PDA

Bekijk de volledige versie : Panasonic G20 instellingen, tips enz



skank
11-06-2010, 11:59
Gelieve hier je instellingen enzo te posten over de pana G20

Momenteel heb ik hem staan op THX en met sharpness op 0
is het nodig om het contrast te verlagen de eerste uren?
want ik weet het niet meer

de ene zegt ja, de andere zegt ja speciaal met slides, en nog een andere zegt, och tegenwoordig is dat niet meer nodig...

ik weet het niet meer...

Gerco Stuivenberg
11-06-2010, 14:55
Contrast hoeft als het goed is, nooit voluit te staan. Anders wordt het beeld te fel en het paneel te warm. ;)

Marcel den Haan
11-06-2010, 15:28
Ik dacht dat als hij op THX staat je niks hoefde aan te passen.

ramrod
11-06-2010, 15:58
Ik dacht dat ik ergens gelezen had als THX AAN stond dat dit een minder beeld geeft bij SD uitzendingen.

En hoe het "moet" staan bepaal je zelf toch ,als JIJ het mooi vindt is het toch goed?

skank
12-06-2010, 08:01
Ik dacht dat ik ergens gelezen had als THX AAN stond dat dit een minder beeld geeft bij SD uitzendingen.

En hoe het "moet" staan bepaal je zelf toch ,als JIJ het mooi vindt is het toch goed?
thx setting is nog altijd geen callibratie, hoewel het er vrij dicht bij komt
vandaar mn vraag nr de prof settings (hoe wel dit ook bij iedereen anders is, volgens het licht enzo) kan het misschien toch een leidraad zijn

contrast staat geloof ik standaard in thx mode op 36
nu was mijn vraag of ik dit nog lager moet zetten de eerste 200 uur?

johnsmeets
12-06-2010, 11:57
Niet je teveel gek laten maken door die ene post op het andere forum van ingebrande logo
Ontspan en ga een paar foto,s maken hint hint haha

skank
12-06-2010, 12:04
Niet je teveel gek laten maken door die ene post op het andere forum van ingebrande logo
Ontspan en ga een paar foto,s maken hint hint haha

die zijn al gepost :)

Jurgen76
13-06-2010, 12:17
Heb de G20 nu ook een tijdje en nog steeds een super tv. Heb nog steeds niks aan de instellingen veranderd, kijk alles op de stand cinema of thx en dat vind ik prima zo. Merkte wel dat het felle nederland 1 logo een tijdje zichtbaar blijft nu ik zoveel voetbal kijk. Staat bijna non stop op NL1 tijdens het wk. Maar het was geen inbranden want naar een tijdje is het weg.

skank
14-06-2010, 07:03
Heb de G20 nu ook een tijdje en nog steeds een super tv. Heb nog steeds niks aan de instellingen veranderd, kijk alles op de stand cinema of thx en dat vind ik prima zo. Merkte wel dat het felle nederland 1 logo een tijdje zichtbaar blijft nu ik zoveel voetbal kijk. Staat bijna non stop op NL1 tijdens het wk. Maar het was geen inbranden want naar een tijdje is het weg.
heb jij soms ook last van veranderende zwarte balk links? ik bedoel soms is hij 3 vingers dik, soms 2 , soms 1
(enkel bij hdzender via digicorder)

Michael Hamers
14-06-2010, 07:36
heb jij soms ook last van veranderende zwarte balk links? ik bedoel soms is hij 3 vingers dik, soms 2 , soms 1
(enkel bij hdzender via digicorder)

Dat heeft gewoon te maken met de uitzending zelf. Als een tv zender wel in HD uitzend, maar net niet beeldvullend, dan zie je die zwarte randjes.

skank
14-06-2010, 08:23
Dat heeft gewoon te maken met de uitzending zelf. Als een tv zender wel in HD uitzend, maar net niet beeldvullend, dan zie je die zwarte randjes.
ook als het dezelfde film/aflevering is?
akkoord de ene uitzending heeft zwarte balkjes links en rechts, de andere niet...
maar bij dezelfde aflevering ook? de ene keer is het 2 vingers, dan 3vingers dik, dan 1 vinger, en allemaal in dezelfde aflevering
bij 3 vingers valt het trouwens erg op dan, dat het beeld als het ware tegen de rechterrand geplakt staat en links een balk heeft
ik heb fotos hiervan , zal ze morgen posten
ik denk dat links en rechts toch even breed zou moeten zijn ? (de zwarte balken) dat is dus niet het geval

Michael Hamers
14-06-2010, 08:26
Ik heb antwoord gegeven in je eigen topic. Stel je vraag op 1 plek aub. Houdt het wat overzichtelijker.

custommicron
16-06-2010, 12:43
SKANK, jouw software (firm ware?) is die 2.005? of 2.004?

skank
16-06-2010, 13:00
SKANK, jouw software (firm ware?) is die 2.005? of 2.004?
2.405 dacht ik
das de laatste

custommicron
16-06-2010, 13:07
weet ik niet, ik lees van sommige dat ze 2.005 of 2.006 hebben. Wazig :rolleyes:

skank
16-06-2010, 13:09
weet ik niet, ik lees van sommige dat ze 2.005 of 2.006 hebben. Wazig :rolleyes:
mja
inderdaad, heb ik ook al gelezen.. Geen idee hoe het juist zit
ik weet enkel dat ik de laatste heb, want hij vindt geen updates meer :)

peptalk
16-06-2010, 13:11
Kijk eens op de Pana site.
Bij Philips zijn de updates eerder op de site te downloaden en via usb te verwerken dan waar de TV 'kijkt' naar updates, misschien bij Pana ook wel?

Esteban
19-06-2010, 11:38
Ik begin zo stilletjesaan te twijfelen of ik met de enorm aangeprezen G20 wel de juiste beslissing maak.

skank
20-06-2010, 06:43
Ik begin zo stilletjesaan te twijfelen of ik met de enorm aangeprezen G20 wel de juiste beslissing maak.
hoezo?

Verder voor iedereen

Om blurays te bekijken zet ik hem in THX stand met scherpte op 0
geen enkel andere instelling verander ik (ook niet bv brightness of contrats omlaag om in te spelen)

Tot nu toe geen enkel probleem
Ik let er wel op dat ik geen films zie met zwarte balken...
en gamen vermijd ik ook nog

Verder om gewoon tv kijken, zet ik hem op stand normaal (zeker overdag)
en voor de wii; zet ik hem in spelmodus

Peter Porrio
23-06-2010, 08:26
Ik heb sinds gisteren de TX-P42G20ES en heb 'm ingesteld op de "Cinema" stand i.p.v. "THX". Ik vind deze stand een nog net wat beter plaatje geven dat "THX". Hij geeft nu al een fantastisch beeld bij digitale TV (SD en HD) en DVD (upgescaled 1080P). Oh ja, voor de liefhebbers even een fotootje:

http://www.porrio.nl/ht/kast.JPG

Mijn vorige plasma heb ik destijds ook gelijk op "Cinema" gezet, kleurtemperatuur "Warm", en kleurbeheer "Uit". Na 200 uur inspelen was het beeld nog steeds zo goed dat ik 'm nooit meer anders heb gezet ;)

skank
23-06-2010, 11:41
G42? welk model is dat?

Peter Porrio
23-06-2010, 12:07
G42? welk model is dat?

Foutje...moet uiteraard de TX-P42G20ES zijn :oops:
Tot dusver geeft ie prima beeld:
- Geen rare zaken in beeld;
- Geen ingebrande logo's na het kijken van voetbal op Ned1 gisteravond;
- Geen floating blacks waargenomen.

custommicron
23-06-2010, 12:25
Foutje...moet uiteraard de TX-P42G20ES zijn :oops:
Tot dusver geeft ie prima beeld:
- Geen rare zaken in beeld;
- Geen ingebrande logo's na het kijken van voetbal op Ned1 gisteravond;
- Geen floating blacks waargenomen.

Blij dat deze jou goed bevalt!!
Game je er momenteel ook op?
Ook voor jou, mijn nederig verzoek, welke firmware zie je vermeld staan?

Peter Porrio
23-06-2010, 12:30
Blij dat deze jou goed bevalt!!
Game je er momenteel ook op?
Ook voor jou, mijn nederig verzoek, welke firmware zie je vermeld staan?

Ja, ik heb een Wii die ik via de componentkabel heb aangesloten zodat de resolutie 480p is. Gisteren even een potje tafeltennis in Sports Resort gedaan en dat ging prima.

De firmware heb ik vandaag geüpdatet naar 2.405

skank
23-06-2010, 19:30
Ja, ik heb een Wii die ik via de componentkabel heb aangesloten zodat de resolutie 480p is. Gisteren even een potje tafeltennis in Sports Resort gedaan en dat ging prima.

De firmware heb ik vandaag geüpdatet naar 2.405

zet jij bij de wii, je tv op SPEL modus?

Marcel den Haan
23-06-2010, 20:47
Ik zou toch de stand THX eens wat langer proberen. Deze stand komt echt het dichtst bij gekalibreerde waarden, met andere woorden het natuurlijkste beeld. Kleur warm heeft al helemaal niet de voorkeur bij mij, maar dat is ook persoonlijk. Verder een mooi scherm, maar toch wel iets te klein gezien je kijkafstand, afgaande op de foto dan.

Peter Porrio
24-06-2010, 06:48
zet jij bij de wii, je tv op SPEL modus?

Ik heb 'm voor de Wii ook staan op de "CINEMA" stand. Dit geeft prima beeld. Ik ga de "SPEL" stand nog wel even proberen.

@Marcel: ook de "THX" stand ga ik nog eens nader bekijken. Qua schermgrootte kan het natuurlijk altijd groter (wilde eigenlijk de 46 inch versie kopen). Maar ik woon niet alleen in huis en een maat groter wilde mijn vriendin niet. Nou prima, het is geven en nemen in een relatie ;). En onder de streep ben ik erg blij met deze TV. Zit op 2,5 meter afstand.

skank
24-06-2010, 08:01
Ik heb 'm voor de Wii ook staan op de "CINEMA" stand. Dit geeft prima beeld. Ik ga de "SPEL" stand nog wel even proberen.

@Marcel: ook de "THX" stand ga ik nog eens nader bekijken. Qua schermgrootte kan het natuurlijk altijd groter (wilde eigenlijk de 46 inch versie kopen). Maar ik woon niet alleen in huis en een maat groter wilde mijn vriendin niet. Nou prima, het is geven en nemen in een relatie ;). En onder de streep ben ik erg blij met deze TV. Zit op 2,5 meter afstand.
Zoals reeds boven vermeld, zou ik toch ook sterk de THX stand proberen

ik doe het als volgt
Voor games (wii) zet ik hem zeker op SPEL stand
voor blurays en dvds op THX
en soms overdag voor gewoon tv op NORMAAL

Peter Porrio
24-06-2010, 08:09
Zoals reeds boven vermeld, zou ik toch ook sterk de THX stand proberen

ik doe het als volgt
Voor games (wii) zet ik hem zeker op SPEL stand
voor blurays en dvds op THX
en soms overdag voor gewoon tv op NORMAAL

Vanmiddag maar even de TV op THX zetten(y) Gebruik jij voor de Wii ook de (apart aan te schaffen) componentkabel? Dit geeft een flinke verbetering aan het beeld.

Gisteren ook de TV even op het netwerk aangesloten. Dat Viera Cast is wel grappig (Youtube, aandelenkoersen en weerbericht). De Media Server heb ik ook geprobeerd en hiermee de mappen op mijn iMac uit kunnen lezen. Foto's werkt prima, video pakt hij alleen DivX en DVD VOB bestanden (ondertitels kun je helaas niet selecteren).

Hopelijk brengt Panasonic hier nog een update voor uit zodat we ook van HD bestanden kunnen genieten.

skank
24-06-2010, 08:25
Vanmiddag maar even de TV op THX zetten(y) Gebruik jij voor de Wii ook de (apart aan te schaffen) componentkabel? Dit geeft een flinke verbetering aan het beeld.

Gisteren ook de TV even op het netwerk aangesloten. Dat Viera Cast is wel grappig (Youtube, aandelenkoersen en weerbericht). De Media Server heb ik ook geprobeerd en hiermee de mappen op mijn iMac uit kunnen lezen. Foto's werkt prima, video pakt hij alleen DivX en DVD VOB bestanden (ondertitels kun je helaas niet selecteren).

Hopelijk brengt Panasonic hier nog een update voor uit zodat we ook van HD bestanden kunnen genieten.

Zorg er wel voor dat de ruimte toch wel wat verduisterd is voor THX
Voor de wii gebruik ik inderdaad een componentkabel
ik zie wel het verschil niet echt tov die andere kabel, maar dat was ook op een andere tv, nu is het allemaal wat groter en lijkt het mij niet echt op te vallen, maar het zal wel aan mij liggen

Tv is bij mij ook op het netwerk aangesloten en ook even vieracast geprobeerd, maar dat viel mij eigenlijk dik tegen !
Buiten youtube spreekt het mij totaal niet aan eigenlijk en er zitten nog zoveel vakjes leeg, dat ik er eigenlijk nu niet meer naartoe zal kijken naar gans die viera cast, tenzij het in de toekomst ferm uitgebreid is

De media server zal ik ook nog eens proberen, maar wederom zie ik het nut niet echt
vermits je constant je computer ook moet aan laten staan, wat weer elektriciteit verbruikt, wil ik perse fotos bekijken , zet je het toch gewoon op stick of dvd en kan je gewoon ook genieten , en moet die computer niet staan draaien

ik vind die 2 dingen dus wel wat omslachtig

Peter Porrio
24-06-2010, 08:33
Heb je in het instellingen menu van je Wii het beeld wel ingesteld op HDTV? Anders stuurt ie geen 460p uit. Het beeld oogt dan zeker rustiger dan wanneer je een scart gebruikt. Dat Viera Cast is ook niet meer dan grappig, was ook meer om 'ns uit te proberen.

Ik was zelf van plan om te zijner tijd een Media streamer te kopen (AC Ryan PlayOn! of Xstreamer) om zo de content op mijn PC te kunnen bekijken. Wanneer Panasonic deze functionaliteit optimaliseert, scheelt me dit weer een extra kastje.

skank
24-06-2010, 08:41
Heb je in het instellingen menu van je Wii het beeld wel ingesteld op HDTV? Anders stuurt ie geen 460p uit. Het beeld oogt dan zeker rustiger dan wanneer je een scart gebruikt. Dat Viera Cast is ook niet meer dan grappig, was ook meer om 'ns uit te proberen.


Heb ik gedaan ja :)



Ik was zelf van plan om te zijner tijd een Media streamer te kopen (AC Ryan PlayOn! of Xstreamer) om zo de content op mijn PC te kunnen bekijken. Wanneer Panasonic deze functionaliteit optimaliseert, scheelt me dit weer een extra kastje.

Je bedoelt dan enkel audio of ook video?
HD streamen naar je tv gaat niet optimaal heb ik gelezen...
i dunno of panasonic dit gaat optimaliseren
als je mij wat voordelen kan opsommen wil ik die mediaserver ook wel eens proberen, maar nu zie ik het nut niet echt

Peter Porrio
24-06-2010, 08:46
Je bedoelt dan enkel audio of ook video?
HD streamen naar je tv gaat niet optimaal heb ik gelezen...
i dunno of panasonic dit gaat optimaliseren
als je mij wat voordelen kan opsommen wil ik die mediaserver ook wel eens proberen, maar nu zie ik het nut niet echt

Zo'n (externe) media streamer kan bijna alle audio- en videoformaten uitlezen vanaf USB disk of via het netwerk (afhankelijk van model). Dan kun je bijvoorbeeld je audio- en videobestanden op een NAS zetten, of in gedeelde mappen op je PC.

De media streamer sluit je via HDMI aan op je TV en dan kun je dus alle (HD) content die je op je PC hebt staan afspelen op je TV. Dat streamen van HD niet goed zou gaan, klopt niet. Ik heb vrienden met een Xstreamer en een Popcorn Hour. Dat gaat voortreffelijk. Ook ISO bestanden van DVD's kunnen ze zo weergeven.

Als Panasonic de software aan kan passen zodat de TV dit ook allemaal kan (speelt nu alleen DivX en DVD + wat audio formaten), scheelt het weer 100 a 150 euro voor een aparte media streamer.

skank
24-06-2010, 08:50
Zo'n (externe) media streamer kan bijna alle audio- en videoformaten uitlezen vanaf USB disk of via het netwerk (afhankelijk van model). Dan kun je bijvoorbeeld je audio- en videobestanden op een NAS zetten, of in gedeelde mappen op je PC.

De media streamer sluit je via HDMI aan op je TV en dan kun je dus alle (HD) content die je op je PC hebt staan afspelen op je TV. Dat streamen van HD niet goed zou gaan, klopt niet. Ik heb vrienden met een Xstreamer en een Popcorn Hour. Dat gaat voortreffelijk. Ook ISO bestanden van DVD's kunnen ze zo weergeven.

Als Panasonic de software aan kan passen zodat de TV dit ook allemaal kan (speelt nu alleen DivX en DVD + wat audio formaten), scheelt het weer 100 a 150 euro voor een aparte media streamer.

mm sinds bluray koop ik eigenlijk terug alles
vroeger zette ik wel eens dvds op mn pc, maar das nu ook verleden tijd...
ik verzamel terug :p

skank
04-07-2010, 10:05
Dit gevonden
Er is een hotelmenu met wat handige opties. Zo heb ik mijn ingang standaard op hdmi gezet en volume op 0.

--------------------------------------------------------
Volgende opties zijn nog steeds beschikbaar:

Hotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.

-Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.

-Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.

-Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).

Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!

-Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.

-Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.

Service = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening) (VOOR GEVORDERDEN!)

hotelmenu is wel handig vind ik,iemand dit al geprobeerd?
maar het aantal uren waar dat de tv gespeeld heeft, waar zie je dat nu?

cyberson
25-07-2010, 06:40
Ik was benieuwd hoe je de software update van deze tv G20

skank
25-07-2010, 07:10
Ik was benieuwd hoe je de software update van deze tv G20
zou je moeten terugvinden in je handleiding
als je wilt dan zoek ik het even op, want ik weet het ook niet van buiten
of ging dit niet automatisch wanneer hij verbonden is met internet?

Esteban
25-07-2010, 10:02
Misschien lees ik erover, maar ik zag nog geen antwoord op de vraag : Is het nodig de 200 eerste uren deze plasma te laten inspelen? Maw. contrasten en dergelijke zo laag mogelijk. Vakman zei dat dit onzin is, toch graag tweede mening. ;)

Tips ivm perfecte instellingen zijn nog steeds welkom. Vooral over al dan niet in- en/of uitschakelen van beeldverbeteraars en dergelijke.

@ Peter Porrio, nice picture. Het doet me nog meer ongeduldig uitkijken naar woensdag. (levering, plaatsing van 42G20)

skank
25-07-2010, 12:39
Misschien lees ik erover, maar ik zag nog geen antwoord op de vraag : Is het nodig de 200 eerste uren deze plasma te laten inspelen? Maw. contrasten en dergelijke zo laag mogelijk. Vakman zei dat dit onzin is, toch graag tweede mening. ;)

Tips ivm perfecte instellingen zijn nog steeds welkom. Vooral over al dan niet in- en/of uitschakelen van beeldverbeteraars en dergelijke.

@ Peter Porrio, nice picture. Het doet me nog meer ongeduldig uitkijken naar woensdag. (levering, plaatsing van 42G20)

alle beeldverbeteraars uitzetten !
beeld op thx zetten en sharpness (scherpte) op 0
verder niks speciaals doen
gewoon kijken genieten

ivm inspelen, iedereen is toch de eerste 200 u voorzichtig:
wat ik doe is: letten dat je naar geen beeld kijkt met zwarte balken
thats it
ohja
in nederland schijnt het dat de logos daar fel zijn, bij ons in belgie is dat niet het geval dus geen probleem
voor de nederlanders... zou ik maken dat het logo buiten beeld valt
aspect ratio wijzigen dus indien nodig

na 200 u, nog meer genieten en eventueel laten callibreren

Esteban
25-07-2010, 13:27
Naast de kwestie : Eigenlijk is dat toch wel enigzins grappig. Komt 'n TV pronken met alle mogelijke beeldverbeteraars die er bestaan om de ultieme beleving te kunnen ondergaan, lees ik overal dat je die moet uitschakelen. :)

Scherpte blijvend op nul, of enkel tijdens de eerste 200 speeluren?

Thanks for the tips. ;)

Michael Hamers
25-07-2010, 15:25
Scherpte blijvend op nul, of enkel tijdens de eerste 200 speeluren?

Ik weet niet hoe het bij deze Pana zit, maar mijn Pana is gekalibreerd en de scherpte staat gewoon op default en dat is in het midden van de schuifbalk. Te veel scherpte is simpelweg niet mooi omdat er kunstmatig scherpte wordt toegevoegd aan het beeld. Dit levert de nodige artifacten op langs randen van fel gekleurde zaken in het beeld. Het beste is het om iets met fijne lijnen op het beeld weer te geven en de scherpte dan zodanig instellen dat het ook echt fijne lijnen blijven zonder dat er een donkergekleurde rand langs komt te liggen. Zoiets: http://img72.imageshack.us/img72/6831/scalingchart1080tf3.jpg Of zoiets: http://i174.photobucket.com/albums/w116/KenMasters_photo/Overscan-2.jpg

Vooral die laatste is populair bij veel beeldfanaten. Als je bij de laatste de scherpte te hoog zet, dan komen er zwarte randen langs de witte lijnen en witte randen langs de zwarte vlakken.

Michael Hamers
25-07-2010, 15:31
ivm inspelen, iedereen is toch de eerste 200 u voorzichtig:
wat ik doe is: letten dat je naar geen beeld kijkt met zwarte balken
thats it
ohja
in nederland schijnt het dat de logos daar fel zijn, bij ons in belgie is dat niet het geval dus geen probleem
voor de nederlanders... zou ik maken dat het logo buiten beeld valt
aspect ratio wijzigen dus indien nodig

na 200 u, nog meer genieten en eventueel laten callibreren

Jij bent wel erg paranoide. Het beeld op een plasma brandt echt niet zo snel meer in als dat vroeger het geval was. Ook al staat er een logo in beeld of wil je een film kijken met een andere aspect ratio dan 16:9, gewoon doen. Gewoon genieten. Of dit nu tijdens de eerste 200 uur is of niet. Waar je wél altijd op moet letten is dat je contrast en helderheid niet te hoog staan. Nooit niet, maar vooral de eerste 200 uur, maar verder is het idd gewoon genieten zoals je zelf al zegt. En het beeld gewoon het beeld laten zijn. Net of je 200 uur lang alleen maar naar 1 zender zit te kijken met een fel logo...:roll:

Mijn plasma had laatst licht last van inbranden, wat na een dag gewoon gebruik weer weg is getrokken. En het beeld dat ingebrand was, was na een uurtje of 8 nonstop guitar hero spelen waarbij de teller linksonder in beeld staat. Daarvan zag je de rand. Dus bij 8 uur echt statisch beeld zie je wel wat, maar nogmaals, met gewoon tv kijken en films kijken trekt dat weer weg. En dat zal met de nieuwere plasma's alleen maar weer zijn verbeterd.

cyberson
25-07-2010, 16:03
Ik was benieuwd hoe je de software update van deze tv G20

Iemand

peptalk
25-07-2010, 16:15
Ik was benieuwd hoe je de software update van deze tv G20

Iemand
Volgens mij heb ik hier op het forum wel eens gelezen dat Pana in NL niet wil dat je het zelf doet, maar via de Franse site zou je wel weer de SW kunnen downloaden.

skank
25-07-2010, 18:56
Ik weet niet hoe het bij deze Pana zit, maar mijn Pana is gekalibreerd en de scherpte staat gewoon op default en dat is in het midden van de schuifbalk. Te veel scherpte is simpelweg niet mooi omdat er kunstmatig scherpte wordt toegevoegd aan het beeld. Dit levert de nodige artifacten op langs randen van fel gekleurde zaken in het beeld. Het beste is het om iets met fijne lijnen op het beeld weer te geven en de scherpte dan zodanig instellen dat het ook echt fijne lijnen blijven zonder dat er een donkergekleurde rand langs komt te liggen. Zoiets: http://img72.imageshack.us/img72/6831/scalingchart1080tf3.jpg Of zoiets: http://i174.photobucket.com/albums/w116/KenMasters_photo/Overscan-2.jpg

Vooral die laatste is populair bij veel beeldfanaten. Als je bij de laatste de scherpte te hoog zet, dan komen er zwarte randen langs de witte lijnen en witte randen langs de zwarte vlakken.

scherpte blijvend op 0
waarom?
1. overal lees ik het op reviewssites dat het beter is deze op 0 te zetten
2. heb je zelf al eens van 5 (standaard) naar 0 gezet? je ziet niks van verschil
dus waarom dan op 5?
van mij mag je hem uiteraard op 5 zetten, maar ik zet hem op 0 :)

skank
25-07-2010, 18:59
Jij bent wel erg paranoide. Het beeld op een plasma brandt echt niet zo snel meer in als dat vroeger het geval was. Ook al staat er een logo in beeld of wil je een film kijken met een andere aspect ratio dan 16:9, gewoon doen. Gewoon genieten. Of dit nu tijdens de eerste 200 uur is of niet. Waar je wél altijd op moet letten is dat je contrast en helderheid niet te hoog staan. Nooit niet, maar vooral de eerste 200 uur, maar verder is het idd gewoon genieten zoals je zelf al zegt. En het beeld gewoon het beeld laten zijn. Net of je 200 uur lang alleen maar naar 1 zender zit te kijken met een fel logo...:roll:

Mijn plasma had laatst licht last van inbranden, wat na een dag gewoon gebruik weer weg is getrokken. En het beeld dat ingebrand was, was na een uurtje of 8 nonstop guitar hero spelen waarbij de teller linksonder in beeld staat. Daarvan zag je de rand. Dus bij 8 uur echt statisch beeld zie je wel wat, maar nogmaals, met gewoon tv kijken en films kijken trekt dat weer weg. En dat zal met de nieuwere plasma's alleen maar weer zijn verbeterd.

paranoide? moet jij dringend eens andere forums lezen ;)
ik heb er zoals gezegd geen last van, maar er zijn er toch aardig die wel last hebben.... en ingebrand
maw die na 3 weken spelen er nog altijd zijn ! dat noem ik dan toch geen retentie meer
maar goed, van mij niet gelaten hoor
ik zeg enkel maar dat er op bv htforums, tweakers, avforums, en avsforums mensen zijn die het wel zitten hebben
als de vraagsteller dit wil riskeren dan doet hij maar ;) ik pas toch echt op, en die 200 u zijn zo voorbij....
(om een voorbeeld te geven vooral tijdens het voetbal stonden de zenders nogal lang op hetzelfde beeld, dat zal nu wel wat minder zijn)
maar zoals ik dus zei, iedereen is vrij wat hij doet he, ik heb gewoon mijn tips meegedeeld die volgens mij wel belangrijk zijn...
wat hij/zij ermee doet, is een andere zaak :-P(y)

skank
25-07-2010, 19:00
Volgens mij heb ik hier op het forum wel eens gelezen dat Pana in NL niet wil dat je het zelf doet, maar via de Franse site zou je wel weer de SW kunnen downloaden.
Bij mij is het zo: gewoon een netwerkkabel in de tv pluggen en hij doet het automatisch ;)

Esteban
25-07-2010, 20:26
Ook aan Michael bedankt voor de tips. Van die afbeeldingen snap ik niets, maar misschien zal met dat duidelijk worden als hij voor m'n neus staat. ;) *telt af*

cyberson
28-07-2010, 15:03
De instelling intelligent frame creation en super ressolution hoe hebben jullie die staan

skank
28-07-2010, 15:14
De instelling intelligent frame creation en super ressolution hoe hebben jullie die staan
IFC OFF de andere ken ik niet van buiten :)

Esteban
28-07-2010, 18:39
Hij staat hier eindelijk! :D

Alleen de kleuren moet ik nog bijstellen ... Zonet Avatar eens geskipt met de verschillende standaard-instellingen. THX, Cinema, Normaal ... ze zijn allen zo donker dat je verscheidene zaken gewoon niet ziet. Ik denk bv. ook aan het shot uit 'The Two Towers', in geen enkele modus zie je het gebouw niet eens, tenminste de details. Dynamisch is dan weer over-the-top, maar wel indrukwekkend. Een gezond evenwicht zoeken dus ...

Maar ik ben op álle fonten zéér tevreden met de aankoop. ;)

skank
28-07-2010, 18:54
Hij staat hier eindelijk! :D

Alleen de kleuren moet ik nog bijstellen ... Zonet Avatar eens geskipt met de verschillende standaard-instellingen. THX, Cinema, Normaal ... ze zijn allen zo donker dat je verscheidene zaken gewoon niet ziet. Ik denk bv. ook aan het shot uit 'The Two Towers', in geen enkele modus zie je het gebouw niet eens, tenminste de details. Dynamisch is dan weer over-the-top, maar wel indrukwekkend. Een gezond evenwicht zoeken dus ...

Maar ik ben op álle fonten zéér tevreden met de aankoop. ;)

thx is echt wel de beste stand, overdag wanneer het licht is, kan dit wel iets te donker ogen, maar dan verduister je de kamer gewoon
normaal en dynamisch is veel te helder en niet mooi
cinema valt nog mee

Esteban
29-07-2010, 19:53
In alle eerlijkheid, ik vind ze altijd wat donker ogen. Op dit moment is het schemerdonker binnen, het beeld is nog steeds aan de donkere kant.

Anderzijds kan ik niet opgeluchter zijn dat ik de Samsung niet gekozen heb, de Panasonic geeft ook bij digitaal beeld (dus, 720) duidelijk, scherp en knap beeld. De zwartwaardes zijn fantastisch, inderdaad. En de DVD-upscaling is ongelooflijk goed.

Alleen véél te donker, imo. 'k Moet nog zoeken wat ik daar precies kan aan bijstellen ... "Helderheid", waar ik eerst aan dacht, heeft daar niets mee te zien.

skank
30-07-2010, 06:13
In alle eerlijkheid, ik vind ze altijd wat donker ogen. Op dit moment is het schemerdonker binnen, het beeld is nog steeds aan de donkere kant.

Anderzijds kan ik niet opgeluchter zijn dat ik de Samsung niet gekozen heb, de Panasonic geeft ook bij digitaal beeld (dus, 720) duidelijk, scherp en knap beeld. De zwartwaardes zijn fantastisch, inderdaad. En de DVD-upscaling is ongelooflijk goed.

Alleen véél te donker, imo. 'k Moet nog zoeken wat ik daar precies kan aan bijstellen ... "Helderheid", waar ik eerst aan dacht, heeft daar niets mee te zien.

hoe gebeurt die upscaling?
moet nl nog mn eerste dvd erop bekijken, gebeurt dit automatisch door de tv ,of bv door mijn blu-rayspel de bd 65?
of moet je het instellen zodat hij het doet?

Esteban
30-07-2010, 09:56
De BluRay-speler doet dit automatisch, je hoeft niets meer aan te passen of in te stellen. Als ultieme test heb ik de gewone DVD-speler ook even aangesloten, het verschil is ontzettend groot. Wel is het bij de ene DVD al wat beter dan de andere. En bij de DVD van "The Beach" bv. krijg ik aan de linker en rechterzijde een rode verticale rand die overgaat in een groene gloed van +/- 1cm breed. Bij de andere titels dan weer niet ... tjah. 'k Ben verder ook tevreden over de slimme technologie van Panasonic.

Overdag ben ik echter iets minder tevreden, het is aan de donkere kant wat het aangenaam kijken soms bemoeilijkt. lichtblauw/witte bewolkte lucht is eerder helemaal blauw, welke modes ik ook verkies. (test : eindscène Truman Show) Felle kleuren zijn niet fel, daar blijf ik bij. En donkere scènes zijn moeilijk om te zien. (test : The Two Towers, Avatar, King Kong ) Mijn scherm staat nochtans in een donkere hoek zonder enige lichtweerkaatsing. Ook 's avonds is het merkbaar donkerder, maar dan stoort het zelden.

skank
30-07-2010, 10:11
De BluRay-speler doet dit automatisch, je hoeft niets meer aan te passen of in te stellen. Als ultieme test heb ik de gewone DVD-speler ook even aangesloten, het verschil is ontzettend groot. Wel is het bij de ene DVD al wat beter dan de andere. En bij de DVD van "The Beach" bv. krijg ik aan de linker en rechterzijde een rode verticale rand die overgaat in een groene gloed van +/- 1cm breed. Bij de andere titels dan weer niet ... tjah. 'k Ben verder ook tevreden over de slimme technologie van Panasonic.

Overdag ben ik echter iets minder tevreden, het is aan de donkere kant wat het aangenaam kijken soms bemoeilijkt. lichtblauw/witte bewolkte lucht is eerder helemaal blauw, welke modes ik ook verkies. (test : eindscène Truman Show) Felle kleuren zijn niet fel, daar blijf ik bij. En donkere scènes zijn moeilijk om te zien. (test : The Two Towers, Avatar, King Kong ) Mijn scherm staat nochtans in een donkere hoek zonder enige lichtweerkaatsing. Ook 's avonds is het merkbaar donkerder, maar dan stoort het zelden.

Mmm vreemd. Ik heb avatar ook bekeken op BR en deze was toch echt niet donker
Er zat net juist veel detail in de donkere gedeeltes!
Ik begrijp wel niet dat het savonds nog donkerder is?
Je scherm toont toch geen donkerder beeld wanneer het avond wordt?
Je scherm blijft hetzelfde maar je omgeving wordt donkerder, hierdoor zou het scherm dus lichter moeten worden, en wordt het aangenamer kijken...

Esteban
30-07-2010, 23:04
Dat zeg ik ook niet, Skank. ;) Misschien wat ongelukkig geschreven, inderdaad. Wat ik bedoelde, zélfs 's avonds wanneer de ruimte niet verlicht is is het scherm behoorlijk donker, zéker in Cinema of THX-stand. Scènes die zich in heldere ruimtes afspelen of in de buitenlicht (klaarheldere dag), zijn helemaal niet klaar, laat staan helder. Alsof er een donkere doorkijk-folie over het scherm ligt. Het lijkt wel of het constant schemer is, Op dat gebied ben ik écht niet tevreden, teleurgesteld zelfs. 'The Beach', 'The Truman Show', 'Master and Commander', allemaal getest vanwege scenes met prachtige blauwe lucht ... en het lijkt wel ... hoe moet ik het omschrijven? Schemerdonker, of de kleur die je krijgt als de zon wat begint onder te gaan, een donkere gelige schijn. Wat onnatuurlijk ook. Bij 'Ice Age' valt het erg op. Hoe veel ik ook met alle mogelijkheden "knoei", de sneeuw is nooit wit, altijd wat geel, 'vuil' blauw of grijs. Échte klaarheid krijg ik er maar niet uit. Op elk ander scherm dat ik de film zag, is het wit.

Mijn ouders - die mijn bevindingen nog niet hadden gehoord - wisten meteen de opmerking te maken : "Mooi beeld, maar wel nogal donker hé?", "Staan uw kleuren niet verkeerd ingesteld?", "Nogal onaangenaam voor de ogen zo hé?" En ze hebben de opmerking terecht gemaakt. Op dat vlak ben ik absoluut niet tevreden. Ik heb me ondertussen rot gezocht om het scherm meer 'bright' te krijgen, maar het lukt niet, waar ik ook wijzigingen aan maak.

Maar goed, Het scherm in de winkel heeft dat dus ook, de andere schermen (oa. V-reeks) helemaal niet. Ik zal mij er moeten bij neerleggen, want de vakman had me wel gezegd dat het de minst felle schermen (zo zouden ook de klanten opmerken) waren die Panasonic heeft en probeerde me om die reden ook te overtuigen voor de V-serie te gaan, die heeft dat niet. Had hij me ook getoond, ik dacht dat dat thuis niet ging opvallen omdat ik dan de andere er niet naast zag staan, maar heb me daar duidelijk in vergist. Jammer dat je dus bij THX de optie (koel) niet hebt bij kleur, dat zou het misschien wat verhelpen.

Nog even ter bevestiging : Op alle andere gebieden is dit een fan-tas-tische flatscreen!

skank
31-07-2010, 00:58
Dat zeg ik ook niet, Skank. ;) Misschien wat ongelukkig geschreven, inderdaad. Wat ik bedoelde, zélfs 's avonds wanneer de ruimte niet verlicht is is het scherm behoorlijk donker, zéker in Cinema of THX-stand. Scènes die zich in heldere ruimtes afspelen of in de buitenlicht (klaarheldere dag), zijn helemaal niet klaar, laat staan helder. Alsof er een donkere doorkijk-folie over het scherm ligt. Het lijkt wel of het constant schemer is, Op dat gebied ben ik écht niet tevreden, teleurgesteld zelfs. 'The Beach', 'The Truman Show', 'Master and Commander', allemaal getest vanwege scenes met prachtige blauwe lucht ... en het lijkt wel ... hoe moet ik het omschrijven? Schemerdonker, of de kleur die je krijgt als de zon wat begint onder te gaan, een donkere gelige schijn. Wat onnatuurlijk ook. Bij 'Ice Age' valt het erg op. Hoe veel ik ook met alle mogelijkheden "knoei", de sneeuw is nooit wit, altijd wat geel, 'vuil' blauw of grijs. Échte klaarheid krijg ik er maar niet uit. Op elk ander scherm dat ik de film zag, is het wit.

Mijn ouders - die mijn bevindingen nog niet hadden gehoord - wisten meteen de opmerking te maken : "Mooi beeld, maar wel nogal donker hé?", "Staan uw kleuren niet verkeerd ingesteld?", "Nogal onaangenaam voor de ogen zo hé?" En ze hebben de opmerking terecht gemaakt. Op dat vlak ben ik absoluut niet tevreden. Ik heb me ondertussen rot gezocht om het scherm meer 'bright' te krijgen, maar het lukt niet, waar ik ook wijzigingen aan maak.

Maar goed, Het scherm in de winkel heeft dat dus ook, de andere schermen (oa. V-reeks) helemaal niet. Ik zal mij er moeten bij neerleggen, want de vakman had me wel gezegd dat het de minst felle schermen (zo zouden ook de klanten opmerken) waren die Panasonic heeft en probeerde me om die reden ook te overtuigen voor de V-serie te gaan, die heeft dat niet. Had hij me ook getoond, ik dacht dat dat thuis niet ging opvallen omdat ik dan de andere er niet naast zag staan, maar heb me daar duidelijk in vergist. Jammer dat je dus bij THX de optie (koel) niet hebt bij kleur, dat zou het misschien wat verhelpen.

Nog even ter bevestiging : Op alle andere gebieden is dit een fan-tas-tische flatscreen!

En toch vind ik het raar
Ik heb vorige week ice age 1,2, en 3 bekeken in thxstand en bij mij is het sneeuw echt wel wit wit hoor...

Marcel den Haan
31-07-2010, 09:35
Maak eens wat foto's van het scherm met voorbeelden die je noemt. Dan is het wat duidelijker te zien voor ons en de mensen die het scherm ook hebben. Misschien is er wel wat mis met het scherm.
De helderheid van het beeld en dus hoe donker het is, is vaak een kwestie van gewenning. Ik heb mijn tv laten kalibreren en toen was het beeld ineens veel donkerder. Ik moest hier ook echt aan wennen.

Gisteren kwam ik trouwens thuis en er stond toen een 50 inch G20 op me te wachten. Geen verkeerde thuiskomst zou ik zeggen. Vandaag ga ik het scherm neerzetten en zal ik ook eens kijken naar de zaken die je noemt.

skank
31-07-2010, 11:21
Maak eens wat foto's van het scherm met voorbeelden die je noemt. Dan is het wat duidelijker te zien voor ons en de mensen die het scherm ook hebben. Misschien is er wel wat mis met het scherm.
De helderheid van het beeld en dus hoe donker het is, is vaak een kwestie van gewenning. Ik heb mijn tv laten kalibreren en toen was het beeld ineens veel donkerder. Ik moest hier ook echt aan wennen.

Gisteren kwam ik trouwens thuis en er stond toen een 50 inch G20 op me te wachten. Geen verkeerde thuiskomst zou ik zeggen. Vandaag ga ik het scherm neerzetten en zal ik ook eens kijken naar de zaken die je noemt.

proficiat ! als cadeau? mooi is dat!

Gilex
31-07-2010, 14:05
Weet niet hoe het met de 2010 modellen zit, maar het donkere beeld of hoe je het ook noemen wilt.
Kan een grijswaarden instelling zijn.
Heb zelf een 2009 Pana 42S10 en daar had ik in het begin ook donker beeld, wit leek wat grijzig en miste details. dat eerst rustig zo gelaten en na de `inloop` periode de instellingen veranderd.
Na wat gezoek op internet o.a. op http://www.hifi-forum.de/viewforum-149.html veel info gevonden en dank zij de tips daar het uitgebreidere menu kunnen vrijschakelen met meer beeld instelling opties met o.a.gammawaardes en kleur cut off´s en grijswaardes.
Daarna is het beeld nog een stuk beterder geworden iig.

Esteban
31-07-2010, 14:56
@ Skank. Of het raar is, weet ik dus niet. De G20-modellen in de winkel hebben in ieder geval hetzelfde "probleem".

@ Marcel. Van zodra ik een digitaal fototoestel kan lenen, zal ik eens foto's nemen. Alvast proficiat met je 50" G20! :)

@ Gilex. Bedankt voor de tip, ik zal het allemaal eens uitpluizen eens ik de nodige tijd heb. Bij mij is het overigens meer geel ipv grijs.

Marcel den Haan
01-08-2010, 19:57
Nou, het scherm staat nu een paar dagen en uiteraard even getest met enkele top BD's, maar ook mindere om te zien wat het scherm kan. Een te donker beeld is absoluut geen sprake van. Dit is echt een superscherm qua beeldkwaliteit! Ice Age is spierwit qua sneeuw en Avatar erg kleurrijk met veel details. Ik ben er erg blij mee en een flinke stap voorwaarts ten opzichte van mijn 50Hz scherm.

fenix1950
02-08-2010, 05:42
Kan er mij iemand uitleggen hoe ik filmen die op een externe hd staan met usb aansluiting kan afspelen op mijn nieuwe panasonic TX-P46G20ES deze hd is op een windows 7 systeem geformateerd in nfts systeem,en heeft er iemand ervaring met een mediaplayer voor op deze tv te gebruiken?(y)

skank
02-08-2010, 05:50
Kan er mij iemand uitleggen hoe ik filmen die op een externe hd staan met usb aansluiting kan afspelen op mijn nieuwe panasonic TX-P46G20ES deze hd is op een windows 7 systeem geformateerd in nfts systeem,en heeft er iemand ervaring met een mediaplayer voor op deze tv te gebruiken?(y)


er is maar 1 hd die de tv ondersteund ;) (*** i know)
kun je opzoeken op hun site, zie je handleiding
9.5/10 heb je die hd niet
bovendien dacht ik dat het fat32 moest zijn
de tv heeft dus zelf een mediaplayer maar vrij beperkt
ik ben ook aan het zien voor een mediaplayer, vermoedelijk wordt het de koning vd spelers momenteel: dune prime 3.0

fenix1950
02-08-2010, 05:57
Bedankt voor deze snelle hulp.

fenix1950
02-08-2010, 18:46
JustStore Desktop HD-EU2-EU Series en is het deze die werkt op de tv?

skank
03-08-2010, 06:47
JustStore Desktop HD-EU2-EU Series en is het deze die werkt op de tv?
klopt dat is em
geen idee of je er in nederland/belgië kan aangeraken
zal bestellen worden in uk denk ik

vind het wel ongelooflijk *** dat ze enkel hun eigen hdd maar kunnen gebruiken

Marcel den Haan
03-08-2010, 09:10
Heeft iemand het scherm aan internet hangen? Is dat de moeite om te doen? Bijvoorbeeld met die Viera cast.

Enig nadeel tot nu toe van het scherm; de locatie van de aan en uit knop. Die vind ik wat ongelukkig geplaatst, verder blijft het genieten!

Peter Porrio
03-08-2010, 09:16
Heeft iemand het scherm aan internet hangen? Is dat de moeite om te doen? Bijvoorbeeld met die Viera cast.

Enig nadeel tot nu toe van het scherm; de locatie van de aan en uit knop. Die vind ik wat ongelukkig geplaatst, verder blijft het genieten!

Ja, ik had 'm aan internet hangen, TV ging na 8 dagen :shock: al stuk! Is afgelopen vrijdag opgehaald voor reparatie.

Voor de features van Viera Cast hoef je 't hoef je 't niet te doen. Weerbericht, aandelenkoersen gaat sneller via je mobiel. En voor de mediaserver functionaliteit kun je beter een losse media streamer gebruiken. Voor de firmware update is het wel weer handig.

skank
03-08-2010, 10:49
Ja, ik had 'm aan internet hangen, TV ging na 8 dagen :shock: al stuk! Is afgelopen vrijdag opgehaald voor reparatie.

Voor de features van Viera Cast hoef je 't hoef je 't niet te doen. Weerbericht, aandelenkoersen gaat sneller via je mobiel. En voor de mediaserver functionaliteit kun je beter een losse media streamer gebruiken. Voor de firmware update is het wel weer handig.

Zoals hierboven gezegd, hoef je het inderdaad niet te doen voor de viera cast, en ook idd een losse mediaspeler is beter(tv herkent ook maar 1 soort hdd's)
maw enkel en alleen voor het updaten is het handig
de rest (voorlopig) niet

fenix1950
03-08-2010, 19:00
Ik heb mijn tv en laptop (sony vaio vgn-aw11m)verbonden via de in beide toestellen aanwezige dlna en kan nu op de hd van mijn laptop via gebruik van de afstandsbediening van de tv maar kan alleen avi fimen afspelen met ingebakken ondertitels.Maar ik heb geen enkel idee hoe men zulke filmen maakt?

skank
03-08-2010, 19:09
Ik heb mijn tv en laptop (sony vaio vgn-aw11m)verbonden via de in beide toestellen aanwezige dlna en kan nu op de hd van mijn laptop via gebruik van de afstandsbediening van de tv maar kan alleen avi fimen afspelen met ingebakken ondertitels.Maar ik heb geen enkel idee hoe men zulke filmen maakt?

gewoon een mediaplayer kopen en probleem is opgelost :p

fenix1950
03-08-2010, 19:15
Zeker van?

skank
03-08-2010, 19:20
Zeker van?
mediaplayers zoals dune 3.0 spelen vrijwel alles af

fenix1950
07-08-2010, 08:22
Nog een vraagje is deze Sony BDP-S470 Blu-ray 3D Speler met alle opties bruikbaar op de panasonic G20?

Marcel den Haan
07-08-2010, 09:24
Als je bedoelt of het een 3D scherm is, dan nee.

skank
07-08-2010, 17:05
iemand die al een mediaspeler gebruikt in combinatie met deze tv?

Jurgen76
07-08-2010, 20:50
iemand die al een mediaspeler gebruikt in combinatie met deze tv?


Gebruik ongeveer een maandje een mediaplayer in combinatie met deze tv en dat bevalt prima!

skank
07-08-2010, 21:30
Gebruik ongeveer een maandje een mediaplayer in combinatie met deze tv en dat bevalt prima!
welke?

Jurgen76
08-08-2010, 08:17
Deze:

http://www.eminent-online.com/nl/product/301/em7080-hdmedia-rt---hd-media-player---voor-interne-harddisk.html

Speelt alle gangbare formaten af, je hebt ze zowel met als zonder interne HD.

fenix1950
08-08-2010, 09:19
Hoi, hoe komt men eigenlijk aan die 600hz op de G20 serie als men de info knop indruk staat de input op maar 50hz?

Michael Hamers
08-08-2010, 13:48
Hoi, hoe komt men eigenlijk aan die 600hz op de G20 serie als men de info knop indruk staat de input op maar 50hz?

Input is wat anders dan output natuurlijk. Input is in het geval van bluray meestal 24Hz, in het geval van europese tv uitzendingen 50Hz en in het geval van bijvoorbeeld een xbox360 vaak 60Hz. Het gaat erom hoe de tv dit verwerkt. 600Hz wil dus zeggen dat er 600 beeld verversingen per seconde plaatsvinden wat de vloeiendheid van het beeld ten goede zou moeten komen. Ik heb echter geen ervaring met deze tv's.

Marcel den Haan
09-08-2010, 17:02
Mensen, waar kan ik in het menu de instellingen voor IFC vinden? Staat dit standaard uit of aan? Ik kan het nergens vinden en had gelezen dat dit uit moet staan. Hoe zit het met de 24p Smooth functie? Moet die aan of uit.

skank
09-08-2010, 17:17
Mensen, waar kan ik in het menu de instellingen voor IFC vinden? Staat dit standaard uit of aan? Ik kan het nergens vinden en had gelezen dat dit uit moet staan. Hoe zit het met de 24p Smooth functie? Moet die aan of uit.
ifc staat standaard uit, en moet ook zo zijn
idem voor 24 p staat het juist ingesteld

skank
11-08-2010, 09:24
gisteren naar 10000 bc gekeken en ik denk dat ik floating blacks gezien heb in de zwarte balken

kan iemand dit ook even testen?
of zijn er nog andere mensen die ze gezien hebben tot nu toe?
voor mij zou het de eerste keer zijn (tot nu echter nog maar 2 films bekeken met zwarte balken wegens het moeten inspelen)
inspeelperiode is voor mij reeds voorbij.

Peter Porrio
11-08-2010, 11:25
gisteren naar 10000 bc gekeken en ik denk dat ik floating blacks gezien heb in de zwarte balken

kan iemand dit ook even testen?
Ik zou 't graag voor je willen testen, maar m'n TV staat nog bij Panasonic voor reparatie. Met 'n beetje mazzel heb ik 'm vrijdag weer terug.

skank
11-08-2010, 11:45
Ik zou 't graag voor je willen testen, maar m'n TV staat nog bij Panasonic voor reparatie. Met 'n beetje mazzel heb ik 'm vrijdag weer terug.
en je hebt 10.000?
prima, ik heb toch tijd :) niet dat ik hem direct wegdoe :p ben enorm content van deze tv
als je kijkt, kijk wel even in een verduisterde ruimte indien mogelijk, en in thxmodus
ik had het ergens in het midden van de film, in de zwarte balken
daarpas nog even gezocht, wel niet in verduisterde ruimte, en ik zie niks meer...

Peter Porrio
11-08-2010, 11:52
en je hebt 10.000?
Op DVD wel, blu-rayspeler heb ik niet.

skank
11-08-2010, 12:01
Op DVD wel, blu-rayspeler heb ik niet.
mmm wordt moeilijk vergelijken dan

fenix1950
14-08-2010, 06:43
Heeft er iemand van de gebruikers hier ervaringen met de blue ray speler bd85 en zo ja voor en nadelen graag of zit ik met mijn vraag in het verkeerde forum?

Marcel den Haan
14-08-2010, 16:15
Heeft er iemand van de gebruikers hier ervaringen met de blue ray speler bd85 en zo ja voor en nadelen graag of zit ik met mijn vraag in het verkeerde forum?

In het verkeerde forum en het verkeerd topic. Dit forumgedeelte is voor televisies en dit topic gaat over de Panasonic G20 serie.

Klik hier (http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=23) voor het forumgedeelte over BD-spelers.

skank
15-08-2010, 08:24
en je hebt 10.000?
prima, ik heb toch tijd :) niet dat ik hem direct wegdoe :p ben enorm content van deze tv
als je kijkt, kijk wel even in een verduisterde ruimte indien mogelijk, en in thxmodus
ik had het ergens in het midden van de film, in de zwarte balken
daarpas nog even gezocht, wel niet in verduisterde ruimte, en ik zie niks meer...
gisteren weer gezien , deze keer met equilibrium op dvd:roll:

Esteban
16-08-2010, 18:02
Dat is wel balen, zeg!

skank
19-08-2010, 08:44
gisteren beowulf gezien op bluray terug last van floating blacks
ik begin me te ergeren......
kan me trouwens haast niet inbeelden dat iemand ze niet ziet, hoewel ik vroeg aan mn vriendin om ze niks merkt, en het antwoord was nee
de twijfel begint te komen om te vragen of ik eventueel mag omruilen tegen een lg pk 950
de vraag is zouden ze dat doen en is het wel verstandig..
of moet ik maar kijken naar tv met een lamp aan? want ik zie ze tot nu toe enkel in de zwarte balken wanneer het duister is

Paul Tilburgs
25-08-2010, 22:27
of moet ik maar kijken naar tv met een lamp aan?

euh.. ja, eigenlijk wel (maar dan wel het liefst een D6500 daglichtlamp, niet te fel, achter je scherm):

http://www.televisions.com/tv-articles/Ambient-Lighting-Explained.php

http://www.avforums.com/forums/plasma-tvs/1074303-plasma-tv-ambient-light.html

http://forums.highdefdigest.com/home-theater-gear/82133-ambient-light-behind-hdtv.html

http://boards.ign.com/xbox_360_general_board/b8266/189981123/r189988883/

http://www.lighting.com/cms/sites/lightingcom/content.cfm?id=3064&sid=30&page=/

skank
02-09-2010, 13:40
and again... floating blacks
vriendin ziet het nu ook
het begint voor mij eerder een issue te worden ipv een "feature" volgens panasonic

ik denk er toch serieus over na of ik hem niet zou wisselen voor een lg pk950

1) als ik kan leven met de issues van lg
2) dit weekend nog eens testen met bluray van the matrix die het ook zou weergeven
3) indien ik zou willen, moet de winkel uiteraard ook nog bereid zijn om zomaar te ruilen

dit alles , blijft de panasonic in mijn eigen wel nog altijd superieur qua beeld
echter die irritante floating blacks werken behoorlijk op mn zenuwen

fenix1950
27-09-2010, 04:23
Op 14-09-2010 is er weer een firmware udate geweest het is nu versie 2.5.0.5 de de volgende update

Capable of playing back 3-D video content stored on a SD card using Panasonic's Camcorder. (VT Series)
Adds support for Skype Service in VieraCast. etc.

Alexander D
27-09-2010, 18:46
Vandaag besteld.... ben nieuwsgierig.... :grin:

RFP_Onkyo
29-09-2010, 11:45
Ik heb de Panasonic TX-P46G20ES. Prachtig toestel. Kan niet anders zeggen. Enkel, de laatste tijd ervaar ik bij meerdere tv uitzendingen dat de ondertiteling verstoord (heel kort flikkeren) wordt zodra de camera gaat bewegen. Dus als iemand praat en de camera die de opname gedaan heeft draait intussen dan wordt de ondertiteling verstoord. Erg irritant. Wat kan dit zijn? Kan dit aan de HUMAX ontvanger liggen? Aan de coaxkabel naar de HUMAX of de scart van HUMAX naar de TV? Of is het iets in de TV?

Ik heb dit nog niet eerder gehad.

RFP_Onkyo
30-09-2010, 08:41
Als ik mijn DVD speler afspeel dan geeft de tv vanzelfsprekend naat beeld ook het geluid weer. Als ik dan het geluid via mijn Onkyo laat spelen (dmv optisch vanuit DVD naar versterker) waarbij ik geen geluid via de tv wil hebben dan moet ik altijd het volume op de tv op nul zetten. Kan dit niet op een andere manier? Ergens in de instellingen?

skank
30-09-2010, 08:48
Als ik mijn DVD speler afspeel dan geeft de tv vanzelfsprekend naat beeld ook het geluid weer. Als ik dan het geluid via mijn Onkyo laat spelen (dmv optisch vanuit DVD naar versterker) waarbij ik geen geluid via de tv wil hebben dan moet ik altijd het volume op de tv op nul zetten. Kan dit niet op een andere manier? Ergens in de instellingen?

Ja dat kan
Je kan je tv zo instellen dat het geluid standaard op 0 staat.. Dit doe je via het hotelmenu

Hotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

Je probleem met ondertitels heb ik niet gezien op mijn G20. Vermoedelijk ligt het dus niet aan je TV maar ergens anders

RFP_Onkyo
30-09-2010, 08:51
Ja dat kan
Je kan je tv zo instellen dat het geluid standaard op 0 staat.. Dit doe je via het hotelmenu

Hotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)
Hotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)?

Wil je dit een klein beetje uitleggen, want ik begrijp dit niet helemaal?

Nogmaals bedankt

skank
30-09-2010, 08:55
Volgende opties zijn nog steeds beschikbaar:

Hotelmenu = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.

-Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.

-Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.

-Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).

Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!

-Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.

-Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.

Service = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening) (VOOR GEVORDERDEN!)

Met de toets 1 of 2 kom je in de menu's. En dan met 3 en 4 in de submenu's.
Wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers (functies) voor staan.

RFP_Onkyo
30-09-2010, 09:01
Volgende opties zijn nog steeds beschikbaar:

Hotelmenu = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.

-Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.

-Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.

-Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).

Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!

-Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.

-Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.

Service = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening) (VOOR GEVORDERDEN!)

Met de toets 1 of 2 kom je in de menu's. En dan met 3 en 4 in de submenu's.
Wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers (functies) voor staan.
Ik ga het proberen. Dankjewel

RFP_Onkyo
30-09-2010, 09:25
Op 14-09-2010 is er weer een firmware udate geweest het is nu versie 2.5.0.5 de de volgende update

Capable of playing back 3-D video content stored on a SD card using Panasonic's Camcorder. (VT Series)
Adds support for Skype Service in VieraCast. etc.

Over die firmware update. Is dat voor de TX-P46G20ES? Zo ja, waar heb je die info vandaan? Ik bedoel, ik krijg niets door van Pananonic.nl ondanks registratie van mijn tv

skank
30-09-2010, 09:28
Over die firmware update. Is dat voor de TX-P46G20ES? Zo ja, waar heb je die info vandaan? Ik bedoel, ik krijg niets door van Pananonic.nl ondanks registratie van mijn tv

die update is voor alle g20's ;)

RFP_Onkyo
30-09-2010, 09:45
die update is voor alle g20's ;)

Ok, maar waar haal je die info vandaan? Ik heb nog niets ontvangen via Panasonic.nl waar ik mijn toestel geregistreerd heb. Of moet ik ergens in de tv menu's gaan kijken?

skank
30-09-2010, 10:07
Ok, maar waar haal je die info vandaan? Ik heb nog niets ontvangen via Panasonic.nl waar ik mijn toestel geregistreerd heb. Of moet ik ergens in de tv menu's gaan kijken?

geen idee waar de exacte info vandaan komt

RFP_Onkyo
30-09-2010, 10:18
Ik snap het al. Ik dacht mijn reactie gericht was aan gebruiker fenix1950. Dat is op de een of andere manier niet goed terecht gekomen.

Sorry

RFP_Onkyo
30-09-2010, 10:20
Op 14-09-2010 is er weer een firmware udate geweest het is nu versie 2.5.0.5 de de volgende update
Capable of playing back 3-D video content stored on a SD card using Panasonic's Camcorder. (VT Series)
Adds support for Skype Service in VieraCast. etc.


Hallo, kun je mij svp vertellen waar deze info vandaan komt dan wel waar je die kunt halen? Ik heb niets van Panasonic.nl ontvangen namelijk ondanks registratie van mijn toestel. Moet ik in het tv menu kijken?

Bedankt

skank
30-09-2010, 10:28
Hallo, kun je mij svp vertellen waar deze info vandaan komt dan wel waar je die kunt halen? Ik heb niets van Panasonic.nl ontvangen namelijk ondanks registratie van mijn toestel. Moet ik in het tv menu kijken?

Bedankt

het heeft geen zin om je bericht 3x te herhalen hoor ;)

fenix1950
03-10-2010, 05:19
Sory voor de TE late reaktie de informatie komt van de volgende site
http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/download/2010/down_eug20.html

RFP_Onkyo
06-10-2010, 09:20
Sory voor de TE late reaktie de informatie komt van de volgende site
http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/download/2010/down_eug20.html

Bedankt voor de url. Heb het bestand net op een SD kaart gedownload en ga morgen de boel opwaarderen.

RFP_Onkyo
07-10-2010, 10:49
Gisternavond Indiana Jones and the Last Crusade via SBS 6 op THX beeld bekeken. Echt geweldig beeld was het niet altijd. Ik zie het ook voor komen bij andere uizendingen en ook in Normaal en Cinema stand.

Wat zie ik: het lijkt alsof je naar van die eind jaren 70/begin jaren 80 muziek video's zit te kijken waarbij vooral gezichten zo'n waas (donkere pixels lijken nep) krijgen. Dat deed men toen dmv effecten waardoor je verdubbelingen van de dansende persoon die opgenomen werd kreeg, maar in een film van deze tijd en op een tv als deze zou je dit niet mogen zien. Ik heb alle beeld instellingen meerdere malen tijdens de film aangepast, maar het blijft lelijk. Het lijkt of er een extra laag over gezichten heen te zien is. Het wordt er een beetje behoorlijk nep van! Ik hoop dat jullie weten wat ik precies bedoel. Kan dit te maken met het feit dat ik via een HUMAX met scart tv kijk ipv de nog aan te schaffen CI+ CAM van Neotion?

peptalk
07-10-2010, 11:12
Kan dit te maken met het feit dat ik via een HUMAX met scart tv kijk ipv de nog aan te schaffen CI+ CAM van Neotion?

Je geeft zelf het antwoord al.
Ik neem aan dat die CI+ CAM geschikt is voor digitale TV en dan het liefst ook voor HD, wat de TV dan ook weer moet ondersteunen? Zo ja dan komt alles goed;-)
Al is Blu-ray altijd beter...

RFP_Onkyo
07-10-2010, 11:25
Je geeft zelf het antwoord al.
Ik neem aan dat die CI+ CAM geschikt is voor digitale TV en dan het liefst ook voor HD, wat de TV dan ook weer moet ondersteunen? Zo ja dan komt alles goed;-)
Al is Blu-ray altijd beter...


Ja, de Neotion CI+ CAM is Ziggo gecertificeerd en 1080p gereed. Net als de TV. Maar mijn abonnement van digitale tv bij Ziggo blijft voorlopig op SD staan. Dus voorlopig even nog geen HD zenders in mijn abonnement.

Maar goed, het is dus een niet onbekend verschijnsel in het beeld dat ik beschreef en het ligt dus feitelijk aan die HUMAX en de scartverbinding? Zal die CI+ CAM, waarbij de coax kabel rechtstreeks de tv in gaat ipv eerst in de HUMAX, echt een veel beter beeld genereren?

skank
08-10-2010, 10:53
black levels zakken weer bij de pana 2010 modellen (wel geleidelijker)

http://news.cnet.com/8301-17938_105-20018722-1.html

johnsmeets
08-10-2010, 12:04
black levels zakken weer bij de pana 2010 modellen (wel geleidelijker)

http://news.cnet.com/8301-17938_105-20018722-1.html

Maar

According to our own estimates, based on the discussion with Schindler, we would expect that the "final" MLL for our VT25 sample would be 0.009-0.01 ftl at most

The bottom line
Despite the near doubling of MLL on the VT25 and G20 we've measured so far, both still exhibit some of the best overall black level performance available on the market today. In order of "blackest" initial black, the other 2010 plasmas in our lab at press time include the Samsung PN50C7000 (http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/samsung-pn50c7000/4505-6482_7-34005781.html) (0.017 MLL), Samsung PN50C8000 (http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/samsung-pn50c8000/4505-6482_7-34005777.html) (0.019), and LG PX950 (http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/lg-infinia-50px950/4505-6482_7-34176593.html) (0.030). All of these numbers are higher (worse) than our estimated "final" MLL of either Panasonic panel.

Nog altijd beter als de 2 samsungs en de lg is het "slechtste" van deze 4

skank
08-10-2010, 12:32
Maar

According to our own estimates, based on the discussion with Schindler, we would expect that the "final" MLL for our VT25 sample would be 0.009-0.01 ftl at most


The bottom line

Despite the near doubling of MLL on the VT25 and G20 we've measured so far, both still exhibit some of the best overall black level performance available on the market today. In order of "blackest" initial black, the other 2010 plasmas in our lab at press time include the Samsung PN50C7000 (http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/samsung-pn50c7000/4505-6482_7-34005781.html) (0.017 MLL), Samsung PN50C8000 (http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/samsung-pn50c8000/4505-6482_7-34005777.html) (0.019), and LG PX950 (http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/lg-infinia-50px950/4505-6482_7-34176593.html) (0.030). All of these numbers are higher (worse) than our estimated "final" MLL of either Panasonic panel.


Nog altijd beter als de 2 samsungs en de lg is het "slechtste" van deze 4





raar dat ze spreken van de lg px950 want daar is nog geen review van dacht ik
(kan ook verkeerd zijn)

de lg pk 950 trouwens heeft bij het begin, dezelfde zwartwaarde als de g20 !
maar als je dus leest dat die afneemt bij de g20 ... ;)
bovendien nemen ze aan dat het na hun voorspelde eindwaarde, het gelijk blijft, dat zijn ze echter ook nog niet zeker !

johnsmeets
08-10-2010, 12:51
Volgens mij zeggen ze in het artikel dat panasoic geen zwartwaardes opgeeft, maar hoe hoger de waarde hoe slechter(relatief gezien)0,03 is niet echt slecht, maar wel de slechtste in deze vergelijking

RFP_Onkyo
11-10-2010, 09:31
Heb nu weer iets anders geconstateerd in het beeld. Tijdens tv uitzendingen zie ik dus regelmaitg verstoring van ondertiteling, een extra (nep uitziende) laag over gezichten heen te zien is en nu dus ook een soort rimpeling (ook aan de zijkanten van het beeld!). Vergelijk het met het in het water gooien van een steen waarbij je rimpeling in het water ziet ontstaan. Dat zie ik nu regelmatig over het beeld verschijnen als personen langs de camera bewegen/lopen. Ligt dit nog altijd aan het feit dat ik die HUMAX met scart (is enige mogelijkheid) heb aangesloten en nog niet met de CI+ Ziggo gecertficeerde CAM module?

johnsmeets
11-10-2010, 10:36
Kan ook aan het signaal van je provider liggen(of aan slechte bekabeling/wcd)
Hebben veel mensen last van sinds er een aantal nieuwe hd zenders bij zijn gekomen(upc)

RFP_Onkyo
11-10-2010, 10:54
Kan ook aan het signaal van je provider liggen(of aan slechte bekabeling/wcd)
Hebben veel mensen last van sinds er een aantal nieuwe hd zenders bij zijn gekomen(upc)
Bedankt. Ik heb zelf nog geen HD zenders van Ziggo en Ziggo staat er dacht ik niet bekend om om slechte signalen door te sturen. Het lijkt toch niet te mogen dat als er HD naast SD signalen worden uitgezonden dat dan de SD signalen verstoringen laten zien? Weet je, ik heb die Panasonic nog niet zo lang en vooral die rimpeling in het beeld baart me zorgen. Ik ga iig de coax kabel van de muur naar de tv vervangen zodra de CI+ CAM module er is. Hopelijk ben ik dan van alle problemen af. PS: ik moet het verschijnsel van die rimpels ook nog testen via de DVD speler. Ik laat het nog weten.

RFP_Onkyo
18-10-2010, 08:11
Bedankt. Ik heb zelf nog geen HD zenders van Ziggo en Ziggo staat er dacht ik niet bekend om om slechte signalen door te sturen. Het lijkt toch niet te mogen dat als er HD naast SD signalen worden uitgezonden dat dan de SD signalen verstoringen laten zien? Weet je, ik heb die Panasonic nog niet zo lang en vooral die rimpeling in het beeld baart me zorgen. Ik ga iig de coax kabel van de muur naar de tv vervangen zodra de CI+ CAM module er is. Hopelijk ben ik dan van alle problemen af. PS: ik moet het verschijnsel van die rimpels ook nog testen via de DVD speler. Ik laat het nog weten.

Ik heb de HUMAX eraf gehaald (alle kabels) en alleen de DVD speler getest met de film Palhem 123 en tot mijn teleurstelling zie ik ook hier de rimpels vrijwel continu verschijnen. Het lijkt wel of personen of bijvoorbeeld auto's/metro's een soort 'aura' krijgen als de camera gaat bewegen. Heeft iemand een idee wat het dan toch kan zijn?

RFP_Onkyo
28-10-2010, 08:52
Ik heb de HUMAX eraf gehaald (alle kabels) en alleen de DVD speler getest met de film Palhem 123 en tot mijn teleurstelling zie ik ook hier de rimpels vrijwel continu verschijnen. Het lijkt wel of personen of bijvoorbeeld auto's/metro's een soort 'aura' krijgen als de camera gaat bewegen. Heeft iemand een idee wat het dan toch kan zijn?

Tjonge, tjonge, wat een gedetailleerd beeld en geluid!! Heb gisteren de Neotion CI+ CAM module geïnstalleerd. Geeft een fantastisch beeld en geluid op NL 1, 2, 3 HD en Eurosport HD (zitten blijkbaar standaard in het pakket). Ook de meeste andere normale SD zenders zijn prima via de CAM module, behalve zenders als Discovery Science, Travel & Living e.d. en kids zenders als Nickelodeon en Nick Hits. Die geven een 360i/480i achtig beeld. Dit was ook bij de HUMAX decoder, die ik nu eindelijk op zolder heb opgeborgen. Maar goed, de rimpeling, verstoring van ondertiteling en in sommige gevallen dus die 360/480i achtige beelden via TV uitzendingen (sommige zenders) en DVD speler is nog niet verdwenen, hetgeen volgens Panasonic aan een intern mankement ligt (verwerking van het digitale signaal naar het scherm). Ze komen volgende week langs om ernaar te kijken. Wish me luck! De DVD zal binnenkort trouwens voorzien worden van PRO-M component en audio kabels. Dus dan zal dat ook veel verbetering geven, verwacht ik!

RFP_Onkyo
23-11-2010, 12:18
Tjonge, tjonge, wat een gedetailleerd beeld en geluid!! Heb gisteren de Neotion CI+ CAM module geïnstalleerd. Geeft een fantastisch beeld en geluid op NL 1, 2, 3 HD en Eurosport HD (zitten blijkbaar standaard in het pakket). Ook de meeste andere normale SD zenders zijn prima via de CAM module, behalve zenders als Discovery Science, Travel & Living e.d. en kids zenders als Nickelodeon en Nick Hits. Die geven een 360i/480i achtig beeld. Dit was ook bij de HUMAX decoder, die ik nu eindelijk op zolder heb opgeborgen. Maar goed, de rimpeling, verstoring van ondertiteling en in sommige gevallen dus die 360/480i achtige beelden via TV uitzendingen (sommige zenders) en DVD speler is nog niet verdwenen, hetgeen volgens Panasonic aan een intern mankement ligt (verwerking van het digitale signaal naar het scherm). Ze komen volgende week langs om ernaar te kijken. Wish me luck! De DVD zal binnenkort trouwens voorzien worden van PRO-M component en audio kabels. Dus dan zal dat ook veel verbetering geven, verwacht ik!

Nou, gelukkig was de tv niet kapot maar stond hij simpelweg op Intelligent Frame Creation waar de rimpeling en soms verstoring in ondertiteling ontstond. Staat nu uit en ik zie er niets meer van gelukkig. De CI+ heb ik nog steeds tot volle tevredenheid in gebruik. Nu nog even een mooie component van DVD naar TV en dat beeld wordt ook nog beter.

fenix1950
29-11-2010, 15:04
Ik kan het menu waar de instelling Intelligent Frame Creation staat niet vinden,kunt jij mij wat wegwijs maken in de menus?

Peter Porrio
30-11-2010, 06:40
Ik kan het menu waar de instelling Intelligent Frame Creation staat niet vinden,kunt jij mij wat wegwijs maken in de menus?

Even uit m'n hoofd is het volgens mij: Menu --> Instellingen --> Systeeminstellingen

Peter Porrio
30-11-2010, 07:01
Sowieso vind ik het persoonlijk beter om al die digitale "beeldverbeteraars" uit te zetten. Ze verpesten meer aan het beeld dan ze goed doen. Zeker als je alleen maar digitale videobronnen (HDTV decode, DVD, Bu-ray, etc.) gebruikt.

Ook de scherpte heb ik voor alle bronnen op 0 staan. Levert ook gelijk wat minder artifacts op.

fenix1950
30-11-2010, 16:29
Bedankt voor de tips.

Esteban
28-02-2011, 10:07
Iemand een idee hoe ik het volgende moet klaarspelen?

Wanneer je op AV drukt krijg je de verschillende aansluitingen. HDMI 1 werd destijds door de installateur 'Belgacom' genoemd. Nu zou ik zélf graag HDMI 2 veranderen naar 'BluRay'. Hoe doe ik dit?

Na een eindeloze zoektocht in de gebruiksaanwijzing en talloze sites nog steeds niet gevonden.

Peter Porrio
28-02-2011, 10:55
In de handleiding op pagina 43 onder hoofdstuk "Labels voor ingangen".

Esteban
02-03-2011, 09:26
Oei, dat is gek, de handleiding gaat maar tot en met pagina 24. Het enige dat rond labels voor ingangen te vinden is staat op p 22 en heeft meer weg van een verklarende woordenlijst, zijnde : 'Geeft elke ingang een label of slaat deze over.', meer niet.

Esteban
02-03-2011, 09:30
Gevonden. Inderdaad op pagina 42, maar dan op de CD-ROM versie van de handleiding. ;) Ik ging er vanuit dat dit dezelfde zou zijn als de papieren versie. Bedankt!

Peter Porrio
02-03-2011, 11:01
Mooi zo! (y)

STaf
10-04-2011, 17:31
Volgende opties zijn nog steeds beschikbaar:

Hotelmenu = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.

-Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.

-Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.

-Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).

Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!

-Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.

-Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.

Service = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening) (VOOR GEVORDERDEN!)

Met de toets 1 of 2 kom je in de menu's. En dan met 3 en 4 in de submenu's.
Wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers (functies) voor staan.
Hier heb je mij ook enorm mee geholpen!!! bedankt hoor!

skank
10-04-2011, 18:02
Graag gedaan ;)

Esteban
10-05-2011, 18:33
Onlangs heb ik HD-filmpjes gemaakt van een schooloptreden, met een Panasonic HDC-SD90 camcorder. Bij mijn ouders, een Panosonic beeldbuis-TV (ja, ze bestaan nog), heb ik de kabels (rood, wit, geel) gebruikt om de filmpjes daarop te kunnen zien. Geen enkel probleem.

Ik had de SD-kaart ook huiswaarts meegenomen om hem in m'n G20 te steken en het nog eens te bekijken. Blijkt dat alle foto's worden herkend, maar niet alle filmpjes. Op m'n G20 kon ik drie testopnames bekijken, maar de eigenlijke opnames niet. Die stonder er blijkbaar niet op. Op de beeldbuis, kon ik de eigenlijke opnames wél zien, maar die drie testfilmpjes dan weer niet.

De labtop van m'n zus herkent ze dan weer allemaal. Toch blijken het exact dezelfde soorten bestanden te zijn. iemand een eventuele verklaring?

kristofke
15-05-2011, 10:20
Heeft het iets te maken met gefinaliseerde bestanden? Een beetje zoals je een cd beschrijft en je hem kan finaliseren of niet, wat beperkingen geeft voor de leesbaarheid op andere spelers. Is er misschien een optie in de camcorder om scenes te finaliseren?

Marcel den Haan
15-05-2011, 16:06
Misschien opgenomen in een bestandstype dat hij niet herkent? Ik heb geen enkel probleem met de SD-kaart van mijn camera in onze G20. Ik neem op in de hoogste kwaliteit, 1080p, en hij speelt alles gewoon af.

Esteban
15-05-2011, 16:42
Alle filmpjes zijn hetzelfde bestand, daar bestaat geen twijfel over. Gefinaliseerd overigens, dat zijn ze allemaal automatisch. Dat is het vreemde eraan. Ik snap net daarom dan ook écht niet waarom de beeldbuis 5 filmpjes wél toont en 3 niet en de G20 die 3 wél maar de andere 5 niet. Ook in HD (1080p) opgenomen overigens. Verbazing(schrik)wekkend scherp, thumbs up for that, dat terzijde. :)

@ both, toch bedankt voor 't meedenken. ;)

Esteban
16-05-2011, 22:04
Ik heb 't gevonden. Denk ik, testen kan pas volgend weekend. Maar ...

De scènes die opgenomen worden met 1080/50p kunnen niet naar een disc met 1080/50p beeldkwaliteit gekopieerd worden. Ze worden gekopieerd nadat ze geconverteerd zijn in de AVCHD beeldkwaliteit.

Dat is op zich toch wel een bummer, imo.

De scènes die opgenomen zijn met 1080/50p worden met de volgende beeldkwaliteit afespeeld als dit toestel aangesloten woerdt op een HDMI compatibele Panasonic TV, met gebruik van de HDMI minikabel.

Die kabel zit er niet bijgeleverd, dat had voor zo'n prijs écht wel inbegrepen mogen zijn!

Maar ik vermoed dus dat de 1080/50p knop niet ingedrukt werd bij de drie testopnames, maar met zekerheid wél bij de eigenlijke opnames.

Esteban
29-05-2011, 09:00
Is het mogelijk om via een USB-stick MP3 af te spelen op de G20 ? Zoja, hoe ?

Edit : Gevonden. Geen idee dat ik via de knop SD Card moest gaan ...

Esteban
01-09-2011, 22:27
-

Esteban
23-12-2011, 21:38
Aangezien ik op dat vlak een complete leek ben, volgend vraagje :

Hoe krijg ik 't beeld van op mijn laptop (zonder hdmi-uitgang) naar de Panasonic G20?

Esteban
08-01-2012, 13:35
Echt niemand van al die Panasonic Plasmafans die enig idee heeft of dit al dan niet mogelijk is en hoe dan precies?

peptalk
08-01-2012, 14:21
Aangezien ik op dat vlak een complete leek ben, volgend vraagje :

Hoe krijg ik 't beeld van op mijn laptop (zonder hdmi-uitgang) naar de Panasonic G20?


Echt niemand van al die Panasonic Plasmafans die enig idee heeft of dit al dan niet mogelijk is en hoe dan precies?

Als er op de laptop een VGA uitgang zit en op de TV een VGA ingang dan gaat dat met een VGA kabel(zelfde kabel als van een PC naar een monitor).

Esteban
08-01-2012, 14:37
Could it be that simple? Morgen eens op zoek gaan naar 'n kabeltje. :)

peptalk
08-01-2012, 14:44
Could it be that simple? Morgen eens op zoek gaan naar 'n kabeltje. :)
Die in- en uitgang zitten er dus op?

Esteban
09-01-2012, 00:07
Ik geloof het wel, if I'm not mistaken. Uitgang op de laptop, ingang achteraan, voor zover ik het kan zien.

peptalk
09-01-2012, 01:25
Dan zal het helemaal goed komen en zo'n kabel kost je de kop niet, het hangt alleen v/d resolutie die de videokaart aan kan af hoeveel beeld er gevuld gaat worden;-)