PDA

Bekijk de volledige versie : TV vind analoge zenders niet



BlackQueen
05-06-2010, 16:38
Ik heb sinds donderdag een nieuwe TV, de Philips 46 PFL9704.
Heb deze met HDMI aangesloten op de Humax 5050C voor de digitale en HD zenders.
Nu probeer ik in het menu van de TV onder installatie de analoge zenders op de TV te krijgen maar dit wil maar niet lukken.

In het menu ga ik naar installatie zenders > Automatische installatie > Zenders installeren > Selecteer uw land > Antenne of kabel.
Ik selecteer dan kabel alhoewel ik niet zeker weet of dat de juiste keus is.

Via de optie kabel krijg je dan een kader waar je een netwerkfrequentie van je kabelaar moet invullen, in mijn geval 372.00.
Dan na start aangeklikt te hebben gaat hij naar digitale en analoge zenders zoeken maar die vind hij dus niet, ze blijven beide op nul staan.

Waarschijnlijk doe ik iets niet goed maar ik weet niet wat.

DVDProfilersFilmgek
05-06-2010, 21:40
Ik heb sinds donderdag een nieuwe TV, de Philips 46 PFL9704.
Heb deze met HDMI aangesloten op de Humax 5050C voor de digitale en HD zenders.
Nu probeer ik in het menu van de TV onder installatie de analoge zenders op de TV te krijgen maar dit wil maar niet lukken.

In het menu ga ik naar installatie zenders > Automatische installatie > Zenders installeren > Selecteer uw land > Antenne of kabel.
Ik selecteer dan kabel alhoewel ik niet zeker weet of dat de juiste keus is.

Via de optie kabel krijg je dan een kader waar je een netwerkfrequentie van je kabelaar moet invullen, in mijn geval 372.00.
Dan na start aangeklikt te hebben gaat hij naar digitale en analoge zenders zoeken maar die vind hij dus niet, ze blijven beide op nul staan.

Waarschijnlijk doe ik iets niet goed maar ik weet niet wat.

Ik zou eens antenne proberen, want dat is in weze de analoge kabel, je kunt eigenlijk al op je vingers natellen dat als je 372.00 moet invullen dit te maken heeft met digitale televisie.;)

marconist
06-06-2010, 08:38
Zoals de filmgek al aangeeft: "antenne" gebruiken.
Tevens moet er een gewoon coaxkabeltje aanwezig zijn van de antenneuitgang van de Humax naar de antenneingang van de Philips. Dit om het analoge kabelsignaal aan de Philips toe te voeren.
Succes verzekerd. ;)

BlackQueen
06-06-2010, 15:15
Bedankt voor jullie reacties, het is gelukt. :lol: