PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer Plasma doet helemaal niets..!



Harrie van Geleuken
27-08-2010, 19:51
Men denkt aan een defecte voeding ,al had de dealer er nog nooit een terug gehad met dit euvel....

het betreft het 427 XD type

Michael Hamers
27-08-2010, 20:32
Ja? En heb je nu een vraag? Of wilde je dit gewoon even melden? Wat is de bedoeling van je topic?

Harrie van Geleuken
28-08-2010, 13:35
Ja? En heb je nu een vraag? Of wilde je dit gewoon even melden? Wat is de bedoeling van je topic?

De vraag is wat dit aan reparatie kan gaan kosten....en..na pas 3 jaar gebruik lijkt me dit te snel stuk gaan !! (Is dit probleem bij meer mensen voorgekomen ? )

De handelaar zei dat hij nog nooit een PIO-plasma terug heeft gehad met dit defect)

Peter Porrio
30-08-2010, 06:41
3 jaar is inderdaad sneller dan je zou mogen verwachten. Garantie is officieel verlopen, maar een fatsoelijke coulanceregeling zit er volgens mij zeker in. Even contact opnemen met de winkel waar je 'm hebt gekocht.

Harrie van Geleuken
30-08-2010, 09:48
[QUOTE=Peter Porrio;1732998]3 jaar is inderdaad sneller dan je zou mogen verwachten. Garantie is officieel verlopen, maar een fatsoelijke coulanceregeling zit er volgens mij zeker in. Even contact opnemen met de winkel waar je 'm hebt gekocht.[/QUOT

Is zelfs een pioneer select dealer...dus daar zal het niet aan liggen.
Punt is echter zal zoiets niet vaker de kop opsteken ?
Ooit heb ik gelezen dat de 7e generatie minder zou zijn dan de 6e en 8e generatie...Afwachten maar dan !

Even wat anders....zou ik moeten""omsteken"" om wat voor reden dan ook
zou dan een Loewe INDIVIDUAL 40 (het uitlopende lcd model)
een alternatief kunnen zijn..?

Dit type is nu in de uitverkoop !

Peter Porrio
30-08-2010, 10:21
Tja, ik heb met mijn vorige TV (Loewe) ook na 3 jaar een probleem met de voeding gehad. Die is toen tegen een gereduceerd tarief gerepareerd. Al met al denk ik dat de reparatie wel mee zal vallen. Ik moest voor de voeding mijn Loewe 100 euro betalen.

Als je moet "omsteken" zou ik dat rustig bekijken en niet blindstaren op aanbiedingen. Ik ben zelf altijd fan geweest van Loewe TV's. Ik heb er 2 gehad (CRT's) en die waren superieur t.o.v. de toenmalige concurrentie. Helaas heeft Loewe (naar mijn mening) dit bij LCD schermen niet meer waar kunnen maken. Ze zijn een stuk duurder dan de concurrent, maar maken het verschil in prijs niet waar t.o.v. de kwaliteit. Let wel, dit is mijn mening. Wel vind ik het design van Loewe nog steeds zeer geslaagd.

In jouw geval zou ik het volgende doen:
1. Prijsopgave laten maken van reparatie huidige toestel. Misschien kost het je 100 euro en dan doet ie 't weer!
2. Mocht je voor een andere TV gaan, neem dan de tijd hiervoor. Er is momenteel zoveel te koop.

Harrie van Geleuken
30-08-2010, 10:50
Tja, ik heb met mijn vorige TV (Loewe) ook na 3 jaar een probleem met de voeding gehad. Die is toen tegen een gereduceerd tarief gerepareerd. Al met al denk ik dat de reparatie wel mee zal vallen. Ik moest voor de voeding mijn Loewe 100 euro betalen.

Als je moet "omsteken" zou ik dat rustig bekijken en niet blindstaren op aanbiedingen. Ik ben zelf altijd fan geweest van Loewe TV's. Ik heb er 2 gehad (CRT's) en die waren superieur t.o.v. de toenmalige concurrentie. Helaas heeft Loewe (naar mijn mening) dit bij LCD schermen niet meer waar kunnen maken. Ze zijn een stuk duurder dan de concurrent, maar maken het verschil in prijs niet waar t.o.v. de kwaliteit. Let wel, dit is mijn mening. Wel vind ik het design van Loewe nog steeds zeer geslaagd.

In jouw geval zou ik het volgende doen:
1. Prijsopgave laten maken van reparatie huidige toestel. Misschien kost het je 100 euro en dan doet ie 't weer!
2. Mocht je voor een andere TV gaan, neem dan de tijd hiervoor. Er is momenteel zoveel te koop.

Die plasmaschermen van Panasonic zouden op termijn aan zwartwaarden inboeten...Jammer dat Pioneer ermee gestopt is...!
Ik wacht eerst de afloop van die reparatie af.

Frenkel
30-08-2010, 16:45
Die plasmaschermen van Panasonic zouden op termijn aan zwartwaarden inboeten...Jammer dat Pioneer ermee gestopt is...!
Ik wacht eerst de afloop van die reparatie af.

Cnet heeft op dit moment de 2010 modellen van Panasonic op de "testbank" staan en na 1650 uur is er nog geen terugvaling van de zwartwaarde te constateren:
http://news.cnet.com/8301-17938_105-20014089-1.html?tag=featuredStory
Het lijkt er dus op dat de 2010 plasmas geen problemen geven.

Het lijkt mij echter beter om even af te wachten wat de reperatie van je Pioneer zal gaan kosten.
Je hebt er testijds waarschijnlijk veel voor moeten neerlegen en het zou jammer zijn om hem nu al te moeten afschepen.

Harrie van Geleuken
30-08-2010, 22:29
Cnet heeft op dit moment de 2010 modellen van Panasonic op de "testbank" staan en na 1650 uur is er nog geen terugvaling van de zwartwaarde te constateren:
http://news.cnet.com/8301-17938_105-20014089-1.html?tag=featuredStory
Het lijkt er dus op dat de 2010 plasmas geen problemen geven.

Het lijkt mij echter beter om even af te wachten wat de reperatie van je Pioneer zal gaan kosten.
Je hebt er testijds waarschijnlijk veel voor moeten neerlegen en het zou jammer zijn om hem nu al te moeten afschepen.

Dat klopt wel....2450 euro in 2007....en die zwartwaarde van een PIO is eigenlijk niet te overtreffen ! Ook al is het een hd-ready,met de schotel en dan een ARD/ZDF of Arte HD in 720p heb je topbeeldkwal(y)iteit !

Harrie van Geleuken
01-09-2010, 10:39
Cnet heeft op dit moment de 2010 modellen van Panasonic op de "testbank" staan en na 1650 uur is er nog geen terugvaling van de zwartwaarde te constateren:
http://news.cnet.com/8301-17938_105-20014089-1.html?tag=featuredStory
Het lijkt er dus op dat de 2010 plasmas geen problemen geven.

Het lijkt mij echter beter om even af te wachten wat de reperatie van je Pioneer zal gaan kosten.
Je hebt er testijds waarschijnlijk veel voor moeten neerlegen en het zou jammer zijn om hem nu al te moeten afschepen.

Inderdaad...de kosten zijn 230 euro. De voeding en diverse relais zijn vervangen...een complete module...met coulance van 50%,dus 115 euro
totale kosten !
Toch beter dan een ander toestel na 3 jaar.(y)