PDA

Bekijk de volledige versie : Happiness (spoilers)



Sander Meijer
16-08-2002, 23:58
Tjee wat moet ik zeggen van deze film.

Voor hollywood begrippen is het wel erg heavy material. Kinderverkrachting (wel op discrete wijze gebracht) en sexuele driften.

Deze film is gefilmd op de manier zoals Magnolia - verschillende verhaallijnen, die toch iets met elkaar gemeen hebben, door elkaar lopen.

Erg mooi.

Mark S
19-08-2002, 16:03
Moet deze film nog steeds een keer bekijken en ben echt heel nieuwsgierig. Mijn vrouw heeft Happiness een paar jaar geleden in Canada gezien. Ontzettend zwarte wrange en schrijnende humor, ongelooflijk trieste personages. Ze vond 'em geweldig. Een vriend van mij heeft hem pas gehuurd op video, en halverwege uitgezet. Kon zoveel droefenis niet langer aanzien.

FrenkieB
20-08-2002, 08:54
Happiness is een geweldige film!...en inderdaad..ik krijg bij Happiness een beetje hetzelfde gevoel als bij Magnolia...alleen Happiness vind ik wat komischer. Phillip Seymour Hoffman is weer geweldig. Ook die kinderverkrachter is hilarisch!

boudewijn
20-08-2002, 08:56
ik heb 'm gister besteld. kan niet wachten!!

Mark S
20-08-2002, 09:16
Ik ken alleen het liedje van de film:
"Happiness....where are you?"
:D

Mark van Voorthuizen
20-08-2002, 10:07
Gelukkig worden deze films ook nog in Amerika gemaakt.
Vond hem zelf beter dan Magnolia, rustiger en beter verteld, en meer op het randje.
En tja, Lara Flyn Boley is toch wel een hele goeie femme fatale.
Maar die vader en dat zoontje, je moet het maar kunnen (durven) spelen.

boudewijn
20-08-2002, 10:11
weten jullie overigens of er plannen bestaan voor een s.e.?

de huidige r1, r2 en r4 releases stellen helaas nog weinig voor.

Mark van Voorthuizen
20-08-2002, 10:23
edit

Mark van Voorthuizen
20-08-2002, 10:27
En ik moet eerst nog 'Welcome to the Dollhouse' en de laatste van Todd Schlondz 'storytelling' bekijken.
Al veel over gelezen, dus ben benieuwd, maar zal wel ff duren.

Mark S
20-08-2002, 10:54
Bij Play zit er een flink prijsverschil tussen de R2 UK (geen subs) voor 8.99 GBP en de R1 versie (eng, span, fr subs) voor 15.99 GBP

boudewijn
20-08-2002, 11:11
Bij Play zit er een flink prijsverschil tussen de R2 UK (geen subs) voor 8.99 GBP en de R1 versie (eng, span, fr subs) voor 15.99 GBP

de regio 1 heeft wel DTS, waar de r2 dd 2.0 heeft. Ik heb toch maar gekozen voor de laatste vanwege het prijs verschil en het feit dat ik toch geen HT heb.
Ik wacht wel braaf op een onvermeidelijke s.e. en verkoop mijn oudje dan wel weer.

Oakey
22-08-2002, 00:52
Wellcome to the dollhouse heeft ook pedofilie als thema, en is ook behoorlijk op het randje maar ook ontzettend goed. Storytelling is anders dan zijn eerste 2 films, maar zeker een aanrader.

Mark S
24-08-2002, 00:19
Voor de nieuwsgierigen onder ons (waaronder ikzelf) misschien leuk om te weten:
Happiness wordt aanstaande woensdag 28 augustus om 0.35 uur (tot 2.45) uitgezonden op de Duitse zender ARD.:) En wordt 2-talig uitgezonden!(y)

Mark S
02-09-2002, 22:18
We hebben ons in kunnen houden, Happiness niet op TV bekeken maar braaf gewacht tot de dvd via Play werd bezorgd. Meesterlijk!

de regio 1 heeft wel DTS, waar de r2 dd 2.0 heeft.
Regio 1 heeft dus geen DTS, maar eveneens dd 2.0.

Jaap22
07-08-2003, 16:51
Indrukwekkende film met een aantal momenten, die voor sommige mensen te ver kan gaan. Aanrader voor iedereen die van films houdt die "op het randje" zitten.

Mark S
05-09-2003, 17:13
Jammer dat de film halverwege een beetje inkakt, ff doorbijten dus.
De laatste scene is erg grappig. Over het algemeen nog niet eerder zoveel sympathie gevoeld voor zulke trieste personages.

stijn
29-08-2004, 02:04
hij was net op tv en ik ben overdonderd. wat een geweldige film!! echt ziekelijk subtiel in het begin en daarna wordt alles steeds triester tegen het einde. ik zat sommige, sterker nog vele, scene's met kromme tenen (letterlijk, ik begrijp nu waar die uitdrukking vandaan komt) te kijken echt een topfilm!

RogerWaters
03-09-2005, 11:52
gisteren even gezien. wat een geweldige film :D
beetje als american beauty maar dan met veel triestere (lees: realistischere) personages.

Ik heb zelden zo hard moeten lachen om een film, geweldig!
[spoiler:fcfd1ffe0f] is het mooiste wat je vader niet tegen je kunt zeggen: jouw vriendjes zou ik verkrachten maar op jou zou ik alleen masturberen... liefdevollere vaders ken ik niet :D[/spoiler:fcfd1ffe0f]

9/10 !

Oakey
03-09-2005, 12:48
De andere bekende film van Tod Solonz, Welcome to the Dollhouse, is ook zeker een aanrader als je van Happiness houdt.

Dennis Kuijper
23-09-2006, 19:31
Toch ook nog ff hier onder de aandacht brengen:

Laat ik bij voorbaat zeggen dat dit een film die niet iedereens ''cup of thea'' zal zijn door de taboelooze/controversieele onderwerpen die je niet vaak in een film zal aantreffen. Een film over mensen die allemaal op zoek naar geluk zijn,en wat bij mij goed naar voren kwam,allemaal grotendeels alleen met zichzelf bezig(leuke woordspelling) zijn. Ik zelf vond het een sterke film met een prachtig script en sterke dialogen
die het ene moment erg grappig is maar dan gelijk weer kan omslaan in treurnis. Een film die zeker meerdere emoties bij je los zal maken. Philip Seymour Hoffman is zoals altijd weer geweldig in z,n rol,maar zeker petje af voor de vader/zoon scenes,dit moet je maar kunnen spelen! Voor nu een 8.5/10

Marco Dubbeldam
23-09-2006, 20:14
Toch ook nog ff hier onder de aandacht brengen:

Laat ik bij voorbaat zeggen dat dit een film die niet iedereens ''cup of thea'' zal zijn door de taboelooze/controversieele onderwerpen die je niet vaak in een film zal aantreffen. Een film over mensen die allemaal op zoek naar geluk zijn,en wat bij mij goed naar voren kwam,allemaal grotendeels alleen met zichzelf bezig(leuke woordspelling) zijn. Ik zelf vond het een sterke film met een prachtig script en sterke dialogen
die het ene moment erg grappig is maar dan gelijk weer kan omslaan in treurnis. Een film die zeker meerdere emoties bij je los zal maken. Philip Seymour Hoffman is zoals altijd weer geweldig in z,n rol,maar zeker petje af voor de vader/zoon scenes,dit moet je maar kunnen spelen! Voor nu een 8.5/10

Ben ik helemaal met je eens! Echt een geweldige film. Ik had hem op de gok eens gekocht, en ben daar erg blij om. Ik geef hem ook een 8.5/10.

Tim k
24-09-2006, 17:41
Toch ook nog ff hier onder de aandacht brengen:

Laat ik bij voorbaat zeggen dat dit een film die niet iedereens ''cup of thea'' zal zijn door de taboelooze/controversieele onderwerpen die je niet vaak in een film zal aantreffen. Een film over mensen die allemaal op zoek naar geluk zijn,en wat bij mij goed naar voren kwam,allemaal grotendeels alleen met zichzelf bezig(leuke woordspelling) zijn. Ik zelf vond het een sterke film met een prachtig script en sterke dialogen
die het ene moment erg grappig is maar dan gelijk weer kan omslaan in treurnis. Een film die zeker meerdere emoties bij je los zal maken. Philip Seymour Hoffman is zoals altijd weer geweldig in z,n rol,maar zeker petje af voor de vader/zoon scenes,dit moet je maar kunnen spelen! Voor nu een 8.5/10


Ben ik helemaal met je eens! Echt een geweldige film. Ik had hem op de gok eens gekocht, en ben daar erg blij om. Ik geef hem ook een 8.5/10.


Die zingende dame en de russische taxichauffeur vind ik écht een prachtig voorbeeld van hoe het er aan toe kan gaan. Wat je wel eens om je heen ziet gebeuren zeg maar. Zo levensecht. Alle afzonderlijke verhalen trouwens. Een film die allerlei gevoelens bij je oproept. Heel mooi.