PDA

Bekijk de volledige versie : Minority Report [Blu-ray Disc]



Koen Koene
05-06-2010, 10:04
Minority Report

De goed verzorgde HD-versie van Steven Spielbergs geslaagde sciencefiction prent.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4204)

rrjobse
05-06-2010, 12:22
Hier kan ik het helemaal mee eens zijn, was zeer positief verrast over deze uitgave. Krasjes/beschadigingen zijn me niet opgevallen. Heerlijke film die je makkelijk meerdere keren kunt beleven.

Alphabet
05-06-2010, 13:10
Goede recensie, en dit wordt een absolute aanschaf.
Maar één vraagje: wanneer krijgt een Blu-ray het predikaat topper, gezien de vele "bolletjes" ??

Albert Kostwinder
05-06-2010, 13:37
Prachtige release! (y) Ik kan mij ook geen krasjes of vuiltjes heugen. Waar dan?

Ludo Keeris
05-06-2010, 13:45
Maar één vraagje: wanneer krijgt een Blu-ray het predikaat topper, gezien de vele "bolletjes" ??

Wanneer beeld, geluid en extra's minimaal een 9 scoren (dus 4,5 bolletjes). Bij deze release komt de extra's een half bolletje tekort.

pietdvd
05-06-2010, 13:59
Nette beoordeling. De nieuwe extra's zijn op zich maar 3 bolletjes waard, als je daar de 5 bolletjes van de eerdere dvd bij optelt kom je op een mooi gemiddelde van 4.

Koen Koene
05-06-2010, 15:23
Ik kan mij ook geen krasjes of vuiltjes heugen. Waar dan?
Overal ;) Maar effe serieus, als je goed kijkt zie je regelmatig kleine witte spettertjes in het beeld opduiken, met hier een daar een wat grotere beschadiging. Zie het bijgevoegde screenshot voor een voorbeeld. Deze duren maar een fractie van een seconde, dus vandaar dat het (zoals ook in de recensie vermeld) alleen opvalt als je er specifiek naar op zoek bent.

1320

Coen P.
05-06-2010, 16:15
Eens met de review, verplichte aanschaf dit! Pas geleden weer gezien en nog steeds genieten geblazen! (op het Spielberg einde na)

Werner
05-06-2010, 18:55
Zeer mooie, nette uitgave, aangenaam beeld en geluid, en voor mij zijn de extra's meer waard. Akkoord, d'r staat geen audiocommentaar op; het is algemeen geweten dat Spielberg daar geen voorstander van is.

Albert Kostwinder
06-06-2010, 14:10
Overal ;) Maar effe serieus, als je goed kijkt zie je regelmatig kleine witte spettertjes in het beeld opduiken, met hier een daar een wat grotere beschadiging. Zie het bijgevoegde screenshot voor een voorbeeld. Deze duren maar een fractie van een seconde, dus vandaar dat het (zoals ook in de recensie vermeld) alleen opvalt als je er specifiek naar op zoek bent.

1320

Wow, top beeld en jij gaat op 2 frames in een seconde letten voor een spettertje... Knap...haha :mrgreen:

Maar zal eens kijken naar die scene. Vraag is nu eigenlijk. Heeft men dit bewust gedaan? is het nalatigheid.....wie belt Spielberg even??? :)

-Jaap-
06-06-2010, 15:44
De bron is 35mm film, dus een krasje (hoe klein ook) kan altijd voorkomen.

Ik zal er de volgende keer eens op letten, als je goed kijkt valt het vaak wel op. (ik zie in de bios ook met het blote oog waar in de aftiteling het stukje metaalfolie geplakt zit om het licht aan te laten gaan)

Albert Kostwinder
07-06-2010, 12:51
Ok, maar als er soms een krasje zichtbaar is en van dien niveau dat je er echt speciaal naar moet gaan zoeken heb ik er geen moeite mee. Ik zou het dan niet eens in de puntentelling mee laten wegen en als je projecteert lijkt het nog filmisch ook.

Ik vraag mij gewoon wat dingen af nu.

In dit geval was het een nieuwe film naar video transfer die door Spielberg en Kaminski is gedaan en gecontroleerd. Ze hebben hierbij de laatste digitale tools gebruikt om het beeld te fine tunen zodat deze lijkt zoals het origineel was bedoelt. Heeft men dan de spetters laten zitten voor het filmisch effect; als je de film doorneemt lijkt het mij toch dat je dit ziet, hoort het in dit geval dan wel zo?. Of is men ze vergeten en is hun check niet erg grondig geweest? Gewoon wat dingetjes die ik mij dan afvraag aangezien spetters enz. tegenwoordig weg te halen zijn... Wie zal het dus zeggen? :)

Melzz
07-06-2010, 16:26
http://www.dvd.nl/images/reviews/4204/cover.jpg

Mijn God.....geef de hoesontwerper aub een cursus photoshop! Oerlelijke cover met een volledig onnatuurlijk ogende Tom Cruise.

Coen P.
07-06-2010, 17:29
Eensch Mel, de hoes is verschrikkelijk slecht. Inspiratieloze bagger. De film daarentegen (y)

BrianB
07-06-2010, 19:00
Ok, maar als er soms een krasje zichtbaar is en van dien niveau dat je er echt speciaal naar moet gaan zoeken heb ik er geen moeite mee. Ik zou het dan niet eens in de puntentelling mee laten wegen en als je projecteert lijkt het nog filmisch ook.

Ik vraag mij gewoon wat dingen af nu.

In dit geval was het een nieuwe film naar video transfer die door Spielberg en Kaminski is gedaan en gecontroleerd. Ze hebben hierbij de laatste digitale tools gebruikt om het beeld te fine tunen zodat deze lijkt zoals het origineel was bedoelt. Heeft men dan de spetters laten zitten voor het filmisch effect; als je de film doorneemt lijkt het mij toch dat je dit ziet, hoort het in dit geval dan wel zo?. Of is men ze vergeten en is hun check niet erg grondig geweest? Gewoon wat dingetjes die ik mij dan afvraag aangezien spetters enz. tegenwoordig weg te halen zijn... Wie zal het dus zeggen? :)

Het probleem met dat soort spetters is dat die of automatisch weg te halen zijn (door die manier worden vaak per ongeluk ook andere dingen verwijdert) of met de hand, wat erg veel tijd en geld kost. Spielberg en Kaminski zullen het dus misschien niet gezien hebben, of ze vonden het wel iets hebben. Mij is het persoonlijk niet opgevallen, en spettertjes vind ik (mits het niet al te gek is) sowieso niet echt storend.

Thaman
29-07-2010, 10:20
http://www.dvd.nl/images/reviews/4204/cover.jpg

Mijn God.....geef de hoesontwerper aub een cursus photoshop! Oerlelijke cover met een volledig onnatuurlijk ogende Tom Cruise.
Dit noem ik muggeziften

jerox
01-08-2010, 12:45
http://www.dvd.nl/images/reviews/4204/cover.jpg

Mijn God.....geef de hoesontwerper aub een cursus photoshop! Oerlelijke cover met een volledig onnatuurlijk ogende Tom Cruise.
Het is wel een SF film gast.;)

Jeroen D
05-08-2010, 10:54
Dit noem ik muggeziften

Het is muggenziften, niet muggeziften (y)