PDA

Bekijk de volledige versie : upc media box en lg tv zonder geluid



wausman
09-08-2010, 23:55
hallo,

ik heb een LG plasma MZ-42PZ44‏ waar geen ingebouwde boxen inzitten
nou zou ik graag willen weten of ik op mijn media box boxen kan aansluiten en dat weer aan mijn tv aansluiten.
kan ik dan zo geluid krijgen?
en ook bijvoorbeeld als ik op een game console speel?

of heb ik voor dit echt een home cinema set nodig?

alvast bedank (y):-P,

peter

Peter Porrio
10-08-2010, 06:57
Nee helaas! Op je mediabox kun je geen speakers aansluiten. Hiervoor zul je een de mediabox en/of TV aan moeten sluiten op een versterker. Dat kan een stereoversterker zijn of een home cinema set.

Marcellow
10-08-2010, 09:22
Nee helaas! Op je mediabox kun je geen speakers aansluiten. Hiervoor zul je een de mediabox en/of TV aan moeten sluiten op een versterker. Dat kan een stereoversterker zijn of een home cinema set.

Nee, nee, nee! TS heeft GEEN home cinema set nodig.

TS heeft een reciever, of een versterker nodig (al dan niet geschikt voor meer dan 2.0 kanaals geluit) en een set luidsprekers (afhankelijk van de reciever of versterker) maar GEEN home cinema set... Dat raden wij op dit forum alleen mensen aan die we stom vinden.

Peter Porrio
10-08-2010, 10:41
Nee, nee, nee! TS heeft GEEN home cinema set nodig.

TS heeft een reciever, of een versterker nodig (al dan niet geschikt voor meer dan 2.0 kanaals geluit) en een set luidsprekers (afhankelijk van de reciever of versterker) maar GEEN home cinema set... Dat raden wij op dit forum alleen mensen aan die we stom vinden.

Nou, nou beetje rustig aan ;) Wat jij bedoelt is een all-in-one set en daar rep ik met geen woord over. Omdat ik daar -net als jij- absoluut geen voorstander van ben.

Een home cinemaset bestaat voor mij gewoon uit losse componenten. Zo dan hebben we die onduidelijkheid ook weer uit de wereld geholpen.;)

Marcellow
10-08-2010, 11:31
@ peter; Sorry... en gelukkig maar dat jij geen alleellende-in-one set zou adviseren. Zouden meer mensen moeten doen!

@ TS; duidelijk zo?

wausman
10-08-2010, 15:09
ik snap het nou ff niet meer kan het wel of kan het niet??

btw ik heb deze speakers die ik er op wil zetten kan dat??
deze (http://www.logitech.com/nl-nl/speakers-audio/home-pc-speakers/devices/211)

Gerco Stuivenberg
10-08-2010, 15:21
Met de X530 luidsprekerset kan het niet omdat deze geen techniek aan boord heeft om 2-kanaals geluid te verdelen over 6 luidsprekers en de sub mogelijk via een apart kanaal voorzien moet worden van een ingang-signalen. Deze kun je daarom alleen gebruiken voor een PC

Wil je een set die dit wel kan dan kom je uit bij een 5.1 set als de Z5500 of bij een 2.1 of 2.0 set.

Het mooiste is nog steeds om zelf een set samen te stellen die je ook kunt gebruiken voor het kijken naar films en luisteren naar muziek. ;)

wausman
10-08-2010, 15:26
oke en als ik nou deze koop LENCO MDV-14 (http://www.lenco.eu/index.php?option=com_content&view=article&catid=59:home-cinema&id=101:MDV-14&Itemid=57&lang=nl)
is het dan wel mogelijk?

want mij gaat het niet echt om de mooiheid van het geluid (niet al te slecht natuurlijk)
dus hoe goedkoper hoe beter

DVDProfilersFilmgek
10-08-2010, 15:47
ik snap het nou ff niet meer kan het wel of kan het niet??

btw ik heb deze speakers die ik er op wil zetten kan dat??
deze (http://www.logitech.com/nl-nl/speakers-audio/home-pc-speakers/devices/211)

Op je TV kunnen speakers aangesloten worden.
Op dat speakersetje kun je middels een gameadaptor(niet bijgeleverd) game consoles en andere apparatuur aangesloten worden) als je op de apparaten een analoge 2 kanaals uitgang hebt krijg je enkel stereo uit 2 speakertjes en als je bijvoorbeeld een DVD speler hebt met zeskanaals analoog uit, dan krijg je wel geluid over alle speakertjes. Er zijn adaptor kabeltjes waarmee je van minijack naar tulp kunt om zodoende wat aan te sluiten.

Het kan wel, maar jouw speakersetje is toch echt bedoeld voor een PC met zijdelings de mogelijkheid om er wat anders op aan te sluiten, maar het houd niet over.

Aan de Z5500 had je in dit geval heel wat meer gehad;)

Gerco Stuivenberg
10-08-2010, 15:47
Daar kun je de mediabox ook op aansluiten, maar aangezien jij ook een gameconsole wilt gaan gebruiken, kun je beter de audio uit van de TV gebruiken. De TV gebruik je dan als externe switch voor audio. :cool:

wausman
10-08-2010, 15:49
Daar kun je de mediabox ook op aansluiten, maar aangezien jij ook een gameconsole wilt gaan gebruiken, kun je beter de audio uit van de TV gebruiken. De TV gebruik je dan als externe switch voor audio. :cool:

het probleem is dat mijn tv geen standaard audio heeft.

DVDProfilersFilmgek
10-08-2010, 15:53
oke en als ik nou deze koop LENCO MDV-14 (http://www.lenco.eu/index.php?option=com_content&view=article&catid=59:home-cinema&id=101:MDV-14&Itemid=57&lang=nl)
is het dan wel mogelijk?

want mij gaat het niet echt om de mooiheid van het geluid (niet al te slecht natuurlijk)
dus hoe goedkoper hoe beter

Dat barrel lijkt ook niet instaat om zelf iets knap te versterken..... er zitten meer uitgangen dan ingangen op:twisted:

Wat heb je te besteden?

Een knappe gebruikte Z5500 op Marktplaats niets voor je?

wausman
10-08-2010, 15:57
max 150,
zoals ik al zij het gaat mij erom dat mijn tv weer geluid heeft angezien het geen ingebouwde boxen heeft

Gerco Stuivenberg
10-08-2010, 15:58
het probleem is dat mijn tv geen standaard audio heeft.
Dan zou je kunnen kijken of je dit uit een scart-aansluiting kan halen. In de gebruiksaanwijzing staat als het goed is of dit mogelijk is en hoe de scart-aansluitingen gebruikt worden. :cool:

DVDProfilersFilmgek
10-08-2010, 16:04
max 150,
zoals ik al zij het gaat mij erom dat mijn tv weer geluid heeft angezien het geen ingebouwde boxen heeft

Ik kan even de gebruiksaanwijzing van je TV niet te pakken krijgen, maar er zitten toch speaker aansluitingen op? je zou er toch een paar speakertjes op aan kunnen sluiten?

DVDProfilersFilmgek
10-08-2010, 16:08
max 150,
zoals ik al zij het gaat mij erom dat mijn tv weer geluid heeft angezien het geen ingebouwde boxen heeft

http://link.marktplaats.nl/366903497

Even kijken of je je budget nog 30 kan oprekken of met slijmen bij de verkoper er 30 euro naar beneden vanafkrijgt;)

wausman
10-08-2010, 16:08
dit (http://shop.fidato.nl/upload/3/108/275//LGMZ-42PZ44.Fidato.pdf) en dit (http://www.fixya.com/support/p181417-lg_mz_42pz44_42_in_edtv_ready_plasma/manual-2799/page-2)zijn de gebruis aanwijzing

waar moet ik het dan op aansluiten.
srry voor al die vragen:oops: maar ik heb totaal geen verstand van zulke dingen

DVDProfilersFilmgek
10-08-2010, 16:25
dit (http://shop.fidato.nl/upload/3/108/275//LGMZ-42PZ44.Fidato.pdf) en dit (http://www.fixya.com/support/p181417-lg_mz_42pz44_42_in_edtv_ready_plasma/manual-2799/page-2)zijn de gebruis aanwijzing

waar moet ik het dan op aansluiten.
srry voor al die vragen:oops: maar ik heb totaal geen verstand van zulke dingen

Alleen door vragen wordt je wijs(y)

Je TV heeft een 2x 10watt 8Ohms versterker aan boord(y)

Aan de achterzijde kun je 2 speakers aansluiten, zie pagina 8 van de 2e link die hebt gegeven, bij nr 1 linkerkant van de 2 voorbeeldbeeldjes staat het plekje waar je de speakers aan kunt sluiten.....

Appeltje eitje, moet lukken(y)

wausman
10-08-2010, 16:32
oke en wat voor soort speakers moet ik dan hebben ik heb een beetje ge googeld maar ik heb alleen die met een audio jack gevonden

DVDProfilersFilmgek
10-08-2010, 16:47
oke en wat voor soort speakers moet ik dan hebben ik heb een beetje ge googeld maar ik heb alleen die met een audio jack gevonden

Probeer desnoods eerst even een speakertje van je logitech setje, draadje op de plus en een draadje op de min. (wel eerst even het geluid van je TV helemaal naar de min kant, anders heb je kans dat ze gelijk in rook opgaan) OOOOhhhh wel even de TV uit als je gaat aansluiten en zorg ervoor dat beide draadeindjes elkaar niet kunnen raken....

Mocht je een speakertje van je Logitech setje gaan gebruiken en je moet er even de stekker vanaf knippen, doe dat dan niet te dicht bij de stekker, kun je hem er naderhand met een kroonsteentje weer aanzetten. Je kunt natuurlijk ook kijken of je even 2 speakertjes kunt lenen. Ben je zelf niet handig, laat het dan iemand anders even doen die een beetje verstand van zaken heeft.

Wat zit er eigenlijk voor een aansluiting op je TV? plaatje is alles behalve duidelijk?

DVDProfilersFilmgek
10-08-2010, 16:50
Ben even een paar uurtjes offline, dus als je nu even geen antwoord krijgt, NO PANIC, het gaat goedkomen;)

Geduld is een schone zaak8-)

wausman
10-08-2010, 16:51
er zit een: rgb input,rbg output,audio input,rs 232c input,dvi input,en external speakers

DVDProfilersFilmgek
10-08-2010, 16:59
er zit een: rgb input,rbg output,audio input,rs 232c input,dvi input,en external speakers

Alleen die speakeraansluiting, hoe ziet die eruit......

en nu ga ik echt effe offline......

wausman
10-08-2010, 17:06
oke is goed thanks tot nu toe.


dit zijn de fotos voor als je weer online bent

DVDProfilersFilmgek
10-08-2010, 19:51
Ha, dank je, ik herken de aansluiting, een klemverbinding. De gekleurde (rode en zwarte plastic)delen indrukken, in het vrijgekomen gaatje het speakerdraadje stoppen, het gekleurde weer loslaten en als het goed is zit dan het draadje vast.

Je kunt er heel simpel de blote draadjes van een luidspreker snoer instoppen, niet te dik, anders past het niet.

Het moeten niet al te zware speakers zijn, een paar PC speakertjes of een paar kleine boekenplank speakertjes zullen al snel genoeg zijn. Er staat dat ze 8Ohm moeten zijn, maar als ze 4Ohm zijn zal dat ook niet direct een probleem zijn, je moet dan alleen hoge volumes vermijden.

Voordat je wat gaat kopen, kun je het beste even proberen of deze aansluitingen nog werken, ik heb aangenomen dat je niet de 1e eigenaar bent en dat de TV al wat ouder is, dus niet teveel meer investeren, oudere plasma's hebben niet zo'n heel lange levensduur:-(

Hoop dat je misschien bij iemand wat speakertjes kan lenen, het hoeven gen dure te zijn, of je moet ze in de toekomst op willen gaan gebruiken voor de set van je dromen;)

Hoor wel of het je gelukt is.... en als er vragen zijn, gewoon stellen(y)

wausman
10-08-2010, 19:56
oke dank je wel voor je antwoord (y)
je hebt me super veel geholpen ben daarom erg dankbaar

ik heb nog een laatste vraag :lol:
zal deze home cinema set gaan werken bij mij?

het is de LENCO MDV-14

DVDProfilersFilmgek
10-08-2010, 20:09
oke dank je wel voor je antwoord (y)
je hebt me super veel geholpen ben daarom erg dankbaar

ik heb nog een laatste vraag :lol:
zal deze home cinema set gaan werken bij mij?

het is de LENCO MDV-14

Jawel, hij zal kunnen werken, maar of je dat wil is een tweede, ik ben gewoon heel eerlijk als ik tegen je zeg dat het een waardeloos prul is, als je hem al hebt...... jammer, als je hem denkt aan te schaffen, niet doen8-)

Als je hem kan krijgen voor max 2tientjes...och, alle waar naar zijn geld;)

Je kan er bijna niets op aansluiten, de "sub" is geen sub maar een woofertje in een apart kastje dat door het setje wordt voorzien van vermogen..... 20 euro is eigenlijk al teveel;)

BTW, heb je graag geholpen en als je vragen hebt....

wausman
12-08-2010, 21:30
@DVDProfilersFilmgek (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=13563) nou nog een vraagje ik heb dat lenco dingetje gekocht voor 2 tientjes.
hoe zit het nu verder met het aansluiten?
ik heb de boxen en al aangesloten maar hoe moet ik geluid op mijn tv krijgen zodat ik normaal tv kan kijken?

Gerco Stuivenberg
13-08-2010, 15:23
Om geluid van TV te kunnen horen, heb je de volgende mogelijkheden:


Analoge audio uit van de mediabox naar de "Tape in" van het Lenco setje.
Analoge Audio uit van de mediabox in naar een externe ingangs-uitbreider en de uitgang van de ingangs-uitbreider naar de "Tape in" van het Lenco setje.

De laatste kun je het beste kiezen als je meer dan 1 analoge bron op de TV wilt aansluiten op de TV. :cool:

DVDProfilersFilmgek
14-08-2010, 11:51
@DVDProfilersFilmgek (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=13563) nou nog een vraagje ik heb dat lenco dingetje gekocht voor 2 tientjes.
hoe zit het nu verder met het aansluiten?
ik heb de boxen en al aangesloten maar hoe moet ik geluid op mijn tv krijgen zodat ik normaal tv kan kijken?


Kom hier later even op terug met een duidelijk antwoord, maar wil wel graag van je weten welke "boxen" je hebt, graag met naam en modelnr, dat kan een beter antwoord tot gevolg hebben, moet nu helaas naar mijn werk.

Gerco Stuivenberg
15-08-2010, 23:43
Kom hier later even op terug met een duidelijk antwoord, maar wil wel graag van je weten welke "boxen" je hebt, graag met naam en modelnr, dat kan een beter antwoord tot gevolg hebben, moet nu helaas naar mijn werk.
Drukke dag gehad? :D

TS heeft het waarschijnlijk over de boxen van het Lenco setje. Dat zijn simpele boxjes die je vanwege de beperkte belastbaarheid misschien op de TV aan zou kunnen sluiten. Ik zou zeggen: Probeer het eens. :)