PDA

Bekijk de volledige versie : Eindelijk softwareupdate HUMAX 5000/5050 beschikbaar !!



Harrie van Geleuken
19-05-2010, 16:25
Sinds 18 mei beschikbaar de langverwachte software-update voor de Humax 5000/5050.(ZIGGO)
Zijn we dan af van die groene waas tijdens inschakelen van deze apparaten ?!

Mr_Parker
19-05-2010, 16:52
Ik heb eigenlijk nooit last gehad van dat groene scherm dus daar kan ik niks van zeggen.

Wat ik net wel merkte is een verschil met het wissen van opnames.
Je krijgt nu tijdens het wissen geen icoontje te zien dat hij aan het wissen is tenzij je probeert tegelijkertijd nog een tweede opname te wissen.
Tevens kun je nu tijdens het wissen van een bestand wel oa zappen, dat kon voorheen niet.

Harrie van Geleuken
19-05-2010, 19:09
Ik heb eigenlijk nooit last gehad van dat groene scherm dus daar kan ik niks van zeggen.

Wat ik net wel merkte is een verschil met het wissen van opnames.
Je krijgt nu tijdens het wissen geen icoontje te zien dat hij aan het wissen is tenzij je probeert tegelijkertijd nog een tweede opname te wissen.
Tevens kun je nu tijdens het wissen van een bestand wel oa zappen, dat kon voorheen niet.

De winkelier hier om de hoek zag bij het aanzetten van zijn voorraad tv's
in zijn zaak niets anders dan groen...Nu niet meer zei hij vanmiddag !

Mr_Parker
21-05-2010, 06:33
Er is een changelog te vinden op het ziggo forum, zal niet (copy pasten). Het merendeel van de aanpassingen heeft te maken met de HDMI verbindingen. Een aanpassing is echter ook heel fijn.
Als je kunt nu ook een live gekeken uitzending achteraf nog opnemen.
Voorheen werd er pas opgenomen vanaf het moment dat je op de knop drukte en al het andere werd zelfs verwijderd. Nu wordt dus met terugwerkende kracht opgenomen vanaf het moment dat je de betreffende zender begon te kijken.

Richard B.
21-05-2010, 19:05
Er is een changelog te vinden op het ziggo forum
Heb je een linkje? Ik kan geen Ziggo-forum vinden waarop dit te vinden is.

edit: nevermind, ik heb hem toch gevonden. Voor de geinteresseerden: http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1708

monstermuis
12-06-2010, 18:23
Via onze humax 5000 is nog geen software update (blijft grijs kan niet selecteren). Is deze update alleen voor de 5050? Wij zijn ook erg flauw van de groene waas.

monstermuis
14-06-2010, 09:30
Ik heb humax even gemaild en dit was hun antwoord.

Geachte heer/mevrouw,

Op moment is er nog geen SW voor de iRHD5000c aanwezig en in het menu is "update" ook niet
aanklikbaar. Als er SW op de kabel klaar staat zal uw decoder hiervan een melding geven tijdens opstarten.
Wat bij veel mensen een deugelijke oplossing heeft geboden is het aarden van uw antenne-aansluiting
Ik heb een documentje toegevoegd waar e.e.a. wordt uitgelegd.

Wat betreft het elke dag aan staan van uw decoder op zender 2.:
Dit kan verholpen worden door de fabrieksinstelling terug te zetten:
Dit kan in het menu:
MENU - INSTALLATIE - FABRIEKSINSTELLING HERSTELLEN
(let hierbij op dat u de frequentie en netwerk-id noteert. Anders moet u deze op gaan vragen bij uw kabelleverancier)

Richard B.
13-04-2011, 14:11
Ik merkte vanochtend dat er een nieuwe update beschikbaar is gekomen voor (in ieder geval) het 5000-model. Volgens een posting in dit topic (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17266&page=32) zitten daarin een paar wijzigingen die niet direct zichtbaar zullen zijn voor de gebruiker:

Daar is ook geen geheim aan, ik heb de releasenotes echter niet zo binnen bereik. Voor zover ik weet te herinneren is de belangrijkste aanpassingen gericht op de HDMI interface. De andere wijzigingen zullen voor de gebruiker niet direct merkbaar zijn en hebben te maken met het verbeteren van de software voor het beter omgaan met aanpassingen in het netwerk (denk daarbij aan kanaalwijzingen, toevoegen / verwijderen van kanalen etc).

Antonsforum
27-06-2011, 08:38
Onze Humax 5050 haalt automatisch de vereiste updates op, en geeft dit ook aan in het venster.
Of betreft het hier geen driver c.q. firmware?

Graag een reactie.