PDA

Bekijk de volledige versie : Stigmata [DVD]



Koen Crijns
19-07-2001, 00:02
Stigmata [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=74)

Ettepet
19-08-2001, 00:00
Ik vond het geluid behoorlijk tegenvallen bij deze film, zeker omdat er bij de review zo hoog over op wordt gegeven.

Buiten allerlei kunstmatig klinkende (surround) omgevingsgeluiden wordt er te weinig gebruik gemaakt van de achterluidsprekers bij de special effects en ook de muziek klinkt puur van voren. Vergelijk alleen al de muziek eens met die van The English Patient! Van mij krijgt deze film wat betreft geluid een rating van hooguit 3 1/2 ster.

Nathan Strik
19-08-2001, 01:22
Ik vind het geluid wel snor bij deze film hoor. En de film zelf is een onverwachte verrassing voor me geweest. Geweldige film, en supermooi gefilmd met dat "Skip Bleaching" proces...

Paul Ranft
19-08-2001, 23:27
Voor "Skip Bleachng" moet je eens Pitch Black bekijken....

Nathan Strik
20-08-2001, 00:06
Gezien, wist niet eens dat deze ook met skip bleaching was gedaan. Wel vielen mij de hele gave kleurenfilters op (alles blauw in de blauwe zon, etc.)
Deed me ook een beetje denken aan Traffic...



Voor "Skip Bleachng" moet je eens Pitch Black bekijken....

Matthijs M.
27-09-2001, 08:45
Een absolute TOP film. Mijn persoonlijk favoriet, en na ongeveer 20x zien nogsteeds spannend en kippevel opwekkend.

Als je houdt van onderstaande films zou je Stigmata ook eens moeten kijken:

- Seventh Sign
- Prophecy 1/2/3
- The Omen
- End of Days (zie review)

Luther Hartog
10-12-2001, 23:07
Ik heb gehoord dat er een re-release van Stigmata komt. Is hier wat meer bekend over?

Luther Hartog
10-12-2001, 23:09
Waarom heeft deze film trouwens niet het stempel "TOPPER"?

R.Franzen
28-01-2002, 23:15
Het viel mij bij deze film op dat er op een aantal momenten een piepklein wit puntje op het beeld zit. Dat duurt twee tellen en dan verdwijnt het.
Weet iemand hoe dit te verklaren is? Ik heb een 'gewone' TV en het gebeurde ook op de zwarte balken. :confused:

Brian Slotboom
27-04-2002, 01:55
Ik sluit me helemaal aan bij de rest. Ik heb em inmiddels in mn collectie. Ontzettend goed verhaal

Maarten van Krimpen
25-08-2003, 07:49
Ik ga mee met al deze meningen boven. Heb er over het algemeen zeer slechte dingen van gelezen (daar ga ik toch altijd een beetje op af), maar dat was echt gezeik. :? Prachtige film, die ik eigenlijk toch maar eens een keertje moet kopen...

Gabriel B.
25-08-2003, 15:47
Prachtfilm. Niet meer en zeker niet minder.

Swanski
01-06-2004, 17:53
is een mooie, duistere film

met name het verhaal/einde is best sterk.

sfeer daarentegen had weer wat beter gekund, sfeer is bij dit soort films heel belangrijk en had wat beter gekund vind ik...

al met al een 6,5 :!:

scheur
01-06-2004, 18:52
In tegenstelloing tot het bovengenoemde, moet ik helaas de spelbreker vormen. :cry:
Ik vond dit een zeer slaapverwekkende film.... :evil:
Maar ja verschil moet er zijn.

Kaplan
01-06-2004, 20:33
Ik wil er nog wel aan toevoegen dat ik het maar een matige film vond.

Het begint veel belovend. De Brazilliaanse priester die zeg maar het ware evangelie heeft gevonden, maar tegen het machtige Rome het lootje legt is een mooi uitgangspunt. De kapster die vervolgens door aanraking met zijn "rozary" als een doorgeefluik van de priester/God lijkt te gaan fungeren gaat me te ver. De overvloed aan symboliek in snelle camera bewegingen die volgt gaat dan snel vervelen.

Op zich boeit het thema religeuze thrillers/horror me wel, The Exorcist en The Omen bevielen me goed en ik kan niet wachten op een verfilming van de da Vinci Code.

Ron-G
13-06-2004, 20:03
Goeie film verhaal is boeiend en is soms lekker creepy zoals het moment waarop Patricia Arquette als kapster het verhaal in het Arameens op haar muur schrijft, dan voel je de spanning van het onbekende........heerlijk moment, lekker griezelen, maar daar heb ik dan ook gelijk het enigste minpuntje van deze film te pakken, die stukjes zitten er te weinig in, er werd hier al eerder over "sfeer" gesproken en die had ook naar mijn inziens wat heftiger gemogen, deze film valt natuurlijk in de catagorie waar de Excorsist ook in valt en deze was duidelijk qua sfeer enger, maar ok de Excorcist is natuurlijk een soort van maatstaf in dit genre, Stigmata heeft natuurlijk naar deze film gekeken en er ook duidelijk uit gepikt, ook een geest uitdrijving enz enz.

Maar dat maakt deze film zeker niet minder vond hem redelijk spannend en als je van dit genre houd is hij zeker het aanschaffen waard.

Beeld en geluid zijn zeker dik voor elkaar al kan ik hier niet helemaal meegaan dat het "super" geluid is, het was aardig maar zeker niet top.......

tommz
02-07-2004, 18:12
hee
mooi verhaal
met die pater of wat is het ook en dat die dan zijn geest via die kralenketting over brengt aan het meisje
verder eng sfeertje
geweldig :D

Joost v.d. Ham
02-07-2004, 20:33
hele verrassende film!

Wizz-Art
04-07-2004, 20:49
De sfeer is een van de factoren die me het meest beviel aan deze film, op sommige momenten angstaanjagend en het acteerwerk is ook goed, bijzonder verassende film.

Richard B.
18-07-2004, 01:37
Ik zag hem net op de BBC. Het is een heel wisselende film: sommige delen zijn erg goed gedaan (het mysterie rondom het ontstaan van de stigmata vlak na het begin) maar andere delen juist weer heel matig (het thriller-achtige einddeel van de film wat ERG hollywood-achtig is). Er is inderdaad flink leentje-buur gespeeld met The Exorsist, maar Stigmate benaderd die film geen moment: het realisme en gebrek aan 'show' van The Exorsist is veel angstaanjagender dan de meer standaard schrikeffecten van Stigmata.

Al met al zou ik deze film denk ik een 7- geven denk ik. De manier waarop het gefilmd is is erg mooi maar het verhaal is inhoudelijk nogal matigjes.

Swanski
18-07-2004, 03:56
mwah,

ik vind de sfeer niet erg sterk en niet helemaal goed uitgewerkt...

het verhaal is redelijk met een einde dat nix verpest en ook best aardig is gevonden, vind het niet typisch een "erg hollywood-achtig" einde...> de reden dat ik deze dvd heb verkocht is dat er leukere films zijn in dit genre met vooral een betere sfeer!

Ron-G
18-07-2004, 15:09
Noem er eens paar Swanski buiten de Exorcist als je wil, vind deze films namelijk erg moeilijk te vinden, zonder dat het gelijk al te slasher-achtig word, hou niet zo van slasher movies maar wel van het meer "grote onbekende" griezelen, zoals de Excorsist, en in dit geval Stigmata, je mag ook pm sturen anders gaan we misschien hier teveel off-topic, bv mijn dank.