PDA

Bekijk de volledige versie : Probleem met R1 Lock Stock & Two Smoking Barrels



Ilko
16-08-2002, 09:30
Hallo!

Ik heb laatst bij dvdsoon.com de R1 schijf van Lock Stock besteld en voor het eerst heb ik van mijn regiovrije Pioneer DV-444 de melding gekregen dat de speler een schijf met deze codering niet kan weergeven.

Ik heb bij deze shop al veel meer schijven besteld (Black Hawk Down, Spy Game, High Fidelity) en daarmee nooit problemen gehad.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Groet,
Ilko

Nathan Strik
16-08-2002, 14:25
Waarschijnlijk is Lock Stock... beveiligd met RCE (Region Coding Enhancement) waardoor hij op regiovrije spelers niet af te spelen is.

De DVD start namelijk met de code 0 voor regiovrij, dus de regiovrije speler denkt "ah, een regiovrije schijf" en stelt zich daar dus op in. Meestal betekent dit dat de speler gewoon vrolijk op regio 2 blijft staan, want het is toch een regio 0 schijf denk ´ie. Vervolgens geeft de DVD de code 1 voor regio 1 en dan staat de speler dus al verkeerd waardoor de schijf het vertikt.

Als je jouw speler handmatig op Regio 1 kunt zetten zou het probleem verholpen moeten zijn. Anders vrees ik dat je pech hebt.

Veel nieuwe DVD´s van Warner en Columbia zijn uitgerust met deze beveiliging, dus ik zou bij deze twee maatschappijen extra op mijn hoede zijn in de toekomst als ik jou was.