PDA

Bekijk de volledige versie : Kalibratie door It's



peptalk
04-08-2010, 09:57
Van de It's website (http://www.itsthuisservice.nl/node/89):


LCD, LED, plasma TV calibratie



Een goed ingestelde TV is een wereld van verschil in kijkplezier.
Contrast, kleurhelderheid, witbalans, gamma en scherpte zijn allemaal in te stellen op moderne TV's. Zo kan een TV zich helemaal aanpassen aan iedere situatie. Maar hoe krijg jij nou het beste resultaat voor jouw situatie? Uren lang turen en iedere keer een klein beetje de instellingen aanpassen? Laat ons het voor je oplossen! We komen met een professionele color analyser die de omgevingsverlichting meet en met de modernste computertechniek ervoor zorgt dat de TV helemaal aan jouw situatie wordt aangepast. TV kijken is nooit meer hetzelfde.
Specificaties

De LCD, LED of Plasma TV calibratie van it's thuisservice voorziet in het calibreren van een LCD, LED of Plasma TV. Zo worden de kleuren meer sprekend en zwart echt zwart! De volgende handelingen zijn inclusief:


plaatsen van de color analyser
meten omgevings licht en kijkhoek
draaien van color analyser software
aanpassen contrast, kleurhelderheid, witbalans, saturatie, gamma en scherpte
demonstratie van het afgestelde beeld
ongeveer 30 minuten inclusief korte uitleg van maximaal 5 minuten

Voor 79 euro of 59 euro bij aanschaf van een nieuwe TV.

Iemand al ervaringen?

Peter Porrio
04-08-2010, 10:05
Mmmm.... vooral dat ze het aanbieden bij aanschaf van een nieuwe TV baart me zorgen. Althans ik interpreteer het bericht zo dat ze de calibratie gelijk doen. ISF gecertificeerde personen geven altijd aan dat je TV eerst 200 uur moet hebben gespeeld alvorens de calibratie uit te voeren.

Edgar Smit
04-08-2010, 10:12
Sowieso komen ze het bij je thuis doen als je dit leest, dus misschien dat ze die 200uur ook adviseren, misschien hebben ze wel een afspraak met een van de bekende calibrators (of is het calibrateur?).

Peter Porrio
04-08-2010, 10:24
KNIP... misschien hebben ze wel een afspraak met een van de bekende calibrators (of is het calibrateur?).

Dat denk ik niet omdat ze de term ISF niet gebruiken. Calibrator klinkt als een soort krokodil :lol:

Edgar Smit
04-08-2010, 11:14
Ik denk dat ze ISF om commerciƫle redenen vermijden.
Wij weten waar het om gaat maar je moet uitgaan van de gemiddelde consument die niet eens weet hoe je uberhaupt kleuren, contrast etc moet instellen, als je daar dan ISF Calibratie tegen zegt raken ze meteen van slag. Aan de andere kant kun je net zo goed gelijk hebben en is het wel een vorm van calibratie maar omdat de Calibrators (6) niet ISF gecertificeerd zijn weer geen ISF calibratie.

Ben nu eigenlijk ook wel benieuwd naar ervaringen.

peptalk
04-08-2010, 11:23
Ik kwam het als eerste in hun folder tegen gisteren, daar gebruiken ze niet eens het woord calibratie, maar hebben ze het alleen over beeldoptimalisatie.

Als ik het goed begrijp hebben ze het wel over alle onderdelen die een calibratie behelst en voor hen is het veel goedkoper te doen dan de kleine kleine ondernemer natuurlijk.

bestbios
26-02-2011, 20:04
het is eigenlijk niet meer de moeite te vermelden gezien de staat van de its. maar wil hettoch even kwijt


Its werkte met het programma: colorfact spydertvpro

Dit is een kompleet pakket voor 700,00 euro

Er zit geen training bij ofzo, dus ze zullen zelf ontdekt hebben hoe het calibreren een beetje moet.

Zeker geen isf. Spydertv pro is de kleurenmeter een stuk minder nauwkeurig van , en de software gaat zeker niet zo diep als het prof. colorfacts softwarepakket.

Hoop zo weer wat duidelijker gemaakt te hebben.

Pieter(y)