct ervaring, maar ik weet dat het veel te duur is voor wat je er voor krijgt (wel eens geluisterd in een winkel).

- Is het goed geluid, of zijn er voor dezelfde prijs betere dingen te vinden? <- Nee, het is geen goed geluid. Ja er is voor dezelfde prijs (of minder) veel beter te vinden.

- Eén punt waar mijn vader wel waarde hecht is dat er niet over kabels etc. lopen. <- Je hoeft niet over kabels te lopen. Over water ook niet. Bij een willekeurige 2.1 set (want meer is dit niet) gaat er een kabel naar de sub-woofer, naar iedere speaker gaat ook een kabel. Overige kabels ligt aan de rand-apparatuur.


- En weet iemand of je wel het gevoel van een surround set krijgt? <- Ja, ik weet dat je NIET het gevoel van een surround set krijgt. Dat kan ook niet, je hebt maar 2 luidsprekers. Surround betekend letterlijk "surrounded by sound" dat kan niet met maar 2 speakers, daarvoor heb je er minimaal 5 (+ 1 subwoofer) nodig.

- De set kost ongeveer 1300 euro dacht ik. <- Dat is een hoop geld voor een kwalitatief middelmatige set, maar een hele goede en grote marketingafdeling.

DVDProfilersFilmgek
26-03-2010, 10:30
Gewoon een alles in 1 barrel dat veel te duur is, zeer slechte prijs/kwaliteitsverhouding.

Wijven set, je bent geen vent als je voor Bose bent:mrgreen:

erreper
26-03-2010, 10:39
Bij BOSE is de prijs/ kwaliteit verhouding is ver te zoeken. Vooral de plastic speakers zijn een lachertje...

Luuk v/d B.
26-03-2010, 11:41
Haha, de meningen zijn duidelijk. Zal het hem zeggen, dank jullie wel!

-Jaap-
26-03-2010, 11:53
Ik heb een keer tevergeefs in de winkel iemand proberen af te praten van een Bose 3-2-1 set, maar het kenmerkende van Bose 3-2-1-kopers is dat ze een bord voor de kop hebben en persé Bose willen.

Hopelijk kan je je vader ervan overtuigen dat 't gewoon WAAR is wat je net gelezen hebt!

Luuk v/d B.
26-03-2010, 13:23
Mijn vader is eerder een leek in audioapparatuur, dus hij hoeft niet per se Bose te hebben. Ik ben helaas bang dat hij valt voor de mooie verkooppraatjes van de MM, daar menen ze dat het een echte surroundsound ervaring is. Hij vind het namelijk geweldig dat hij dan maar 2 speakers nodig heeft.

In ieder geval bedankt voor de informatie, ik zal het er nog eens met hem over hebben..

Wat ik daarnaast ook een nadeel vind is dat het systeem geen blu-ray ondersteund. Misschien maakt dat nu niet uit, maar blu-rays zijn in de opmars, en als je over 2 jaar voor de prijs van dvd's tegenwoordig blu-rays kan kopen, zit je daar met je systeem. Het is niet zo simpel als een nieuwe dvd-speler kopen dan.

Albert Kostwinder
26-03-2010, 13:53
Maak je vader anders lid van dvd.nl. Is hij snel leek af.....:)

johnsmeets
26-03-2010, 14:07
Neem je vader eens mee naar iemand die een normale set heeft Dit is bagger van de bovenste plank, maja er zijn ook mensen die erin stinken want deze rotzooi word nog steeds verkocht helaas

Gerco Stuivenberg
26-03-2010, 15:59
Mijn vader is eerder een leek in audioapparatuur, dus hij hoeft niet per se Bose te hebben. Ik ben helaas bang dat hij valt voor de mooie verkooppraatjes van de MM, daar menen ze dat het een echte surroundsound ervaring is. Hij vind het namelijk geweldig dat hij dan maar 2 speakers nodig heeft.

In ieder geval bedankt voor de informatie, ik zal het er nog eens met hem over hebben..

Wat ik daarnaast ook een nadeel vind is dat het systeem geen blu-ray ondersteund. Misschien maakt dat nu niet uit, maar blu-rays zijn in de opmars, en als je over 2 jaar voor de prijs van dvd's tegenwoordig blu-rays kan kopen, zit je daar met je systeem. Het is niet zo simpel als een nieuwe dvd-speler kopen dan.
Om van een 2.1 systeem te kunnen genieten, moet je eerst alle factoren elimineren die tijdens het kijken naar een film storend kunnen werken. Het effect werkt nl. alleen als je je concentreert op wat je ziet. Het is dus aan te raden om voor dat je een film gaat kijken, eerst de telefoons en de deurbel uit te schakelen en te vragen of iedereen stil wil blijven (zitten) tijdens het kijken. In de meeste gevallen is het laatste niet nodig. Het effect is nl. een paar plaatsen merkbaar waardoor je vaker alleen of met een partner zal kijken. :|

Het gebrek aan (upgrade-)mogelijkheden is ook een reden om niet voor een systeem van Bose te kiezen. Je kunt bvb niet de speler en de decoders vervangen om gebruik te kunnen maken van HD-bronnen en HD-geluid. Je bent dus gebonden aan de DVD en kunt de systemen dus niet klaar maken voor BD. :(

De enige systemen van Bose waarbij dit wel kan, zijn de lifestyle V10, V20 en V30. Deze beschikken over HDMI 1.3, maar daar moet je dan wel weer een speler bij kopen. ;)

DVDProfilersFilmgek
26-03-2010, 21:41
De enige systemen van Bose waarbij dit wel kan, zijn de lifestyle V10, V20 en V30. Deze beschikken over HDMI 1.3, maar daar moet je dan wel weer een speler bij kopen. ;)

En voor die rommel geld hetzelfde als voor die 1 2 hup 3 de vuilnisbak in set, overpriced waardeloze alles in 1 gevallen.

RobbertSlot
27-03-2010, 22:28
Sorry voor de redelijk nutteloze reactie, maar ik vind het altijd zo geweldig hoe hier gereageerd wordt op Bose producten. Zodra ik een topic zie met "Bose" in de naam, dan krijg ik onmiddellijk een grijns op mijn gezicht, gewoon omdat ik weet dat iedereen het merk weer de grond in gaat stampen :p

Roger Weerts
27-03-2010, 23:09
Sorry voor de redelijk nutteloze reactie, maar ik vind het altijd zo geweldig hoe hier gereageerd wordt op Bose producten. Zodra ik een topic zie met "Bose" in de naam, dan krijg ik onmiddellijk een grijns op mijn gezicht, gewoon omdat ik weet dat iedereen het merk weer de grond in gaat stampen :p

Het merk is dan ook echt "Uit den Bose" (y)

Gerco Stuivenberg
28-03-2010, 15:42
Sorry voor de redelijk nutteloze reactie, maar ik vind het altijd zo geweldig hoe hier gereageerd wordt op Bose producten. Zodra ik een topic zie met "Bose" in de naam, dan krijg ik onmiddellijk een grijns op mijn gezicht, gewoon omdat ik weet dat iedereen het merk weer de grond in gaat stampen :p
We stampen niet het merk de grond in, maar de meeste producten die ze bij de consument aanbieden. De prijs die zij er voor vragen, vinden wij te hoog vanwege de mogelijkheden en beperkingen die deze systemen hebben. Je moet deze systemen dus accepteren zoals te zijn. :(

RobbertSlot
30-03-2010, 15:59
We stampen niet het merk de grond in, maar de meeste producten die ze bij de consument aanbieden.

Als je hun producten ''de grond in stampt'', dan doe je dat eigenlijk ook met het merk. Maarja, ik citeer:

''Wijven set, je bent geen vent als je voor Bose bent''
''Dit is bagger van de bovenste plank, maja er zijn ook mensen die erin stinken want deze rotzooi word nog steeds verkocht helaas''
''En voor die rommel geld hetzelfde als voor die 1 2 hup 3 de vuilnisbak in set, overpriced waardeloze alles in 1 gevallen.''


Overigens ben ik het wel met jullie eens hoor, heb regelmatig de 3-2-1 set van Bose beluisterd en vond het ook niet echt indrukwekkend.

Gerco Stuivenberg
31-03-2010, 13:56
Bose maakt ook veel goede producten, zoals de hoofdtelefoons met noise-cancelling. Al zullen we deze niet zo snel terug vinden in een HT-setup. :)

Om het merk daarom de grond in te stampen, vind ik dus te kort door de bocht. ;)

Albert Kostwinder
31-03-2010, 14:34
Je kunt zeggen over Bose wat je wilt maar hun marketing is ijzersterk. Ik erger mij steevast aan hun reclame zonder geluid om hun 3-2-1 dvd setup nota bene aan te bieden alsof je een mega hd 7.1 set koopt uit maar 2 van die ***speakers.....Dan doe je toch iets goed als daar hele kolonies intrappen.....

Persoonlijk vind ik dat de 3-2-1 in een klasse lager hoort, geen 1300 maar eerder rond de 500 euro. Ik vind het een wat doffe wollige sound. Midden kent men niet bij Bose?, Slobber basje, afgekapt hoog. Hard lijkt het heel wat en dat hoor je ze bij de MM dan ook menigmaal doen....zucht..:)

Rogier Burghout
31-03-2010, 15:50
Ik vraag me of het echt zoveel wordt verkocht....Ik bedoel, er wordt heel veel reclame voor gemaakt en tegelijkertijd weinig reclame voor concurrende combisets van andere merken. Die zie ik wel bij veel mensen staan of er veel mensen over horen praten om er eentje te kopen, nooit over Bose. Dus het lijkt mij dat Bose heel veel investeert in reclame omdat ze de bende aan de straatstenen niet kwijt kunnen omdat het voor de surround liefhebber niks is (en door de hoge prijs, wat weer wordt veroorzaakt door het hoge reclame budget, ziet iemand die vicieuze cirkel al?).

DVDProfilersFilmgek
31-03-2010, 16:05
concurrende combisets van andere merken. Die zie ik wel bij veel mensen staan of er veel mensen over horen praten om er eentje te kopen,

Ik denk dat wij gewoon niet bij domme mensen thuis komen...... daarom zien we ze nooit, die "juwelen" van Bose:mrgreen:

Albert Kostwinder
31-03-2010, 16:10
Ze zullen toch echt wel genoeg omzet genereren want niks verkopen en je dood adverteren kan natuurlijk niet...

DVDProfilersFilmgek
31-03-2010, 16:33
Ze zullen toch echt wel genoeg omzet genereren want niks verkopen en je dood adverteren kan natuurlijk niet...

Er zijn, en blijven nu eenmaal, altijd goedgelovige mensen, die worden op zondag voorzien van info in de dienst en doordeweeks door Story en Privé met Bose en zijn campagne om zieltjes te winnen.:shock:

Als je het maar blijft herhalen hoe geweldig goed het is, ja dan ....... krijg je vanzelf een hoop volgelingen:mrgreen:

Mr. Humphries
31-03-2010, 17:08
Je moet niet vergeten dat Bose al een tijdje op de markt is en wel degelijk met mooie stukjes vernieuwende hardware op de proppen kwamen.

Tegenwoordig is het net als de Applefans. Het moet een Bose zijn, wat er in zit en wat het kost zal mij een worst zijn. Dat is de ideale consument.

DVDProfilersFilmgek
31-03-2010, 17:45
Je moet niet vergeten dat Bose al een tijdje op de markt is en wel degelijk met mooie stukjes vernieuwende hardware op de proppen kwamen.



Was ik niet vergeten, wie kent die speakers niet:

http://www.bose.nl/NL/nl/Images/p_901_l_ba_tcm55-1317.jpg


Het model is over de jaren aardig hetzelfde gebleven en je kwam ze tegen op menig feest.

Toch, als je een goed produkt maakt, dan hoef je dat niet van de daken te schreeuwen, dan kun je toe met beschaafde herinneringen. Bose schreeuwt het niet alleen van de daken, ze slaan je er ook nog mee om de oren. Als je de gemiddelde vrouw om een audio merk zou vragen...... dan is de kans zeer groot dat er Bose uit komt. Van een beetje wel knap produkt hebben ze nog nooit gehoord....

Idd, wat Albert ook al opmerkte, ze stampen het erin. Ach heel slechte produkten maken ze nu ook weer niet, maar zo geweldig als ze willen doen voorkomen zijn ze niet. En de prijs die ze er voor durven vragen..... dat ze nog niet zijn aangeklaagd voor diefstal verbaast me:mrgreen:

Gerco Stuivenberg
01-04-2010, 12:21
Ik vraag me of het echt zoveel wordt verkocht....Ik bedoel, er wordt heel veel reclame voor gemaakt en tegelijkertijd weinig reclame voor concurrende combisets van andere merken. Die zie ik wel bij veel mensen staan of er veel mensen over horen praten om er eentje te kopen, nooit over Bose. Dus het lijkt mij dat Bose heel veel investeert in reclame omdat ze de bende aan de straatstenen niet kwijt kunnen omdat het voor de surround liefhebber niks is (en door de hoge prijs, wat weer wordt veroorzaakt door het hoge reclame budget, ziet iemand die vicieuze cirkel al?).
Een goed(koop) produkt verkoopt zichzelf. Daar hoef je dus geen reclame voor te maken. :)

Over Bose wordt niet veel gepraat omdat dit merk (te veel) over zichzelf praat door veel en vaak te adverteren in de media. Aan de andere kant doet de concurrentie zelf ook niet veel om hun imago te verbeteren door sets uit te brengen die niet veel kosten en heel weinig te bieden hebben en daarnaast losse delen die veel te bieden hebben, maar veel meer kosten. Hierdoor is er een groot gapend gat dat merken als Bose weer proberen op te vullen met dure systemen die weinig te bieden hebben.

De consument valt dus in een gat wat deze zelf gegraven heeft. :(

-Jaap-
01-04-2010, 12:30
Ik heb een keer iemand in de Saturn van zo'n Bose set proberen af te praten, maar het mocht niet baten.
Ik vind het zelf nergens naar klinken; ongecontroleerde boem-boem-bass en amper middentonen.

Marcellow
01-04-2010, 15:22
@ -Jaap- is dat dezelfde persoon als jij er op 26-03-2010, 12:53 vanaf probeerde te praten, of een nieuw.. Soort Robin Hood ben je dan eigenlijk!