PDA

Bekijk de volledige versie : home theatre of 5.1 ch



Zoran
18-09-2001, 20:00
Kan iemand mij vertellen of er een groot verschil bestaat tussen het geluid uit een home theatre set en het geluid uit een 5.1 ch aansluiting op een Sony stereo installatie?

P.S.: De verschillende merken even buiten beschouwing gelaten.

Groet,
Zoran

Edwin V
19-09-2001, 07:07
Ja, probeer U751 dts maar eens.

Het verschil is bij een aantal DVD's echter minimaal omdat er vaak maar spaarzaam van de surround kanalen gebruik wordt gemaakt. Maar voor de DVD's die wel een goede soundtrack hebben is het zeker het geld waard.

Je kunt ook de 5.1 uitgangen aansluiten op losse versterkers.

Ik heb zelf een Denon AV1SE van fl 7000,-. Deze is echt top. Ik kan dus niet echt oordelen over de 5.1 setjes.

Marty vanluit
19-09-2001, 10:59
Kan iemand mij vertellen of er een groot verschil bestaat tussen het geluid uit een home theatre set en het geluid uit een 5.1 ch aansluiting op een Sony stereo installatie?



Ik snap ff de vraag niet... Bedoel je soms het verschil tussen een digitale versterker met MPEG2- decoder (een home-theatre-set)en een versterker met alleen 5.1 ingangen waarop je een DVD-speler aansluit met decoder?

Als dit de vraag inderdaad was: de versterker met de 5.1 ingangen is sowieso niet digitaal, dus de home-theatre-set klinkt absoluut beter. Maar of de "leek" dit verschil hoort is maar zeer de vraag. Volgens mij kan je zo prima uit de voeten en hoef je niet speciaal een digitale versterker te kopen.

Als dit de vraag NIET was, vergeet dan wat hierboven staat en leg het even voor me uit... :D

Marty :cool:

Zoran
19-09-2001, 12:12
Marty en Edwin,

bedankt voor de info... daar heb ik inderdaad wat aan !

MARTY: mijn vraag heb je inderdaad goed geinterpreteerd.

Groet,
Zoran

Martin van Tuijl
19-09-2001, 17:14
Maar of de "leek" dit verschil hoort is maar zeer de vraag. Volgens mij kan je zo prima uit de voeten en hoef je niet speciaal een digitale versterker te kopen.



Ik was ook ooit een 'leek', maar ik weet wel dat ik erg blij was dat ik overstapte naar digitaal. Enorm verschil! :cool:

Michiel
19-09-2001, 19:20
Als dit de vraag inderdaad was: de versterker met de 5.1 ingangen is sowieso niet digitaal, dus de home-theatre-set klinkt absoluut beter.

HIER KLOPT DUS GEEN REET VAN

tuurlijk is dit wel digitaal, maar daar moet je wel een DvDspeler met DTS of DIGITAAL decoder voor hebben!!!
je moet het wel goed zeggen!!!

(al wat boven staat verder niet lullig bedoelt)