PDA

Bekijk de volledige versie : Vergelijkingstest: Universele afstandsbedieningen



Roy de Jong
30-03-2010, 18:51
Vergelijkingstest: Universele afstandsbedieningen

Met de komst van vele apparatuur komen ook vele verschillende afstandsbedieningen op tafel te liggen. De afgelopen jaren is Logitech gegroeid tot één van de grotere producenten van universele afstandsbedieningen waarbij Philips ook steeds prominenter aanwezig is in de winkels. In deze vergelijkingstest worden van beide merken verschillende modellen uitgebreid getest.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=46)

Werner
30-03-2010, 21:47
Is er ergens een website van die Logitech Harmony One waar je op voorhand een lijst kan zien van de apparaten die compatibel zijn?

peptalk
30-03-2010, 21:53
Hier (http://myremotesetup.com/EasyZapper/New/Main.asp?WebProcessAction=Start&ReturnUrl=%2FEasyZapper%2F.%2FNew%2FProcSpice%2Fla nding.asp&ClassId=PrSpice.ProcSpice&RelativePath=ProcSpice%2F) Werner, op de Logitech website te vinden.

Gerco Stuivenberg
31-03-2010, 13:09
Wanneer je een dergelijke afstandsbediening koopt is het ook wel handig als deze de volledige functionaliteit van de originele kan overnemen. Zelf weet ik dat dit bij de Harmony-modellen mogelijk is, omdat je bij deze de overige functies in het display kunt plaatsen en er dan doorheen kunt bladeren. Daarnaast kun je bij Harmony's ook aangeven welke functies je bij een bepaalde aktiviteit wilt gebruiken. Maar hoe zit dat bij de Prestigo's?

Kun je bij deze ook alle functies van de originele programmeren of alleen de standaard?
Kun je bij deze ook knoppen die je voor een bepaalde aktiviteit wilt gebruiken programmeren?

peptalk
31-03-2010, 13:17
Wanneer je een dergelijke afstandsbediening koopt is het ook wel handig als deze de volledige functionaliteit van de originele kan overnemen. Zelf weet ik dat dit bij de Harmony-modellen mogelijk is, omdat je deze in het display kunt plaatsen en er doorheen kunt bladeren. Daarnaast kun je bij Harmony's ook aangeven welke functies je bij een bepaalde aktiviteit wilt gebruiken. Maar hoe zit dat bij de Prestigo's?

Kun je bij deze ook alle functies van de originele programmeren of alleen de standaard?
Zo, hoe kun je deze dan gebruiken?

Alle gaat niet lukken, omdat je maar een beperkt aantal vrije toetsen hebt op een Prestigo. Je kunt wel alle toetsen ' veranderen ' en dus zo evt niet gebruikte toetsen veranderen in functies die je wel graag gebruikt.

Volgens mij is de eerste Philips die vergelijkbaar is met een Harmony One, maar wel RF heeft, een Pronto TSU-9200. Maar die is op internet overal 399 al heb ik hem toen bij wifimedia in de winkel voor 199 gekocht heb en vraag me niet waarom hij daar voor die prijs stond, want dat snap ik nog steeds niet. Ik ging toen ook voor een One, maar ik had wel 70 euro meer over voor de Pronto, die echt stukken beter gebouwd is en veel minder plastiekerig is.

peptalk
31-03-2010, 13:18
Waarom zijn er 2 van deze topics geplaatst?
1 door Roy en 1 door Ludo?????

Ludo Keeris
31-03-2010, 18:27
Waarom zijn er 2 van deze topics geplaatst?
1 door Roy en 1 door Ludo?????

Het door Roy gemaakte topic is de Hardware review zelf.
Het door mij aangemaakte "topic" is een nieuwsbericht.
Doordat er op de hoofdpagina geen overzicht (meer) is van hardware reviews, maken we ook een nieuwsbericht aan om het meer onder de aandacht te brengen.
En blijkbaar is het nodig, want daar wordt meer naar gekeken en in gepost dan in dit topic.

Werner
31-03-2010, 19:43
Hier (http://myremotesetup.com/EasyZapper/New/Main.asp?WebProcessAction=Start&ReturnUrl=%2FEasyZapper%2F.%2FNew%2FProcSpice%2Fla nding.asp&ClassId=PrSpice.ProcSpice&RelativePath=ProcSpice%2F) Werner, op de Logitech website te vinden.

Bedankt, maar ik zie nergens waar je een lijst van de modellen apparaten die je hebt kan oproepen...

peptalk
31-03-2010, 20:36
Bedankt, maar ik zie nergens waar je een lijst van de modellen apparaten die je hebt kan oproepen...
Je krijgt toch van die pull-down menu's...

Werner
31-03-2010, 21:25
Je krijgt toch van die pull-down menu's...

Ik zie nergens menu's... heb het zowel in Firefox als Internet Explorer geprobeerd. Waar zou er dan een menu moeten staan?

Edgar Smit
31-03-2010, 21:38
dit is de reguliere website met informatie (http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/&cl=nl,nl) Misschien dat je eerst een account moet aanmaken om te komen waar Peptalk aan linkt want ik krijg ook geen pulldown menu te zien.

peptalk
31-03-2010, 22:10
Probeer eerst hier (http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/&cl=nl,nl)naar toe te gaan en dan naar onderen scrollen en op het gedeelte met 'Kan Harmony ook uw apparatuur bedienen?'

peptalk
31-03-2010, 22:13
Zie bijlage hoe het er uit ziet.

Edgar Smit
02-04-2010, 09:22
Aha, gevonden, de tekst waar je op moet klikken is overigens : Probeer hem nu uit.
Het is wel pop-up scherm dus eventuele pop-up blokkers even in de gaten houden.

Lex v/d Moolen
02-04-2010, 11:45
Ik weet niet of ik het hier mag neerzetten, maar bij de MM Zoetermeer lag de Harmony One voor €139 te koop.


Ik gebruik overigens nu mn AB die bij de Humax5500 decoder zat, is ook een universele en werkt perfect (y) Alleen mn PS3 kan ik er helaas niet mee besturen, omdat ie alleen via Bluetooth werkt.

Werner
08-04-2010, 22:47
Bedankt, nog 1 vraagje: kan die Harmony One ook duidelijk gescheiden maar zelfde soorten toestellen van elkaar onderscheiden? Ik bedoel dan een DVD-speler van Sony DVP-NS52P, een Philips DVD-recorder philips-dvdr-3360h en een Sony Blu-ray 550, Dus dat als ik op 1 knop druk, niet de 2 andere apparaten aanschieten.

Edgar Smit
09-04-2010, 07:00
Bedankt, nog 1 vraagje: kan die Harmony One ook duidelijk gescheiden maar zelfde soorten toestellen van elkaar onderscheiden? Ik bedoel dan een DVD-speler van Sony DVP-NS52P, een Philips DVD-recorder philips-dvdr-3360h en een Sony Blu-ray 550, Dus dat als ik op 1 knop druk, niet de 2 andere apparaten aanschieten.Als dat nu met 2 afstandsbedieningen goed werkt, gaat dta ook zo met een universele. Die gebruikt namelijk dezelfde frequenties/kanalen als de originele. Je zult dan alleen wel op de universele moeten schakelen tussen de twee apparaten.

StefaanD
09-04-2010, 21:52
@Werner, je maakt in de Harmony eigenlijk akties aan waarmee je aangeeft welke toestellen aanmoeten en welke uit.

Heb zelf een Harmony 785 en ben daar dik tevreden mee, je moet er wel even bij neerzitten wil je het onderste uit de kan halen wat instelmogelijkheden betreft. Maar met de standaard akties waar je de toestellen kiest en eventuele inputs kom je al een héél eind.

Er zitten in de Harmony database zoveel toestellen dat 'k er zelfs mijn 20+ jaar Technics keten mee kan aansturen (y)

Hugo R
10-04-2010, 18:48
Zit er ook aan te denken om een Harmony One aan te schaffen. Iemand ervaring met de Harmony One in combinatie met een Ps3? Las dat hier adapters voor zijn? Zit daar verder nog verschil in? En werkt dat gewoon goed?

Werner
10-04-2010, 22:39
Ik begin toch ook door te slaan in de richting van de Harmony One. Ik heb het toestel nu eens fysiek zien liggen, en het ergonomische aspect zegt me ook wel wat. Ik ga volgende week overigens een dag naar Duitsland, en daar is elektronica toch altijd een beetje goedkoper dan hier...

Roy de Jong
11-04-2010, 10:15
Zit er ook aan te denken om een Harmony One aan te schaffen. Iemand ervaring met de Harmony One in combinatie met een Ps3? Las dat hier adapters voor zijn? Zit daar verder nog verschil in? En werkt dat gewoon goed?

Logitech biedt zelf ook een Bluetooth ontvanger aan: http://www.logitech.com/nl-nl/remotes/universal_remotes/devices/5732

Zelf heb ik de adapter nog niet in gebruik gehad, deze (http://tweakers.net/productreview/12937/logitech-harmony-adapter-for-playstation-3.html) recensie is in ieder geval goed te spreken.

Gerco Stuivenberg
14-04-2010, 12:56
Een opvallend verschil tussen de 700 en de One is dat de One geen kleurgecodeerde toetsen heeft. Zou wel handig zijn omdat je ze op de afstandsbediening dan net zo mooi op een rijtje hebt als op het scherm waar je naar zit te kijken. Hopelijk komen deze wel op de opvolger van de One te zitten. :?

Hugo R
14-04-2010, 20:57
Ik heb de One aangeschaft en werkt op zich prima. Alleen bij de activiteit tv kijken moet ik steeds instellingen voor mijn dvd-recorder instellen maar die wil ik helemaal niet aan hebben als ik tv kijk. Ik kan dit echter niet wijzigen of verwijderen. Wat doe ik fout?

Gerco Stuivenberg
15-04-2010, 12:02
Het kan door instellingen in de software komen waarbij de recorder aan moet laten staan wanneer deze niet meer voor een bepaalde aktiviteit gebruikt wordt of omdat de Harmony niet weet of een toestel aan of uit staat en voor beide dezelfde IR-opdracht wordt gebruikt.

Als je er zelf niet uit komt, wil ik wel even in de software van jouw afstandsbediening willen kijken, maar daarvoor heb ik wel jouw inloggegevens nodig. Deze kun je het beste dan PM-en. Anders zou je contakt op kunnen nemen met de helpdesk van Logitech. :|

Hugo R
15-04-2010, 16:03
Het kan door instellingen in de software komen waarbij de recorder aan moet laten staan wanneer deze niet meer voor een bepaalde aktiviteit gebruikt wordt of omdat de Harmony niet weet of een toestel aan of uit staat en voor beide dezelfde IR-opdracht wordt gebruikt.

Als je er zelf niet uit komt, wil ik wel even in de software van jouw afstandsbediening willen kijken, maar daarvoor heb ik wel jouw inloggegevens nodig. Deze kun je het beste dan PM-en. Anders zou je contakt op kunnen nemen met de helpdesk van Logitech. :|
Bedankt, je hebt een PM.

Sylver
17-04-2010, 20:26
Vraagje specifiek voor de Logitech Harmony One:

Bij mijn Panasonic plasma heb je een menu waarin je kan switchen tussen de verschillende HDMI-kanalen.
Bijvoorbeeld:
HDMI 1 - DVD-speler
HDMI 2 - Blu-ray-speler
HDMI 3 - Digicorder
HDMI 4 - ...

Stel nu als ik met de afstandingsbediening naar HDMI 3 wil en ik sta op HDMI 1, dan moet ik 2x naar beneden gaan met de pijltjes. Wil je vervolgens naar HDMI 2, dan moet je éénmaal naar boven.
Met andere woorden, het aantal uit te voeren handelingen hangt af vanuit welke positie je vertrekt.
Allemaal vrij logisch en het komt nogal simplistisch over als je het zo moet uittikken... :|

Ik lees nu dat je bij de Harmony One bepaalde "akties" (bijv. blu-ray kijken, TV kijken, ...) kan registreren en dat vervolgens alle (voorafgeprogrammeerde) settings worden geladen.
Is zo'n afstandingsbediening dan verstandig genoeg dat hij ook gaat "zien" vanuit welke positie hij vertrekt en dan genoeg aantal keren switcht?

Misschien dat de afstandingsbediening automatisch de impuls kan doorgeven om naar HDMI x te gaan? Een mogelijkheid wat de standaard-Panasonic-afstandingsbediening bijv. niet kan...

Idem voor mijn Denon-receiver - ook daar werkt alles in lussen en moet je bijvoorbeeld met één knop switchen tussen "Auto - 5ch Stereo - Stereo - Virtual - Cinema - PCM - DTS - ...".
Het zou fijn zijn mocht de Logitech onmiddellijk "5ch Stereo" kunnen kiezen voor bijvoorbeeld de digicorder, "Auto" voor bijvoorbeeld de blu-ray, enz...
Maar ook hier hangt alles af van de stand waarop je je bevindt...

Iemand ervaring hiermee?

peptalk
17-04-2010, 21:17
Ik heb dit met mijn Philips TV ook, maar daar zijn discrete codes voor om wel direct naar bijvoorbeeld HDMI 3 te gaan.
Ik kan me niets anders voorstellen dat die voor Panasonic en Denon er ook zijn en dat Harmony die in zijn database heeft.

Werner
18-04-2010, 00:40
Ik heb nu ook een Harmony One en kan alleen maar beamen wat Peptalk over zijn philips zegt. Bij mijn Sony is het net hetzelfde, dus die codes zullen wel in de remote van de Harmony zitten.

Ben redelijk tevreden over het apparaat, alleen is die 30 minuten minimale configuratie bij mij uitgegroeid tot 2 dagen... dat komt ervan als je veel apparatuur hebt.

Overigens één zorg die ik me maak: zet 'ie de configuratie van de remote op de PC ergens? Ik hoop het natuurlijk niet,maar als de PC crasht kan je weer van voren af aan beginnen? Of worden je instellingen op de website van Logitech opgeslagen? M.a.w. hoe maak ik voor alle zekerheid een backupje.

peptalk
18-04-2010, 01:19
Werner als ik me niet vergis staan de instellingen bij de Logitech Harmony online, dit in tegenstelling tot mijn Philips.

Gr,
Pepijn.

-Jaap-
18-04-2010, 02:33
Klopt, een back-up maken kan helemaal niet.:lol:

Je huis kan affikken, maar de Harmony configuratie blijft intact!(y)

Roy de Jong
18-04-2010, 10:10
Vraagje specifiek voor de Logitech Harmony One:

Bij mijn Panasonic plasma heb je een menu waarin je kan switchen tussen de verschillende HDMI-kanalen.
Bijvoorbeeld:
HDMI 1 - DVD-speler
HDMI 2 - Blu-ray-speler
HDMI 3 - Digicorder
HDMI 4 - ...

Stel nu als ik met de afstandingsbediening naar HDMI 3 wil en ik sta op HDMI 1, dan moet ik 2x naar beneden gaan met de pijltjes. Wil je vervolgens naar HDMI 2, dan moet je éénmaal naar boven.
Met andere woorden, het aantal uit te voeren handelingen hangt af vanuit welke positie je vertrekt.
Allemaal vrij logisch en het komt nogal simplistisch over als je het zo moet uittikken... :|

Ik lees nu dat je bij de Harmony One bepaalde "akties" (bijv. blu-ray kijken, TV kijken, ...) kan registreren en dat vervolgens alle (voorafgeprogrammeerde) settings worden geladen.
Is zo'n afstandingsbediening dan verstandig genoeg dat hij ook gaat "zien" vanuit welke positie hij vertrekt en dan genoeg aantal keren switcht?

Misschien dat de afstandingsbediening automatisch de impuls kan doorgeven om naar HDMI x te gaan? Een mogelijkheid wat de standaard-Panasonic-afstandingsbediening bijv. niet kan...

Idem voor mijn Denon-receiver - ook daar werkt alles in lussen en moet je bijvoorbeeld met één knop switchen tussen "Auto - 5ch Stereo - Stereo - Virtual - Cinema - PCM - DTS - ...".
Het zou fijn zijn mocht de Logitech onmiddellijk "5ch Stereo" kunnen kiezen voor bijvoorbeeld de digicorder, "Auto" voor bijvoorbeeld de blu-ray, enz...
Maar ook hier hangt alles af van de stand waarop je je bevindt...

Iemand ervaring hiermee?

Tijdens het instellen van de activiteiten moet je aangeven op welke kanaal (HDMI 1, HDMI 2, Component...etc...) moet staan. Bij het starten van een activiteit weet je Harmony op welke kanaal je TV staat en waar hij op moet staan tijdens het starten van een andere activiteit.


Ik heb nu ook een Harmony One en kan alleen maar beamen wat Peptalk over zijn philips zegt. Bij mijn Sony is het net hetzelfde, dus die codes zullen wel in de remote van de Harmony zitten.

Ben redelijk tevreden over het apparaat, alleen is die 30 minuten minimale configuratie bij mij uitgegroeid tot 2 dagen... dat komt ervan als je veel apparatuur hebt.

Overigens één zorg die ik me maak: zet 'ie de configuratie van de remote op de PC ergens? Ik hoop het natuurlijk niet,maar als de PC crasht kan je weer van voren af aan beginnen? Of worden je instellingen op de website van Logitech opgeslagen? M.a.w. hoe maak ik voor alle zekerheid een backupje.

Zoals hierboven gezegd word de gehele installatie online opgeslagen en is deze altijd en overal toegankelijk.

Gerco Stuivenberg
18-04-2010, 13:49
Vraagje specifiek voor de Logitech Harmony One:

Bij mijn Panasonic plasma heb je een menu waarin je kan switchen tussen de verschillende HDMI-kanalen.
Bijvoorbeeld:
HDMI 1 - DVD-speler
HDMI 2 - Blu-ray-speler
HDMI 3 - Digicorder
HDMI 4 - ...

Stel nu als ik met de afstandingsbediening naar HDMI 3 wil en ik sta op HDMI 1, dan moet ik 2x naar beneden gaan met de pijltjes. Wil je vervolgens naar HDMI 2, dan moet je éénmaal naar boven.
Met andere woorden, het aantal uit te voeren handelingen hangt af vanuit welke positie je vertrekt.
Allemaal vrij logisch en het komt nogal simplistisch over als je het zo moet uittikken... :|

Ik lees nu dat je bij de Harmony One bepaalde "akties" (bijv. blu-ray kijken, TV kijken, ...) kan registreren en dat vervolgens alle (voorafgeprogrammeerde) settings worden geladen.
Is zo'n afstandingsbediening dan verstandig genoeg dat hij ook gaat "zien" vanuit welke positie hij vertrekt en dan genoeg aantal keren switcht?

Misschien dat de afstandingsbediening automatisch de impuls kan doorgeven om naar HDMI x te gaan? Een mogelijkheid wat de standaard-Panasonic-afstandingsbediening bijv. niet kan...

Idem voor mijn Denon-receiver - ook daar werkt alles in lussen en moet je bijvoorbeeld met één knop switchen tussen "Auto - 5ch Stereo - Stereo - Virtual - Cinema - PCM - DTS - ...".
Het zou fijn zijn mocht de Logitech onmiddellijk "5ch Stereo" kunnen kiezen voor bijvoorbeeld de digicorder, "Auto" voor bijvoorbeeld de blu-ray, enz...
Maar ook hier hangt alles af van de stand waarop je je bevindt...

Iemand ervaring hiermee?
De Harmony kan de volgorde van de bronnen onthouden en welke geselecteerd is. Voor de volgorde geldt dat de harmony deze in 1 richting kan kiezen. Wil je bvb van HDMI 3 naar HDMI 1, dan zal deze via HDMI 4 en de bronnen die daarna volgen gaan en niet in tegengestelde richting. Het enige wat hierbij voor problemen kan zorgen is een TV die automatisch de volgorde aanpast op het aantal keer dat een bepaalde bron gebruikt wordt.

Voor wat betreft de Denon receiver is het volgens mij zo dat deze bij iedere bron een geluidsbeeld kan onthouden. De harmony heeft geen mogelijkheid om hier tussen te switchen. Dit zul je dus handmatig moeten doen. Programmeer daarom de knop die je daarvoor gebruikt ook als extra knop bij de aktiviteit. :cool: