PDA

Bekijk de volledige versie : Dolby Surround software voor Home-video



Marco van Knotsenburg
16-08-2002, 11:22
Ik ben bezig met het monteren van een zelfgemaakte film. Nu ben ik op zoek naar software die het mogelijk maakt om de achterkanalen te definiëren. Gewoon een simpele interface en makkelijk te begrijpen (en betalen).

Het gaat me er dus om dat ik bepaalde geluidseffecten van achter kan laten klinken. Het hoeft dus geen DD of DTS te worden!

Weet iemand of deze sortware bestaat, en zo ja, hoe wat wie en waar? Alvast bedankt.

Nathan Strik
16-08-2002, 14:18
Het gaat me er dus om dat ik bepaalde geluidseffecten van achter kan laten klinken. Het hoeft dus geen DD of DTS te worden!

Weet iemand of deze sortware bestaat, en zo ja, hoe wat wie en waar? Alvast bedankt. Dan heb je denk ik met de "Pan Handler" plug-in voor Cool Edit Pro een perfecte oplossing. Ik gebruik deze zelf ook naar volle tevredenheid om een geluidsspoor naar de achterkanalen te mixen.

Kijk hier (http://www.kellyindustries.com/lcrs_encoder_panner_plugins.html#PANCEP) voor PanHandler. Je kunt hem aanschaffen of eerst een demoversie uitproberen.
Daar vind je ook wat plug-ins voor andere software dan Cool Edit, dus als je een ander geluidsprogramma gebruikt staat hij er vast wel tussen.

Succes!!!

Marco van Knotsenburg
16-08-2002, 15:34
Geweldig!

Ik zal van het weekend eens gaan kijken of ik er mee uit de voeten kan. CoolEdit heb ik, dus dat is geen probleem.

Bedankt voor je snelle reactie.

Jeroen Driessen
16-08-2002, 16:14
Op Dolby.com (http://www.dolby.com/disk/) staat ook iets over zelf surround mixen. Weet niet of je hier iets aan hebt, maar wellicht staan er goeie tips in waarop je moet letten.

Lesley
16-08-2002, 19:13
Is er ook een goedkope oplossing om zelf dolby digital of Dts mixen te maken? Heb er zelf nog niet veel over kunnen vinden of over gehoord.

Mark S
17-08-2002, 02:21
Astarte heeft een standalone prog genaamd A.Pack Dolby.
Hier kun je dd 5.1 signaal mee encoden. Je kunt het niet mixen. Dat moet je in eender welk ander programma doen (bijv. CoolEdit) en als 6 aparte audiotracks wegschrijven. Binnen A.Pack kun je deze tracks importeren en aan de diverse kanalen toewijzen.
De kosten van dit programma zijn afhankelijk van je creatieve vermogen om het Internet op een voordelige wijze te gebruiken. (om het even diplomatiek uit te drukken)