PDA

Bekijk de volledige versie : Filmdiscussie: Speed/Speed 2 (SPOILERS!!!)



M Balje
21-08-2002, 00:42
Een Film discussie over Speed en Speed 2.

Startende Discussie Punt:

Waarom wauw Keanu Reeves niet mee spelen in deel 2

Zaltman
22-08-2002, 11:44
Het was Speed 2 of The Devil's Advocate met Al Pacino. Wat zou jij kiezen?

Nathan Strik
22-08-2002, 12:57
Het was Speed 2 of The Devil's Advocate met Al Pacino. Wat zou jij kiezen? The DevilĀ“s Advocate.

Maar als hier niet over Speed gediscussieerd gaat worden, verplaats ik de thread naar General Chat. We kijken het nog even aan. ;)

M Balje
25-08-2002, 10:46
Waarom Is er geen intresse in deze thread ?:(

Dave
25-08-2002, 11:04
Heb jij Speed II wel eens ooit gezien?

Dat zegt toch al genoeg dacht ik zo...

Lex v/d Moolen
25-08-2002, 11:09
Ik heb Speed II nooit gezien, maar wil wel eens een poging doen(6)

Philippe
25-08-2002, 11:46
Ik heb Speed II nooit gezien, maar wil wel eens een poging doen(6)

Alleen op eigen risico hoor.:D Als je Speed 1 gezien hebt, dan kan je alleen maar besluiten dat deel 2 een ontgoocheling over de hele lijn is. Misschien heeft het ook te maken met het feit dat je onbewust de vergelijking maakt met Speed 1 en dan valt het toch wel tegen hoor.

Tommy Brok
25-08-2002, 11:50
Ik vond het wel een leuke film hoor! Tja, dat Speed zo'n topper is ok! Dat is nou eenmaal moeilijk te evenaren, maar als je hem daar los van bekijkt vond ik het wel een aardige film!

Tommy!

Lex v/d Moolen
25-08-2002, 11:53
Alleen op eigen risico hoor.:D Als je Speed 1 gezien hebt, dan kan je alleen maar besluiten dat deel 2 een ontgoocheling over de hele lijn is. Misschien heeft het ook te maken met het feit dat je onbewust de vergelijking maakt met Speed 1 en dan valt het toch wel tegen hoor. Maar ik heb wel vaker mindere sequels meegemaakt, dus deze overleef ik ook wel:cool:

Philippe
25-08-2002, 11:56
Ik vond het wel een leuke film hoor! Tja, dat Speed zo'n topper is ok! Dat is nou eenmaal moeilijk te evenaren, maar als je hem daar los van bekijkt vond ik het wel een aardige film!

Tommy!

Hier kan ik je wel gelijk in geven. Als volledig losstaande film kan hij er nog wel door. Maar de film is toch al wel bijna half vooraleer de vaart een beetje in het verhaal komt.

M Balje
29-08-2002, 13:41
Nieuw Discussie punt.

Wat zouden julie zeggen van een Speed 3
En wat zijn de voorwaarden om het wel te doen.

BrianB
31-08-2002, 22:38
Nieuw Discussie punt.

Wat zouden julie zeggen van een Speed 3
En wat zijn de voorwaarden om het wel te doen.

Ik zie het al helemaal voor me, Annie wil zwanger worden en gaat naar de spermabank, daar kiest ze (heel toevallig) het zaad uit van Jack zodat ze samen toch een kind krijgen, en als die vijf word krijgt hij een telefoontje van de kleinzoon van Howard Payne dat als hij niet harder dan dertig kilometer op z'n driewieler gaat, hij ontploft met driewieler en al, geheid kassucces toch? Dan moet je echt over een gat van 15 meter springen.

Philippe
01-09-2002, 10:02
Vin Diesel lijkt me wel een goede optie voor de hoofdrol in Speed 3. Misschien deze keer terroristen een space shuttle laten kapen?

Edwin V
01-09-2002, 10:37
Vin Diesel lijkt me wel een goede optie voor de hoofdrol in Speed 3. Misschien deze keer terroristen een space shuttle laten kapen? Alleen een erg domme terrorist zou dit bedenken. Vliegtuigen zijn veel makkelijker te kapen.

Speed 3 met een trein (maar zo'n film is al eens gemaakt).

Hoewel Speed 1 een hele goeie film is zijn er toch een heleboel dingen die niet kloppen om maar eens enkele te noemen:
- De bus kan nooit die sprong van 15 meter maken zonder springschans.
- Hoewel Howard Payne zichzelf heel slim vond en zelfs een camera in de bus had verstopt vergat hij dat het nog veel eenvoudiger is om ook geluid daarbij op te nemen.
- Tijdens het gevecht op de trein blijft Howard de explosie bediening krampachtig vasthouden, dit is niet erg realistisch.
- Jack besluit om snelheid van de metro te verhogen waardoor deze ontspoort en uit de bocht vliegt. Net alsof dat veiliger is dan aan het eind met lagere snelheid uit de rails te lopen.
- Jack blijft met een schroevendraaier in benzinetank onder de bus hangen, was het een schroevendraaier met weerhaakjes soms?

ToolkiT
03-09-2002, 06:29
Hoewel Speed 1 een hele goeie film is zijn er toch een heleboel dingen die niet kloppen om maar eens enkele te noemen:
- De bus kan nooit die sprong van 15 meter maken zonder springschans.
- Hoewel Howard Payne zichzelf heel slim vond en zelfs een camera in de bus had verstopt vergat hij dat het nog veel eenvoudiger is om ook geluid daarbij op te nemen.
- Tijdens het gevecht op de trein blijft Howard de explosie bediening krampachtig vasthouden, dit is niet erg realistisch.
- Jack besluit om snelheid van de metro te verhogen waardoor deze ontspoort en uit de bocht vliegt. Net alsof dat veiliger is dan aan het eind met lagere snelheid uit de rails te lopen.
- Jack blijft met een schroevendraaier in benzinetank onder de bus hangen, was het een schroevendraaier met weerhaakjes soms?

Psst het is niet echt hoor, het is maar als of ;) :p

Edwin V
03-09-2002, 13:47
Psst het is niet echt hoor, het is maar als of ;) :p Ik bedoel alleen maar te zeggen dat er wel iets meer aandacht had mogen zijn voor realisme. Dat is in genoemde gevallen helemaal niet zo moeilijk.

Johan van den D.
03-09-2002, 14:27
mijn idee is dat als deel 1 en deel 2 niet dezelfde spelers hebben dan..niet doen zo,n deel 2
is al moeilijk zat voor een deel 2 om de eerste te evenaren laat staan als er niet dezelfde acteurs in voorkomen(alle dus niet een enkele)

mjlfadriaans
04-09-2002, 02:06
Ik denk dat het duidelijk is, of in een waardeloos stuk film als Speed 2 spelen, of in een redelijk goeie film met Pacino spelen. Ik heb Speed 2 geloof ik 15 minuten bekeken, en dat is dan nog lang .... wat was dat slecht zeg .... oh ja, ik weet het al weer, ik was in slaap gedonderd.

Marco

mjlfadriaans
04-09-2002, 02:12
Hoewel Speed 1 een hele goeie film is zijn er toch een heleboel dingen die niet kloppen om maar eens enkele te noemen

Het is een actiefilm .... ehhh ..... ik kan je zo nog een paar films noemen .... het zijn films .... wel eens James Bond of Mission Impossible gezien (vooral 2) .... er zijn altijd wel mensen die over dat soort films zeggen, dat het niet kan ..... nope, klopt .... dat maakt het juist leuk. Dat stukkie op die motor in MI:2 .... geniet je daarvan, of denk je 'dit kan niet?' .... ik geniet ervan, je moet dat soort dingen met een korreltje zout nemen .... de ene film heeft wat realistischere actiescene's dan de andere, so be it.

Marco

ToolkiT
04-09-2002, 03:07
Het is een actiefilm .... ehhh ..... ik kan je zo nog een paar films noemen .... het zijn films .... wel eens James Bond of Mission Impossible gezien (vooral 2) .... er zijn altijd wel mensen die over dat soort films zeggen, dat het niet kan ..... nope, klopt .... dat maakt het juist leuk. Dat stukkie op die motor in MI:2 .... geniet je daarvan, of denk je 'dit kan niet?' .... ik geniet ervan, je moet dat soort dingen met een korreltje zout nemen .... de ene film heeft wat realistischere actiescene's dan de andere, so be it.

Marco

[off topic]
dat eiland waar in MI2 de brug word opgeblazen is Bare Island en daar duik ik regelmatig.
Die brug staat er mooi nog steeds hoor ;) :p
[/off topic]

Edwin V
04-09-2002, 06:31
James Bond of Mission Impossible gezien (vooral 2) .... er zijn altijd wel mensen die over dat soort films zeggen, dat het niet kan ..... nope, klopt .... dat maakt het juist leuk. Dat stukkie op die motor in MI:2 .... geniet je daarvan, of denk je 'dit kan niet?' .... ik geniet ervan, je moet dat soort dingen met een korreltje zout nemen .... de ene film heeft wat realistischere actiescene's dan de andere, so be it.

Marco Bij dit soort films doet men dat bewust. Ik ga bij Batman ook niet zeuren dat vliegen eigelijk niet kan, daarentegen als zijn kop eraf zou gaan en even later gewoon weer erop zit dan klopt dat niet (terwijl dit bij andere films weer normaal is). Speed neemt zichzelf veel serieuzer (daar gebeuren in feite niet heel gekke dingen) en ik vind dat men dan ook naar serieuzere oplossingen had kunnen zoeken die best leuk en spannend kunnen zijn.

Rogier Burghout
04-09-2002, 11:10
Keanu Reeves deed niet mee aan Speed 2 omdat ie liever met zijn band op toernee ging dan aan een vervolg meewerken waar hij niet volledig achterstond (mbt ontwikkeling van zijn personage enz)

Maarten van Krimpen
07-01-2006, 19:33
Laat maar komen. Kan ik altijd nog zien of ik m koop...
(so, das een ouwe! :P )

Khonnor
07-01-2006, 20:36
YAY

I LOVVVVEEEE SPEED 2: CRUISE CONTROL

Zag ooit een 2disc van deel 1. Niet gekocht.

Was het van deel 2 had ik um meteen gekocht.

Gewoon een leuke film. Minpunt is die engerd.
Willem Dafoe. Hij heeft Spiderman ook voor mij verpest.
Jason Patrick was fijner om naar te kijken als naar Keanu.
En Sandra is altijd leuk.

Leuke, niet-bij-nadenken, film! Zo. :roll:

scheur
09-01-2006, 15:11
Toch een van de meest waardeloze films die ik gezien heb :evil:

De snelheid in deze film is ver te zoeken
De humor slaat helemaal nergens op ( voor zover je het humor kunt noemen)
Jason Patrick heeft nog minder charisma dan JP Balkenende
En ga zo maar door...... :?

Heel jammer na zo'n topper als Speed...... :(