PDA

Bekijk de volledige versie : wie heeft de Onkyo TX-SR608



elvis
05-05-2010, 18:46
hoi ik had een vraag wie heeft Onkyo TX-SR608 en hoe is die ik wil hem gaan kopen bedankt alvast

StefaanD
05-05-2010, 21:02
Als die hier ooit in huis staat, is in bestelling, laat 'k wel iets weten. Zijn blijkbaar nog niet
echt vlot leverbaar.

Tja ervaringen geven gaat voor mij iets moeilijker zijn want het is de eerste AV-receiver ooit
die 'k gekocht heb ... maar ja zo voor alles is er een eerste keer zeker :-)

Als je Duits wat machtig bent kan je reeds een kersverse (van gisteren) review lezen over
dit toestel op areadvd.de (http://www.areadvd.de/hardware/2010/onkyo_tx_sr608.shtml)

DVDProfilersFilmgek
06-05-2010, 23:18
Als die hier ooit in huis staat, is in bestelling, laat 'k wel iets weten. Zijn blijkbaar nog niet
echt vlot leverbaar.

Tja ervaringen geven gaat voor mij iets moeilijker zijn want het is de eerste AV-receiver ooit
die 'k gekocht heb ... maar ja zo voor alles is er een eerste keer zeker :-)

Als je Duits wat machtig bent kan je reeds een kersverse (van gisteren) review lezen over
dit toestel op areadvd.de (http://www.areadvd.de/hardware/2010/onkyo_tx_sr608.shtml)

Zoals was te verwachten van Onkyo, heel veel waar voor je geld..... en hier gewoon verkrijgbaar;)

Nyarlathotep
07-06-2010, 20:15
Ik zit hier met de 606, die ik van de hand wil doen. Waarom? Hij ondersteund geen pc signaal via de hdmi ingang. Voor mij een groot gemis.

Nu wil ik weten, of de nieuwe serie, de 608, of de 708, wel gewoon een pc-signaal accepteren. Dan kan ik mijn htpc met 1 enkele hdmi kabel aansluiten.

Heeft iemand een idee? Ik heb de manual van de 708 gelezen, maar ik vond er niets over (hij heeft wel een VGA in, nutteloos dus).
In de manual van mijn 606 staat expliciet vermeld dat hij via hdmi geen pc signaal kan verwerken...

langejan
09-06-2010, 17:59
Hallo Nyarlathotep,

in de gebruiksaanwijzing op internet zag ik bij aansluitingen dat de TX SR 608 een PC IN aansluiting heeft om een PC stekker mee te verbinden.
Dus jawel je kunt er een PC signaal uit krijgen. :lol::lol::lol:....!!!

Nyarlathotep
10-06-2010, 14:30
Hallo Nyarlathotep,

in de gebruiksaanwijzing op internet zag ik bij aansluitingen dat de TX SR 608 een PC IN aansluiting heeft om een PC stekker mee te verbinden.
Dus jawel je kunt er een PC signaal uit krijgen. :lol::lol::lol:....!!!

:-(

Lekker dat VGA signaal... Dat is dus niet de bedoeling :lol:

HDMI is the way to go. Video en beeld door 1 kabel. Ik ga nog maar even verder zoeken.

DVDProfilersFilmgek
10-06-2010, 15:01
:-(

Lekker dat VGA signaal... Dat is dus niet de bedoeling :lol:

HDMI is the way to go. Video en beeld door 1 kabel. Ik ga nog maar even verder zoeken.


Ik begrijp niet echt je probleem, je hebt een HTPC met een HDMI uitgang, zo'n uitgang heeft signalen die aan bepaalde standaarden moet voldoen. Die HDMI uitgang zou je dus gewoon moeten kunnen aansluiten op de ingang van een receiver:

Zie hier de gebruiksaanwijzing van de 608 op blz 15:

http://www.eu.onkyo.com/dl/1465323/Manual_TX-SR608_TX-SR608_NlSv.pdf

Op blz 70 hebben ze het er over dat de ingang geen PC signalen ondersteund over DVI, maar dat is toch een ander verhaal dan de standaard HDMI signalen:???:

Op blz15 staat ook een PC afgebeeld en aangesloten met HDMI, vraag me af of je zelf al je HTPC goed hebt ingesteld en hebt geprobeerd aan te sluiten op een HDMI ingang van een TV of receiver:?:

xander79
20-06-2010, 18:43
Ik heb hem nu al en een tijdje en ben helemaal verkocht! Het is een geweldig app. met heel veel mogelijkheden.

Xander.

StefaanD
20-06-2010, 20:53
Staat hier ook reeds een kleine maand te draaien, en niets dan lof over dit
apparaat.

Nu 'k ben niet echt een referentie want mijn eerste AV-receiver ooit ;)

Hoor vaak dat AV-receivers serieus warm worden, maar heb dat met mijn
toestel nog niet voorgehad. Nu hij/zij staat momenteel boven op een audiomeubel
en heeft dus ademruimte zat, dus dat zal alvast een verschil maken. Een andere
oorzaak van niet warm worden is dat 'k deze ook nog nooit serieus belast heb.

Xander wat zijn jou ervaringen met de warmte productie van deze Onkyo ?

xander79
21-06-2010, 09:02
Hij staat bij mij in de kast, er is ongeveer 5cm vrije ruimte boven mijn av-receiver. Als ik een film kijk en heb de kastdeur dicht word ie iets warm maar niet heet. Je kan gerust je hand erop leggen zonder te verbranden.
Dus valt heel erg mee!!

En echt belasten doe ik nu ook niet, ik heb een ps3 fat. Die decodeerd(zeg ik dat goed;)) het geluid dus dat doet de av-receiver nu nog niet zelf. Zodra ik financieel iets beter sta en een stand alone br-speler heb zal de receiver de signaal moeten (de)coderen en zal dus meer worden belast. Dan kan ik kijken hoe warm ie echt word.

Let you know!

chili123
03-07-2010, 00:35
Ik zit hier met de 606, die ik van de hand wil doen. Waarom? Hij ondersteund geen pc signaal via de hdmi ingang. Voor mij een groot gemis.

Nu wil ik weten, of de nieuwe serie, de 608, of de 708, wel gewoon een pc-signaal accepteren. Dan kan ik mijn htpc met 1 enkele hdmi kabel aansluiten.

Heeft iemand een idee? Ik heb de manual van de 708 gelezen, maar ik vond er niets over (hij heeft wel een VGA in, nutteloos dus).
In de manual van mijn 606 staat expliciet vermeld dat hij via hdmi geen pc signaal kan verwerken...

Hoezo accepteert de 606 dit niet? Ik heb zelf een 606. Mijn HTPC is via de radeon 5450 met hdmi uitgang aangesloten op de 606. Geen problemen. De receiver decodeert alle gangbare audioformaten zonder problemen. Ook de hd formaten. Het beeld is super. Mischien doe je iets fout?

mvg,

Jeroen

elvis
10-07-2010, 08:08
ik wil even zeggen dat ik niet 608 heb gekocht maar 808

DVDProfilersFilmgek
10-07-2010, 09:58
ik wil even zeggen dat ik niet 608 heb gekocht maar 808

Oh.... als het maar een Onkyo is, zit je altijd goed;) Gefeliciteerd(y)

apple
13-11-2010, 13:52
Ik ga deze receiver wss. ook kopen, maar ben erg benieuwd naar welke speakerserts jullie er allemaal bij hebben....want ook die moet ik een nieuwe.

Nou dacht ik zelf bijvoorbeeld aan de Klipsch HDT 500, heeft iemand hier ervaringen mee?

Graag hoor ik welke speakers jullie gebruiken.

apple
16-11-2010, 06:11
Anyody?

Werner266
16-11-2010, 07:43
Anyody?
Op aanraden van een andere gebruiker op dit forum ga ik ook deze versterker in overweging nemen, ik zal deze combineren ben B&W 600 serie.

apple
16-11-2010, 16:05
Kijk us aan....receiver was aanvankelijk niet mn eerste keus, maar nadat ik m enkele keren heb gehoord, ben ik overstag.
De looks waren niet meteen wat ik ervan gehoopt had, maar goed. het gaat om de audio en niet om de looks ;)

Nu nog op zoek naar geschikte speakers