PDA

Bekijk de volledige versie : 101 & 102 echte Dalmatiërs



Frank van den Brink
18-09-2001, 21:03
Ik vond vanochtend (18e) een dag voor de officiële releasedatum deze DVD reeds op de deurmat. Dividence.nl is blijkbaar iets soepeler met de release dan Disney zelf :D

Helaas blijken deze op mijn Sony DVD-speler niet te functioneren. Achterdochtig als ik ben stop ik ze in mijn PC en daar speelt alles wel. Wat zullen wij nu krijgen. :confused:

Al mijn andere DVD's spelen OK, dus de speler zelf is OK. De DVD's zelf doen het goed in mijn (A-Open) DVD in mijn PC. Nadere inspectie van de schijfjes leren het volgende: zij zijn goudkleurig!:eek:

Nu staat er in mijn handleiding dat deze speler geen enkele CD-R of CD-RW leest. Het lijkt erop dat Disney en/of Buena Vista even snel een aantal DVD's bij gebrand hebben, waarvan ik nu de dupe ben. Enfin, ze gaan per ommegaande weer terug, want ik duld geen kinderen achter mijn systeem!:p

(Disney)Tom Houben
18-09-2001, 22:14
Nadere inspectie van de schijfjes leren het volgende: zij zijn goudkleurig!:eek:



uhm, wel meer Disney DVD's zijn goudkleurig aan de achterkant, maar die doen het bij mij allemaal goed hoor!!!

Frank van den Brink
18-09-2001, 22:24
Wat voor'n speler heb jij?

Nathan Strik
18-09-2001, 23:27
Goudkleurige DVD´s zijn gewoon dual-layer DVD´s en die zijn dus nooit gebrand, want dual layer DVD´s zijn niet te branden. Jij blij........

Alex van den Berg
19-09-2001, 02:07
op mijn Sony DVD-speler niet te functioneren ......goudkleurig!:eek: ...geen CD-R of CD-RW
Goudkleurige schijfjes zijn inderdaad Dual-Layer... niets vreemds mee... gewoon twee op elkaar 'geplakte' laagjes met informatie die door iedere DVD-speler worden geaccepteerd...
Maarrrr.... Hier kan wel een probleem mee ontstaan wanneer er bij de productie iets fout gaat met de coating. Dit is vaak te herkennen aan een 'doffe plek' in de schijf wanneer je 'm met een bepaalde hoek tegen het licht houd.
Nieuwere spelers hebben soms (mijn Sony...) een zelf-corrigerende autofocus om dit soort problemen enigszins te verhelpen.

Even Off-Topic: De laatste Sony modellen accepteren (bijna allemaal?) wel CD-RW, welke blauw-groen of zilver-blauw van kleur zijn.

Edwin V
19-09-2001, 06:53
Doet de DVD het helemaal niet?

Ik heb de DVD van Prince of Egypt die in een Sony 715 DVD (sorry het exacte type weet ik niet meer) speler vastloopt als het menuscherm komt. Dit komt doordat sinds het begin van het DVD tijdperk (waar deze Sony speler uit stamt) programmatuur van de DVD menu's is uitgebreid die de oudere spelers niet snappen. De nieuwere doen het wel.

Frank van den Brink
19-09-2001, 13:41
DVD komt niet in het menu scherm. Mijn Sony ZX70 (Midiset met 5 DVD wisselaar) van 9 maanden oud komt steeds met de melding dat hij titels niet mag laten zien.

Bij nadere inspectie blijk ik meerdere (licht-)gouden DVD's te hebben (Ook van Disney) en deze werken allemaal wel.

Ik heb de DVD's hedenochtend netjes op de post teruggestuurd. Helaas was de set bij Blokker al uitverkocht. :(

Even off-topic: In Zwitserland zit een bedrijfje dat rom-upgrades levert voor o.a. Sony Spelers om ze regiovrij te maken:
http://www.dvdupgrade.ch. Als ik de site goed bekeken heb kan je via internet bestellen.

Alex van den Berg
19-09-2001, 20:21
In Zwitserland zit een bedrijfje dat rom-upgrades levert voor o.a. Sony Spelers om ze regiovrij te maken
Kijk ook eens wat dichter bij huis :)
http://www.dvdplus.nl/

Frank van den Brink
19-09-2001, 21:55
Ik vroeg mij al af waarom ik die er niet opgezet had, maar daar hebben ze niets voor de Sony ZX70DVD :(

Ik ga er vooralsnog van uit dat deze DVD's niet 100% zijn. Met kunst en vliegwerk (OP PC kijken welke titels de film bevat en die titels opstarten op de speler in de woonkamer) krijg ik de hoofdfilm werkend, maar steeds als er naar een titel 'gesprongen' wordt gaat het mis. Je hoort dan ook duidelijk het zoeken van de leeskop, wat anders nauwelijks hoorbaar is.

Ik had deze DVD's ook voor de extra's aangeschaft. Die wil ik wel (door kinderen) in mijn huiskamer kunnen laten gebruiken. (Is dit een nederlanse zin???)

Fred van Putten
19-09-2001, 22:12
De internet site van DVDPlus.nl is niet echt actueel. Een mailtje naar info@dvdplus.nl geeft je meer informatie.

Behalve Sony spelers passen ze ook andere merken aan.

Voor meer info:

TOM OORTHUIS, h/o DVDPLUS Nederland
internet: http://www.dvdplus.nl
e-mail: info@dvdplus.nl
telefoon: 023-5258424
fax: 023-5258737


Per e-mail reageren ze vrij snel.

Alex van den Berg
19-09-2001, 23:09
Die wil ik wel (door kinderen) in mijn huiskamer kunnen laten gebruiken. (Is dit een nederlanse zin???)
Wanneer je het deel '(door kinderen)' achter 'huiskamer' plaatst en vervolgens 'nederlanse' vervangt door 'nederlandse', klopt het allemaal...
Zoiets moet je ook niet vragen... Doen anderen (gelukkig) ook niet... :D