PDA

Bekijk de volledige versie : welke kabels aansluiten voor optimaal geluid en beeld



enricod
28-04-2010, 19:57
ik heb sinds kort een home cinema set (samsung ht-tz222) met 1 hdmi/1 scart/1 optische/1audio in rood en wit en een video in aansluiting.

als tv heb ik samsung le32a456 deze heeft aansluitingen voor 3 keer hdmi 2 keer scart 1 keer optische en wel 3 keer audio in/out dus de rood witte stekkers kunnen daarin

als derde component wil ik aan sluiten een dvd recorder Philips dvdr3355 deze heeft aansluiting voor 2 keer scart en 1 keer audio in dus weer de rood witte en een coaxial aansluiting.


hoe kan ik deze 3 apparaten het beste aansluiten voor het beste geluid en beeld kwaliteit ik wil daarbij het geluid van de tv door de luidspreakers van de home cinema horen.


groeten enrico

Gerco Stuivenberg
29-04-2010, 13:42
Alle bronnen aansluiten op de TV en geluid vanuit de TV optisch naar de home cinema sturen is het makkelijkst.

Maak je gebruik van digitale TV middels een externe (HD-)ontvanger, dan zou je bvb het geluid van de recorder ook analoog naar de home-cinema kunnen sturen en het geluid van de ontvanger via een optische. ;)

enricod
30-04-2010, 20:35
dank je wel voor je reactie ik ga ermee aan het werk