PDA

Bekijk de volledige versie : Once Upon A Time In America; nb SPOILERS



Danielle Gerards
19-08-2002, 19:49
Robet DeNiro als David 'Noodles' Aaronson en James Woods als Maximilian "Max" Bercovicz zijn de hoofdrolspelers; deze twee mannen hebben een intense vriendschap; samen met nog twee andere jeugdvrienden hebben ze tijdens de drooglegging een bruisende drankdistributie business;

Max gaat dood tijdens een laatste pickup; maar is hij wel echt dood? Het lijkt mij dat Noodles na dat ongeluk alles hallucineert in een chinese opiumtent; dat wil zeggen; de gebeurtenissen in de film van in de eind jaren 60; klopt dit wel?
Want het koffertje met de een miljoen dollar die de bende heeft opgespaard blijkt leeg te zijn wanneer Noodles het collecteert van het busstation. Wie kan het anders hebben genomen, of wil Leone dit gewoon niet onthullen?

JayLunar
19-08-2002, 19:56
Max gaat dood tijdens een laatste pickup; maar is hij wel echt dood? Het lijkt mij dat Noodles na dat ongeluk alles hallucineert in een chinese opiumtent; dat wil zeggen; de gebeurtenissen in de film van in de eind jaren 60; klopt dit wel?
Je bedoelt dat Noodles de komende 30 jaar van zijn leven in alle detail hallucineert? Wow, dat zou ik niet kunnen, met al dat opium op :eek:

Danielle Gerards
19-08-2002, 19:59
Waarom niet; de film gaat over herinneringen van vroeger en ook dus over de toekomst; die stelt hij zich dan voor...

JayLunar
19-08-2002, 20:03
Waarom niet; de film gaat over herinneringen van vroeger en ook dus over de toekomst; die stelt hij zich dan voor... Het zou waarschijnlijk wel de enige verklaring zijn voor die laatste shot... :confused:

Danielle Gerards
19-08-2002, 20:07
Het zou waarschijnlijk wel de enige verklaring zijn voor die laatste shot... :confused:

Ja toch dat denk ik ook; hij is vast bestolen door die blonde snol van Max

JayLunar
19-08-2002, 20:10
Ja toch dat denk ik ook; hij is vast bestolen door die blonde snol van Max
Okay, die laatste shot -> op dat moment zijn z'n vrienden de pijp uit en is al z'n geld verdwenen...(toch?)-> Waarom heeft Noodles dan zo'n smile op z'n gezicht? :confused:

Danielle Gerards
19-08-2002, 20:12
Hij herinnert zich zijn leven en fantaseert dan over de toekomst; zijn beste vriend leeft toch en hij ziet weer de vrouw van zijn dromen;

JayLunar
19-08-2002, 20:19
Hij herinnert zich zijn leven en fantaseert dan over de toekomst; zijn beste vriend leeft toch en hij ziet weer de vrouw van zijn dromen; Zou kunnen, maar toch vreemd. Het was immers dezelfde avond nog. Het ongeluk was maar een halve dag ervoor ofzo, en dan al gelijk fantaseren? Je zou toch verwachten dat Noodles wat tijd nodig zou moeten hebben om te rouwen...

Danielle Gerards
19-08-2002, 20:23
Zou kunnen, maar toch vreemd. Het was immers dezelfde avond nog. Het ongeluk was maar een halve dag ervoor ofzo, en dan al gelijk fantaseren? Je zou toch verwachten dat Noodles wat tijd nodig zou moeten hebben om te rouwen...

Ipv rouwen naar een opiumtent; kan toch?:D

Nathan Strik
19-08-2002, 22:41
Herinnering: probeer spoilers tussen de nieuwe spoiler-tags te zetten.

(SPOILER) hier de spoiler plaatsen (/SPOILER)
maar dan met vierkante haken [ ] i.p.v. normale haken ( )

Hee, haal dat pijltje van me af!!! ;)

Lex v/d Moolen
19-08-2002, 22:44
Herinnering: probeer spoilers tussen de nieuwe spoiler-tags te zetten.

(SPOILER) hier de spoiler plaatsen (/SPOILER)
maar dan met vierkante haken [ ] i.p.v. normale haken ( )

Hee, haal dat pijltje van me af!!! ;) Ehm Nathan in de thread kopnaam staat toch al met grote letters SPOILER? Lijkt me al een waarschuwing genoeg;)

Danielle Gerards
22-08-2002, 23:05
The thread zal ALLEEN met spoilers worden opgevuld, en zoals Lex het zegt staat dit in de headline, dus Nat, waar hebben het over?:D

ooooh jaaaaa aaaah GEEESEBOARD!!! aaaah

Berilac
03-11-2003, 22:58
Als je de volledige versie hebt gezien (er bestaat ook een groot aantal ingekorte versies die ik niet aanraad omdat je dan geen snars meer snapt van het verhaal) dan kan je zien, of word verteld dat Max het geld heeft meegenomen.

Uiteindelijk blijft er in de film niets meer onuitgelegd.