PDA

Bekijk de volledige versie : centerspeaker werkt soms niet



tooin54
28-03-2010, 10:01
hallo. Ik heb een philips home set. sinds enkeke weken valt soms de centerspeaker uit. als ik de volumeknop en/of de afstandsbediening op meer vermogen draai komt hij weer bij en blijft dan bij verminderen. de volumeknop kan grenzenloos worden rondgedraaid dus er kan geen dood punt inzitten. los gemaakt en schoongemaakt met kontaktspray.
doet het op alle instellingen dus niet alleen op radio of dvd. kabels al verwisseld maar geen resultaat. wie kan mij wat wijzer maken

johanhoitink
28-03-2010, 14:23
geen idee, klinkt alsof je al het meest logische al uitgesloten hebt, sorry. Even los van dat dit helpt, maar uit intresse: om welk type gaat het?

Gerco Stuivenberg
28-03-2010, 15:27
Welkom op dit forum tooin54,

Zoals jij het omschrijft, lijkt het er op dat het probleem niet met de volume-regeling te maken heeft, maar met de elektronica die het niveau van de centre luidspreker regelt. Je geeft nl. aan dat de andere kanalen hier geen last van hebben en dat je een elektronische volumeregeling hebt, omdat je deze eindeloos rond kan draaien.

Dit is dus waarschijnlijk een defect waarbij contactspray niet veel helpt en wat je mogelijk onder garantie kunt laten herstellen als je deze nog niet heel lang hebt. Is de set ouder dan 3 jaar, dan zal het denk ik, niet meer de moeite lonen om dit te laten repareren. :?

Voor de zekerheid zou je zoals jaohanhoitink schrijft, het type nummer door kunnen geven of iets anders waardoor wij weten om welk systeem het gaat. :cool:

DVDProfilersFilmgek
29-03-2010, 11:57
Speakersnoertje ook gecontroleerd?