PDA

Bekijk de volledige versie : kabels kopen voor je home theater



duivel
02-08-2010, 18:45
Hallo,
Ik ben van plan om een 5.1 setje home theater speakers te kopen van teufel (599 eur) in combinatie met een a/v receiver van onkyo. (300 euro) Dit setje wil ik dan op mijn hd tv aansluiten.

De kabels die ik nodig heb tussen mijn speakers en receiver zijn volgens mij de volgende:
- ongeveer 30 meter speaker kabels
- 10 bananen plugs
- 2 meter RCA subwoofer kabel
- Y adapter (1 plug, 2 connector??????:???:)

De kabels die ik nodig heb voor tussen mijn tv en receiver zijn me iets minder duidelijk. Ik wil in ieder geval dat mijn home theater setje werkt als ik via mijn externe harde schijf via de usb poort films of muziek wil afspelen. Ook vroeg ik me af of ik extra kabels tussen mijn tv en receiver moet plaatsen voor de audio en video processing van mijn receiver. En ten slotte vroeg ik me af wat voor kabels ik moet kopen als ik er ook nog een blu-ray speler tussen wil knallen.

Daarnaast heb ik nog een kabel probleem, want er zijn onderling ook heel veel verschillende kabels. de ene kabel kost soms wel 10 tot 50 keer zo veel als een andere en dat terwijl het wel de zelfde soort kabel is.

Bij hdmi kabels kan je veel beter een goedkope kabel kopen dan een dure, blijkt volgens onderzoek van kassa:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/welke-hdmi-kabel-een-goedkope-of-een-dure/speel/1/
(indien korter dan 5 meter)

Maar hoe zit dat met andere kabels? En welke winkels/webwinkels hebben deze kabels tegen een eerlijke prijs?

Alvast bedankt,
De duivel:evil:

johnsmeets
02-08-2010, 21:59
teufel heeft ook goede kabels tegen een redelijke prijs tevens subwooferkabel connectoren y adapters enz enz
:)bij assesoires gewoon effe goed zoeken

Gerco Stuivenberg
03-08-2010, 12:02
De kabels die ik nodig heb voor tussen mijn tv en receiver zijn me iets minder duidelijk. Ik wil in ieder geval dat mijn home theater setje werkt als ik via mijn externe harde schijf via de usb poort films of muziek wil afspelen. Ook vroeg ik me af of ik extra kabels tussen mijn tv en receiver moet plaatsen voor de audio en video processing van mijn receiver. En ten slotte vroeg ik me af wat voor kabels ik moet kopen als ik er ook nog een blu-ray speler tussen wil knallen.

Daarnaast heb ik nog een kabel probleem, want er zijn onderling ook heel veel verschillende kabels. de ene kabel kost soms wel 10 tot 50 keer zo veel als een andere en dat terwijl het wel de zelfde soort kabel is.

Bij hdmi kabels kan je veel beter een goedkope kabel kopen dan een dure, blijkt volgens onderzoek van kassa:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/welke-hdmi-kabel-een-goedkope-of-een-dure/speel/1/
(indien korter dan 5 meter)

Maar hoe zit dat met andere kabels? En welke winkels/webwinkels hebben deze kabels tegen een eerlijke prijs?

Alvast bedankt,
De duivel:evil:
Tussen een TV en een receiver heb je houguit 2 verbindingen nodig. De ene (meestal HDMI) is voor het beeld van een receiver naar een TV en evt. een andere voor het geluid van een TV naar een receiver. Sluit je bronnen rechtstreeks op de TV aan, dan kun je er voor kiezen om het geluid van de bron rechtstreeks naar een receiver te sturen of via die "andere verbinding tussen een TV en een receiver. In het laatste geval kan het zijn dat een TV het alleen als 2.0 uit kan voeren.

Voor kortere afstanden maakt het niet zoveel uit wat de kwaliteit van de kabel is. Zelf zet ik een paar vraagtekens bij de test. De signaal-kwaliteit hebben ze nl. gemeten met een egaal wit testbeeld. Het is dus niet gedaan met ingewikkelde informatie zoals wanneer er naar een film gekeken wordt. De kans op fouten was dus klein en het resultaat dus gunstiger voor de goedkopere kabel. Is ook lastiger, omdat het dan veel minder overzichtelijk zou worden en je dus veel meer tijd nodig zou hebben.

Of de fout-correctie goed of veel moet werken is ook niet gestest. Die test zou je dus zelf moeten doen. ;)

Lees anders ook even dit artikel:
http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=78&page=1 (http://www.dvd.nl/forum/../achtergrond.php?id=78&page=1)

hstadman
03-08-2010, 12:27
Tussen een TV en een receiver heb je houguit 2 verbindingen nodig. De ene (meestal HDMI) is voor het beeld van een receiver naar een TV en evt. een andere voor het geluid van een TV naar een receiver. Sluit je bronnen rechtstreeks op de TV aan, dan kun je er voor kiezen om het geluid van de bron rechtstreeks naar een receiver te sturen of via die "andere verbinding tussen een TV en een receiver. In het laatste geval kan het zijn dat een TV het alleen als 2.0 uit kan voeren.

Voor kortere afstanden maakt het niet zoveel uit wat de kwaliteit van de kabel is. Zelf zet ik een paar vraagtekens bij de test. De signaal-kwaliteit hebben ze nl. gemeten met een egaal wit testbeeld. Het is dus niet gedaan met ingewikkelde informatie zoals wanneer er naar een film gekeken wordt. De kans op fouten was dus klein en het resultaat dus gunstiger voor de goedkopere kabel. Is ook lastiger, omdat het dan veel minder overzichtelijk zou worden en je dus veel meer tijd nodig zou hebben.

Of de fout-correctie goed of veel moet werken is ook niet gestest. Die test zou je dus zelf moeten doen. ;)

Lees anders ook even dit artikel:
http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=78&page=1 (http://www.dvd.nl/forum/../achtergrond.php?id=78&page=1)


Ik wil niet veel zeggen hoor maar wit krijg je door rood, groen en blauw te mengen...dus alle kleuren worden gebruikt. verder zie je op een egaal wit oppervlak veel sneller ruis, blocking e.d. dan in een normaal beeld.

Verschillen zijn nu eenmaal klein in het digitale domein. Voor analoge kabels is het weer een heel andere discussie.

Gerco Stuivenberg
04-08-2010, 10:24
Bij een egaal wit oppervlak zouden de fouten idd meer op moeten vallen, maar in de praktijk gaat die vlieger niet op. In het digitale domein heb je nl. ook te maken met fout-correctie en oplossend vermogen. Deze zorgt er voor dat fouten in het signaal weggepoetst worden. Heb je een egaal vlak en heeft er een pixel een andere kleur, dan zal die pixel dezelfde kleur krijgen als de rest. :cool:

hstadman
04-08-2010, 10:39
Bij een egaal wit oppervlak zouden de fouten idd meer op moeten vallen, maar in de praktijk gaat die vlieger niet op. In het digitale domein heb je nl. ook te maken met fout-correctie en oplossend vermogen. Deze zorgt er voor dat fouten in het signaal weggepoetst worden. Heb je een egaal vlak en heeft er een pixel een andere kleur, dan zal die pixel deze dezelfde kleur krijgen als de rest. :cool:

En dus kun je goed testen of de fout correctie goed werkt, immers je krijgt een egaal wit vlak als alles goed werkt, werkt alles niet goed, krijg je afwijkingen in de vorm van ander kleurige spikkels...;)