PDA

Bekijk de volledige versie : Ander Plasma scherm ,de moeite waard ?



ramrod
08-06-2010, 18:23
Hoi ,

Ik heb momenteel de Hitachi 42PD9700 , 42" inch scherm.
Dit scherm heb ik nu al weer zo,n 4 jaar en bevalt nog steeds goed , dit scherm kreeg destijds erg goede reviews ook qua geluid .

Ben me nu aan het oriƫnteren op een ander plasma scherm , wil dan een 46" of zelfs een 50" .

Is het de moeite waard om dit "oude" scherm te vervangen door een nieuw plasma scherm ,zou er een verbetering qua beeld te zien zijn of zal dit niet veel verschil opleveren.

Ik kijk via de schotel met Canaal Digitaal.

Willem

Michael Hamers
08-06-2010, 19:32
Je zult zeker verschil gaan zien. De technieken zijn in 4 jaar tijd erg hard vooruit gegaan. De tv die je nu hebt ondersteund daarnaast slechts 1080i (1024x1080) en alle nieuwe tv's zijn native FullHD (1920x1080), dus ondersteunen 1080p/24. Daarnaast zullen contrast, kleuren, zwartniveau en stroomverbruik enorme sprongen voorwaarts hebben gemaakt. Dus ja, het is zeker de moeite waard. Vooral in combinatie met HDtv en blu-ray. Dan kan ik je gelijk de Panasonic G20 serie aanraden.

Gerco Stuivenberg
09-06-2010, 11:01
Je zult zeker verschil gaan zien. De technieken zijn in 4 jaar tijd erg hard vooruit gegaan. De tv die je nu hebt ondersteund daarnaast slechts 1080i (1024x1080) en alle nieuwe tv's zijn native FullHD (1920x1080), dus ondersteunen 1080p/24. Daarnaast zullen contrast, kleuren, zwartniveau en stroomverbruik enorme sprongen voorwaarts hebben gemaakt. Dus ja, het is zeker de moeite waard. Vooral in combinatie met HDtv en blu-ray. Dan kan ik je gelijk de Panasonic G20 serie aanraden.
Het paneel van de Hitachi heeft volgens mij een resolutie van 1024 x 768 en de TV is een HD-Ready die 720p en 1080i ondersteund. De info die je middels Google hebt gevonden, klopt dus waarschijnlijk niet.

Met zo'n formaat is het zeker aan te raden om deze te vervangen door een Full HD. ;)

Michael Hamers
09-06-2010, 11:06
Het paneel van de Hitachi heeft volgens mij een resolutie van 1024 x 768 en de TV is een HD-Ready die 720p en 1080i ondersteund. De info die je middels Google hebt gevonden, klopt dus waarschijnlijk niet.

Met zo'n formaat is het zeker aan te raden om deze te vervangen door een Full HD. ;)

Dit is wat ik vond op www.hdtvorg.co.uk:

Although its not what we have come to know as Full HD (1,920 x 1,080) the resolution of the 42PD9700 is unusual at 1,024 x 1,080. It will be interesting to see if the 1,080 horizontal lines will make a difference to picture quality with sources such as Sky TV (1080i).

De TV is dus weldegelijk 1080i volgens deze specs. Maar laten we er geen doekjes om winden. De TS zal bij het aanschaffen van een nieuwe TV enorme sprongen voorwaarts maken.

ramrod
09-06-2010, 12:14
Hij is inderdaad 1080i volgens de gebruiksaanwijzing .

Als het een ander plasma scherm wordt kom je al snel bij Panasonic terecht dacht ik zo er is verder weinig keuze tav andere merken met ook een goede beeld kwaliteit, of zie ik iets over het hoofd?

Hou zijn die nieuwe modellen dan tav weergave van televisie kanalen is SD kwaliteit , hier geeft de Hitachi ook een erg goed beeld dacht dat ik ergens had gelezen dat huidige generatie plasma schermen SD kwaliteit zenders niet echt fijn weergeven ?

Ik kijk 90% tv (Canalal Digitaal, Homecast 9000HD) de andere 10% dvd.

Michael Hamers
09-06-2010, 14:57
Je geeft zelf al aan dat je via Canal Digitaal kijkt. Dus via een decoder. Waar veel moderne tv's op struikelen is juist de weergave van analoge tv. Dus gewoon via de kabel. Digitale tv gaat meestal wel goed. Ik heb zelf een Pana plasma en SD beeld van dvd's en vanaf mijn kabelontvanger zijn bijzonder goed. Mede omdat mijn BR speler de dvd's upscaled en omdat de kabelontvanger het kabelsignaal upscaled. Desalniettemin is de scaler van de Pana zelf ook prima en kun je voor SD in mijn ogen juist beter voor plasma gaan dan lcd.

ramrod
10-06-2010, 10:48
Een aantal modellen hebben een CI kaart module slot , kan ik met mn Canal Digitaal kaart en module nu deze in de tv steken ,schotel aansluiting op de tv aansluiten en heb ik dan beeld of zie ik wat over het hoofd ?Of hoe werkt het dan wel ?

Willem

Als er tussen de PIONEER PDP-5080XD en de nieuwe Panasonic TX -50G20 "moet" worden gekozen welk heeft dan de voorkeur , zijn de Pioneer schermen nog steeds de mooiste/beste ?

Gerco Stuivenberg
10-06-2010, 13:16
Schermen met een dergelijke resolutie zullen dan bij wijze van experiment ontwikkeld zijn als compromis tussen SD en HD. :?


Een aantal modellen hebben een CI kaart module slot , kan ik met mn Canal Digitaal kaart en module nu deze in de tv steken ,schotel aansluiting op de tv aansluiten en heb ik dan beeld of zie ik wat over het hoofd ?Of hoe werkt het dan wel ?
Als de bij de TV ingebouwde ontvanger geschikt is voor DVB-S, zal het vast wel werken. ;)

Ik weet alleen niet of dit dan ook voor de HD zenders geldt. :?

Michael Hamers
10-06-2010, 15:23
Als er tussen de PIONEER PDP-5080XD en de nieuwe Panasonic TX -50G20 "moet" worden gekozen welk heeft dan de voorkeur , zijn de Pioneer schermen nog steeds de mooiste/beste ?

Als je nog voor een mooie prijs de Pioneers kunt vinden dan zou ik die zeker nemen als die in het budget pas. Echter gebruikt de G20 veel van de Pioneer technieken en zul je daar ook absoluut geen slechte koop aan hebben.

ramrod
10-06-2010, 17:39
Die Pioneer moet 1500 kosten , nieuw in doos , lijkt me opzich een redelijke prijs of is toch nog aan de hoge kant , nadeel alleen dat er geen speakers bij zitten .

Michael Hamers
10-06-2010, 17:42
Dat is zeker een mooie prijs en ik zou er als ik het geld voor had niet eens over na hoeven denken. En die speakers...tja...ik heb mijn tv nu anderhalf jaar en ik heb de ingebouwde speakers, niet overdreven, geen seconde gebruikt. Ik speel altijd het geluid over de receiver omdat het geluid van een tv zelf toch altijd te wensen overlaat...

ramrod
10-06-2010, 17:51
Ok ik zal eens langs die zaak gaan de prijs leek me ook wel ok .

Ik ben zelf meer een TV kijker en luister nu ook altijd gewoon via de luidsprekers van de tv heb er niet zo'n probleem mee , maar eens kijken wat een paar speakers moeten kosten ,dacht dat pioneer er ook optioneel speakers bij had .

ramrod
11-06-2010, 12:18
Denk niet dat de Pioneer door gaat deze heeft een resolutie van 1,365 x 768, dat is dus geen FullHD/BR kwaliteit en dat is toch wel wat ik dit keer wil , jammer.

Michael Hamers
11-06-2010, 16:34
Denk niet dat de Pioneer door gaat deze heeft een resolutie van 1,365 x 768, dat is dus geen FullHD/BR kwaliteit en dat is toch wel wat ik dit keer wil , jammer.

Oh dat wist ik idd ook niet. Dan zou ik in jouw geval voor de G20 gaan. Dat is echt een schitterend scherm...

Harrie van Geleuken
13-06-2010, 11:55
Het paneel van de Hitachi heeft volgens mij een resolutie van 1024 x 768 en de TV is een HD-Ready die 720p en 1080i ondersteund. De info die je middels Google hebt gevonden, klopt dus waarschijnlijk niet.

Met zo'n formaat is het zeker aan te raden om deze te vervangen door een Full HD. ;)

Ik heb thans een Pioneer 436 RXE...HD ready....is het ook de moeite waard om deze te gaan vervangen..? (bijv.Panasonic V-20 serie)
Overigens is de beeldkwaliteit zeer goed...is wel ruim 4 jaar !

Michael Hamers
13-06-2010, 15:58
Ik heb thans een Pioneer 436 RXE...HD ready....is het ook de moeite waard om deze te gaan vervangen..? (bijv.Panasonic V-20 serie)
Overigens is de beeldkwaliteit zeer goed...is wel ruim 4 jaar !

Het vervangen van welke tv dan ook die al 4 jaar oud is voor een nieuwer model is zeker de moeite waard, mits je in dezelfde prijsklasse gaat zoeken als de tv die vervangen gaat worden. Als je nu een Pioneer HD ready hebt zou ik voor een Pioneer of Panasonic plasma gaan. Ik heb nu anderhalf jaar een Panasonic plasma die ik heb laten kalibreren en het kijkt fantastisch.

ramrod
13-06-2010, 16:52
Moet zeggen dat ik in mn zoektocht naar een ander scherm nu heel wat voorbij heb zien komen maar ik vindt het onderlinge verschil bij plasma schermen van een ouder model ,nu rond de 700euro tot zo,n 2000euro nieuwe modellen wel heeel erg klein ,als ik zelfs het verschil al zie ,er stond een Pana G20 en een wat oudere Philips plasma ,nou ik zag echt geen verschil hoor ,was een HD uitzending .Volgens mij moet je er geen wonderen van verwachten .

Michael Hamers
13-06-2010, 20:24
Moet zeggen dat ik in mn zoektocht naar een ander scherm nu heel wat voorbij heb zien komen maar ik vindt het onderlinge verschil bij plasma schermen van een ouder model ,nu rond de 700euro tot zo,n 2000euro nieuwe modellen wel heeel erg klein ,als ik zelfs het verschil al zie ,er stond een Pana G20 en een wat oudere Philips plasma ,nou ik zag echt geen verschil hoor ,was een HD uitzending .Volgens mij moet je er geen wonderen van verwachten .

Als je de beelden in een winkel als referentiemateriaal neemt dan lijkt het idd allemaal erg veel op elkaar. Zet je echter een goed ingestelde Panasonic of nieuwe Samsung naast een oudere tv in je huiskamer, dan zie je weldegelijk verschil.

ramrod
13-06-2010, 21:26
Tja dat zal wel maar ik moet mn keuze toch in de winkel maken , denk niet dat ze er 3 bij me thuis neerzetten om ze daar te verglijken ,was het maar zo .

Claudio Santulli
13-06-2010, 23:37
Allereerst, ik heb meerdere plasma's gehad, maar pas sinds de Kuro is het FullHD, echter was het niet het FullHd wat bij de Kuro het verschil maakte, maar het zwart niveau, de intensiteit, de kleuren. Mijn scherm is zo zwart, dat ik balken en dergelijke geheel niet waarneem. Zwart is het canvas van beeld, en laat dat nou bij deze modellen enorm zijn verbeterd. De voordelen van Plasma nemen nog meer toe. Het is dus zeer de moeite waard om je wat oudere plasma om te ruilen voor een nieuwe. Dan mag je best wonderen verwachten... :-)

Ik heb een Pioneer PDP6090, en in mijn ervaring geeft deze nog steeds echt het mooiste beeld, zeker als je bedenkt dat hij al een tijdje op de markt is, en de pana's net nieuw. Maar die hebben wel weer de teckniek van Pioneer overgenomen. De Pioneers zijn toppers, maar de pana's eigenlijk ook.

Ik zou persoonlijk altijd voor FullHD gaan, al is het maar voor BD's op 1080/24p, maar ja, als je dan moet buigen, dan maar voor dat model.

Maar zoals je al zegt, kijk en oordeel.
Want als je het niet kan zien, maakt het ook niet echt uit! ;-)

Harrie van Geleuken
14-06-2010, 20:50
Het vervangen van welke tv dan ook die al 4 jaar oud is voor een nieuwer model is zeker de moeite waard, mits je in dezelfde prijsklasse gaat zoeken als de tv die vervangen gaat worden. Als je nu een Pioneer HD ready hebt zou ik voor een Pioneer of Panasonic plasma gaan. Ik heb nu anderhalf jaar een Panasonic plasma die ik heb laten kalibreren en het kijkt fantastisch.

Zelf overweeg ik wel eens om een Loewe Individual LCD of de laatste serie met led backlight . (40 of 46 )..Superscherp in een prijsklasse van de Pioneer van 4 jaar oud ! Z,n geld waard of....is Loewe meer voor minder ?

peptalk
14-06-2010, 21:24
Zelf overweeg ik wel eens om een Loewe Individual LCD of de laatste serie met led backlight . (40 of 46 )..Superscherp in een prijsklasse van de Pioneer van 4 jaar oud ! Z,n geld waard of....is Loewe meer voor minder ?
Volgens mij is het antwoord op Loewe al gegeven in het door jezelf geopende Loewe topic.....

Harrie van Geleuken
15-06-2010, 15:14
Volgens mij is het antwoord op Loewe al gegeven in het door jezelf geopende Loewe topic.....

Inderdaad....alleen zou ik wel eens willen weten in hoeverre LED beter zou zijn...Mijn eerste indruk in de winkel was tegenvallend....

Toch maar op zoek naar een Pioneer LX 50 Full HD plasma voor zover die nog ergens te koop staat !

ramrod
15-06-2010, 15:48
Ik ga van de week de 50V20 bestellen ,goeie prijs alleen kan hij pas eind JULI worden geleverd.

Ik heb hem nu zien spelen en ik vind het er goed uit zien zelfs het uiterlijk is wel ok ,jammer dat hij niet in het zwart leverbaar is .

Misschien dat de Pioneers nog steeds wat beter zijn maar het prijs verschil vind ik erg groot,als je er nog 1 vind.

Claudio Santulli
15-06-2010, 15:50
Nou deze Pana is ook niet slecht hoor. Beter is een relatief begrip.
Veel plezier met je aankoop straks.