PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuw aan te schaffen set



Sabel
18-07-2010, 21:33
Beste forumleden,

Ik heb onlangs een huis gekocht en wil binnenkort een home cinema set gaan aanschaffen. In mijn huis zijn een aantal voorbereidingen getroffen, er zit een pvc buis in de muur voor alle kabels en ik heb een voorbereiding gemaakt voor een 5.1 speakerset waarbij de kabels niet zichtbaar zijn (2 speakers komen links en rechts van de tv, 1 speaker onder de tv en 2 speakers in de muur waar de bank tegenaan staat).

Nu zat ik zelf te denken aan de volgende set:

- Samsung 3D TV UE40C8700
- Media speler van AC Ryan Playon!HD
- Marantz AV Receiver NR1501
- TV beugel van Vogel (zo plat mogelijk)
- Universele afstandbediening van Logitech
- Over de 5.1 speakerset ben ik nog niet helemaal uit, ik las laatst een artikel over de Sony BDV-470SS wat me wel aansprak.
- Sony PS3 40GB (deze heb ik reeds staan)

Wat zouden jullie adviseren of wellicht hebben jullie andere suggesties?

Daarnaast ben ik aan het kijken waar ik alles het beste in 1 keer kan aanschaffen. Bij welke zaak zou ik dit het beste kunnen doen (correct of media markt)?


Het gaat mij voornamelijk om het afspelen van films (blu-ray, 3d) en het spelen van spellen op de PS3. Muziek luisteren doe ik niet gek veel.

Ik hoor graag jullie reactie.

StefaanD
18-07-2010, 22:40
Hoi Sabel welkom op het forum hier, wat is je budget ongeveer ? En hier op het
forum kan je al wat leesvoer vinden in een artikel van Edgar Smit over de soort
luidsprekers (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=79), daar kan je zeker al wat van opsteken.

Zelf ben 'k niet meteen een voorstaander voor alles in één sets, en er zijn er
hier nog, vandaar ook mijn vraag wat je budget is voor speakers. Een degelijke
blu-ray speler kan je gemakkelijk vinden voor rond de 120 € à 150 €

Sabel
19-07-2010, 07:53
Hoi Sabel welkom op het forum hier, wat is je budget ongeveer ? En hier op het
forum kan je al wat leesvoer vinden in een artikel van Edgar Smit over de soort
luidsprekers (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=79), daar kan je zeker al wat van opsteken.

Zelf ben 'k niet meteen een voorstaander voor alles in één sets, en er zijn er
hier nog, vandaar ook mijn vraag wat je budget is voor speakers. Een degelijke
blu-ray speler kan je gemakkelijk vinden voor rond de 120 € à 150 €

Mijn budget voor de speakers ligt op ongeveer EUR 500. In principe hoef ik geen blu-ray speler te kopen, aangezien PS3 dit ondersteunt. Maar aangezien ik een 3D TV wil aanschaffen heb ik een aparte 3D blu-ray speler nodig. Jij geeft dus aan dat je deze beter los kunt kopen en los een set speakers?

DVDProfilersFilmgek
19-07-2010, 09:56
MMmm.... in je openingspost heb je een Marantz receiver en dat sony setje...... dat is dubbelop en dat sony setje is geen aanrader, zoals dat alle all in ones niet zijn vanwege de grotere nadelen dan voordelen die zo'n setje heeft.

Je geeft aan dat je niet echt een muziekluisteraar bent en ook de Marantz is een lichte jongen.

Heb je de Ibood van vandaag al gezien?

http://www.ibood.com/static/generated/nl/nl/product_specs/18854/Onkyo_HT-R538_51_Home_Theatre_Receiver_met_Jamo_A_102_HCS_5 1_Speakerset/


Niet voor veeleisende mensen, maar lijkt me toch wel beter dan zo'n all in one geval. Niet echt voor muziek, maar voor films zul je er wel mee uit de voeten kunnen, de reacties zijn over het algemeen positief.

Dan de keuze voor een PS3 of een standalone BR 3D speler, als je geen PS3 spellen speelt..... laten staan, maakt teveel geluid om comfortabel naar een film te kijken, al zou de PS3 binnenkort na een update ook 3D moeten kunnen doorgeven als ik de berichten goed heb begrepen, maar eerst zien en dan geloven. Bij een Samsung standalone krijg je tenminste nog 2 brilletjes en een 3D film, en die zijn schaars........

3D heeft nog geen vaste standaard en pas uit, dus daar kunnen nog wat kinderziekten in zitten:!:

Alles in 1 winkel kopen, leuk als je dan ook een lekkere korting krijgt en goedkoper uit bent dan via verschillende winkels los, al heeft vaak 1 winkel net niet wat je zelf allemaal wel wilt hebben. Probeer gewoon de beste prijs te krijgen, 1 winkel is wel lekker makkelijk, maar als je met een beeetje moeite weer een paar honderd euro weet te besparen is dat toch wel mooi meegenomen.

Edgar Smit
19-07-2010, 11:10
Beste Sabel,

Ik zou voorlopig even de PS3 voor BR blijven gebruiken en even afwachten wat de 3D spelers gaan doen. En als er een update komt waardoor de PS3 ook 3D kan afspelen is het zonde van je geld om nu al een aparte 3D speler te kopen.
Blijft over de keuze van speakers, er zijn hele leuke 5.1 setjes te koop op speaker gebied maar je kunt er ook voor kiezen de speakers los te kopen. Dat laatste geniet toch wel de voorkeur omdat je dan niet gebonden bent aan 1 maat of 1 design. Je zou dan kunnen kiezen voor boekenplankmodellen rondom, een losse center en losse sub. Onderschat de sub niet, bij veel 5.1 setjes lijkt dat de sluitpost waardoor deze vooral bij films niet echt lekker diep gaat. Een echte sub begint bij 20/30 Hz en dat is echt LFE terwijl de andere meestal rond de 50/60 pas beginnen.
Die zijn dan ook vaker bedoeld om de tekorten van de kleine sattelietjes op te vangen dan als echte sub.
De keuze is echter geheel aan jou natuurlijk.

Sabel
19-07-2010, 12:33
MMmm.... in je openingspost heb je een Marantz receiver en dat sony setje...... dat is dubbelop en dat sony setje is geen aanrader, zoals dat alle all in ones niet zijn vanwege de grotere nadelen dan voordelen die zo'n setje heeft.

Je geeft aan dat je niet echt een muziekluisteraar bent en ook de Marantz is een lichte jongen.

Heb je de Ibood van vandaag al gezien?

http://www.ibood.com/static/generated/nl/nl/product_specs/18854/Onkyo_HT-R538_51_Home_Theatre_Receiver_met_Jamo_A_102_HCS_5 1_Speakerset/


Niet voor veeleisende mensen, maar lijkt me toch wel beter dan zo'n all in one geval. Niet echt voor muziek, maar voor films zul je er wel mee uit de voeten kunnen, de reacties zijn over het algemeen positief.

Dan de keuze voor een PS3 of een standalone BR 3D speler, als je geen PS3 spellen speelt..... laten staan, maakt teveel geluid om comfortabel naar een film te kijken, al zou de PS3 binnenkort na een update ook 3D moeten kunnen doorgeven als ik de berichten goed heb begrepen, maar eerst zien en dan geloven. Bij een Samsung standalone krijg je tenminste nog 2 brilletjes en een 3D film, en die zijn schaars........

3D heeft nog geen vaste standaard en pas uit, dus daar kunnen nog wat kinderziekten in zitten:!:

Alles in 1 winkel kopen, leuk als je dan ook een lekkere korting krijgt en goedkoper uit bent dan via verschillende winkels los, al heeft vaak 1 winkel net niet wat je zelf allemaal wel wilt hebben. Probeer gewoon de beste prijs te krijgen, 1 winkel is wel lekker makkelijk, maar als je met een beeetje moeite weer een paar honderd euro weet te besparen is dat toch wel mooi meegenomen.

OK, ik kan dus beter een losse set speakers kopen. Die set van ibood heb ik inderdaad zien staan, ziet er interessant uit. Moet alleen kijken of die receiver in mijn kastje past.

Wat bedoel je precies dat de Marantz een lichte jongen is? Is deze niet echt geschikt voor film?

3D films zijn er inderdaad nog niet veel, hier kan ik het beste even mee wachten. Is het dan wel slim om een 3D TV te kopen, misschien dat hier ook weer andere ondersteuning voor komt?

Edgar Smit
19-07-2010, 12:54
Een andere standaard is er eigenlijk al, namelijk de BR 3D standaard. Je zou om je budget wat te rekken, er komen immers nog genoeg onverwachtte uitgaven waarschijnlijk, gewoon een FullHD TV kunnen kopen. Voorlopig heb je toch nog steeds een brilletje nodig om 3D content te kijken en er beginnen nu al weer stemmen te komen dat 3D te veel wordt toegepast.

Gerco Stuivenberg
19-07-2010, 13:00
Voor een beginner is het vaak handiger om een receiver te combineren met een complete 5.1 luidsprekerset en al helemaal als deze aangestuurd moet worden met een receiver in de prijsklasse tot ong. 500 Euro. Bevallen de satelieten als fronts niet, dan kun je deze vervangen door boekenplank-formaat luidsprekers van hetzelfde merk als de 5.1 set. Anders bestaat er een kans dat een set niet in staat is om een mooi geluidsbeeld neer te zetten.

Je kunt op deze manier zelf kennis vergaren die je later kunt gebruiken als je de set wilt gaan upgraden. ;)

Sabel
19-07-2010, 17:13
V.w.b. de TV zit ik nog wel te twijfelen. De beoogde Samsung 3D TV kost EUR 2.200,00. Voor EUR 1.000,00 minder heb je ook al een hele mooie Full HD TV van 40 inch zonder de 3D optie. Het is natuulijk maar de vraag of dat 3D echt door gaat slaan, tot nu valt het mij nog tegen (ook als je kijkt naar het aantal beschikbare BR's op 3D).

Met jullie adviezen kom ik steeds meer in de richting van een losse receiver (in dit geval waarschijnlijk van Marantz) met een complete 5.1 speakerset. Welk merk voor de speakers zouden jullie adviseren in de prijsklasse van EUR 500,00 tot ongeveer EUR 750,00?

Edgar Smit
19-07-2010, 17:43
Je ***n ook naar Gerco luisteren, die zegt af en toe ook wel eens wat zinnigs namelijk.
Er zijn sets te koop die toch bestaan uit losse componenten en een leuke 5.1 set voor films meegeleverd krijgen. Je kunt dan op termijn alsnog de speakers simpel upgraden, iets wat met all-in-one sets dus niet gaat. Loop gewoon eens wat audio grootgrutters binnen zoals MM, BCC, De Block etc en je krijgt een indruk van wat er zoal te krijgen is.

Sabel
20-07-2010, 09:57
Ik denk dat ik vandaag of morgen maar eens een audio-zaak binnenloop. Hier in de buurt zit een Saturn en een BCC. Maar ik heb het idee dat ik bij een Correct meer keuze heb?

DVDProfilersFilmgek
20-07-2010, 11:08
OK, ik kan dus beter een losse set speakers kopen. Die set van ibood heb ik inderdaad zien staan, ziet er interessant uit. Moet alleen kijken of die receiver in mijn kastje past.

Wat bedoel je precies dat de Marantz een lichte jongen is? Is deze niet echt geschikt voor film?

3D films zijn er inderdaad nog niet veel, hier kan ik het beste even mee wachten. Is het dan wel slim om een 3D TV te kopen, misschien dat hier ook weer andere ondersteuning voor komt?

Bij zulke opmerkingen zou ik altijd graag willen roepen...... de bijl erin:grin:

Je moet uitkijken dat je je niet laat beperken in je aanschaf door meubels. Zeker met een homecinema die je voor een langere periode gaat aanschaffen en waar je bereid bent wat geld aan uit te geven, zou ik me niet willen laten hinderen door meubels. Lekker kopen wat je wilt en dan later iets aanschaffen waar het in past:idea:

Met een lichte jongen bedoel ik dat het een receiver is met weinig vermogen. Bedenk dat een beetje receiver een jaar of 10 meegaat, daarna werkt hij nog wel maar is dan vaak ouderwets en niet meer in staat de nieuwste aansluitingen en nieuwe formaten te verwerken. Vraag: waarom Marantz:?:

Een 3D tv, je bent dan wel helemaal up to date, alleen dien je voor jezelf uit te maken of je het fijn vind om de hele tijd met zo'n afleidend, en mogelijk brandende ogen en koppijn veroorzakend brilletje op je snuffer te zitten. Voor 1000 euro minder koop je ook een mooie 46inch, waarom heb je voor 40inch gekozen:?: (BTW een[edge] LED TV mag dan iets dunner zijn en iets minder energie gebruiken, hij heeft geen beter beeld dan de goedkopere nog van CCFL voorziene TV :idea: )

Speakers, daar moet je inderdaad voor op pad...... luisteren, luisteren en nog eens luisteren, daarbij leer je luisteren, 750 euro is niet veel voor een goede speakerset. Dan kun je beter voor die TV van 1000 euro minder gaan en 1750 besteden aan je speakers. Bedenk hierbij wel dat een met zorg gekozen speakerset makkelijk minstens 20 jaar meegaat:idea: Voor een paar fijne zuiltjes en achter een paar compacte boekenplank speakertjes een bijpassende center en een knappe sub om het geheel te completeren. Dan ga je waarschijnlijk ook muziek steeds meer waarderen, zo mag ik de laatste tijd steeds vaker graag een muziek DVD of Blu ray opzetten, deze kunnen geweldig lekker klinken(y)

Natuurlijk kun je je PS3 gebruiken om DVD's en Blu Rays mee te kijken, persoonlijk werd ik er niet vrolijk van, ik had een fat PS3 en deze was me toch te rumoerig en had als nadeel dat al de HD formaten in multi channel PCM werden doorgegeven en dat deed hij helaas met weinig dynamiek, een standalone doet dat met bitstream toch wel even lekkerder. De slimline PS3 kan weer wel de audio in bitstream doorvoeren, doch ook hij is niet de stilste. Gewoon iets om in je achterhoofd te houden:idea:

Gerco Stuivenberg
20-07-2010, 13:41
Met een lichte jongen bedoel ik dat het een receiver is met weinig vermogen. Bedenk dat een beetje receiver een jaar of 10 meegaat, daarna werkt hij nog wel maar is dan vaak ouderwets en niet meer in staat de nieuwste aansluitingen en nieuwe formaten te verwerken. Vraag: waarom Marantz:?:

Speakers, daar moet je inderdaad voor op pad...... luisteren, luisteren en nog eens luisteren, daarbij leer je luisteren, 750 euro is niet veel voor een goede speakerset. Dan kun je beter voor die TV van 1000 euro minder gaan en 1750 besteden aan je speakers. Bedenk hierbij wel dat een met zorg gekozen speakerset makkelijk minstens 20 jaar meegaat:idea: Voor een paar fijne zuiltjes en achter een paar compacte boekenplank speakertjes een bijpassende center en een knappe sub om het geheel te completeren. Dan ga je waarschijnlijk ook muziek steeds meer waarderen, zo mag ik de laatste tijd steeds vaker graag een muziek DVD of Blu ray opzetten, deze kunnen geweldig lekker klinken(y)
@Sabel:
De NR1501 is voor meesten van ons een te lichte versterker omdat wij vaak luidsprekers gebruiken die wat groter zijn dan sateliet-formaat en dus ook een krachtigere aansturing nodig hebben. Wil je in de toekomst ook wat grotere luidsprekers er mee aan kunnen sturen, dan zou je misschien beter voor een model als de SR5004 of SR5005 kunnen kiezen. Budgettair gezien zal dit geen probleem zijn als je -zoals DVDPF ook voorstelt- voor een scherm kiest in een lagere prijsklasse. De rest van het geld kunt je dan gebruiken voor later of voor de luidsprekers. ;)

Marcellow
20-07-2010, 14:25
Bij zulke opmerkingen zou ik altijd graag willen roepen...... de bijl erin:grin:




JAAAA de bijl er in!!!

Sabel
20-07-2010, 23:09
Tja... ik had mijn meubels al besteld en vervolgens ben ik op zoek gegaan naar een set-up. Moet ook wel zeggen dat ik vrij weinig ruimte heb, ook mijn tv-kastje was lastig uitzoeken aangezien deze niet heel breed kan zijn. Maar er zal vast iets moois tussen passen...

Wil binnenkort even langs de Correct gaan, heb wel het idee dat je hier een goede indruk kan opdoen. Bij de media markt en BCC hebben ze volgens mij meer het commerciele spul (Sony, Samsung etc.).

Edgar Smit
21-07-2010, 07:41
Ik ga morgen (22 juli) waarschijnlijk langs bij correct, als je wilt kunnen we daar wat afspreken help ik je een beetje.

Sabel
21-07-2010, 09:42
Ik ga morgen (22 juli) waarschijnlijk langs bij correct, als je wilt kunnen we daar wat afspreken help ik je een beetje.

Hoe laat ben jij daar ongeveer?

Edgar Smit
21-07-2010, 10:35
Hoe laat ben jij daar ongeveer?
Ligt er aan hoe laat ik opsta en ngo meer aan hoe laat de kinderen opstaan, gaan met zijn allen namelijk. Zal waarschijnlijk wel in de ochtend zijn maar weet nog niet welk filiaal het eerst wordt, koopjeskelder of de bergweg.

Sabel
21-07-2010, 10:38
Ligt er aan hoe laat ik opsta en ngo meer aan hoe laat de kinderen opstaan, gaan met zijn allen namelijk. Zal waarschijnlijk wel in de ochtend zijn maar weet nog niet welk filiaal het eerst wordt, koopjeskelder of de bergweg.

Dan wordt het jammer genoeg niks. Ik ben zelf aan het werk en vrij vragen wordt lastig. In ieder geval bedankt voor het aanbod!

Sabel
21-07-2010, 10:44
Collega kwam met de volgende set-up.

http://www.bestekeus.nl/product_info-n-Mordaunt_Short_Home_Cinema_Luidsprekerset_Alumni_Z wart_zolang_de_voorraad_strekt-cPath-27_152_6331-pId-7638.html

http://www.bestekeus.nl/product_info-n-Marantz_A_V_Receiver_SR5004_Zilver-cPath-27_128_6242-pId-63449.html

DVDProfilersFilmgek
21-07-2010, 11:12
Collega kwam met de volgende set-up.

http://www.bestekeus.nl/product_info-n-Mordaunt_Short_Home_Cinema_Luidsprekerset_Alumni_Z wart_zolang_de_voorraad_strekt-cPath-27_152_6331-pId-7638.html

http://www.bestekeus.nl/product_info-n-Marantz_A_V_Receiver_SR5004_Zilver-cPath-27_128_6242-pId-63449.html

Leuk spul zo te zien...... MAAR klinkt het ook naar je zin, helaas kun je daar maar op 1 manier achter komen...... luisteren(y)

Probeer geduldig te zijn, het zijn spullen die tientallen jaren mee kunnen gaan, mits met zorg gekozen, daar mag je best wel tijd aan besteden met de aanschaf. Snap sommige mensen niet, die kopen een hele setup binnen een paar dagen terwijl er op dit gebied een wereld aan keus is:idea:

Edgar Smit
21-07-2010, 11:50
Dat is een van de nadelen van internet, je leest ergens dat het goed is, de prijs via internet is lager dus er wordt meteen besteld en gekocht. Auto's kopen doen mensen echter niet zo, dan wordt er toch eerst een proefrit gemaakt, waarom dan niet bij dit soort sets?
Het is geen 2 euro die je uitgeeft.

Sabel
21-07-2010, 15:25
In ieder geval bedankt voor jullie reacties, het is mij nu wel duidelijk dat ik verschillende set-ups kan gaan beluisteren voordat ik een def. keuze maak :-)

Overigens nog wat anders, als speakerkabels ben ik naar de Formido gegaan. Hier heb ik de op 1 na dikste draad gekocht (zwart/rood) welke nu in de pvc buizen door de muren lopen. Kom er nu achter dat dit volgens mij niet de handigste optie is geweest. Kan ik hiermee wel uit de voeten of is het toch aan te raden dit te vervangen voor wat professioneler spul?

Gerco Stuivenberg
21-07-2010, 16:02
@Edgar Smit:
Is ook een beetje lastig om een 'proefrit' te maken met een Home-Cinema als deze via internet wilt kopen. Tegenwoordig worden er ook auto's via internet verkocht, dus een 'proefrit' is schijnbaar ook voor auto's niet meer nodig. :D
Overigens nog wat anders, als speakerkabels ben ik naar de Formido gegaan. Hier heb ik de op 1 na dikste draad gekocht (zwart/rood) welke nu in de pvc buizen door de muren lopen. Kom er nu achter dat dit volgens mij niet de handigste optie is geweest. Kan ik hiermee wel uit de voeten of is het toch aan te raden dit te vervangen voor wat professioneler spul?
Niet naar de kleuren van de aders kijken. Het belangrijkste van een kabel voor de luidsprekers is dat de ene ader er anders uit ziet dan de andere zodat je de polen van elkaar kunt onderscheiden. Wat wel belangrijk is de aderdoorsnede die in mm2 opgegeven wordt. Voor een set als die van jou met sateliet-formaat luidsprekers kun je het beste minimaal 0,75mm2 gebruiken. ;)

Sabel
21-07-2010, 21:47
Niet naar de kleuren van de aders kijken. Het belangrijkste van een kabel voor de luidsprekers is dat de ene ader er anders uit ziet dan de andere zodat je de polen van elkaar kunt onderscheiden. Wat wel belangrijk is de aderdoorsnede die in mm2 opgegeven wordt. Voor een set als die van jou met sateliet-formaat luidsprekers kun je het beste minimaal 0,75mm2 gebruiken. ;)

Gelukkig, dan hoef ik me daar niet teveel zorgen over te maken. Het zou ook vrij lastig worden om die draden weer uit de muren te trekken... Ik zal eens kijken of ze voldoen aan een dikte van 0,75mm2

Marcellow
22-07-2010, 07:34
Het zou ook vrij lastig worden om die draden weer uit de


Geluid gaat niet door draden, ook niet door snoeren, maar door kabels... Luidsprekerkabels wel te verstaan

Edgar Smit
22-07-2010, 09:04
Geluid gaat niet door draden, ook niet door snoeren, maar door kabels... Luidsprekerkabels wel te verstaanEletriciëns hebben het altijd over draden ipv kabels.
Kabels zijn het voor hen alleen als er aan beide uiteindes een plug zit, anders zijn het draden (y).

Gerco Stuivenberg
22-07-2010, 12:11
Eletriciëns hebben het altijd over draden ipv kabels.
Kabels zijn het voor hen alleen als er aan beide uiteindes een plug zit, anders zijn het draden (y).
Kabel betekent voor een elektricien meestal dat meer draden als één draad gelegd kunnen worden en heeft dus niets te maken met pluggen (connectoren). Heeft een kabel geen tweede lag isolatie (mantel) en is deze goedkoop , dan noemen ze het een snoer.

Edgar Smit
22-07-2010, 18:19
Kabel betekent voor een elektricien meestal dat meer draden als één draad gelegd kunnen worden en heeft dus niets te maken met pluggen (connectoren). Heeft een kabel geen tweede lag isolatie (mantel) en is deze goedkoop , dan noemen ze het een snoer.dat ook, maar snoeren zijn meestal weer van apparaten bij die gasten, ongeacht de kwaliteit.
Heb inmiddels ook gemerkt dat het per persoon verschilt (twee ruziënde electriciëns over draad of kabel, ging trouwens om CAS kabel of was het toch draad? (6) (y))
Maar om het ontopic te houden, Sabel, ben je al wat verder?

Sabel
22-07-2010, 22:13
Maar om het ontopic te houden, Sabel, ben je al wat verder?

Ik ben vandaag even bij de Saturn weeste kijken voor een TV. Qua beeld en design ben ik wel helemaal verkocht van de Samsung UE40C8700 (3D). Wilde ook gelijk kijken voor de UE40B800 (200 hertz tv) maar deze hadden ze helaas niet staan. En de prijs is ook weer 300 euro gezakt van de 3D TV (via kieskeurig).

Wil van het weekend even langs Correct gaan om e.e.a. te gaan beluisteren.

Sabel
24-07-2010, 23:40
Nou, afgelopen vrijdag ben ik bij Correct geweest. Moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg opgeschoten ben. Ik heb geen setjes kunnen beluisteren, volgens de verkoper moest ik dit maar ervaren wanneer ik een set gekocht had...? Verder wel een goed gesprek en de beste man wist mij een hoop te vertellen. Nadat ik mijn budget aangegeven had kwam hij op een speakerset waarvan ik de naam al niet meer weet en qua receiver raadde hij een denon of yamaha aan. Marantz was volgens hem wel goed maar erg ingewikkeld. Die van denon en yamaha waren gebruiksvriendelijker.

Inkoopvoordeel valt niet echt te behalen, ze kunnen vaak wel iets betekenen met speakerkabels etc.

Al met al niet heel veel opgeschoten. Jullie nog tips voor een winkel waar ik ook echt kan gaan luisteren?

Edgar Smit
24-07-2010, 23:43
Vreemd verhaal, ben ik niet gewend van Correct of was je alleen in de koopjeskelder?
Om echt goed te luisteren zul je naar speciaalzaken moeten, hier vind je er een heleboel in Zuid-Holland (http://www.hifi.nl/winkels_in_Zuid_Holland/).

Sabel
25-07-2010, 23:21
Vreemd verhaal, ben ik niet gewend van Correct of was je alleen in de koopjeskelder?
Om echt goed te luisteren zul je naar speciaalzaken moeten, hier vind je er een heleboel in Zuid-Holland (http://www.hifi.nl/winkels_in_Zuid_Holland/).

Ik stond er ook wel even van te kijken. De verkoper wist mij verder wel een hoop te vertellen hoor, en wees ook een aantal mogelijkheden aan, maar hij liet me er verder niet naar luisteren. Qua receivers hadden ze wel een hoop staan, maar het aanbod 5.1 setjes was magertjes. Ik denk dat hij drie setjes heeft laten zien.

Zover ik weet was ik niet in de koopjeskelder. Ik had de roltrap naar boven gepakt waar ook alle tv's etc. staan.

Edgar Smit
25-07-2010, 23:57
Dat is inderdaad de bergweg, als je daarvandaan het viaduct onderdoor gaat en dan direct linksaf heb je aan de rechterzijde de koopjeskelder.

Sabel
26-07-2010, 21:19
Ik wil binnenkort gaan kijken bij "iEar" in Tilburg (www.iear.nl (http://www.iear.nl)). Volgens mij heb je hier een eindeloze keuze.

Qua receiver zit ik nog steeds aan een Marantz te denken http://www.iear.nl/winkel/A_V_receiver/Marantz_SR5004_zilver_goud.html.

Voor een speakerset heb ik mijn budget redelijk bijgesteld, ik zit nu hiernaar te kijken http://www.iear.nl/winkel/Speaker_set/Focal_D_me_5.1_zwart_hoogglans.html. Design van de apparaten vind ik ook erg belangrijk, vandaar dat deze Focal set me erg aanspreekt.

DVDProfilersFilmgek
27-07-2010, 14:31
Ik wil binnenkort gaan kijken bij "iEar" in Tilburg (www.iear.nl (http://www.iear.nl)). Volgens mij heb je hier een eindeloze keuze.

Qua receiver zit ik nog steeds aan een Marantz te denken http://www.iear.nl/winkel/A_V_receiver/Marantz_SR5004_zilver_goud.html.

Voor een speakerset heb ik mijn budget redelijk bijgesteld, ik zit nu hiernaar te kijken http://www.iear.nl/winkel/Speaker_set/Focal_D_me_5.1_zwart_hoogglans.html. Design van de apparaten vind ik ook erg belangrijk, vandaar dat deze Focal set me erg aanspreekt.

Niets mis met Marantz, maar 3 HDMI ingangen is wel erg uit de tijd:-(

Sabel
27-07-2010, 16:54
Niets mis met Marantz, maar 3 HDMI ingangen is wel erg uit de tijd:-(

1 voor de tv, 1 voor de PS3 en dan houd ik er nog 1 over... Wat mij betreft voldoende :-)

peptalk
27-07-2010, 19:56
1 voor de tv, 1 voor de PS3 en dan houd ik er nog 1 over... Wat mij betreft voldoende :-)

TV heeft geen HDMI ingang nodig, alleen de uitgang gaat naar de TV van de reciever.

Gerco Stuivenberg
28-07-2010, 11:24
TV heeft geen HDMI ingang nodig, alleen de uitgang gaat naar de TV van de reciever.
TS bedoelt waarschijnlijk de externe DTV-ontvanger (UPC Mediabox oid). :)

@DVDPF:
Niet iedereen gebruikt zoveel bronnen als jij. Met 3 ingangen kan TS makkelijk nog uit de voeten. Zo niet, dan kan TS later dat aantal altijd nog uitbreiden door een externe switch te gebruiken of door bronnen rechtstreeks op de TV aan te sluiten en het geluid via een optische of coaxiale verbinding naar de receiver te sturen. :cool:

Zelf heb ik er ook maar 2 (3 met die ene van de TV erbij) en tot nu toe red ik het daar prima mee. ;)

DVDProfilersFilmgek
28-07-2010, 15:12
@DVDPF:
Niet iedereen gebruikt zoveel bronnen als jij. Met 3 ingangen kan TS makkelijk nog uit de voeten. Zo niet, dan kan TS later dat aantal altijd nog uitbreiden door een externe switch te gebruiken of door bronnen rechtstreeks op de TV aan te sluiten en het geluid via een optische of coaxiale verbinding naar de receiver te sturen. :cool:

Zelf heb ik er ook maar 2 (3 met die ene van de TV erbij) en tot nu toe red ik het daar prima mee. ;)

Je kan je ermee redden.....

Zelf heb ik er maar 4 :-( op de receiver, dat houd niet over, heb er eigenlijk 1 tekort. De TV heeft er ook 4, voor een receiver betekent dat je met 4 eigenlijk al aan de krappe kant zit en als je wat knaps koopt dan wil je later toch niet weer gaan rommelen met een switch.

Heel gewoon is tegenwoordig 6, kijk maar naar de Onkyo 608, een populaire receiver, 5 aan de achterzijde en 1 aan de voorzijde. HDMI is hoogwaardig, en het fijne is dat alles door 1 kabel gaat. Dan wil je toch niet meer de spaghetti uit het verleden terug en naast de videoverbinding weer een aparte audioverbinding maken:confused:

StefaanD
28-07-2010, 16:08
Yeppa, 'k heb er zat dus op mijn Onkyo 608 :mrgreen: Tja er zijn er ondertussen ook
reeds 4 in gebruik, Digitale Telenet ding, Pana BD speler, Hiteker en een Mac Mini of
heel soms mij Mede8er mediaspeler.

Zal wel bij die 4 blijven, maar als daar dezelfde apparaten aan blijven hangen is maar
zéér de vraag ;)

Maar 3 HDMI ingangen, uit de tijd ? Tja de basis Onkyo 308 heeft ook maar 3 ingangen.
Voor de meeste mensen is dat eigenlijk voldoende.

Sabel
29-07-2010, 12:02
De Onkyo 608 zit ongeveer in dezelfde prijsklasse als de Marantz SR6004. Ik wil ze beide gaan beluisteren met een Focal Dome 5.1 speakerset en een KEF KHT 3005 S.E. speakerset. Qua vormgeving gaat de voorkeur uit naar de Marantz met de KEF speakerset.

DVDProfilersFilmgek
29-07-2010, 15:16
De Onkyo 608 zit ongeveer in dezelfde prijsklasse als de Marantz SR6004. Ik wil ze beide gaan beluisteren met een Focal Dome 5.1 speakerset en een KEF KHT 3005 S.E. speakerset. Qua vormgeving gaat de voorkeur uit naar de Marantz met de KEF speakerset.

In zilver valt een vormgeving meer op dan in het zwart. In weze zijn het allemaal lelijke hokken, in het zwart vallen ze minder op;)

Sabel
29-07-2010, 23:45
In zilver valt een vormgeving meer op dan in het zwart. In weze zijn het allemaal lelijke hokken, in het zwart vallen ze minder op;)

De voorkeur gaat ook uit naar een zilveren. En de Marantz vind ik toch een stuk "moderner" als de Onkyo (y)

Sabel
02-09-2010, 21:59
Ik ben afgelopen dinsdag bij iEar in Tilburg geweest, zeer professionele zaak waar ze echt de tijd voor je nemen. En wat hebben ze daar mooi spul staan zeg!

Ik heb de Marantz SR-5004 beluisterd met de Focal Dome 5.1. Hierna is de Marantz vervangen voor de Onkyo 608 icm met de Focal speakers. Persoonlijk vond ik de Marantz lekkerder klinken. Ik vind de Onkyo rustiger, maar de bass is juist weer heftiger. De eigenaar had een stukje opgezet van "Flags of our Father", hierop vond ik de Marantz imposanter overkomen.

Qua TV ben ik er nog niet helemaal uit, de Samsung UE40C8700 hing daar aan de muur (wat een schitterend apparaat)! Maar die kost weer een paar centen...

Wat is jullie mening over hdmi kabels. Ze adviseren me daar Oehlback hdmi kabels te nemen (real matrix MKII). Voor twee kabels betaal ik EUR 170 (volgens mij kosten ze zelfs EUR 120 per stuk). Is dit echt nodig of kan ik ook uit de voeten met hdmi kabels van 20 euro (welke ik een keer via ibood heb aangeschaft)?

DVDProfilersFilmgek
02-09-2010, 22:48
De keuze van een receiver is heel persoonlijk, aantal aansluitingen, bedieningsgemak, mogelijkheden, vermogen, klank, zwart/zilver en voor mij in de laatste plaats uiterlijk;)

Klank kan een doorslaggevende factor zijn, houd altijd wel in de gaten dat je niet precies weet hoe de receiver staat ingesteld, er kunnen instellingen zijn die de ene beter doet uitkomen als de ander, zo zijn TV's ook moeilijk te vergelijken, de instellingen maken het beeld8-)

Oke, Marantz is ook een fijn merk, in mijn ogen iets minder modern dan Onkyo, maar deze is dan momenteel wel leading met receivers en komt de laatste paar jaren als eerste uit met de vernieuwingen. Uiterlijk modern zegt niets over het innerlijk, ge zijt gewaarschuwd;) Innerlijk zit het heus wel goed bij de Marantz, die hebben ook een naam om hoog te houden(y)

Dan je kabeltjes, je wordt hier over het algemeen voor kompleet gestoord uitgemaakt als je denkt dat je met hele dure kabels, en dat zijn de kabels uit je voorbeeld al, beter af bent dan met degelijke kabels van 20 euro.
Gewoon je 20 euro kabels gebruiken, die doen het echt niet minder dan die dure kabels.:idea:

Edgar Smit
03-09-2010, 07:52
Ik sluit me aan bij DVFPG, receiver is een persoonlijke keuze. Hou er wel rekening mee dat het bij jou thuis totaal anders kan klinken door de compleet andere akoestiek. Je zult niet de eerste zijn die thuis ineens teleurgesteld blijkt te zijn, maak dus duidelijke afspraken of je eventueel thuis mag testen (meestal mogelijk als je borg betaald) of dat er een ruilperiode is.

HDMI kabels tussen de 20 en 50 euro voldoen eigenlijk bijna altijd wel, alleen als je kabels van 10 meter of meer nodig hebt moet je goed op gaan letten.

Sabel
04-09-2010, 19:17
Ik krijg overigens een korting van iets meer dan 6% over een totaalbedrag van ca. EUR 4.200,00. Zou er nog meer inzitten?

DVDProfilersFilmgek
05-09-2010, 07:51
Ik krijg overigens een korting van iets meer dan 6% over een totaalbedrag van ca. EUR 4.200,00. Zou er nog meer inzitten?

De korting zegt me niet zoveel....... stel dat die winkel gemiddeld 10% duurder is dan de concurrentie..... doe je jezelf nog 4% tekort;)

Service, dat kan ook bij de prijs inzitten, alleen als je erom komt, dan kan het wel eens tegenvallen....

Sabel
05-09-2010, 10:23
De korting zegt me niet zoveel....... stel dat die winkel gemiddeld 10% duurder is dan de concurrentie..... doe je jezelf nog 4% tekort;)

Service, dat kan ook bij de prijs inzitten, alleen als je erom komt, dan kan het wel eens tegenvallen....

Ze hanteren de standaardadviesprijzen, de spullen die ik daar aanschaf zijn elders gelijk qua prijs.

Op hun website vermelden ze dat alles wat je daar aanschaft gratis bezorgd en geinstalleerd wordt. Dat is bij mij niet het geval, ik denk dat ik in ruil daarvoor de korting krijg.

Robbie_2008
20-09-2010, 20:22
Zo te horen ben je er de laatste tijd flink mee bezig geweest. Wil je goeder spullen tegen een scherpe prijs kan ik Stassen in Venlo aanraden. Vaak stukken goedkoper dan de meeste audio zaken in NL en de service is ook super daar. Succes met het samenstellen van je HT.

Peter Porrio
21-09-2010, 07:13
Wil je goeder spullen tegen een scherpe prijs kan ik Stassen in Venlo aanraden.

Zelf goede én minder goede ervaringen gehad met Stassen:

In 2001 heb ik daar een Onkyo TX-DS494 receiver gekocht ter vervanging van mijn oude Onkyo. Echter, thuis kwam ik er vrij snel achter dat de klank niet mijn smaak was en zeker niet te vergelijken was mijn mijn vorige Onkyo. Ik gebeld en Marcel bood me een alternatief om een hoger model te nemen TX-DS575X hij raadde me wel aan om deze even te komen luisteren in het luisterkasteel. Zo gezegd zo gedaan en ik ben uiteindelijk na de luistersessie met het duurdere model naar huis gegaan. Marcel vond dat ik niets hoefde bij te betalen, ik had immers toch wat kilometers moeten maken, dus gelijk overgestoken. Super netjes! +1

Eind 2002 gaan luisteren voor speakers. Luisterafspraak gemaakt. Marcel heeft me keurig van te voren gebeld om de details door te nemen. Luistersessie erg goed verlopen met veel aandacht van het personeel aldaar. Alle speakers waar ik om had gevraagd stonden er ook. Daarna in de winkel met Marcel een goede deal afgesproken. Vervolgens hebben ze netjes geholpen met het vervoeren van de speakers naar de parkeergarage en het inladen in de auto. Wederom super service. +1

Medio 2004 wilde ik een andere reciever en DVD-speler. Heb toen geluisterd naar diverse receivers en kwam uiteindelijk bij Denon uit (AVR-2803). Deze wilde ik graag in zilver hebben, maar die was niet op voorraad. Zou er met 2 weken zijn en dan zouden ze me even bellen. Na 2 weken niets gehoord, dus zelf even gebeld. Werd nog 2 weken later voordat hij binnenkwam. Prima, kan gebeuren, maar na 2 weken wederom niet gebeld, dus zelf gebeld. Was onduidelijk wanneer hij binnenkwam. kon nog 4 weken duren. Toen aangegeven dat ik van de bestelling afzag. Dit was geen probleem, had ook geen aanbetaling hoeven doen. Wel was het netter geweest als ze ook daadwerkelijk hadden teruggebeld zoals afgesproken. Jammer, gemiste kans! Uiteindelijk de receiver en DVD-speler in Duitsland gekocht. -1

Begin 2010 een luisterafspraak gemaakt om samen met een vriend naar speakers in de prijsklasse 600-1000 euro te komen luisteren. Van tevoren gebeld om de details door te nemen. Na de rondleiding kwamen we in de luisterruimte waar alle speakers klaarstonden die we van tevoren hadden doorgegeven. De luistersessie zelf verliep wat rommelig. Er kwam tijdens het luisteren ineens een verkoper binnen met een andere klant die ze even een speaker wilden laten horen die in onze opstelling aanwezig was. Had toen wel erg het gevoeld dat alles behalve Phonar werd afgekraakt. Nu maakt Phonar zeker geen slechte speakers (had ze zelf al) maar om dit als de ultieme speaker te benoemen, ging mij wat ver. Ik vond de nieuwe Phonar modellen niet significant beter klinken dan mijn huidige. Heb om die reden ook geen nieuwe aankoop gedaan. -1

Medio 2010 gaan een luisterafspraak gemaakt om stereoversterkers te luisteren. Ik had van te voren aangegeven dat ik deze graag op dezelfde speakers wilde luisteren als ik thuis had staan (Phonar P300 UK). Zelf zou ik mijn Denon receiver meenemen als referentie. Daar aangekomen bleek dat ik de afstandsbediening van de Denon was vergeten. Dit was geen probleem ze hebben daar even een andere voor me gezocht. Helaas stonden de Phonar speakers waar ik om had gevraagd niet opgesteld, maar de opvolger. Dat heb ik even tegen hen gezegd en ze hebben alsnog de juiste speakers uit een andere kamer gehaald die niet in gebruik was op dat moment.
Uiteindelijk gekozen voor een Music Hall combi van versterker en Cd-speler. Goede deal gekregen!

Thuisgekomen hield de CD-speler er vrij snel mee op. Hij las niets meer. Gelijk gebeld en er werd gelijk met me afgesproken dat ze de week erop een nieuwe thuis zouden bezorgen en de defecte weer mee. En inderdaad de zaterdag erop is er iemand langs geweest om de speler om te ruilen. +1

Onder de streep dus positief. Ik zou er zo weer iets kopen. Wel zouden ze zich wat beter aan de terugbelafspraken mogen houden en daadwerkelijk de apparatuur neerzetten waar je om hebt gevraagd voor een luistersessie.