PDA

Bekijk de volledige versie : veel voor weinig!



duivel
30-07-2010, 18:10
Zoals iedere echte Nederlander, wil ik ook voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Daarom ben ik laatst naar de dichtstbijzijnde electronicazaak gegaan om te kijken wat voor tv + home cinema setje ik kan krijgen voor een totaal bedrag van +-1500 euro.(mag iets uitlopen) Op dat moment werd ik overhoop gegooid met de nieuwste tv's en home cinema setjes, dit was echter zo overweldigend veel dat ik door de bomen het bos even niet meer zag.

Daarom zou ik graag de mening van jullie hebben, wat zouden jullie mij adviseren. (tv, tussen 45-50 inch, redelijk zuinig in watts,home cinema set, 5.1, woonkamer 30 a 35m2 voor tv + bankstel gedeelte)

Ik vroeg me ook af hoeveel watts zo'n home cinema setje opslurpt. Want er staat altijd wel iets van bij van hoeveel watts, maar ik vroeg me af wat het verbruik van zoiets nou echt is bij normaal volume (+-75 db). En welke home cinema setjes zouden jullie mij aanraden als ik een beetje op mijn verbruik zou willen letten.

Wat ik mij ook afvroeg is wat voor bedrag ik volgens jullie zou moeten uitgeven om een echte surroundbeleving te ervaren, waarbij donderslagen ook echt als heldere donderslagen klinken en waarbij een voorbij rijdende truck ook echt als een loeiende voorbijgaande truck klinkt.

Ik zelf zat te denken aan een samsung le46c650 (volgens consumentenbond en reviews erg goed) en misschien een teufel home theater setje met av-receiver (veel goeds van gehoord, alleen wel prijzig).

Alvast bedankt,
De Duivel

Gerco Stuivenberg
31-07-2010, 13:32
Welkom op dit forum duivel.

Zoals je zelf weet kun je voor een dubbeltje nooit op de eerste rang gezet worden, dus ook niet op het gebied van Home-Cinema.

Wat je voor ongeveer €1500 kunt kopen is voor een woonkamer als die van jou niet veel. Je zult daarom een keuze moeten maken tussen beeld en geluid. Wil je een mooi scherm, dan zul je genoegen moeten nemen met een set die minder goed klinkt of andersom. Wil je beide even goed hebben, dan kun je beter wat meer besteden (€2000-€2500). Voor dat geld kun je in ieder geval een mooi scherm kopen en een set kopen of zelf samenstellen die bestaat uit losse delen. Het geld wat je er meer aan uit geeft verdien je bij losse delen vaak terug door de tevredenheid en het feit dat je niet de hele set in één keer weg hoeft te gooien als er iets defect is en niet meer gerepareerd kan worden.

Het energieverbruik is iets waar wij meestal geen rekening mee houden. Dit heeft te maken met dat deze afhankelijk is van het gebruik en wij een goede weergave en de levensduur veel belangrijker vinden. Sets waarbij beweerd wordt dat deze een laag verbruik hebben, worden nl. vaker gebruikt, zijn eerder afgeschreven en/of verschijnen eerder bij het 'afval'.

Dat een produkt volgens reveiws heel goed schijnt te zijn, betekent niet automatisch dat jij het ook goed zal vinden. De beste review maak je nl. zelf door te gaan kijken en luisteren en te beoordelen of je iets mooi en handig vindt. ;)

Davidshadow13
31-07-2010, 13:56
Ik ben het op zich wel met Gerco eens, dat je voor €1500 nooit top high-end spul gaat krijgen, want voor een dubbeltje op de eerste rang zitten gaat nu eenmaal niet.

Maar toch wil ik proberen een setje samen te stellen dat voor die 1500 zeker naar behoren en redelijk zal presteren want dat kan best wel, alleen als je echt high-end spul wilt zal dat niet gaan. Oke hier gaan we dan

TV: LG 50PK550 €750,00
Panasonic TX-P42G20 €880,00
Sharp LC-40LE705E €750,00

AV-Reciever: Onkyo TX-SR508 €300,00
Onkyo TX-SR608 €450,00
Pioneer VSX-820 €350

Speakers: Jamo S 606 HCS 3 €400
XTZ 89 Serie (Front x2, Surround x2, Center) €500

Dit kun je dus ongeveer verwachten voor 1500/1600 euro.
Moet je zelf bepalen of je het de moeite waard vind of liever door spaart.

duivel
31-07-2010, 21:53
Ik ben vandaag nog langs een winkel geweest en ik heb onder andere de Jamo speakers die jij voorstelde gehoord. Klonk niet verkeerd, voor het gedeelte wat ik gehoord heb dan. Daarnaast sprak de pioneer vsx 820 me wel aan, veel features en op de toekomst voorbereid voor een redelijke prijs.

Zijn er echter ook nog mensen die ervaring hebben met teufels, want daar zou ik ook graag nog iets meer van willen weten. deze kan je namelijk nergens beluisteren, maar schijnen erg goed te zijn kwaliteit/prijs verhouding. (Ik zou met name meer willen weten van de motiv 3/theater 80/theater 100/system 4/concept p, r2, s/motiv 6/ LT2/theater 3 hybrid)

Tevens zou ik graag willen weten welk home cinema setje jullie hebben en je ervaring. (en als je toevallig een stroommetertje hebt zou ik ook graag willen weten wat het verbruik is van jullie setje in combo met av receiver)

Gerco Stuivenberg
01-08-2010, 11:59
Bij de set van Jamo die Davidshadow13 heeft genoemd zit geen aktieve sub bij. Voor een goede weergave van de LFE's is het echter wel aan te raden om deze er bij te hebben. ;)

Om te zien welke 'home cinema setjes' wij gebruiken, kun je in de rubriek "Mijn Thuisbioscoop" kijken. Dat is onze 'showroom'. :)