PDA

Bekijk de volledige versie : BBC Earth Live alleen in 576P???



mantis
28-05-2010, 21:51
Een brandende vraag, waar ik hoop dat iemand antwoord op heeft.Als ik naar BBC earth Life wil kijken laat hij de intro zien in 1080i, maar ...
Zodra de docu daadwerkelijk begint springt het beeld terug naar 576p.

Ik heb de BR mee genomen naar mijn schoon-ouders die exact dezelfde TV en Blu-ray speler hebben. Maar bij hun speeld heel de docu af in 1080i.

Het enige verschil in opstelling is dat mijn schoon-ouders de speler is aangesloten op een Bose Lifestyle V20. Deze stuurt het beeld weer door naar de LCD.

Ik heb mijn speler aangesloten via component aansluiten, wegens een brakke HDMI aansluiting.

Ik heb in de menu's van de LCD als de speler gekeken maar kan niets vreemd vinden. Verder worden alle andere blu-ray wel in 1080i weergegeven.

Ik hoop dat er iemand is die wat hulp kan bieden.

Gerco Stuivenberg
30-05-2010, 12:11
Een brandende vraag, waar ik hoop dat iemand antwoord op heeft.Als ik naar BBC earth Life wil kijken laat hij de intro zien in 1080i, maar ...
Zodra de docu daadwerkelijk begint springt het beeld terug naar 576p.

Ik heb de BR mee genomen naar mijn schoon-ouders die exact dezelfde TV en Blu-ray speler hebben. Maar bij hun speeld heel de docu af in 1080i.

Het enige verschil in opstelling is dat mijn schoon-ouders de speler is aangesloten op een Bose Lifestyle V20. Deze stuurt het beeld weer door naar de LCD.

Ik heb mijn speler aangesloten via component aansluiten, wegens een brakke HDMI aansluiting.

Ik heb in de menu's van de LCD als de speler gekeken maar kan niets vreemd vinden. Verder worden alle andere blu-ray wel in 1080i weergegeven.

Ik hoop dat er iemand is die wat hulp kan bieden.
Het lijkt er op dat de TV die jullie gebruiken, alleen HD Ready is. De meeste BD's zijn nl. 1080p24.

Dat de documentaire bij jouw schoon-ouders in 1080i wordt weergegeven, heeft te maken met de upscaling die een lifestyle uit de v-serie van Bose doet. De receiver of set die jij hebt doet dit nl. niet en stuurt dus het beeld met de originele resolutie van de bron, rechtstreeks door naar de TV.

Als HDMI niet goed werkt, kan het zijn dat je de resolutie geforceerd hebt waardoor de TV het beeld niet kan verwerken. Of bedoel je wat anders met een 'brakke HDMI aansluiting' ?

Claudio Santulli
31-05-2010, 14:32
Component kent bij Blu-ray vaak een beperking. Veelal wordt uit beveiligingsredenen het signaal teruggebracht naar SD. Dit is overigens per titel afhankelijk. Soms kan het ook zo zijn dat als de hdmi video/audio uitgang in de BDspeler op uit wordt gezet, er wel weer HD mogelijk via component mogelijk is. Maar wederom de titel bepaald deze beperking. Men wil voorkomen dat content in hoge kwaliteit gekopieerd wordt, vandaar dat HD veelal alleen werkt met HDMI met HDCP. Component is analoog en zou dus makkelijk op high res gekopieerd kunnen worden. Dat je de meeste bd's op component in 1080i kunt kijken is al uniek te noemen.

Het zal toch zaak zijn je HDMI op orde te krijgen, want dit gaat meer en meer een issue worden. Los van de digitaal naar analoog conversie. Overigens een HD Ready scherm moet 1080i gewoon kunnen weergeven, maar altijd in 1360x768. Dit houdt in dat jouw scherm bij 1920x1080i lijnen weglaat en bij 1280x720p lijnen bij moet bedenken.
Het is niet per definitie beter om 1080i te kiezen, dit is weer afhankelijk van je scherm.