PDA

Bekijk de volledige versie : Voorstellen en foto's



Juniorm01
13-06-2010, 15:50
Hallo allen,

Ik ben Junior, woonachtig in Groningen. Al een aantal jaar in mijn hoofd bezig met een home cinema, echter wilde dat door tijdgebrek in de praktijk niet vlotten.

Inmiddels afgelopen weekend gestart met de verbouwing in de overgebleven kamer. Al gedaan:

- Vloer erin (laminaat)
- Wanden geschilderd
- Raam verduitsering aangebracht
- Een beamerscherm gemonteerd + afgewerkt
- Audio/beamer er in gezet en aangesloten (nog niet in de finale opstelling)

Wat moet er nog gebeuren:

- Vanmiddag 2 heerlijke leren fauteuils halen
- Plinten (altijd die plinten he...)
- Beamer wegwerken
- Audio apparatuur wegwerken, kabelgoten leggen, boxen ophangen
- Schilderen en afwerken (vooral achter en onder de rode kast)


De audio/video opstelling bestaat uit:
Pioneer 5.1 pr. log. versterker + de bijbehorende boxen (zie foto)
Beamer: NEC VT45 (geen HD helaas, wellicht voor de toekomst. Dit was in ons bezit)

Ik hoop dat jullie het wat vinden en alle tips zijn welkom.
Aangezien de huiskamer van een 42" plasma is voorzien, is het doel van de cinema heel simpel; voor zo weinig mogelijk geld, een zo mooi mogelijke kamer creeeren.

Groet'n Junior

p.s. Ik kwam nog een oude (rommelige) foto tegen van de huiskamer opstelling. Dat is foto 3

DVDProfilersFilmgek
13-06-2010, 17:11
Welkom hier, net lid en gelijk al foto's plaatsen(y)

Als je modelnummers bij de apparatuur zet, dan is het voor de kenners onder ons wel beter om eventuele aanvullende tips te geven.

Vanaf welke apparatuur komt je beeldmateriaal:?: ik denk dat je als tip ook wel zult krijgen om de rechterwand ook wat donkerder te maken en eventueel wat vloerbedekking tegen de wand te bevestigen, maar zelf ben ik geen kenner van projectie;)

Films genieten, daar gaat het om en dat doen we hier allemaal zo op onze eigen manier, het is altijd leuk om andermans opstelling te zien:grin:

Juniorm01
13-06-2010, 17:27
Welkom hier, net lid en gelijk al foto's plaatsen(y)

Als je modelnummers bij de apparatuur zet, dan is het voor de kenners onder ons wel beter om eventuele aanvullende tips te geven.

Vanaf welke apparatuur komt je beeldmateriaal:?: ik denk dat je als tip ook wel zult krijgen om de rechterwand ook wat donkerder te maken en eventueel wat vloerbedekking tegen de wand te bevestigen, maar zelf ben ik geen kenner van projectie;)

Films genieten, daar gaat het om en dat doen we hier allemaal zo op onze eigen manier, het is altijd leuk om andermans opstelling te zien:grin:

Leuk dat je het zegt; we hebben net tapijttegels gehaald :lol:
Ook voor de acoustiek in de kamer

De exacte audio opstelling ga ik jullie vanavond vertellen; nu eerst de stoelen halen

Timmio
18-06-2010, 16:05
Het merk TV ken ik niet, maar ik vind het design wel mooi!

Net zo strak als Pioneer (al heeft die altijd zo'n zwarte rand ipv deze zilvere), nice hoor!

Juniorm01
20-06-2010, 19:55
Dankjewel. Merk van de TV is ook een klein beetje wazig; Daytek. Heb mij laten vertellen dat deze voorzien is van Phillips hardware, maar dat kan ik niet garanderen. In dit geval gaat "je mag een gegeven paard niet in zn bek kijken" op.. en we hebben prachtig beeld, dus daar hoef ik het ook niet voor te laten (y)

Audio opstelling had ik beloofd:
Versterker: Pioneer VSX409 RDS
Boxen: Bij deze versterker behorend, met een extra actieve subwoofer van pioneer
Beamer: NEC VT45
DVD speler (moet nog vervangen worden): Simpele AKAI
Bier: Perfect Draft
Muur: 19 zeer zeldzame originele film foto's van de Adams family (eerste opnames). Afkomstig van een goede vriend werkzaam bij universal studios

Ik voeg een foto toe voor een impressie hoe het er nu bij staat (inclusief 2 leren sofa's). We zijn nog bezig met de fotomuur, ik moet de beamer nog ophangen en de perfectdraft/versterker/dvd speler wegwerken.

Nog genoeg te doen dus, maar het gaat gestaag! :grin:

Reactie zijn welkom

DVDProfilersFilmgek
21-06-2010, 12:28
Bier: Perfect Draft

Yep.... dat hoort bij een filmpje, zou eigenlijk bovenaan moeten staan:mrgreen::bier: