PDA

Bekijk de volledige versie : Slim Cases (UK)



Fonzie
10-08-2010, 19:54
Hoi allemaal,

Geen idee of er meer mensen zich storen aan de dikte van de cases van UK blu-ray's (maar ook die van DFW zijn niet bepaald eyecatchers).

Mochten er mensen aan mee willen werken, dan lijkt het me wel handig om een overzicht te hebben van BR's die in de UK ook een slim case hebben, zoals vrijwel alles in NL. Vind de prijzen op Play vaak best aantrekkelijk maar geef nog altijd de voorkeur aan dunne doosjes. Ze staan mooier naast elkaar, passen er veel meer in je kast en zien er moderner uit.

Ik heb nog geen voorbeeld kunnen vinden....

iemand? (y)

Juvefan
10-08-2010, 20:13
Ik ben het echt volkomen met je eens! Het weerhoudt mij er ook vaak van mn films uit Engeland te halen. Ik denk dat ik 8 Engelse versies heb. Echter weet ik niet welke films in Engeland een dun hoesje hebben.

peptalk
10-08-2010, 20:34
De zgn arthouse uitgevers zoals Eureka, Masters of Cinema, BFI, Artificail Eye en dan vergeet ik er misschien nog wat gebruiken meestal slimcases.
Volgens mij is de reden dat die dikke cases gebruikt worden dat de grote supermarkten daar ze gelocked hebben waar je de case open maakt en dat gaat niet met hetzelfde systeem als bij DVD's bij dunne exemplaren.

Michael Hamers
10-08-2010, 21:14
Ik snap nogsteeds niet waar mensen zich druk om maken. Ik heb overigens bij de grote uitgevers geen slimcases gezien in de UK...

Sylver
10-08-2010, 21:31
Ik snap nogsteeds niet waar mensen zich druk om maken. Ik heb overigens bij de grote uitgevers geen slimcases gezien in de UK...

Op zich inderdaad niet zo erg...
Als ik dat vergelijk met mijn DVD-collectie... amaray-doosjes, jewel-cases, lelijke snapper-doosjes...

Mijn blu-ray's zien op z'in minst allemaal mooi blauw :grin: , alhoewel ik moet toegeven dat de dunne doosjes het mooist zijn!

-Jaap-
10-08-2010, 21:56
Als je tientallen BD's hebt, zoals ik, merk je wel dat ze nogal wat plaats innemen.;)

Fonzie
10-08-2010, 21:57
Ik snap nogsteeds niet waar mensen zich druk om maken. Ik heb overigens bij de grote uitgevers geen slimcases gezien in de UK...

Ik maak me er ook verre van druk over hoor ;) Alleen het mooie van BR vind ik, naast alle audiovisuele voordelen, dat je ook dubbel zoveel films in je kast kwijt kunt en het schitterend oogt. Maar die dikke doosjes zijn gewoon het DVD formaat maar dan kleiner. Persoonlijk vind ik ze lelijk en heb er maar 1 van, maar de prijzen zijn beter in de UK, vandaar deze thread.

Bas Reuver
10-08-2010, 22:13
Ik vind de dunne hoesjes juist lelijk en cheap. Ik vind die dikke veel mooier en steviger. Bovendien is er daar veel meer ruimte op de zijcover. Bij die dunne hoesjes kun je haast geen tekst plaatsen en lopen de letters vaak rond weg (of ze zijn heel klein). Bij dvd's was dat ook al niks, waarom nu ineens wel?!?

Maar deze discussie hebben we volgens mij al een paar keer gevoerd. Bij vergelijkbare blu-rays kijk ik persoonlijk niet naar het hoesje, maar naar de prijs. Ik heb dan ook diverse slimcases in de kast staan. Maar het merendeel komt uit engeland (vanwege de prijs) en heeft dus een dikke hoes.

maniac e
11-08-2010, 08:27
De dikke cases is niks mis mee sorry maar vind het onzin dat je liever een slim case hebt. Uiteindelijk gaat het over de film die erop staat lijkt me. UK versies zijn 9 van de 10 keer nog uitgebreider met extra's. Als ik moet kiezen tussen een a-film slimcase en een de UK versie phatchase dan wordt het hoe dan ook de UK versie.

The Puma
11-08-2010, 18:35
Wat een onzin die discussie over de dikke en dunne doosjes.

Het overgrote deel van mijn verzamelijk zijn UK imports en dus dikke doosjes.

Het voordeel van dunne doosjes is dat je er meer in de kast krijgt, maar dat is dan ook het enigste

De dikke AMARAY zijn gewoon steviger en de UK uitgave zijn vaak veel goedkoper en heeft vaak ook nog meer extra's

En daar gaat het om

Fonzie
11-08-2010, 19:40
De dikke cases is niks mis mee sorry maar vind het onzin dat je liever een slim case hebt.

Onzin voor jou misschien. Zelf vind ik extra's onzin, zeker na honderden dvd-extra's te hebben bekeken door de jaren heen, ik geef enkel om beeld, geluid en presentatie van de verpakking - dus het hoesje. Ik geef weer niets om steelbooks, giftsets of waar anderen weer blij van worden, want persoonlijk heb ik liever een mooie, consistente verzameling dezelfde doosjes naast elkaar.

Ieder z'n ding.

Fonzie
11-08-2010, 19:43
Ik vind de dunne hoesjes juist lelijk en cheap. Ik vind die dikke veel mooier en steviger.

Dunne hoesjes lelijk en cheap? Het zegt al genoeg dat enkel DFW zich van dikke doosjes voorziet.

Maar goed, blijkbaar ben ik de enige hier ongeveer die geen fan is van die dikke verpakkingen dus gooi er maar een slotje op.

The Puma
11-08-2010, 19:45
Ieder zijn eigen voorkeur

Gast_09
11-08-2010, 20:17
Ik snap nogsteeds niet waar mensen zich druk om maken. Ik heb overigens bij de grote uitgevers geen slimcases gezien in de UK...
ik snap het wel, als je een mooie rij met allen de zelfde hoesjes wilt hebben kan het er minder mooi uitzien, vind de dikte in hoesjes niet zo erg, maar steelcases tussen de gewone hoesjes vind ik ook 10x niks;)