PDA

Bekijk de volledige versie : Shutter Island [Blu-ray Disc]



Ludo Keeris
14-07-2010, 08:32
Shutter Island

Daniëls onderzoekt een onverklaarbare verdwijning van een gevangene.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4243)

Martino
14-07-2010, 12:09
Afgelopen weekend bekeken. Een mooie uitgave met inderdaad een verrassend slot. Aanrader!

Estel
14-07-2010, 13:13
Vond het einde helaas erg voorspelbaar - de psychologische Hollywood-twist bij uitstek.
Jammer, aangezien de film voor de rest van de speelduur zeer intrigerend en visueel prachtig is.

Dai
14-07-2010, 13:26
Prachtige film. Alleen de trailer verklapt alles!! Heb vooraf alleen de trailer bekeken en ik zag stap voor stap het zich ontrafelen. Sterke acteerprestaties zodat je meeleeft ondanks de open deuren.

Roy Langeveld
14-07-2010, 13:48
Heerlijk sfeervolle, ongemakkelijke en bloedspannende film. Anticlimax of niet, dit is toch een redelijk zeldzaam geval van een film die na de verplichte twist-op-het-eind nog aardig overeind staat en niet eindigt in een complete stijlbreuk of vergezochte poging om onvoorspelbaar te zijn.
Topacteurs in sterke rollen, uitstekend camerawerk, ouderwets vakwerk. Vast niet één van Scorseses meest memorabele films, maar het kijkt wel erg prettig weg, en dat is ook een talent.

Marcel den Haan
14-07-2010, 14:33
Misschien ben ik één van de weinige, maar ik vond het allemaal maar tegenvallen. Ik vond het niet echt spannend worden en het verhaal pakte me niet met de vele subplots. Het einde was wel goed gevonden, maar dat redde het niet voor mij.

Werner
14-07-2010, 14:54
Ik zou 'm wel willen hebben, maar heb 'm voorlopig nog nergens gezien in combinatie met een interessant prijskaartje...

McMurphy
14-07-2010, 22:15
Werkelijk sublieme film die ook meedere kijkbeurten verdient (y)

Dai
15-07-2010, 13:11
Toen ik hoorde dat Mark Ruffalo de nieuwe Hulk gaat spelen i.p.v. Edward Norton dacht ik WTF. Moet toch mijn mening bijstellen, nu ik net heb ontdekt dat hij de FBL-partner speelt van Dicrapio.

BrianB
15-07-2010, 18:47
Toen ik hoorde dat Mark Ruffalo de nieuwe Hulk gaat spelen i.p.v. Edward Norton dacht ik WTF. Moet toch mijn mening bijstellen, nu ik net heb ontdekt dat hij de FBL-partner speelt van Dicrapio.

Ruffalo is slechts een gerucht, hoor. Net als Joaquin Phoenix en nog een paar anderen.

Jordy van Buel
15-07-2010, 19:50
Laten we het hier ontopic houden over de recensie van Shutter Island

El Toro
16-07-2010, 12:14
Een hele goede film. Alleen voor een BluRay-uitgave erg matige extra's...
Verder ben ik het niet eens met de stelling, dat 1x kijken genoeg is, omdat je toch wel weet hoe het afloopt. Juist met dit soort films, buiten het goede acteerwerk, is meerdere keren kijken toch interresant. Zeker in het begin. Wat dacht van films zoals Memento, The Others, The Sixth Sense en The Usual Suspects, om er zo maar vier op te noemen. Juist als je weet hoe het afloopt, ga je tijdens de film letten op aanwijzingen die het einde tot z'n recht laat komen.

Diekert
16-07-2010, 14:08
Vanochtend de blu-ray steelbook binnengekregen, meteen opgezet. Voor de 2e keer gezien en wellicht nog meer impact dan in de bios.

Ed Lewis
20-07-2010, 08:17
Prima film, het is toch altijd lastig om zo'n soort film in elkaar te steken, maar dat is heel goed gelukt.
Tot het eind toe spannend en kan het nog een aantal kanten uit.
Ik vind de prijs van de Blu-ray wel iets aan de hoge kant.

Michael Hamers
25-07-2010, 15:34
Gisteren deze zitten kijken. Ik heb wel de US uitgave, maar het beeld en geluid zullen hetzelfde zijn. Echt een prachtige blu-ray op zowel technisch als filmisch vlak. Erg goede film, maar denk wel dat de verrassing er nu vanaf is. Maar goed, ik hou em voorlopig zowiezo in de collectie.

Thaman
29-07-2010, 10:16
Film moet je zeker 2x of zelfs 3x bekijken om het gehele plaatje te zien.
Vanaf de 3de maal begin je meer en meer op details te letten en zo zijn er nog dingen die ik nog steeds niet compleet begrijp. Maar komen we nog wel achter.
Ivm de Blu-Ray, het is een mooie uitgave maar toch mis ik meerdere extra's + waarom geen inlay cover meer ?

BrianB
29-07-2010, 19:47
Ik denk echt dat je hem de eerste keer wel snapt, hoor. Dan blijft er een ontzettend goed gemaakte film over, die meer een drama is dan een echte thriller. Maar om nu te zeggen dat hij moeilijk te begrijpen was, niet echt.

RobinB
29-07-2010, 22:06
ik snapte de film ook al na de 1ste keer..de clue was te simpel uitgelegd..maar wat een heerlijke film..

Jeroen vS
05-08-2010, 22:11
Een hele goede film. Alleen voor een BluRay-uitgave erg matige extra's...
Verder ben ik het niet eens met de stelling, dat 1x kijken genoeg is, omdat je toch wel weet hoe het afloopt. Juist met dit soort films, buiten het goede acteerwerk, is meerdere keren kijken toch interresant. Zeker in het begin. Wat dacht van films zoals Memento, The Others, The Sixth Sense en The Usual Suspects, om er zo maar vier op te noemen. Juist als je weet hoe het afloopt, ga je tijdens de film letten op aanwijzingen die het einde tot z'n recht laat komen.
Dit wilde ik ook gaan posten. Zeker een tweede keer kijken en kijk de extra's ook even, daar wordt je op het goede spoor gezet van waar je naar moet kijken.

Franklin1975
21-08-2010, 11:10
Heb de film nog niet gezien, maar is er wel eentje die ik wil aanschaffen, zeker nu ik net een Sony Bravia bluray speler en 102cm flatscreen heb. Maar tegen de 30 euro voor een bluray zonder al te noemenswaardige extra's vind ik erg veel geld.
Ik wacht wel een jaar ofzo als deze voor een erg mooi prijsje te koop is.

bart22
02-09-2010, 21:14
Deze film in de bioscoop gezien en goed hiermee vermaakt toen. De blu ray komt er zeker nog een keertje in (tegen een leuke prijs).

Franklin1975
06-09-2010, 14:28
Gisteravond deze film gezien (niet op bluray, sorry) en vond het een erg goede film. Alleen het eind van de film slaat in mijn ogen nergens op. Een soort anti-climax eigenlijk. Op moviemeter.nl al gelezen dat de laatste scene eigenlijk een afknapper is op de film, en dat gevoel had ik ook wel een beetje.
Blijft er nog bijna 130 minuten geweldige film over!

scorpius
12-02-2011, 15:03
Had een tijdje terug de Franse steelbook van Shutter Island op dit forum gekocht en had vandaag eindelijk eens tijd en zin om te kijken.
Ik was positief verrast! Het was een prima thiller. Misschien was de plotwending niet heel erg verrassend maar dat doet geen enkele afbreuk aan het verhaal.
Zeker de moeite waard!

Ron-G
20-02-2011, 13:51
Ik ben een van de weinige die tegen de stroom gaat inzwemmen hier, maar deze film kon me totaal niet boeien, vond het maar een zeer vage en vooral traaaage film :sleep: heb hem uitgekeken, mede omdat we vrienden hadden uitgenodigd om een lekker avondje film te kijken, maar gelukkig vonden die de film ook niet veel soeps, maar toch maar uitgekeken.

Niet mijn cup of tea dus, gaat per direct in de verkoop niet mijn ding.

Franklin1975
20-02-2011, 14:45
Voor hoeveel wil je hem verkopen? Woon bij je in de buurt, dus ophalen is geen probleem.

Coen P.
21-02-2011, 14:56
Het laatste shot een anti-climax? Juist niet man! Had je dan op een happy end gehoopt? Vond dit perfect passend!!!

Bas Reuver
22-02-2011, 10:42
Gisteravond deze film gezien (niet op bluray, sorry) en vond het een erg goede film. Alleen het eind van de film slaat in mijn ogen nergens op. Een soort anti-climax eigenlijk. Op moviemeter.nl al gelezen dat de laatste scene eigenlijk een afknapper is op de film, en dat gevoel had ik ook wel een beetje.
Blijft er nog bijna 130 minuten geweldige film over!

Ik vind het wel enigzins raar dat je het een geweldige film vindt, maar dat je het einde nergens op vindt slaan :???:

Als het einde anders was geweest (bijv. happy ending), dan was de hele film anders geweest.

Michael Hamers
22-02-2011, 12:44
Het einde is helemaal geen anti-climax. Heb em toevallig zojuist zitten kijken voor de 2e keer. Het slotstuk lijkt in eerste instantie heel vreemd, door de volledige uitleg van het 'verhaal', maar die allerlaatste zin in de film gooit het dan juist weer helemaal op zijn kop. Als je erover nadenkt is er geen beter einde te verzinnen voor deze film. Op moviemeter hebben ze er geen verstand van...

Coen P.
22-02-2011, 13:06
Mensen op moviemeter hebben sowieso weinig verstand van films, althans de meeste...

Maar dat is weer een héél andere discussie

pjblack
13-03-2011, 11:39
Kijk toch wel vaak naar die site of geef mijn eigen review. Films kijken blijft toch erg persoonlijk, maar als je veel 4 of 5 sterren ziet geeft dat toch wel een indicatie.