PDA

Bekijk de volledige versie : Philips BDP 7500



Ludo Keeris
24-07-2010, 17:00
Philips BDP 7500

Philips heeft een heel segment aan Blu-ray spelers, van budget tot de hogere klasse. Een Blu-ray speler die in het bovenste gedeelte van het middensegment zit is de BDP 7500. DVD.nl heeft de beschikking gehad over een speler van dit type om aan een test te onderwerpen. Onze bevindingen kun je op de volgende pagina's lezen.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=48)

Ed Lewis
24-07-2010, 17:13
Ik heb zelf de 7300, waar dit waarschijnlijk de opvolger van is en ben daar zelf zeer tevreden over.
Ook heeft die net als deze blijkbaar last van nukken als het om resume gaat.
Ik heb zelf een 9000 serie tv en het mooie vind ik dat de 7500 net als de 9500 qua design zeer mooi aansluiten op die serie, jammer voor mij dat de 7300 dat niet doet.
Die tiptoetsen zitten ook op de tv's en werken uitstekend, wel wat jammer dat je deze niet direct ziet als het apparaat uit staat, maar ja, je hebt altijd nog een afstandsbediening natuurlijk.
Had ik de 7300 nog niet gekocht, dan had dit vast en zeker de keus geweest op dit moment met een prijs vanaf 171 euro is hij zeker niet duur.

Davidshadow13
27-07-2010, 16:51
Uitstekende Review, en om maar even met MM verkopers jargon te spreken:
'Ik heb 'em zelf ook:-P:-P:evil::evil:

Maar dan ook echt eind vorig jaar gekocht voor 201 euro in een actie van philips met 3 gratis zelf uit te kiezen BR's uit de Warner Collection of hoe
die serie ookal weer heet.

En zoals in de review al aangegeven is, de speler is echt een plaatje om te zien. Ik vind het zelf wel fijn dat je de touchbuttons pas ziet als je de speler
aanzet zo lijkt de speler nog cleaner.
Verder is het ook heel goed dat hij zo'n beetje alles afspeelt via de front USB.
Divx/H264/Xvid/MPEG-2. noem maar op. incl. MKV container.

Ik wist zelf niet eens dat je hem geschikt kon maken voor 3D. Afstandsbediening past mooi bij die van m'n philips tv, dus voor mij een toppertje.(y)

Viper74
27-07-2010, 20:20
Als je het 2009 model hebt (BDP7500SLof BL/12) dan kan je hem niet opdaten naar 3D! Heb gekeken op de site van Philips en het geld dus alleen voor de 2010 versie (BDP7500S2 of B2)
Erg jammer!
Heb namelijk ook de 2009 versie. Dus eigenlijk verkeerde informatie in dit artikel.

Hugo
04-08-2010, 16:08
Ik kan mij - als gelukkige bezitter - wel vinden in de review.

In aansluiting op de reactie van Viper74: Let goed op als er ergens een "BDP 7500" wordt aangeboden of het een B2 of S2 versie betreft!

BDP7500B2 was toch wat duidelijker/preciezer geweest ipv BDP7500.

Richard B.
02-09-2010, 01:00
Sinds vandaag heb ik er ook een, en de eerste indrukken komen wel overeen met wat in de recensie beschreven is. Ik heb erg goeie ervaringen met Philips DVD-spelers en zo te zien trekt het merk die lijn door met hun Blu-ray spelers. Snel, stil, goede beeld- en geluidskwaliteit en lekker veel features.

Iets wat trouwens niet vermeld werd is dat deze speler qua DVD-playback heel makkelijk regiovrij te maken is (http://gdgt.com/discuss/dvd-multi-region-code-hack-from-videohelpcom-6p1/). Een andere aanvulling is dat de nieuwste revisie van deze speler Net TV aan boord heeft en daardoor Youtube en allerlei andere webcontent kan weergeven. Ten slotte moet ik opmerken dat ik in de doos van deze speler geen HDMI-kabel aantrof en dat die bij die laatste revisie (die bij mij de type-aanduiding BDP7500S2/12 heeft) kennelijk niet meer wordt meegeleverd.

Hugo
02-09-2010, 23:28
De regiohack van de oude BDP 7500 werkt inderdaad ook op deze nieuwe versie.

Dat ze de HDMI kabel er niet meer bij leveren, zal wel te maken hebben met zware concurrentiestrijd: al die fabrikanten proberen natuurlijk hun prijs zo laag mogelijk te houden.

Richard B.
18-09-2010, 11:36
Na twee weken gebruik ben ik nog steeds enorm tevreden over deze speler behalve op een punt: de ondersteuning van HDMI-CEC. Dat werkt bij deze speler niet zo geweldig in combinatie met mijn (nog vrij nieuwe) Bravia-tv. M'n oude Samsung-speler kon ik met de afstandbediening van mijn tv starten, maar met deze speler lukt dat niet. Sterker nog: de speler wordt zelfs niet automatisch herkent en bewaard, en iedere keer moet ik de speler weer opnieuw met sync koppelen (wat bij mijn oude speler ook niet nodig was). Hopelijk lost Philips dit nog eens op met een firmware-update, want verder is het gewoon een geweldige speler.

Gerco Stuivenberg
24-09-2010, 13:43
Als de CEC niet goed werkt, kun je het beter uitschakelen. Bij de meeste fabrikanten werkt het alleen goed als alle toestellen van hetzelfde merkt zijn. ;)

Hugo R
12-10-2010, 20:56
In de folder van de Saturn staat de BDP7500 voor 189 euro. Kan iemand zien of dit de oude of de nieuwe (b2/s2) is?

Hugo
14-10-2010, 15:19
Bij de BDP 7500 speler in de Saturn folder staat : "Internet toegang via Wifi of Netwerk". Volgens mij kon dat (zeker de Wifi) met de oude nog niet.

Maar dit soort dingen moet je gewoon ter plekke controleren

Hugo R
14-10-2010, 17:31
Ik ben zelf even wezen kijken en het betrof het oude model.

Richard B.
05-02-2011, 20:39
Na een paar maanden gebruik ben ik toch een paar gebreken tegengekomen met deze speler:

bij mij valt soms het geluid even weg. Het gebeurd maar eventjes, maar het gebeurd wel steeds weeren minimaal een keer per film.
het lijkt wel of de display moet "opwarmen": die toont pas iets nadat een disc ongeveer een kwartier aan het spelen is

Met dat tweede kan ik wel leven, maar het eerste is wel vrij irritant. Ik hoop dat Philips dit oplost met een firmware update ofzo.

peptalk
05-02-2011, 23:29
Na een paar maanden gebruik ben ik toch een paar gebreken tegengekomen met deze speler:

bij mij valt soms het geluid even weg. Het gebeurd maar eventjes, maar het gebeurd wel steeds weeren minimaal een keer per film.
het lijkt wel of de display moet "opwarmen": die toont pas iets nadat een disc ongeveer een kwartier aan het spelen is

Met dat tweede kan ik wel leven, maar het eerste is wel vrij irritant. Ik hoop dat Philips dit oplost met een firmware update ofzo.

Ik zou hem laten repareren Richard, ik had dit soort dingen met de BDP9500, nu na reparatie geen last meer van.

Jurgen76
06-02-2011, 14:01
Kan beamen wat Peptalk zegt, heb hetzelfde gehad. Na reparatie waren de problemen over.

Richard B.
06-02-2011, 22:13
Ik heb hem al ingepakt klaar staan zodat ik hem morgen ter reparatie kan aanbieden. Dit weekend begon het nog erger te worden met vastlopend beeld.

Richard B.
24-02-2011, 16:11
En hij is (na anderhalve week) alweer terug. Ze hebben de voeding, de dvd-unit en het decoderboard vervangen. De display werkt weer normaal en m.b.t. beeld en geluid is het nu gewoon een kwestie van afwachten.

edit: helaas treed het probleem met het wegvallende geluid nog steeds op. :(

Henry Leenheers
06-04-2012, 21:05
Dit apparaat houdt het met enige moeite maximaal 2 jaar vol. Kwaliteit is ronduit slecht te noemen. Na verloop van tijd begint hij steeds meer blu-rays te weigeren om al piepend en krakend mede te delen dat er sprake is van een onbekende disk, (2 x gerepareerd, 1x slede etc. vervangen) Ook het display begint na enige tijd nukken te vertonen; wordt dan vaak pas na tien minuten zichtbaar. Uit diverse reacties elders blijkt dat deze problemen zich bij velen voordoen. Helaas,,,,,,,,,,,,,,,,this thing isn't made better !
Heb de mijne inmiddels vervangen door een beter produkt.:cry:

Richard B.
07-04-2012, 17:56
De mijne is uiteindelijk (nadat ik hem nog een keer ter reparatie had aangeboden) gedegradeerd tot slaapkamerspeler. In combinatie met de tv daar heb ik geen last van het audioprobleem (of het valt niet op). De door de vorige persoon gemelde afspeelproblemen heb ik gelukkig (nog) niet. Maar voor mij geen Philips meer: de BDP 7500 is een duidelijk heel krakkemikkige speler en ik lees te vaak dat andere types van Philips ook allerlei kuren vertonen. Erg jammer.

peptalk
07-04-2012, 18:38
Ik ben ook niet zo te spreken over de kwaliteit van mijn BDP9500 die 3 keer binnen de fabrieksgarantie van 2 jaar is gerepareerd en die 1 maand na deze garantie weer een probleem geeft. Na een aantal minuten krijg ik een imagefreeze(Zoals de speler op pauze zetten) bij een Blu-ray Disc, met DVD nergens last van. Ook nadat ik de speler uit/aan zet of de stroom er af haal weigert hij de BD verder af te spelen.

Na wat heen en weer gemail en gebel kon ik gebruik maken van een coulanceregeling, een omruiling van de speler. Om te controleren of de speler daadwerkelijk defect was moest hij wel naar Ecare gestuurd worden of gebracht. In de communicatie werd nergens duidelijk gemaakt dat mij dit geld ging kosten, maar tot mijn verbazing werd mij de BDP8000 aangeboden maar wel met ongeveer 100 euro bijbetaling en als ik dat niet wilde dan kon ik een ander type opgeven en als ik er vanaf wilde zien dan kost het me 23 euro...
Heb aangegeven dat ik heel verbaast ben dat het me geld gaat kosten en dat ik hoop op een bevredigende oplossing met een gelijkwaardig type speler als de BDP9600.

Volgens mij is de geboden 'oplossing' nog minder dan de wettelijke garantie want in communicatie staat dat ze geen onderdelen hebben om een reparatie uit te voeren dus zij moeten wel met een andere oplossing komen(ruilen). Als ik uitga van een levensduur van 5 jaar en al 2 jaar de speler in mijn bezit heb dan zou ik 2/5 van de reparatiekosten moeten betalen en die lijken me sowieso minder dan 100 euro. Wordt vervolgd.

Richard B.
07-04-2012, 19:00
Ik heb het idee dat ik nog geluk heb gehad als ik dit soort verhalen allemaal hoor. ;)

monstermuis
08-04-2012, 07:45
Philips was ooit een goed merk, maar nu niet meer.

De_Hollander
14-05-2012, 14:47
Philips heeft meestal altijd problemen gehad met dvd/blu-ray spelers. en recorders.
kennisen, familie, en vrienden hebben allemaal problemen mee gehad. Ik heb dan een sony bdp350, nooit geen problemen mee gehad.
Ik heb hem nu ongeveer 4 jaar.

olbap
15-09-2012, 23:04
[QUOTE=peptalk;1861459]Ik ben ook niet zo te spreken over de kwaliteit van mijn BDP9500 die 3 keer binnen de fabrieksgarantie van 2 jaar is gerepareerd en die 1 maand na deze garantie weer een probleem geeft.
QUOTE]

Helaas ook problemen met de BDP9500.
Binnen een half jaar 2X de lens vervangen (onbekende disk) en jawel alleen bij blu ray en geen probleem bij dvd's.
Best jammer want het eigelijk een super speler,loopt nu zonder problemen dus fingers crosed.
Ga nu toch maar kijken voor een oppo want deze hebben gelukkig ook ondertitel verschuiving en dat wil ik toch wel hebben met mijn cinema 21:9 platinum.

peptalk
16-09-2012, 02:26
[QUOTE=peptalk;1861459]Ik ben ook niet zo te spreken over de kwaliteit van mijn BDP9500 die 3 keer binnen de fabrieksgarantie van 2 jaar is gerepareerd en die 1 maand na deze garantie weer een probleem geeft.
QUOTE]

Helaas ook problemen met de BDP9500.
Binnen een half jaar 2X de lens vervangen (onbekende disk) en jawel alleen bij blu ray en geen probleem bij dvd's.
Best jammer want het eigelijk een super speler,loopt nu zonder problemen dus fingers crosed.
Ga nu toch maar kijken voor een oppo want deze hebben gelukkig ook ondertitel verschuiving en dat wil ik toch wel hebben met mijn cinema 21:9 platinum.
Zeker een super speler, maar die unknown disc is alleen bij BD25 discs en ook met een andere Philips speler kom ik dat probleem tegen(BDP2500). Verhaal v/dBDP9500 en garantie wil je helemaal niet weten, daar ben ik nog steeds mee bezig en de speler wordt iig niet meer gerepareerd. De reparatie partner van Philips, E-care, die liegen alles aan elkaar en Philips blinkt ook niet uit in heldere communicatie. Ach, duurt pas een maand of 6...

olbap
16-09-2012, 13:28
[QUOTE=olbap;1893396]
Zeker een super speler, maar die unknown disc is alleen bij BD25 discs en ook met een andere Philips speler kom ik dat probleem tegen(BDP2500). Verhaal v/dBDP9500 en garantie wil je helemaal niet weten, daar ben ik nog steeds mee bezig en de speler wordt iig niet meer gerepareerd. De reparatie partner van Philips, E-care, die liegen alles aan elkaar en Philips blinkt ook niet uit in heldere communicatie. Ach, duurt pas een maand of 6...
Nou bij maakte het niet uit of ik er een BD25 of BD50 in deed alles unknow disc.
Die van mij is 2X gerepareerd door servilux be en steeds binnen een week
terug.
Communicatie met Philips ging eigelijk ook prima.

Richard B.
17-09-2012, 20:34
Als slaapkamer-speler doet de 7500 het tot nu toe prima. Ik begin te denken dat de afspeelproblemen die ik had veroorzaakt werden door een specifieke incompatibiliteit tussen m'n speler en m'n (huiskamer)tv. Iets anders kan ik niet bedenken want met de tv op m'n slaapkamer heb ik er nooit meer last van gehad.

mr.mouse
20-10-2012, 18:47
je kan ook kijken naar Panasonic DMP-BDT500 speler ,geweldig beeld en geluid + je kan de ondertiteling verschuiven

olbap
12-11-2012, 22:28
En ja hoor na 2x te zijn gerepareerd weer de zelfde elende UNKNOW DISC.
Foutje aan mij kant gaat niet om de BDP9500 Maar de BDP9600.
Zijn er problemen bekend met deze speler want ik kom op internet niets tegen.
Weer met Philips gebeld om even goed te keer te gaan,krijg ik een heel vriendelijk en behulpzaam persoon aan de lijn.
Gaat weer terug maar deze keer hebben ze er zelf bijgezet dat het probleen opgelost moet worden want dat dit niet kan en dat er eventueel naar een andere oplossing moet worden gezocht.
Is dus wel goed geregeld maar ik kon niet mijn woede kwijt (en ik zat er echt klaar voor) omdat deze mevrouw echt haar best doet .
heb de bank maar een rotschop gegeven (arme bank)
BDP7500 loopt na 3 jaar nog steeds als een zonnetje

olbap
13-11-2012, 09:31
je kan ook kijken naar Panasonic DMP-BDT500 speler ,geweldig beeld en geluid + je kan de ondertiteling verschuiven
Dat is raar.
Volgen Panasonic heeft deze speler geen subtitle shift.

rob2013
11-01-2013, 22:04
Hoi,
Na heel lang met een sony speler te hebben gedaan (hij ging maar niet kapot) heb ik ruim een jaar geleden ook een bdp9500 aangeschaft.
Mooie speler, mooi beeld,mooi geluid.
Maar na 5 of 6 films gaf hij ineens de melding "geen videoweergave", een muziek cd speelt hij wel af.
Van alles geprobeert,update philips site,andere hdmi poort, andere hdmi kabel,andere tv maar hij geeft nog steeds dit aan.
Heeft iemand voor mij een advies hoe dit op te lossen is anders ben ik denk genoodzaakt de speler (€280.-) van het balkon te gooien en weer een sony te kopen.

mvg Rob

Ludo Keeris
12-01-2013, 08:23
Als je 'm nog geen jaar hebt, waarom ga je dan niet terug naar de winkel?
Lijkt me dat er dan nog garantie op zit, toch?
Mijn vorige LG 670 begaf het ook al na drie weken. Die bleek niet meer te repareren te zijn.

rob2013
13-01-2013, 16:51
Uiteindelijk is de garantie nu een paar maanden verlopen en moet hij het toch weer een keer gaan doen, de speler doet het verder alleen zegt mn tv 'geen videoweergave"

Erik Onnes
14-01-2013, 20:16
Heb je de speler ook al een tijdje losgekopeld gehad? Ik boedoel de niet aan de stroom en hdmi voor zeker een half uur? Hierna alles opnieuw aansluiten en testen. Heeft mij al eens een paar keer geholpen bij andere apparatuur.