PDA

Bekijk de volledige versie : Mogelijk aansluiten Philips surround op Samsung Blu-Ray ?



MrBean14
20-07-2010, 19:45
Hoi allemaal,

enkele jaren geleden (wschlk meer dan ik zelf vermoed) kocht ik een DVD speler met surround systeem, nl de Philips LX3750W (Handleiding (http://download.p4c.philips.com/files/l/lx3750w_22s/lx3750w_22s_dfu_nld.pdf)).

Deze heeft tot nu toe zonder problemen altijd goed gewerkt. Maar door de aankoop van een Samsung 40 inch LED TV was opeens de kwaliteit erg slecht omdat deze Philips geen HD signaal stuurt.

Nu kocht ik dit weekend een Samsung BDP-3600 Blu-Ray speler.

Ik zou echter willen weten of ik op één of andere manier het Philips surround system aan zou kunnen sluiten op de Samsung Blu-Ray speler ? Het surround systeem van Philips werkt met vierkante pluggen (zie pag 9 van de handleiding) en heeft ook een wireless zender en ontvanger. Kan ik op één of andere manier zelf pluggen wisselen aan dit systeem en zou die dan kunnen werken met de Samsung speler ? Deze heeft "standaard" 7.1 surround pluggen (Manual (http://org.downloadcenter.samsung.com/downloadfile/ContentsFile.aspx?CDSite=be&CttFileID=2274750&CDCttType=UM&ModelType=C&ModelName=BD-P3600&VPath=UM/200910/20091009153653062/BD-P3600-XEU-ENG-BM-0930.pdf))

groetjes en alvast bedankt,

Davy

Albert Kostwinder
20-07-2010, 20:31
Je Philips heeft enkel coaxial in en je Samsung geen coaxial maar optical uit. Wellicht dat je met een optical to coaxial converter geluid kunt krijgen en dan kun je de hdmi enkel voor beeld instellen naar je led toe. Maar of dit lekker gaat werken weet ik niet...misschien dat t.z.t een nieuw setje met hdmi in en uit beter is...:)

MrBean14
20-07-2010, 20:49
Albert,

bedankt voor je antwoord.

Bestaat zo'n converter dan ? Enig idee waar zoiets te koop is ?

En een setje met HDMI, bestaat die wel ergens apart ? Want ik heb al gemerkt dat het bijna altijd een volledig set is (vanaf 500 EUR of zo).

Groetjes,

Davy

MrBean14
21-07-2010, 09:05
Even zelf nog eens antwoorden.

Ik heb nl gecheckt en ik gebruik NIET de optical aansluiting. Die kabel zat er indertijd zelfs niet bij.

De aansluiting die ik gebruik heb ik in het rood omcirkeld.

http://www.pressd.be/Modelbouw/Pics/speaker.jpg

Deze zijn volgens mij niet converteerbaar ?

Groetjes,

Davy

Albert Kostwinder
21-07-2010, 09:59
Ik zie dat ik iets te snel geoordeeld heb. Die handleidingen kan ik niet goed inladen vandaar (kpn doet lastig momenteel). Maar dat in het rood zijn de luidspreker aansluitingen. In dit geval een afwijkende norm dat je wel vaker ziet bij alles in een setjes. Om geluid te krijgen uit deze set moet je je blu ray speler aan kunnen sluiten. Hdmi heeft je set niet, dus zal het anders moeten. Ik zie dat je wel een digital in en audio in hebt. Je zou dus eerst dit eens kunnen proberen om de blu ray met hdmi naar de led aan te sluiten voor enkel het beeld en tussen de digital uit en digital in een interlink aansluiten. Om dit te testen kun je hier gewoon eerst een helft van een audio interlink in kunnen doen. Heb je vast wel, die met een rode en witte stekker. Zo kun je het voordelig uittesten. Probleem is wel dat je natuurlijk nooit dts hd ma of dolby thrue hd kunt horen. Die nieuwe set hoeft niet heel duur te zijn overigens. Een Onkyo thx22 systeem (2.1 en uitbreidbaar naar 7.1) heeft hdmi in en uit met dts hd ma en dolby thrue hd en kost ca. € 300 euro voor de 2.1 uitvoering. Later kun je deze uitbreiden met een center enz. enz. Maar dit kan altijd nog. Ik zou eerst de eerste optie eens proberen..Mijn dochter heeft dit zelfde probleem gehad met haar vorige set en hoewel het werkte heeft ze toch later die Onkyo genomen omdat ze geen dts decoder had en bij die films geen geluid kreeg....:)

Marcellow
21-07-2010, 10:03
Mijn objectieve mening?
Gooi die Philips surround set de deur uit en koop een goede reciever en een luidsprekerset van het spaarloon dat in september vrijkomt. Wat je nu probeert te doen is wel leuk, maar het maakt het er allemaal niet beter op. Vergeet de zogenaamde "all in one" sets die overal te koop worden aangeboden en ga voor iets knaps. Je TV verdient beter. Je Blurayspeler trouwens ook.

Albert Kostwinder
21-07-2010, 11:00
Minder subtiel maar je hebt wel gelijk. Met dergelijke sets is het altijd behelpen. Maar goed, je moet ook het geld er voor hebben natuurlijk om ff te veranderen..:)

Marcellow
21-07-2010, 11:16
@ Albert; Ach, het kan niet scherp genoeg toch?

Subtiel hebben mensen tegenwoordig niets aan, dat wordt vaak gezien als "oh, ik heb toch gelijk". Dat schiet dus niet op. Dan maar wat directer.

DVDProfilersFilmgek
21-07-2010, 13:44
Albert,

bedankt voor je antwoord.

Bestaat zo'n converter dan ? Enig idee waar zoiets te koop is ?

En een setje met HDMI, bestaat die wel ergens apart ? Want ik heb al gemerkt dat het bijna altijd een volledig set is (vanaf 500 EUR of zo).

Groetjes,

Davy

http://www.eshop.nl/winkel/Audio_accessoire/HQ_Optical_Coax_converter.html

Met een beetje googlen zul je ze nog goedkoper kunnen vinden, dit is enkel een voorbeeldje.

Je blu ray speler heeft wel 7.1 analoog uit, maar dat all in one setje heeft geen 7.1 analoog in, enkel stereo in.

De beste oplossing is die convertor als je je huidige setje nog even wilt blijven gebruiken. Tip, koop de volgende keer wat knaps, die alles in 1x weggooi setjes hebben meer nadelen dan voordelen, dat zie je nu dan ook in het geval met de speler. Ook het zogenaamde draadloze geluid is niet zo erg draadloos en in mijn ogen minder van kwaliteit als via een draadje.

MrBean14
22-07-2010, 20:23
Heren,

allemaal bedankt voor de antwoorden.
Ik heb echter een probleempje opgemerkt. Bij de Philips set zit geen optical kabel en kan dus ook niet zo aangesloten worden. Enkel via de grote vierkante pluggen gaat het :-( Dus die converter wordt niks volgens mij !

Groetjes,

Davy

Marcellow
23-07-2010, 12:16
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal. ALs je de tekening bekijkt die je zelf eerder hebt gepost zie je toch duidelijk staan bij digital in "optical". Dat is een optische ingang. Sluit deze aan op de optische uitgang van je blu-ray speler en klaar is u...


Met zo'n kabel bijvoorbeeld:
http://kabeltje.com/fiber-optic-450dfo-high-performance-audio-cable-1-meter-p-2311.html (http://kabeltje.com/fiber-optic-450dfo-high-performance-audio-cable-1-meter-p-2311.html)

Bovenstaande is niet juist... Mijn excuses...

Ga gewoon voor een knappe set en gooi deze rommel het raam uit, zoals ik eerder zei.

Gerco Stuivenberg
23-07-2010, 12:28
Heren,

allemaal bedankt voor de antwoorden.
Ik heb echter een probleempje opgemerkt. Bij de Philips set zit geen optical kabel en kan dus ook niet zo aangesloten worden. Enkel via de grote vierkante pluggen gaat het :-( Dus die converter wordt niks volgens mij !

Groetjes,

Davy
Een optische kabel moet je zelf kopen. Wil je digitaal meer-kanaals geluid van BD via de Philips-set laten weergeven, dan heb je dus een omzetter (convertor) nodig die het optische signaal van de speler omzet in een coaxiaal digitaal signaal. De optische aanluiting van de Philips-set is nl. een uitgang.

De grote vierkante pluggen moet je van af blijven. Deze zijn nl. voor de luidsprekers en kun je dus niet als ingangen gebruiken. Is dus een :nono:

Is dit te ingewikkeld of te duur, dan kun je beter een knappe set kopen zoals waar DVDPF het over heeft of genoegen nemen met stereo geluid. :roll:

MrBean14
02-09-2010, 18:28
Hoi allemaal,

het is alweer een tijdje geleden dat ik dit draadje startte.

Ondertussen heb ik een Optical kabel gekocht en deze op beide apparaten aangesloten.

Zoals verwacht krijg ik geen geluid uit de surround... :-(

Ik heb alle instellingen geprobeerd, maar niks dus...

Ik veronderstel toch wel dat de Philips speler aan moet staan om eventueel het geluid te kunnen doorkrijgen ?

Groetjes,

Davy

DVDProfilersFilmgek
02-09-2010, 22:14
Hoi allemaal,

het is alweer een tijdje geleden dat ik dit draadje startte.

Ondertussen heb ik een Optical kabel gekocht en deze op beide apparaten aangesloten.

Zoals verwacht krijg ik geen geluid uit de surround... :-(

Ik heb alle instellingen geprobeerd, maar niks dus...

Ik veronderstel toch wel dat de Philips speler aan moet staan om eventueel het geluid te kunnen doorkrijgen ?

Groetjes,

Davy

Yep alles moet aanstaan, voor geluid is versterking nodig, de versterker moet dus aan staan.

Je toch wel die convertor gekocht:?: met alleen een optsiche kabel gaat het niet, de optische aansluiting op dat all in oneweggooigeval is een uitgang, daar krijg je geen geluid via de boxen van, die uitgang is er voor bedoeld om de all in one aan te sluiten op een echte set.......

Gerco Stuivenberg
03-09-2010, 11:47
Zoals verwacht krijg ik geen geluid uit de surround... :-(

Ik heb alle instellingen geprobeerd, maar niks dus...

Ik veronderstel toch wel dat de Philips speler aan moet staan om eventueel het geluid te kunnen doorkrijgen ?

Groetjes,

Davy
Lezen is een vak apart. :roll:

Als er bij een optische aansluiting 'out' staat, dan is het een uitgang en als er 'in' bij staat een ingang. De signaalrichting van een verbinding is altijd van 'out' naar 'in' en niet van 'out' naar 'out' of van 'in' naar 'in'.

Maak je een verbinding van 'out' naar 'out' dan heeft het geen zin om de set aan te zetten. Je hebt dus die convertor nodig of anders moet je het geluid als analoog stereo naar de set voeren. :|

MrBean14
06-09-2010, 19:03
Je toch wel die convertor gekocht:?: met alleen een optsiche kabel gaat het niet, de optische aansluiting op dat all in oneweggooigeval is een uitgang, daar krijg je geen geluid via de boxen van, die uitgang is er voor bedoeld om de all in one aan te sluiten op een echte set.......

Hoi, nee, sorry, ik heb geen convertor gekocht. Dat had ik zo niet begrepen. Dus mijn schuld. Probleem is dat ik wat dit betreft te weinig technische kennis heb. Dus ik zal nog eens kijken waar ik zulke converter kan kopen.


Lezen is een vak apart. :roll:

Sorry hoor, het spijt me dat ik "domme" vragen stel ! Maar ik durf tenminste toegeven dat ik er niks van snap of weet. Dus elke "goede" hint is bruikbaar ! Niet iedereen kent alles af van dit soort materie.

Vriendelijke groeten,

Davy

Gerco Stuivenberg
07-09-2010, 09:59
Domme vragen kennen we hier niet. :)

Meerdere members hadden al aangegeven dat je een 'convertor' nodig hebt waarmee je het optisch signaal om kan zetten naar een coaxiaal signaal. Deze is o.a. te bestellen bij Conrad (http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/%7EflN0YXRlPTE4NjI5NDQ1NTE=?direkt_aufriss_area=SH OP_AREA_17473&%7Etemplate=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub2&aktiv=2&navi=oben_2) en avkabelshop.nl (http://www.avkabelshop.nl/productdetails/optisch+naar+coax+converter/2789/0).

(http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/%7EflN0YXRlPTI1MjYwNDUxNTk=?direkt_aufriss_area=SH OP_AREA_17473&%7Etemplate=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub2&aktiv=2&navi=oben_2)