PDA

Bekijk de volledige versie : Even een vraagje



Phenom
29-05-2010, 21:30
Hoi, zal even gou voorstellen ben nieuw,
Ik heet jonathan en ben 17,ben nu al een tijdje bezig met home theater.
nu wil ik graag wat nieuws.
nu vroeg ik me af of dit wat is,

Speakers,

Jamo S606HCS 3 5.1 luidsprekerset

en Rieciever.

onkyo tx-sr607 7.2 setje.

Graag hoor ik of dit iets is.
mvg jonathan

Ed Lewis
29-05-2010, 21:56
Nou, ik heb toevallig precies dezelfde set-up en ben er uitermate tevreden over.
Ik heb er trouwens geen extra subwoofer bij genomen gezien er 2 flinke woofers in de zuilen van de fronts zitten en dat vind ik persoonlijk meer dan voldoende.
Maar goed, probeer de combo als je de kans hebt ergens te luisteren wil je het zeker weten.

Phenom
29-05-2010, 22:09
ok bedankt voor de snelle reactie,
had al gelezen dat ze vrij vol klinken.
en heler geluid:lol: .
groet jonathan

DVDProfilersFilmgek
30-05-2010, 06:11
Nou, ik heb toevallig precies dezelfde set-up en ben er uitermate tevreden over.
Ik heb er trouwens geen extra subwoofer bij genomen gezien er 2 flinke woofers in de zuilen van de fronts zitten en dat vind ik persoonlijk meer dan voldoende.
Maar goed, probeer de combo als je de kans hebt ergens te luisteren wil je het zeker weten.

Heb zelf ook een setup waarvan de fronts een flinke woofer hebben.....

Toch zou ik eens, indien mogelijk, van iemand een echte (vanzelfsprekend actieve) sub lenen en dat eens proberen..... durf te wedden dat je dan niet meer zonder wilt(y)

Die .1 die is er niet voor niets:!:

Ed Lewis
30-05-2010, 08:06
Heb zelf ook een setup waarvan de fronts een flinke woofer hebben.....

Toch zou ik eens, indien mogelijk, van iemand een echte (vanzelfsprekend actieve) sub lenen en dat eens proberen..... durf te wedden dat je dan niet meer zonder wilt(y)

Die .1 die is er niet voor niets:!:

Das ook weer waar,misschien inderdaad eens proberen.
Ik vond de extra Sub op het moment van kopen net even iets te duur, was ongeveer 250 euro dacht ik en bovendien zou ik zo snel niet weten waar ik dat ding kwijt moet.
Dus heb ik het eerst gewoon zonder geprobeerd en dat bevalt prima, maar wellicht heeft het inderdaad nog meerwaarde.

Phenom
30-05-2010, 09:34
Ok was wel de bedoeling om dit te doen,
even de link, http://www.dvd.nl/forum/attachment.php?attachmentid=1295&d=1275164967

dit setje als ik goed begrijp zit er sub bij of niet.
en voor het geld hoef ik het niet te laten kan namelijk voor een hele mooie prijs 460 euro deze set kopen gloed nieuw en met garantie.

Roger Weerts
30-05-2010, 09:59
Heb zelf ook een setup waarvan de fronts een flinke woofer hebben.....

Toch zou ik eens, indien mogelijk, van iemand een echte (vanzelfsprekend actieve) sub lenen en dat eens proberen..... durf te wedden dat je dan niet meer zonder wilt(y)

Die .1 die is er niet voor niets:!:

Hier ook behoorlijk wooferunits in de frontspeakers, maar liefst 4X 10" (25 cm)

Echter voegt onze 15" (38cm) sub beslist wat toe (al gebruiken we hem sporadisch) Je krijgt hiermee het echte "buikgevoel" (geen hoorbare maar voelbare bass)

We hebben voor een relatief grote sub gekozen omdat hij wel over de bassunits van de front heen moet komen.

Kanonkogelinslagen in "Master and Commander" of de scene "Echo game" in The flying Daggers MOET je ooit gehoord hebben met een goede sub.

Grt Roger.

Phenom
30-05-2010, 10:10
Oke bedankt voor de reactie heb namelijk ook nog wel wat blu rays hier hangen waar ik ook nog wel dacht van dat kan beter.

net even een e-mail weg gestuurd over de spesificaties van de set om dat er een set staat afgebeeld met sub en al voor maar 460 euro als het compleet is tog maar even gouw de scooter verkopen en de jamo er voor in de plek.

Ed Lewis
30-05-2010, 11:54
Als er een sub bij zit is die 460 euro geen geld in ieder geval, ik heb de 5.0 voor 400 gekocht een maand of 5 terug.
Ik zou ook even nakijken/vragen wat voor sub het dan precies is, passief of actief bijv., want dat schijnt ook nogal te schelen in de kwaliteit, naar mijn bescheiden weten verdient Actief altijd de voorkeur.
En je kan natuurlijk altijd eerst de 5.0 kopen en er daarna een leuke Sub bij zoeken.

Even ter info, alles zat bij mij in 1 doos en die was behoorlijk groot en een tikkie aan de zware kant, dat is wel iets om rekening mee te houden als je hem zelf gaat ophalen.

Ik ga door dit topic nu ook wel twijfelen om er een sub bij te nemen tzt...
Dat zal de missus leuk vinden :-P

Gerco Stuivenberg
30-05-2010, 12:16
De HCS 3 is een set zonder sub en dus een 5.0. Die krijg je nl. alleen bij de HCS 5(Sub 200) en de HCS 6(Sub 250). Beide zijn aktief

Phenom
30-05-2010, 12:53
oke bedankt voor de info had vanmorgen al een mailtje weg gestuurd stond namelijk op de site van ze dat er wel!! een actieve sub bij zit is kijken wat ze zeggen als hij er wel bij zit dus gelijk doen.
groet jonathan

Ed Lewis
30-05-2010, 17:16
Er huist erg veel verkeerde info op internet wat dat betreft, ik ben de 5.1 ook al een paar keer tegen gekomen onder de naam HCS 3.
Dus wellicht bedoelen ze bij die winkel de HCS 5.

Phenom
30-05-2010, 18:02
inderdaad, ben nu voor de zekerheid maar even gaan kijken naar,
Jamo S 606 HCS 5 maar zit nog in twijfel met de HCS 6.
als het goed is is aleen de sub anders 200watt voor de HCS 5 en
250watt HCS 6.

iemand sugesties?

Gerco Stuivenberg
31-05-2010, 10:42
Er huist erg veel verkeerde info op internet wat dat betreft, ik ben de 5.1 ook al een paar keer tegen gekomen onder de naam HCS 3.
Dus wellicht bedoelen ze bij die winkel de HCS 5.
Ik denk eerder dat er dan een verkeerde afbeelding bij staat om te suggereren dat er ook ook een sub bij zit. ;)


inderdaad, ben nu voor de zekerheid maar even gaan kijken naar,
Jamo S 606 HCS 5 maar zit nog in twijfel met de HCS 6.
als het goed is is aleen de sub anders 200watt voor de HCS 5 en
250watt HCS 6.

iemand sugesties?
Nog een verschillen tussen de sub van de HCS 5 en van de HCS 6 is dat die van de HCS 5 'downward firing' is en van de HCS 6 'forward firing'. Met dit gegeven lijkt het verstandiger om de set te kiezen met de sub die het het best bij de opstelling en de mogelijk en beperkingen van jouw opstelling past. :)

Ed Lewis
31-05-2010, 11:47
Ik denk eerder dat er dan een verkeerde afbeelding bij staat om te suggereren dat er ook ook een sub bij zit. ;)

Dat lijkt waarschijnlijker ja :-P



Nog een verschillen tussen de sub van de HCS 5 en van de HCS 6 is dat die van de HCS 5 'downward firing' is en van de HCS 5 'forward firing'. Met dit gegeven lijkt het verstandiger om de set te kiezen met de sub die het het best bij de opstelling en de mogelijk en beperkingen van jouw opstelling past. :)

Die moet je even uitleggen, dat zijn nieuwe termen in mijn woordenlijst ;)
klinkt logisch genoeg, Downward staat de sub naar beneden gericht en forward de kamer in, maar in welke situatie is 1 van de 2 het beste ?
Kleine kamer naar benee, grote kamer naar voren ? of is dat erg kort door de bocht en wellicht verkeerd om :-P

DVDProfilersFilmgek
31-05-2010, 11:57
inderdaad, ben nu voor de zekerheid maar even gaan kijken naar,
Jamo S 606 HCS 5 maar zit nog in twijfel met de HCS 6.
als het goed is is aleen de sub anders 200watt voor de HCS 5 en
250watt HCS 6.

iemand sugesties?

http://www.jamo.com/eu-en/products/home-cinema-systems/

Ja, koop de set zonder sub en koop er zelf een zwaardere van eventueel een ander merk bij, als je er tenminste de ruimte voor hebt. Een echte sub heeft een forse woofer en een zware versterker, uit een speldeknop komt nu eenmaal geen bas.

http://www.jamo.com/eu-en/products/s-606-hcs-3-description/

Al met al zou ik daarintegen wel de prijs/kwaliteit van de verschillende setjes in de gaten houden en als je er voor bijna niets de sub bij krijgt is dat altijd mooi meegenomen, kun je dan verpatsen of als 2e erbij zetten.

De uiteindelijke afweging zul je toch zelf moeten maken(y)

Gerco Stuivenberg
31-05-2010, 12:24
Die moet je even uitleggen, dat zijn nieuwe termen in mijn woordenlijst ;)
klinkt logisch genoeg, Downward staat de sub naar beneden gericht en forward de kamer in, maar in welke situatie is 1 van de 2 het beste ?
Kleine kamer naar benee, grote kamer naar voren ? of is dat erg kort door de bocht en wellicht verkeerd om :-P
Welke van de twee het beste is, wordt bepaald door de plaats waar de sub moet komen, de akoestische mogelijkheden van de inrichting en de mogelijkheden van de luidsprekers.

Plaats je de sub in een hoek en is er voldoende mogelijkheid om de lage tonen via de vloer te verspreiden omdat bvb de stoelen hoge poten hebben, dan is 'downward firing' het beste. Nadeel van deze is wel dat deze de hogere lage frekwenties niet zo mooi kunnen weergeven als een 'forward firing', wat bij LFE vaak wel nodig is.

Kun je de sub vrij opstellen en richten en wil je ook een goede weergave van LFE's, dan kun je beter een 'forward firing' nemen.

Zit het er tussen in, dan zou je voor 'downward firing' kunnen kiezen en dan -zoals ik ook met mijn Dali heb gedaan- een speciale voet kunnen maken waardoor de lage tonen uit de onderkant meer naar voren worden gestraald. ;)

DVDProfilersFilmgek
31-05-2010, 12:31
Die moet je even uitleggen, dat zijn nieuwe termen in mijn woordenlijst ;)
klinkt logisch genoeg, Downward staat de sub naar beneden gericht en forward de kamer in, maar in welke situatie is 1 van de 2 het beste ?
Kleine kamer naar benee, grote kamer naar voren ? of is dat erg kort door de bocht en wellicht verkeerd om :-P


Dat lijkt waarschijnlijker ja :-P

Nee, niet waarschijnlijk, er zijn gewoon verschillende setjes met en zonder sub, Gerco had zich beter moeten informeren.

Over front en downfiring subs kun je niet even zeggen welke de beste is, dit hangt af van heel veel factoren, zoals oa vloermateriaal en plaatsing.

Hier een voorbeeld van een discussie:

http://forums.audioholics.com/forums/showthread.php?t=13108

Phenom
31-05-2010, 14:44
Oke hier heb ik wat aan, Aan het ander ook natuurlijk.
maar dit wist ik niet dus bedankt.

mvg jonathan

binenkort even foto`s maken van de setup nu mischien wat duidelijker

Ed Lewis
31-05-2010, 15:43
Kijk ook nog even hier http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=79
Een aantal dingen om te weten als je speakers gaat kopen, zeer informatief.

Phenom
01-06-2010, 19:11
Oke tog besloten om voor de Jamo s 606 HCS 5 te gaan http://www.coolsound.nl/product/22027/jamo_s_606_hcs_5_51_speakerset_dark_apple

als iemand hem goedkoper heeft gezien hoor ik het graag.

nu even mijn volgende vraag,de onkyo tx-sr607 is die zoizo krachtig genoeg om de boksen goed te ondersteunen.

JaMo s 606 HCS,
Het continu vermogen is 130 watt en het piekvermogen 210 watt. las ik op internet
(heeft iemand presiese watt`s ?)

DVDProfilersFilmgek
01-06-2010, 19:32
Oke tog besloten om voor de Jamo s 606 HCS 5 te gaan http://www.coolsound.nl/product/22027/jamo_s_606_hcs_5_51_speakerset_dark_apple

als iemand hem goedkoper heeft gezien hoor ik het graag.

nu even mijn volgende vraag,de onkyo tx-sr607 is die zoizo krachtig genoeg om de boksen goed te ondersteunen.

JaMo s 606 HCS,
Het continu vermogen is 130 watt en het piekvermogen 210 watt. las ik op internet
(heeft iemand presiese watt`s ?)

Nette prijs, heb ook even voor je gekeken, maar ze zetten er wel eens de verkeerde plaatjes bij, zodoende durf ik nu even niets te roepen, deze was ook niet duur:

http://www.elektrokoopjes.nl/Shop/Geluid/Luidsprekers/Luidsprekerset/20554/Jamo-S-606-HCS-3-SUB-200-LUID-SET.html

MAAR, daar laat het plaatje de duurdere sub zien en hebben ze het over de 200 ipv de 250.

Het lijkt mij dat de 607 ruim voldoende vermogen heeft om alles netjes aan te sturen, al zijn er hier die denken dat er op een zuil al gelijk een kermis versterker moet komen.
Zolang je de boel niet voluit open gooit en je oren en je verstand gebruikt heb je niets te vrezen, boerenl.llen krijgen daarintegen wel alles kapot:-(

Ed Lewis
01-06-2010, 20:03
http://www.eshop.nl/winkel/Speaker_set/Jamo_Studio_S_606_HCS_5_kersen.html

Hier heb ik hem gekocht en zelf afgehaald in Tilburg, was de goedkoopste die ik toen kon vinden deze komt op 555,-

Is de 607 nog wel te verkrijgen trouwens ?
Omdat er sindskort een 608 op de markt is, die ondersteund onder meer als extra THX, HDMI 1.4 en 3D geluid als ik me niet vergis, verder is hij hetzelfde dacht ik.

Phenom
01-06-2010, 21:18
oke bedankt zag de 607 staan op een folder van een winkel in de buurt voor 300 euro had al op internet gekeken maar waren duurder dus dat leek mij wel wat. maar beter even kijken naar de 608 dan gelijk maar even goed doen.

Ed Lewis
02-06-2010, 05:33
oh 300 euro, das wel een nette prijs, ik meen dat de 608 net iets boven de 400 zit.

Phenom
02-06-2010, 08:40
ja had ik ook al gezien maar binnenkort maar even kijken of de actie nog geld.

DVDProfilersFilmgek
02-06-2010, 16:27
oh 300 euro, das wel een nette prijs, ik meen dat de 608 net iets boven de 400 zit.


Zeker een nette prijs, nu moet hij nog even gaan afwegen waar de belangen liggen;)

Phenom
02-06-2010, 21:24
warschijnlijk bij de 608 (y)

groet jonathan

Ed Lewis
14-06-2010, 14:53
Zelf net als extra een Jamo sub 250 aangeschaft, House of Flying daggers erin, het klinkt allemaal net ietsjes beter nu, bedankt voor de tip !
De 250 heeft trouwens net als de 200 downward firing in plaats van forward zoals ik hier en daar ben tegengekomen.

Gerco Stuivenberg
15-06-2010, 14:56
Je hebt dus één die er uit ziet als in het bijgesloten plaatje. De woofer zit hierbij achter het frontje aan de voorkant. Het is daarom een 'forward firing'.

Zou je misschien een foto kunnen posten van de poort deze zich aan de onderkant bevindt? Op de site van Jamo lijkt het er nl. op dat deze aan de achterkant is geplaatst. Boven de versterker-module zit aan de achterkant nl. een sleuf. Of zit er aan de onderkant een passieve woofer?

Ed Lewis
15-06-2010, 16:49
Dat is hem inderdaad, de voorkant is van hout, alhoewel het lijkt of er doek voor zit op de foto, de woofer hangt aan de onderkant en er zit achter bovenin een sleuf inderdaad.
Dus mijn logische redenering was als ie aan de onderkant hangt is het downward firing ?
Of sla ik de plank nu weer mis:-P

DVDProfilersFilmgek
15-06-2010, 21:43
Dat is hem inderdaad, de voorkant is van hout, alhoewel het lijkt of er doek voor zit op de foto, de woofer hangt aan de onderkant en er zit achter bovenin een sleuf inderdaad.
Dus mijn logische redenering was als ie aan de onderkant hangt is het downward firing ?
Of sla ik de plank nu weer mis:-P

Volgens mij sla je de spijker op z'n kop(y)

Ed Lewis
16-06-2010, 05:43
Nog een laatste vraag, ik kan de zuilen Bi-amp aansluiten, nou begrijp ik dat dan de woofer en tweeters apart aangestuurd worden op die manier, maar is dat ook automatisch meteen beter.
Of moet je dat juist doen als je een aparte Sub hebt ?
Ik kan daar niet veel info over vinden en in de gebruiksaanwijzing van de receiver staat alleen dat het kan, in die van Jamo staat verder helemaal niets, die is echt belabberd slecht.
Wat raden jullie aan ?

Oh ja en hoe stel je zon sub nou het beste in eigenlijk ?
0-180 graden en cut off frequentie zijn weer nieuwe begrippen voor me :-P

DVDProfilersFilmgek
16-06-2010, 09:05
Nog een laatste vraag, ik kan de zuilen Bi-amp aansluiten, nou begrijp ik dat dan de woofer en tweeters apart aangestuurd worden op die manier, maar is dat ook automatisch meteen beter.
Of moet je dat juist doen als je een aparte Sub hebt ?
Ik kan daar niet veel info over vinden en in de gebruiksaanwijzing van de receiver staat alleen dat het kan, in die van Jamo staat verder helemaal niets, die is echt belabberd slecht.
Wat raden jullie aan ?

Oh ja en hoe stel je zon sub nou het beste in eigenlijk ?
0-180 graden en cut off frequentie zijn weer nieuwe begrippen voor me :-P

Over biamping zijn de meningen zeer verdeeld, er zijn bergen artikelen over geschreven, heb dat zelf ook wel eens gedaan, je zou de zoekfunctie eens moeten gaan gebruiken. :idea:

De 0 -180 is gewoon een kwestie van proberen welke stand het beste resultaat geeft, is geen regel voor.

Stel je frequentie zodanig in dat er een kleine overlap is met je gewone speakers, dan valt er geen gat.

Voorbeeld: sub kan van 25 tot 150 Hz
Je speakers kunnen van 55Hz tot 22KHz
Stel de sub in op 70 Hz/80Hz

Gerco Stuivenberg
16-06-2010, 15:17
Dat is hem inderdaad, de voorkant is van hout, alhoewel het lijkt of er doek voor zit op de foto, de woofer hangt aan de onderkant en er zit achter bovenin een sleuf inderdaad.
Dus mijn logische redenering was als ie aan de onderkant hangt is het downward firing ?
Of sla ik de plank nu weer mis:-P
Weet ik niet. Vanwege het doek lijkt het er op dat er een woofer aan de voorkant zit. Als je schrijft dat er een woofer aan de onderkant zit, zou het kunnen zijn dat deze sub 2 woofers heeft en een poort aan de achterkant. Het is dan een sub die zowel 'downward firing' als 'forward firing' is. Of de ene is een aktieve en de andere een passieve (zonder spreekspoel en magneet) als alternatief voor een poort. :|

Stel dat er alleen een woofer aan de onderkant zou zitten. Waarom heeft de sub dan een poot over de hele breedte van de voorkant en zit er een doek aan de voorkant? :?


Over biamping zijn de meningen zeer verdeeld, er zijn bergen artikelen over geschreven, heb dat zelf ook wel eens gedaan, je zou de zoekfunctie eens moeten gaan gebruiken. :idea:

De 0 -180 is gewoon een kwestie van proberen welke stand het beste resultaat geeft, is geen regel voor.

Stel je frequentie zodanig in dat er een kleine overlap is met je gewone speakers, dan valt er geen gat.

Voorbeeld: sub kan van 25 tot 150 Hz
Je speakers kunnen van 55Hz tot 22KHz
Stel de sub in op 70 Hz/80Hz
Of jij beter bi-amping kunt gebruiken, kun je zelf bepalen door zelf te experimenteren. ;)

De cross-over frekwentie laten de meesten door de receiver regelen, omdat dan alle frekwenties van de LFE goed weergegeven worden. Wil jij dit ook door de receiver laten doen, dan stel je die van de sub zelf in op de hoogste frekwentie. :)

Ed Lewis
16-06-2010, 16:54
Er zit geen doek aan de voorkant van de sub dit lijkt wel heel erg zo op de foto, maar dit is gewoon een houten plaat.

verder erg bedankt voor de aanvullende informatie, ik ga eens wat experimenteren en zal het stukje over Bi-amp nog even zoeken en nalezen.
Allemaal zeer nuttige info (y)

DVDProfilersFilmgek
16-06-2010, 18:47
Er zit geen doek aan de voorkant van de sub dit lijkt wel heel erg zo op de foto, maar dit is gewoon een houten plaat.

verder erg bedankt voor de aanvullende informatie, ik ga eens wat experimenteren en zal het stukje over Bi-amp nog even zoeken en nalezen.
Allemaal zeer nuttige info (y)

Over dat Bi amping..... dat is niet 1 stukje, kan je nog wel een week in verdwalen;)

Zijn heel leuke dingen en meningen over geschreven, de zin en de onzin ervan..... bezint eer gij begint:rolleyes: maar dat is mijn mening;)

Ed Lewis
16-06-2010, 19:00
Over dat Bi amping..... dat is niet 1 stukje, kan je nog wel een week in verdwalen;)

Zijn heel leuke dingen en meningen over geschreven, de zin en de onzin ervan..... bezint eer gij begint:rolleyes: maar dat is mijn mening;)

Ik heb al het 1 en ander gevonden, met zoeken kwam ik aan de 4 paginas vol topics, er zijn genoeg vragen over, maar het is allemaal wel iets duidelijker nu, ga me er nog wat meer in verdiepen.
Er dwaalt genoeg stof over rond hier in ieder geval :-)

DVDProfilersFilmgek
16-06-2010, 19:28
Ik heb al het 1 en ander gevonden, met zoeken kwam ik aan de 4 paginas vol topics, er zijn genoeg vragen over, maar het is allemaal wel iets duidelijker nu, ga me er nog wat meer in verdiepen.
Er dwaalt genoeg stof over rond hier in ieder geval :-)

Mooi, lees het allemaal een beetje door en als je dan komt met gerichte vragen(als je die nog hebt na al het lezen) gaan we fijn weer verder;) (y)

Gerco Stuivenberg
17-06-2010, 10:54
Er zit geen doek aan de voorkant van de sub dit lijkt wel heel erg zo op de foto, maar dit is gewoon een houten plaat. Dat is dan wel slordig van Jamo. Een 'downward firing' er uit laten zien als een 'forward firing' die ook nog eens helemaal vrij opgesteld moet worden. Dit om te voorkomen dat de sub de lage tonen niet goed de ruimte in stuurt. :(

Ed Lewis
05-07-2010, 18:29
Dat is dan wel slordig van Jamo. Een 'downward firing' er uit laten zien als een 'forward firing' die ook nog eens helemaal vrij opgesteld moet worden. Dit om te voorkomen dat de sub de lage tonen niet goed de ruimte in stuurt. :(

Beetje verlate reactie nog van mij...
Maar, het is zo dat er in die 2 dwars poten nog weer schroefdraad zit.
Dus het lijkt me dat hij net als de zuilen op van die puntige pootjes moet komen, zodoende komt hij dan wel helemaal vrij van de grond.
Helaas zaten die er alleen niet bij...
Enig idee waar je die dingen los kan kopen ?
Ze moeten trouwens iets anders zijn als die van de zuilen, die van de zuilen draai je van bovenaf door de plaat en deze gaan er van onder in, het is wel allebei M8 schroefdraad.

Nu heb ik op mijn werk pootjes van rubber liggen, zeg maar net zoiets als onder een wasmachine zit, zou dat ook gewoon goed zijn ?
Ik bedoel, mag een sub op rubbber voetjes staan of zijn die puntige pootjes aan te raden, eventueel met daaronder van die conische kunstof voeten ter bescherming van de vloer ?

Gerco Stuivenberg
06-07-2010, 12:43
Als je een zachte vloerbedekking hebt kun je beter harde pootjes gebruiken. Voor harde vloerbedekking kun je ze wel gebruiken. Dan helpt het ook tegen contactgeluiden. ;)

peptalk
06-07-2010, 12:47
Wat ook veel gedaan wordt is een tegel onder de sub plaatsen, van beton of hard natuursteen(bij voorkeur marmer).

Ed Lewis
06-07-2010, 17:52
Ik heb hier plavuizen liggen, dus ik laat de huidige pootjes zitten dan.

Bedankt (y)

Gerco Stuivenberg
07-07-2010, 12:27
In dat geval kun je het beste een tegel nemen met daaronder bvb een stuk tapijt. De tegel zorgt ervoor dat de subwoofer niet kan wiebelen en dat de pootjes of spikes geen krassen kunnen maken en het stuk tapijt dat de tegel goed blijft liggen en dat je geen last hebt van contaktgeluiden. ;)