PDA

Bekijk de volledige versie : Filmdiscussie: TITANIC (SPOILERS!!!)



M Balje
13-08-2002, 10:32
Een film Discussie over Titanic (1997).

Wat denkje dat het sukzes is dat deze film goed scoorde.
Wat denk je van het idee voor een tweede deel.
als het aan mij ligt hoeft ie niet te komen.

Jaak
13-08-2002, 10:41
Een film Discussie over Titanic (1997).

Wat denkje dat het sukzes is dat deze film goed scoorde.
Wat denk je van het idee voor een tweede deel.
als het aan mij ligt hoeft ie niet te komen.

(btw succes spel je zo)

Het spektakel en de manier waarop alles in beeld is gebracht, dat is het succes van deze film.

En een tweede deel, laat me effe denken....
In het tweede deel gaat het schip nu echt vertrekken want alles was maar een droom van Rose:D :D :D

Jaak

Louis Bouduin
13-08-2002, 13:36
Het succes van deze film zit hem volgens mij in het feit dat we allemaal een beetje kleine kinderen blijven. En die kun je nu eenmaal geen groter plezier doen dan hen elke dag opnieuw hetzelfde sprookje te vertellen.
De film Titanic is dan ook de zoveelste variant op het Romeo en Julia thema, dat allang voor Shakespeare er zijn geniale draai aan gaf, bekend en zo geliefd was.
Ditkeer speelt het zich op een luxueus passagierschip af, dat al een drama in zich herbergt. We weten immers allemaal dat het schip gedoemd is om ten onder te gaan.
Het is slechts een kwestie van tijd en ijs.
Verder heb je het mooie jonge meisje, je hebt de mooie jonge jongen. Die twee komen uit een andere familie, of zoals hier, uit een ander millieu, en het water tussen beiden is veel te diep om van een faire kans te kunnen gewagen.
Maar zoals we al uit talloze andere sprookjes weten, de liefde overwint alles. M.a.w De jonge geliefden lappen uiteindelijk de sociale conventies aan hun laars en gaan gelukkig en tevreden eerst een potje robbedoezen voordat het noodlot toeslaat.

Is dit alles? Neen, natuuurlijk niet. We bevinden ons tenslotte niet op zomaar een luxueus passagierschip, maar zo ongeveer kwa pracht en praal in de hemel.
Dit magnifieke, somptueuze decor, drijvend op die onmetelijke en onpeilbare oceaan, is zo weergaloos mooi en ondersteund door zo'n prachtige muziek voor ons in beeld gebracht, dat je er wel voor moet vallen.
Goed, de film is niet foutloos. De dialogen zijn behalve behoorlijk kinderachtig soms ridicuul. Het melodramatische van de film is bijwijlen te dik uitgesmeerd en alles wordt te uitvoerig uitgelegd.
Maar hoe dan ook, in welke azijn de critici hun ganzenveer ook gedoopt mochten hebben, de pure cinematografische pracht gekoppeld aan het aloude, beproefde verhaaltje, hadden dit supersucces nooit in de weg kunnen staan.

Lex v/d Moolen
13-08-2002, 13:49
Titanic is gewoon heel mooi gemaakt, en dan doel ik op de uitwerking van het schip, de schaal hoe het gedaan is, en de sfx die erbij gemaakt zijn.

Het suikerzoete verhaaltje neem ik op de koop toe, ik amuseer me meer aan die hooghartigheid en overmoed van die eigenaar, ontwerper en kapitein.

De mooiste uitwerking van het lot van een legendarisch schip

Louis Bouduin
13-08-2002, 14:03
Het suikerzoete verhaaltje neem ik op de koop toe, ik amuseer me meer aan die hooghartigheid en overmoed van die eigenaar, ontwerper en kapitein.

Ik vind het geen suikerzoet verhaaltje, maar een eeuwenoude en triestige ballade die ons verteld dat we veel van onze kinderen houden, maar meer nog van onszelf en onze verwachtingen die zij moeten waarmaken. :)
De menselijke hoogmoed om te denken dat we in staat zijn om alles te kunnen is inderdaad een mooi nevengegeven, dat door betere dialogen de film op een hoger niveau had kunnen tillen. Maar het zijn precies die dialogen in de trant van: "Freud, who's he? Is he on board?" en dergelijke nonsens die deze overigens zeer genietbare en vooral wondermooie film een hak zetten.

Lex v/d Moolen
13-08-2002, 14:08
Ik vind het geen suikerzoet verhaaltje, maar een eeuwenoude en triestige ballade die ons verteld dat we veel van onze kinderen houden, maar meer nog van onszelf en onze verwachtingen die zij moeten waarmaken. :) Mmja, er zit misschien wel een diepere betekenis in over het geheel gezien als je naar die families kijkt. Maar puur kijkend naar de jongen en het meisje verhaal vond ik het toch wel rieken naar een bouquetreeks:)

Louis Bouduin
13-08-2002, 14:14
Mmja, er zit misschien wel een diepere betekenis in over het geheel gezien als je naar die families kijkt. Maar puur kijkend naar de jongen en het meisje verhaal vond ik het toch wel rieken naar een bouquetreeks:)

Je hebt gelijk. Maar de aantrekkingskracht van die reeks is dat ze precies die aloude oervertelsels in telkens weer een ander jasje en onder een ander gesternte aanbiedt. :) Vandaar dat ik ook sprak dat we allemaal een beetje kleine kinderen blijven en zoals hen niks liever hebben dat hetzelfde sprookje, enz.
Het is dan ook een tragiek die, mits behoorlijk verpakt, zal blijven werken en ons zal blijven beroeren. :bier:

Lex v/d Moolen
13-08-2002, 14:23
Het is dan ook een tragiek die, mits behoorlijk verpakt, zal blijven werken en ons zal blijven beroeren. :bier: Ja, en daar zijn ze in deze film wel in geslaagd moet ik toegeven. het heeft dan ook een zeer groot publiek getrokken

Jeroen Driessen
13-08-2002, 15:26
Ik heb deze film een keer op RTL4 gezien en moet zeggen dat ie me best meeviel. Iedereen -mannelijke kijkers- had commentaar op het liefdesverhaal, het zeikerige begin etc. Dit liep mijns inziens allemaal redelijk vlot en het pastte goed in de sfeer van de film. Het is gewoon een kwestie van -kunnen- inleven in de film en niet te bevooroordeeld er naar kijken.
Ik kon er wel van genieten, alhoewel ik hem niet snel zou kopen...maar een schitterende release kan vaak ook hierin wonderen verrichten :rolleyes:

Jason Bourne
13-08-2002, 15:36
Onderschat bij deze film ook het belang van de muziek niet. Voor mij is filmmuziek een van de meest belangrijke factoren bij een film (naja, dat zal het bij de meeste van jullie wel zijn ;) :D ). Ik denk dat deze factor ook een grote rol heeft gespeeld bij het succes.

Groetjes,

Al met al geef ik deze film een dikke (y)

Danielle Gerards
13-08-2002, 15:43
Wat mij niet helemaal duidelijk is geworden; is Kate Winslet's peronage wel of niet verkracht/aangerand door Billy Zane's personage???:confused:

Louis Bouduin
13-08-2002, 18:10
Onderschat bij deze film ook het belang van de muziek niet. Voor mij is filmmuziek een van de meest belangrijke factoren bij een film (naja, dat zal het bij de meeste van jullie wel zijn ;) :D ). Ik denk dat deze factor ook een grote rol heeft gespeeld bij het succes.

Ik dacht dat ik de muziek al eervol had vernoemd, naast de zeer mooie beelden van zowel het schip als de oceaan. :)

Louis Bouduin
13-08-2002, 18:18
Wat mij niet helemaal duidelijk is geworden; is Kate Winslet's peronage wel of niet verkracht/aangerand door Billy Zane's personage???:confused:

Ik dacht van niet. Alhoewel, het ligt er al maar aan wat je onder verkracht verstaat. Hij was in elk geval een man van zijn tijd die vond dat een vrouw, behalve gehoorzaam en volgzaam, ook nog eens respectvol moest zijn en op tijd haar mond moest weten te houden.
Dit is natuurlijk ook een vorm van verkrachting, maar je zou vergoedelijkend kunnen zeggen dat dit toen de geldende normen waren en ze niet beter wisten. :)

Jason Bourne
14-08-2002, 13:51
Oeps, niet goed gelezen, Pardon:D

Haay1971
15-08-2002, 11:37
Ik vond het deel van Titanic dat in het verleden speelde prachtig en kan nog steeds weer genieten van het moment wanneer de uitkijk in het kraaiennest de ijsberg ziet opdoemen en het schip alles op alles zet om te proberen te ontwijken. Die spanning vlak voor het onafwendbare vind ik erg goed gedaan. In de bioscoop hoopte ik met de personages mee dat het ze zou lukken te ijsberg te ontwijken, hoewel ik uiteraard wist dat ze erdoor ten onder zouden gaan.

Maar wat mij wel stoort aan de film is het gedeelte dat in het heden speelt. Die schatzoeker, en dat oude vrouwtje dat de bejaarde versie van Rose is. Die raamvertelling had voor mij niet gehoeven. Als ik Titanic ga kijken skip ik dan ook liever meteen naar het begin van het verleden.....

Louis Bouduin
15-08-2002, 14:58
Maar wat mij wel stoort aan de film is het gedeelte dat in het heden speelt. Die schatzoeker, en dat oude vrouwtje dat de bejaarde versie van Rose is. Die raamvertelling had voor mij niet gehoeven. Als ik Titanic ga kijken skip ik dan ook liever meteen naar het begin van het verleden.....

Het kader waarin de film is geplaats vind ik wel mooi. Denk ik aan Titanic dan toch vaak aan dat stokoude mens dat terugkijkt op die onwaarschijnlijke reis en als ooggetuige verslag doet van de gebeurtenissen voor, tijdens en na die tragische nacht. Het maakt de film op de een of andere manier geloofwaardiger en misschien zelfs realistischer.
Maar toegegeven, het staat veel te los van de film en daardoor werkt het maar in keer, daarna sla je het gewoon over.

Danielle Gerards
17-08-2002, 15:48
Ik dacht van niet. Alhoewel, het ligt er al maar aan wat je onder verkracht verstaat. Hij was in elk geval een man van zijn tijd die vond dat een vrouw, behalve gehoorzaam en volgzaam, ook nog eens respectvol moest zijn en op tijd haar mond moest weten te houden.
Dit is natuurlijk ook een vorm van verkrachting, maar je zou vergoedelijkend kunnen zeggen dat dit toen de geldende normen waren en ze niet beter wisten. :)

Yes, Louis, heel mooi verwoord, maar ik dacht echt dat ze fysiek werd aangerand; of tenminste geslagen na haar avontuurtje met Jack. Misschien ALS er een special edition dvd uitkomt met meer scenes worden zulke zinspelingen duidelijker...

Richard B.
16-02-2004, 22:58
Ik vroeg me eigenlijk af of er nog meer films zijn die in een paar jaar tijd ZO in aanzien zijn gezakt: op IMDB heeft ie niet meer dan een 6,9 en recent werd ie tijdens een publieksonderzoek van BBC's filmprogramma Film 2003 gekozen tot 'slechtste film allertijden'. Ik herinner me een poll in een recent nummer van Empire waarin ie ook al erg onpopulair bleek te zijn en volgens mij zijn dat geen uniek voorkomende zaken. Hoe kan het dat deze film ooit zo enorm populair was en dat nu (kennelijk) niet meer is?

Btw, zelf heb ik Titanic altijd een beetje middelmatig gevonden: niet goed, niet slecht maar gewoon amusant om eens een keertje te zien.

chimera01
17-02-2004, 00:37
Nou ik denk dat het afzetten is tegen een film die heel knap gemaakt is en erg overtuigend is. Als de Titanic begint met zinken (sorry voor deze spoiler) dan gaat de film gelijk in de topversnelling.
Als deze film middelmatig is heb ik het idee dat veel van ons cinema voer beneden peil moet zijn.

Furanku
17-02-2004, 07:38
*checkt topic titel

Spoilers? Zou je niet mogen weten dat de boot zinkt als je hem nog had gezien? :lol:

Verder blijft het een mooie film, mooi gefilmde scenes en een (leuke) kate winslet.. het laatste uur vind ik trouwens wel 1 van de mooiste scenes die ik heb gezien, gewoon de paniek die er wordt uitgebeeld is gewoon mooi om te zien waarin je zo wordt meegezogen..

Vind het nog wel jammer van de dvdversie, dat daar nog geen S.E. van is, want dat verdiend deze film nu eigenlijks wel na een 6 jaar.

Christiaan Sauer
17-02-2004, 10:04
Ik heb de film onderhand al weer een tijd lang niet gezien, maar ik weet wel dat ik hem in de bios en op video een keertje of 7 of 8 heb gezien in totaal. De dvd heb ik bewust niet gekocht aangezien een goede film als deze stomweg een goede release moet krijgen. Zogauw die er is koop ik hem.
Over dat zakken in de lijsten: er zijn natuurlijk een heleboel andere goede films bijgekomen. Misschien dat dat weer meespeelt. Ik weet niet. Ik gok maar wat :)

Sanne
17-02-2004, 11:01
Verder blijft het een mooie film, mooi gefilmde scenes en een (leuke) kate winslet.. het laatste uur vind ik trouwens wel 1 van de mooiste scenes die ik heb gezien, gewoon de paniek die er wordt uitgebeeld is gewoon mooi om te zien waarin je zo wordt meegezogen..



Wanneer het om rampen gaat zijn mensen heel nieuwsgierig en zouden ze het liefst willen weten hoe het nu werkelijk gegaan is. De paniek die ze (goed) hebben weten uit te beelden spreekt mensen aan omdat je dan een voorstelling hebt van hoe het in het echt geweest had kunnen zijn.
Het verhaal maakt het nog dramatischer. Maar het feit blijft dat de Titanic ook daadwerkelijk vergaan is en er dus ook daadwerkelijk mensen zijn geweest die die paniek hebben ervaren. Zonder zoiets ooit mee te willen maken wil je toch weten hoe dat was.
En dan heb ik altijd al gevonden dat de naam Titanic iets magisch heeft, reeds lang voordat de film uitkwam. Misschien is het dus ook wel de naam wat ervoor heeft gezorgd dat de nieuwsgierigheid van de mensen heeft gewekt.

Ik vind het in ieder geval een mooie film.

Lex v/d Moolen
17-02-2004, 17:26
Net als Pearl Harbor vind ik de film interessant omdat ze op waargebeurde verhalen zijn gebaseerd. Vooral de 'legende' Titanic heeft wel een bepaalde aantrekkinskracht.
De erbij verzonnen love-story is iets wat ik zie als een vervelend bijgerecht. :?

BrianB
17-02-2004, 18:24
Wat heeft iedereen toch tegen het romatische gedeelte in deze film? Ik heb het totaal niet als storend ervaren (en ja ik ben een jongen :)) het is misschien niet origineel, maar wat had er anders moeten gebeuren? Er zaten ook een paar mooie overgangs-shots in, van het wrak naar het echte schip enzo.

Sanne
17-02-2004, 18:44
De erbij verzonnen love-story is iets wat ik zie als een vervelend bijgerecht. :?
Ik zie het toch meer als een aanvulling. Anders was het meer een documantaire geweest en geen film.

Lex v/d Moolen
17-02-2004, 19:06
De erbij verzonnen love-story is iets wat ik zie als een vervelend bijgerecht. :?
Ik zie het toch meer als een aanvulling. Anders was het meer een documantaire geweest en geen film.Er moest idd een verhaaltje omheen gebreeen worden. Maar naar mijn mening veel te langdradig, en Pearl Harbour is nog erger! In diens geval kijk ik bv veel liever naar Tora! Tora! Tora!

Rob Eric Blank
17-02-2004, 19:09
Het Romantische verhaal vond ik niet TOP, maar ook zeker niet storend.
De sets en decors van de film vond ik erg mooi en het zinken werd mooi in beeld gebracht.
Oja alleen de clue van de film vond ik een beetje voorspebaar ;-)

Christiaan Sauer
17-02-2004, 23:59
Wat ik meer als zeer storend kan ervaren is het aantal complete blunders die in de film zitten. Ook al horen die erin voor de film (of dingen die andere niet zien/kunnen zien) ik kan me daar werkelijk aan kapot ergeren. Ondanks dat ik de film zelf een kleine 8 durf te geven. 7.5 ofzo.
Denk aan dingen als "Een derde rangs passagier die uberhaupt maar door het tweede rangs laat staan het eerste rangs gedeelte komt".
Een eerste en derde rangs die op de piek komen. Ook in die tijd compleet verboden.
Het ontbreken van de logo's van The White StarLine op de borden/kopjes/schoteltjes/etc. En zo nog een redelijk aantal van dit soort dingen. Al voor de film uitkwam had een redelijke stapel boeken over het schip liggen, en al die kennis zit dan net in je hoofd. Dan merk je dat eigenlijk per onmiddelijk. Maarja. Gewoon een goede film. Lovestory of niet :)

R. Schaap
18-02-2004, 14:04
De erbij verzonnen love-story is iets wat ik zie als een vervelend bijgerecht. :?
Ik zie het toch meer als een aanvulling. Anders was het meer een documantaire geweest en geen film.Er moest idd een verhaaltje omheen gebreeen worden. Maar naar mijn mening veel te langdradig, en Pearl Harbour is nog erger! In diens geval kijk ik bv veel liever naar Tora! Tora! Tora!
Tora rules!!!

En ik vind van Titanic trouwens dat het wel meevalt. De lovestory is natuurlijk onvermijdelijk wil je een film maken met dit schip. Ik vind het wel mooi zo.

Mark Prinsen
18-02-2004, 18:40
De reden van succes is altijd moeilijk in te schatten. Ik denk alleen dat het succes komt omdat de massa zich in kon leven in de personages en werd meegesleept door het verhaal. In principe een vrij standaard liefdesverhaal maar wel een verhaal dat duidelijk is en dat heel overtuigend gebracht wordt. De massa weet niet dat er logo's op servies had moeten staan of dat bepaalde passagiers niet daar op de "I'm Flying" spot mochten staan. Men denkt dat ze een realistisch verhaal zien en beginnen mee te leven, dan is het einde natuurlijk vrij dramatisch maar ook wel weer mooi. Dat laatste stuk blijft hangen (wat overigens bij heel veel films/dingen zo is) en zo krijgt men een grote impact van de film en geeft dit door aan vrienden/familie/....vul maar in en zo gaat het door... Ik vond het ook niet een bizar goede film maar wel een indrukwekkende!

Nu voor een tientje bij de FRS :)

Johan van den D.
18-02-2004, 22:17
Titanic vind ik opzich wel een topper alleen heb ik geen idee wat ik van een eventueel tweede deel moet verwachten.
Overigens ook jammer dat de film in 4:3 op dvd staat.

The Scratcher
19-02-2004, 17:45
Ik vroeg me eigenlijk af of er nog meer films zijn die in een paar jaar tijd ZO in aanzien zijn gezakt: op IMDB heeft ie niet meer dan een 6,9 en recent werd ie tijdens een publieksonderzoek van BBC's filmprogramma Film 2003 gekozen tot 'slechtste film allertijden'. Ik herinner me een poll in een recent nummer van Empire waarin ie ook al erg onpopulair bleek te zijn en volgens mij zijn dat geen uniek voorkomende zaken. Hoe kan het dat deze film ooit zo enorm populair was en dat nu (kennelijk) niet meer is?


Ik denk dat het toch simpelweg komt vanwege het feit dat er nog steeds geen fatsoenlijke dvd is. De huidige versie is gewoon een schande voor deze grootse film!

Kijk, steeds meer en meer mensen hebben nu een dvd speler en de meesten schaffen ook regelmatig dvd`s aan. Naar VHS kijkt bijna geen hond meer nu. Echter omdat de Titanic dvd versie zo`n ramp is ( 8) ) wordt ie dus volkomen genegeerd en raakt de film volgens mij toch een beetje in de vergetelheid. Mensen laten deze film dus nu eigenlijk hierdoor bewust ook een beetje links liggen. En dan gaat de film dus logischerwijs ook aan populariteit inboeten lijkt mij.
Ik denk dus dat zo gauw er een SE van uit komt hij wel weer gaat stijgen, is alleen nog maar de vraag hoeveel.

En wat is er toch tegen wat romantiek vandaag de dag? Moet het dan allemaal een en al ellende en aktie zijn wat de klok slaat? Of durven de meeste mannen hier er niet voor uit komen? Watjes! :wink:

Renny Collard
20-02-2004, 20:55
Romantiek in een spectakel film vind ik ook prima. Ik ben het ook met de rest van Scratcher eens, als die SE er komt wordt ie zeker interessanter. Maar ze zullen toch ook een goeie reklame campagne op moeten starten om de massa nogmaals te bereiken.

Haay1971
20-02-2004, 22:04
Nou nou nou, ik vind dat er nu wel HEEL negatief over de DVD versie van Titanic gedaan wordt! Ondanks dat de film niet anamorf maar 2.30:1 letterboxed op de DVD staat is de transfer zelf wel een hele goede. Deze transfer wordt zelfs als voorbeeld gebruikt hoe een GOEDE "edge-enhancement"-vrije (!) transfer moet zijn! En op de DD5.1 soundtrack heb ik ook niks aan te merken, die klinkt prima op mijn HT installatie.

Ik geef toe, Titanic verdient een nieuwe uitgave, als Special Edition uitvoering, met anamorphic beeld en DTS geluid, en een 2e disc met een hele lading extra's waaronder deleted scenes en documantaires. Maar tot die tijd voldoet de huidige release best goed.

AntonNC
29-10-2004, 18:45
Iemand enig idee of er ook al plannen zijn om Titanic als S.E. DVD uit te brengen :confused: Gebeurt tegenwoordig wel steeds vaker met films die erg succesvol zijn (geweest)!


Grtz

Steve Muller
24-08-2005, 08:43
Deze film is gewoon voor een zeer breed publiek en volgens mij heeft de hele wereld deze film in de bioscoop gezien. Deze film staat dan ook eenzaam bovenaan de boxoffice.....


Onbekende brokstukken Titanic gevonden

Uitgegeven: 23 augustus 2005 19:38
Laatst gewijzigd: 23 augustus 2005 20:02

LONDEN - Onderzoekers hebben een tot dusver onbekende plek gevonden waar brokstukken liggen van het in 1912 gezonken cruiseschip Titanic. Volgens de Amerikaan G. Michael Harris, wiens grootvader al in de jaren tachtig onderzoek deed naar het wrak, geeft de vondst aan dat het schip al eerder begon te zinken dan gedacht.

De brokstukken liggen op zeker 900 meter van het wrak. Op de plaats zijn ook persoonlijke voorwerpen gevonden zoals handtassen en schoenen. Ook ligt er servies met het logo van de rederij.

Harris vindt dat de ontdekking nog eens zijn theorie onderschrijft dat de Titanic een ijsberg ramde waardoor er gaten ontstonden aan de onderzijde van het schip. Daarna kon het nog even doorvaren voordat het volledig zonk. Er vielen ongeveer 1500 doden door de scheepsramp voor de Canadese kust.

De Titanic zonk tijdens zijn eerste reis, die van het Britse Southampton naar New York had moeten voeren. Het schip gold als uitermate veilig en als een vaartuig dat niet zou kunnen zinken. Het wrak, in twee stukken, werd in 1985 gevonden op een diepte van ongeveer 4000 meter.

RobinB
15-04-2006, 09:38
TITANIC SEQUEL

Groot nieuws, bekijk de onderste trailer;

Wellicht komt er toch nog een sequel: http://www.youtube.com/watch?v=lBsAehO31Ds&search=titanic%20

Aloys
15-04-2006, 10:11
Volgens mij eerder een grap van iemand.

Frank
15-04-2006, 10:14
Volgens mij eerder een grap van iemand.
Tuurlijk is dit een grap. Er komt geen vervolg op Titanic.

Aloys
15-04-2006, 10:19
wel mooi gemaakt

Yu
15-04-2006, 10:46
Tuurlijk is dit een grap. Er komt geen vervolg op Titanic.
Dat zou ik niet zo snel zeggen, ik kan nu al regisseurs horen denken: "Hmm niet eens zo een slecht idee dit". :roll:

Aloys
15-04-2006, 11:30
ALS er een vervolg komt, doe mij dan maar dat blijkt dat Jack het heeft overleefd en als opa naar Rose gaat of zoiets.

Yu
15-04-2006, 11:42
Rose was in de film al doodgegaan.
Maar ze kunnen haar natuurlijk ook weer laten herleven :P

deweb
15-04-2006, 12:29
En Jack ook:

http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=6805

Enjoy!

martini
15-04-2006, 13:29
Vond het wel een grappige trailer. herkende een heleboel andere films:
(con air, catch me if you can, romeo&juliet, enemy of the state)

marloes
18-09-2006, 13:09
ik vond de film vreselijk.
technisch een meesterwerk, titanic en het zinken erg goed in beeld gebracht, maar het scenario stinkt aan alle kanten en is bovendien erg beledigend tegenover hen die aan boord zaten.
Er zitten grapjes in op verkeerde momenten en dankzij de cynische moderne wereld kan blijkbaar niet meer serieus gekeken worden naar bepaalde zaken.
Daarnaast kan ik me echt niet interesseren voor een stel pubers dat elkaar net heeft leren kennen als vele honderden veel interessantere mensen op het schip rondliepen.
Daarnaast is het de film met zo ongeveer de meeste fouten ooit, hehehe.
Alle applaus voor de set en de aankleding, maar wat gekreun over de verhaallijn en een flinke BOEEEE voor het scenario en het gebrek aan respect voor de mensen die de ramp echt hadden meegemaakt.
"A night to remember" bevalt me beter.

Richard B.
03-09-2007, 21:33
Ik wilde deze film altijd slecht vinden, maar om heel eerlijk te zijn heb ik hem steeds meer leren te waarderen. Zeker, de film heeft zijn zwaktes (de dialoog is soms gruwelijk, het acteerwerk vaak cliche-achtig en de eerste helft van de film is gewoon niet goed) maar die worden toch wel goedgemaakt door een onvergetelijke tweede helft met een paar hele memorabele en spectaculaire scenes. Ook vindt ik dat Cameron met deze film absoluut laat zien dat ie een heel effectieve en efficiente regisseur is die weet hoe je de kijker kan meeslepen in een verhaal. Ik heb mijn oude mening moeten veranderen: dit is toch wel een echte topper.

Ik ben btw blij dat ik een tijdje geleden toch nog even de 4-disc heb kunnen bemachtigen voordat ie niet meer te krijgen is. Volgens mij dringt de tijd voor diegenen die hem nog willen hebben. :roll:

intexor
03-09-2007, 23:47
Deze film heb ik vorig jaar uiteindelijk ook eens gekeken, na in 1997 meermaals gezworen te hebben de film nooit te kijken, maarja uiteindelijk is James Cameron toch één van mijn favoriete regisseurs dus kon ik het toch niet laten.

Het romantisch verhaal was minder melig en cliché als ik verwacht had en de effecten van de film zien er na 10 jaar nog altijd zeer goed uit (recent nog Poseidon gezien en de CGI ziet er echt niet veel beter uit in die veel recentere film).

Niet onmiddellijk een film die ik 20 keer zou kunnen kijken zoals sommige mensen, maar zeker een film die je moet gezien hebben en die toch als een toekomstige klassieker beschouwd mag worden.

Dandy
18-09-2007, 20:35
Nou, ik heb de collector's dvd edition met 4 discs, dus dat zegt genoeg lijkt me, ik heb het onderwerp historisch gezien altijd intresant gevonden, van de personen die aan boord waren tot de interieurs en andere, ik heb dus heel wat films over Titanic gezien, waaronder A Night To Remember, S.O.S. Titanic, Titanic(1953) en Titanic, de mini-serie, maar toch deze blijft aan mijn top staan als het echt om favoriete film moet gaan, de muziek, de chemie tussen DiCaprio en Winslet, de decor's, de effecten, hoe het verhaal met de geschiedenis werd verweven, dus ja, ik vind dit een beestige film en geniet echt van de nieuwe dvd-editie ervan, met verwijderde scenes, docu's & andere. Maar als ik echt naar films over de Titanic als onderwerp moet zien, dan toch A Night To Remember. Voor sommigen kan deze film saai en ouderwets aandoen, maar als een een film over Titanic gezien is ie goed, al grijp ik eerder naar deze versie, omdat 'ie gewoon zoveel emotioneler is, en dat komt dan weer door het liefdesverhaal en dat je er gewoon in meeleeft. Maarja naast het feit dat ik dit een geweldige film vindt ben ik ook een 'emotioneel' geval en kijk ik liever naar drama's, oa, dan naar actiefilms.